Τρίτη 28 Απριλίου 2015

Υδροπλάνα από Άγιο Κοσμά προς Πύλο


Στις… διαδικασίες ακόμα η λειτουργία τους στην Καλαμάτα
Εδώ και περίπου ένα χρόνο η Δημοτική Αρχή, σε κάθε ευκαιρία με θέμα την περαιτέρω ανάπτυξη της Καλαμάτας, αναφέρεται στις άμεσες ενέργειες που προτίθεται να κάνει, ώστε να λειτουργήσει υδατοδρόμιο στο λιμάνι.
Μάλιστα, τον περασμένο Μάιο τα δελτία Τύπου από το Δημαρχείο υποστήριζαν ότι ο Δήμος προχωρεί ταχύτατα τις διαδικασίες για τη λειτουργία υδατοδρομίου στην Καλαμάτα, καθώς το Διοικητικό Συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου ενέκρινε την προκήρυξη πλειοδοτικής δημοπρασίας για την παραχώρηση άδειας χρήσης χερσαίου χώρου, συνοδευόμενης από εκτέλεση έργων, για το σκοπό αυτό.
Ο προς παραχώρηση χώρος αποτελεί τμήμα της χερσαίας ζώνης λιμένα και είναι εκτάσεως έως 120 τετραγωνικά μέτρα, βρίσκεται δε στο άκρο του βόρειου κρηπιδώματος του λιμένα Καλαμάτας, απέναντι από το Λιμεναρχείο.
Σε αυτόν θα εκτελεστούν από τον παραχωρησιούχο οι αναγκαίες εργασίες, ώστε να λειτουργήσουν οι απαιτούμενες εγκαταστάσεις. Η σχετική προκήρυξη αποστέλλεται άμεσα στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση προς έλεγχο και όταν ληφθεί η έγκριση, θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός.
Από τότε έχει περάσει ένας χρόνος και για διάφορους λόγους η μόνη πρόοδος που έχει σημειωθεί είναι ότι προωθείται η διαδικασία πρόσκλησης ενδιαφέροντος, για έκδοση άδειας λειτουργίας.
Όπως δήλωσε στο «Θάρρος» ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Χάρης Βγενής, υπάρχει απόφαση από το Διοικητικό Συμβούλιο, με συγκεκριμένο προϋπολογισμό, για τη διενέργεια μειοδοτικού διαγωνισμού για την έκδοση της άδειας λειτουργίας. «Το αίτημα βρίσκεται στις υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και περιμένουμε την απόφαση για να προχωρήσουμε. Θέλουμε να είμαστε έτοιμοι όσο γίνεται πιο γρήγορα. Βέβαια, υπάρχουν καθυστερήσεις για το πλαίσιο λειτουργίας, αλλά το ενδιαφέρον είναι έντονο από πλευράς εταιρειών».
Από τις δηλώσεις του κ. Βγενή μπορεί να εξάγει κανείς το συμπέρασμα ότι είναι απίθανο να δούμε υδροπλάνο στο λιμάνι της Καλαμάτας φέτος. Αυτό μπορεί να γίνει από του χρόνου.
Από την άλλη πλευρά, σημαντικές υπεραξίες θα έχουν τα περιφερειακά λιμάνια της χώρας από τη σύσταση και λειτουργία υδατοδρομίων. Σύμφωνα με το σχεδιασμό του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ), οι άδειες των υδατοδρομίων, που θα εκδοθούν στο όνομα των Οργανισμών Λιμένων, εξασφαλίζουν σημαντική υπεραξία στους ιδιοκτήτες τους.
Όπως αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ, η δραστηριοποίηση των υδροπλάνων θα προσθέσει μια πρωτοποριακή μεταφορική δυνατότητα στα λιμάνια που θα λειτουργούν υδατοδρόμια, καθιστώντας αυτά πιο ανταγωνιστικά. Τα υδροπλάνα με την ευελιξία τους μπορούν να γίνουν ο συνδετικός κρίκος, που λείπει από το υφιστάμενο συγκοινωνιακό δίκτυο, ώστε να εξασφαλίζεται η ποιοτικότερη και ευκολότερη προσβασιμότητα των τουριστών στους προορισμούς διακοπών τους.
Μέχρι στιγμής με πρωτοβουλία του ΤΑΙΠΕΔ έχει αδειοδοτηθεί το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας. Στη διαδικασία αδειοδότησης βρίσκονται τα υδατοδρόμια σε Παξούς, Πάτρα, Λαύριο, Αγ. Μαρίνα (Ραφήνα), Ηράκλειο, Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη και Βόλο. Ακόμη, το ΤΑΙΠΕΔ εξετάζει το ενδεχόμενο για κατασκευή μητροπολιτικού υδατοδρομίου στον Άγιο Κοσμά.
Το μητροπολιτικό υδατοδρόμιο θα ενισχύσει την τουριστική ανάπτυξη της Αθήνας, αλλά και των παράκτιων πόλεων και νησιών της χώρας. Ενδεικτικά στην  εκτίμηση του πτητικού έργου υπάρχουν και πτήσεις προς την Πύλο.

 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη "ΘΑΡΡΟΣ" 28/04/2014

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου