Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2016

Πάτρα-Καλαμάτα σε 2 ώρες με το τρένο!


Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ 


Στα 600 εκατομμύρια ευρώ η εκτίμηση του συνολικού κόστους
Τη μελέτη για τη «Σιδηροδρομική Γραμμή Πάτρας-Πύργου-Καλαμάτας» στους φορείς και τους πολίτες των περιοχών από όπου διέρχεται θα παρουσιάσει στις 14 Φεβρουαρίου ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Αθανάσιος Βούρδας.
Για την εκδήλωση που θα γίνει στο Διοικητήριο του Πύργου στις 11:30 το πρωί της μεθεπόμενης Κυριακής καθώς και για τις βασικές αρχές που διέπουν την μελέτη ο κ. Βούρδας μίλησε «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7».
Με βάση τα όσα θα παρουσιαστούν στους τοπικούς φορείς, η μελέτη περιλαμβάνει τη διαδρομή επί της υφιστάμενης χάραξης με αρκετές βελτιώσεις κυρίως στις διασταυρώσεις με το οδικό δίκτυο και βελτιώσεις της υποδομής με κανονικοποίηση της γραμμής και ηλεκτροκίνηση.
Το καινούργιο αυτό πλαίσιο θα διευκολύνει πάρα πολύ τις ταχύτητες του σιδηρόδρομου ώστε να φθάνουμε στα 120-160 χιλιόμετρα την ώρα στις μη αστικές περιοχές. Κάτι τέτοιο θα σημαίνει ότι, με την καινούργια γραμμή, το ταξίδι Πάτρα-Καλαμάτα θα διαρκεί μάξιμουμ 2 ώρες, υπολογίζοντας και τις ενδιάμεσες στάσεις.
«Έχουμε οριστικές μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την Πάτρα έως τον Πύργο και από το Κατάκολο μέχρι την Ολυμπία και οριστικές προμελέτες από τον Πύργο έως την Κυπαρισσία και την Καλαμάτα», εξήγησε ο κ. Βούρδας.
Η εκτίμηση του συνολικού κόστους για την κατασκευή του έργου φθάνει στα 600εκ. ευρώ και στην πορεία προς την υλοποίηση θα υπάρξει διαδικασία προσαρμογής του κόστους και διερεύνησης τόσο πηγών χρηματοδότησης όσο και βιωσιμότητάς του.
«Να είστε σίγουροι ότι στα άμεσα σχέδιά μας είναι να εξασφαλίσουμε όλες αυτές τις προϋποθέσεις βιωσιμότητας. Μην ξεχνάμε ότι η συγκεκριμένη γραμμή έχει πολύ μεγάλο τουριστικό ενδιαφέρον, με την Ολυμπία να είναι στο κέντρο της διαδρομής.
Σκεφτείτε παράλληλα ότι άμεσα ή παραπλεύρως η γραμμή διέρχεται από 4 λιμάνια που έχουν και χαρακτηριστικά κρουαζιέρας (Κατάκολο, Κυλλήνη, Πάτρα, Καλαμάτα), ενώ διέρχεται από μια αρκετά αναπτυγμένη τουριστική περιοχή π.χ. Ηλεία ή Μεσσηνία κ.α.», πρόσθεσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ.
Πάντως στην συγκεκριμένη μελέτη δεν έχει υπάρξει πρόβλεψη για σύνδεση της γραμμής με τη Βιομηχανική Περιοχή της Πάτρας ή το Αεροδρόμιο του Αράξου, ωστόσο ο κ. Βούρδας αποκάλυψε ότι και σε αυτό το επίπεδο υπάρχουν συζητήσεις με τους φορείς της περιοχής (Περιφέρεια κ.α.).
«Θα υπάρξει η δυνατότητα να διερευνηθεί αυτή η δυνατότητα. Οι σχετικές διαδικασίες έχουν κινηθεί, βρισκόμαστε όμως ακόμα σε αρχικό στάδιο προμελετών και χρειάζεται χρόνος», ξεκαθάρισε ο εκπρόσωπος της ΕΡΓΟΣΕ.
Τέλος αναφορικά με το «καυτό» θέμα τις διέλευσης της γραμμής του τρένου μέσα από τον αστικό ιστό της Πάτρας ο κ. Βούρδας εξήγησε ότι ολοκληρώνεται η σχετική προμελέτη που έχει αναλάβει ο ΟΣΕ και ίσως ακόμα και στις 13 Φεβρουαρίου οπότε και θα βρεθεί στην Αχαϊκή Πρωτεύουσα στα πλαίσια του CODE PATRAS, θα είναι σε θέση να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου