Δευτέρα 30 Μαρτίου 2009

ΕΝ ΟΨΕΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΤΗΣ ΠΟΤΑ Χρειάζεται χώρος για στάθμευση των τσάρτερ

image

Οσο επαρκείς κι αν δείχνουν για τα σημερινά δεδομένα οι δυνατότητες του αερολιμένα -και εν γένει του αεροδρομίου- Καλαμάτας, είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι η δραστηριοποίηση της ΠΟΤΑ θα αλλάξει δραματικά όσα ισχύουν σήμερα. 
Με βάση το σχεδιασμό του, ο αερολιμένας της μεσσηνιακής πρωτεύουσας μπορεί σήμερα να εξυπηρετεί ταυτόχρονα μέχρι και 4 αεροσκάφη - σημαίνει δηλαδή ότι οι χώροι στάθμευσης αεροσκαφών επαρκούν για 4 αεροπλάνα, ανάλογα μάλιστα με το μέγεθός τους. Σύμφωνα με τα ισχύοντα σήμερα, μία από τις πιο πάνω θέσεις συνήθως παραμένει ελεύθερη για την κάλυψη έκτακτων αναγκών, αν προκύψουν. 
Οι εκτιμήσεις, ωστόσο, δείχνουν ότι του χρόνου το καλοκαίρι -με την ΠΟΤΑ να λειτουργεί πλέον- η μόνιμη κατάσταση στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας θα είναι... έκτακτη, ενδεχόμενο που φαίνεται να δημιουργεί πονοκεφάλους και απαιτεί λύσεις. 
Μέχρις ότου... «πάρουν μπρος» οι εργασίες για την ουσιαστική αναβάθμιση και επέκταση του πολιτικού αεροδρομίου -οι διαδικασίες για την οποία φαίνεται ότι μπαίνουν «σε σειρά», καθώς σύμφωνα με πληροφορίες η ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) έχει πλέον στα χέρια της ενδεικτικές τιμές για τις απαιτούμενες περιοχές-, μια λύση για την εξυπηρέτηση περισσότερων αεροσκαφών θα μπορούσε ίσως να βρεθεί εκ των ενόντων. 
Η άμεση δυνατότητα είναι να επιδιωχθεί -όταν προκύπτει «φόρτος» αεροσκαφών- να εξυπηρετεί, μετά από σχετικό αίτημα, η Πολεμική Αεροπορία τη στάθμευσή τους σε δικό της χώρο. Ωστόσο, όπως επισημαινόταν, η διαδικασία αυτή δεν έχει επιχειρηθεί ξανά, αν και εκτιμάται ότι ενδεχομένως να υπάρξει συναίνεση από την Π.Α. ως προς την προσωρινή στάθμευση μικρού μεγέθους αεροσκαφών. Σταδιακά, ωστόσο, θα πρέπει να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την αναβάθμιση και να ξεκινήσουν τα έργα που -σύμφωνα με τη μελέτη- προβλέπουν την προέκταση του κτηρίου προς ανατολάς. Παράλληλα θα πρέπει να αναθερμανθεί και το μάστερ πλαν της ΥΠΑ, το οποίο είχε βασιστεί σε μελέτη που είχε εκπονήσει για λογαριασμό της το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Η εν λόγω μελέτη προβλέπει, μεταξύ άλλων, όσον αφορά στον αερολιμένα Καλαμάτας, την επέκτασή του κατά 80 στρέμματα προς βορράν, προς την πλευρά της Θουρίας, το διπλασιασμό του υφιστάμενου κτηρίου του αεροσταθμού, καθώς και τον τριπλασιασμό του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών (στον οποίον συμπεριλαμβάνονται οι χώροι των οχημάτων και των μέσων εξυπηρέτησης αεροσκαφών, όπως και το πάρκο καυσίμων). Ο χρονικός ορίζοντας που θέτει το εν λόγω μάστερ πλαν για την υλοποίηση των προτάσεων φθάνει μέχρι και το 2020. 
Β.Γ.Μ. "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 29/03/2009

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου