Σάββατο 29 Αυγούστου 2015

Σύντομα δημοπρατούνται 4 μελέτες έργων μεγάλης σημασίας για τη Μεσσηνία


Το στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας Πελοποννήσου, σε σχέση με τις υποδομές, παρουσίασε χθες, ξεκινώντας από τη Μεσσηνία, η θεματική αντιπεριφερειάρχης Ντίνα Νικολάκου. Αφού επανέλαβε τις δυσκολίες της περιόδου, σημείωσε πως η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει επιλέξει το δρόμο της σκληρής δουλειάς και της υλοποίησης των δεσμεύσεών της στους πολίτες.
Ανέφερε πως η Μεσσηνία συνεχίζει να είναι ατμομηχανή της ανάπτυξης και παρατήρησε ότι έως το 2011 η κατάσταση στο οδικό δίκτυο ήταν δραματική, σημειώνοντας πως διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις έλεγαν πολλά και έκαναν λίγα.
Πρόσθεσε ότι πέρα από τις συντηρήσεις και τις βελτιώσεις των οδών και τα άλλα έργα υποδομών, η Περιφέρεια έχει προκηρύξει 11 πολύ σημαντικές μελέτες με έργα στρατηγικής και αναπτυξιακής σημασίας από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με 20 εκατ. ευρώ, και εγκεκριμένη ΣΑΕ, που θα ωριμάσουν έργα τα οποία ολοκληρώνουν την ανάπτυξη της Πελοποννήσου.
Όπως ανέφερε, περιλαμβάνεται ο ανατολικός οδικός άξονας από την Κορινθία έως τη Λακωνία που καταλήγει στη Μεσσηνία και ολοκληρώνονται όλα τα σημαντικά σημεία του οδικού δικτύου που η Περιφέρεια θεωρεί αναπτυξιακά.
Έτσι, συμπλήρωσε πως σε προσπάθεια ελαχιστοποίησης των όποιων τεχνικών προβλημάτων, η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας ζητά από τις εταιρείες που συμμετέχουν να επιλέξουν και τον τρόπο παρέμβασης. Έτσι, θα επιλεγούν οι τρεις πιο αξιόπιστες εταιρείες και θα ακολουθήσει το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. «Υλοποιούμε έναν πρωτοποριακό τρόπο για να μειώσουμε το κόστος, τα τεχνικά προβλήματα και να έχουμε καλύτερο έργο», είπε χαρακτηριστικά, και στη συνέχεια αναφέρθηκε στις τέσσερις μελέτες, με συνολικό ύψος 6 εκατ. ευρώ, που αφορούν στην Π.Ε. Μεσσηνίας.


Μελέτες για τη Μεσσηνία 
Ανέφερε ως τέτοια τη βελτίωση της 1ης επαρχιακής οδού Καλαμάτας – Οιτύλου και παράκαμψης οικισμών με 2,5 εκατ. ευρώ. Στόχος, σημείωσε, είναι η μεγιστοποίηση της ασφάλειας, να βελτιωθεί η προσβασιμότητα και να αυξηθούν οι χαμηλές ταχύτητες ώστε να μειωθούν τα τροχαία.
Επόμενη είναι η μελέτη Καλαμάκι – Κορώνη, προϋπολογισμού 760.000 ευρώ, με την οποία ολοκληρώνεται το τμήμα Ριζόμυλος - Κορώνη, καθώς τελειώνει σιγά σιγά ο παραλιακός άξονας όλης της Μεσσηνίας, η κατασκευή Πύλος – Ρωμανός με 1,6 εκατ. ευρώ, που θα ενώσει την Πύλο με την Κυπαρισσία, αλλά και η μελέτη – κατασκευή του τμήματος Ασπρόχωμα – Ριζόμυλος, προϋπολογισμού 1,3 εκατ. ευρώ, που προβλέπει παρεμβάσεις στο υφιστάμενο δίκτυο (στην υφιστάμενη γέφυρα του Παμίσου και στο τμήμα μετά τη Μεσσήνη).
Τόνισε ότι η μελέτη αυτή δε δημιουργεί προβλήματα στη νέα χάραξη του Καλαμάτα – Ριζόμυλος, καθώς πρόκειται για δύο διαφορετικά έργα. «Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές, αν δεν ενώσουμε τις δυνάμεις μας, δε θα καταφέρουμε κάτι», υπογράμμισε και πρόσθεσε ότι οι μελέτες αυτές θα δημοπρατηθούν σε εννέα ημέρες.
Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι η Μεσσηνία δε θα αλλάξει σελίδα, αν δεν κατασκευαστεί το Καλαμάτα – Ριζόμυλος και στη συνέχεια το Ριζόμυλος –Πύλος – Μεθώνη και το Ριζόμυλος – Κορώνη.
Αναφερόμενη στο δρόμο Τζάννε – Καλαμάκι (παράκαμψη Πεταλιδίου), ανέφερε πως υπάρχει τροποποίηση των τευχών δημοπράτησης και το έργο θα προχωρήσει απρόσκοπτα, ενώ στις 5 Οκτωβρίου θα καθοριστούν και οι τιμές των απαλλοτριώσεων.


Κρίση, Περιφέρεια, 
ΕΣΠΑ και ΣΕΣ 
Σχολιάζοντας τη σωρεία των χρημάτων που διαχειρίζεται, παρά την οικονομική κρίση, η Περιφέρεια Πελοποννήσου, ανέφερε πως ο περιφερειάρχης κατάφερε να πείσει ότι υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός, ανεξάρτητα από τον εκάστοτε υπουργό. «Καταφέραμε να εντάξουμε μελέτες και να δημοπρατούμε έργα και άρχισαν να πληρώνονται έργα του ΕΣΠΑ», είπε χαρακτηριστικά, θέλοντας να δείξει τη «φροντίδα» της Περιφέρειας.
Μιλώντας για την ετοιμότητα των έργων σε σχέση με το νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ), είπε πως καθυστέρησε πολύ και ευχήθηκε οι εκπρόσωποι στο Κοινοβούλιο να σταματήσουν να παίζουν, η κυβέρνηση που θα αναδειχθεί να κυβερνήσει και να πάψουν οι εκθέσεις ιδεών.
Στο πλαίσιο αυτό μίλησε για το δρόμο Μεσσήνη – Λάμπαινα- Αρκαδική Πύλη, προϋπολογισμού 33 εκατ. ευρώ. Είπε πως είναι από τα πρώτα που θα ενταχθούν στο ΣΕΣ. Άλλα έργα είναι το Ραφτόπουλο – Μουριατάδα, προϋπολογισμού 14 εκατ. ευρώ, η παράκαμψη Μηλιώτη με 10 εκατ. ευρώ, το αλιευτικό καταφύγιο Μαραθούπολης και η αντιδιάβρωση στον τέως Δήμο Αίπειας.
Μιλώντας για το ΕΣΠΑ, είπε πως ο αντιπεριφερειάρχης δε στηρίζεται στην παράταση, που ζητούν κάποιοι, καθώς η παράταση πιθανόν να είναι πρόβλημα για τη νέα περίοδο.
Καταλήγοντας, ανέφερε πως είναι πολλά αυτά που πρέπει να γίνουν στη Μεσσηνία, η οποία υστερούσε. «Δεν υπάρχουν έτοιμες μελέτες, τις κάνουμε από την αρχή. Κάνουμε ό,τι μπορούμε και στηρίζουμε την εξωστρέφεια», σχολίασε.


του Χάρη Χαραλαμπόπουλου  "ΘΑΡΡΟΣ" 28/08/2015

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου