Σάββατο 25 Δεκεμβρίου 2010

ΑΡΧΑΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΜΕ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=374597&ct=1&dt=24/12/2010

"TO BHMA" 24/12/2010

Μεσσηνία: Οι ληστές μπήκαν την ώρα που οι υπάλληλοι αντάλλασσαν ευχές! Διαβάστε πως έγινε η τελευταία ληστεία της παραμονής των Χριστουγέννων...

Η ώρα ήταν λίγο μετά τις 21.30. Σε σουπερμάρκετ που βρίσκεται στο δημοτικό διαμέρισμα του δήμου Λεύκτρου, οι υπάλληλοι αντάλλασσαν ευχές και ετοιμάζονταν να φύγουν. Οι υπεύθυνοι μετρούσαν για τελευταία φορά τις εισπράξεις και ανανέωναν το ραντεβού με τους εργαζόμενους για την ερχόμενη Δευτέρα.

Εκείνη την ώρα, ακούστηκε ένας δυνατός θόρυβος από την είσοδο. Δύο ένοπλοι κουκουλοφόροι, έμπαιναν και φώναζαν ''ακίνητοι ληστεία''! Όλοι πάγωσαν. Οι δράστες προχώρησαν προς τον χώρο των ταμείων και βούτηξαν όλα τα χρήματα που υπήρχαν μέσα.

Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, έπαιρναν τον δρόμο της εξόδου. Διέφυγαν πεζοί και οι προσπάθειες της αστυνομίας για τον εντοπισμό και τη σύλληψή τους, δεν είχαν αποτέλεσμα...

"Newsit" 25/12/2010

Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010

Μια επιτυχημένη επιχείρηση στην Πύλο

Ανεβασμένη ήταν και φέτος η δουλειά του γραφείου ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων της εταιρείας “Auto Union” στην Πύλο, για την τουριστική σεζόν του 2010. Ο ιδιοκτήτης και διευθυντής τής εν λόγω εταιρείας Αντώνης Κασιμιώτης μάς είπε ότι κάθε χρόνο η δουλειά αυξάνει ταχύτατα στη Μεσσηνία, η
οποία έγινε πλέον τουριστικός προορισμός. Προσθέτει επίσης ότι με την έναρξη της λειτουργίας της Costa Navarino το γραφείο κινήθηκε δυναμικότερα αυξάνοντας τον όγκο εργασίας του γραφείου.

ΠΩΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ

Η δραστηριότητα του εν λόγω γραφείου έχει αφετηρία το 1983 όταν ο Αντ. Κασιμιώτης ξεκίνησε με δύο αυτοκίνητα τα οποία φυσικά αγόρασε με δάνειο. Θυμάται ότι ήταν δύο Suzuki 600 κυβικών -που είχε την υποχρέωση σε έξι μήνες να αγοράσει- και άλλα δύο προκειμένου να εξασφαλίσει την άδεια ίδρυσης γραφείου ενοικιάσεως αυτοκινήτων. Την περίοδο εκείνη τέσσερα αυτοκίνητα ήταν υποχρεωτικά για να ανοίξει κάποιος γραφείο ενοικίασης. Σήμερα ο αριθμός των αυτοκινήτων έχει αυξηθεί και εξαρτάται από τον πληθυσμό της πόλης που θα ιδρυθεί το γραφείο. Ο Αντ. Κασιμιώτης στην Μεσσηνία είναι ο πρώτος σε αριθμό αυτοκινήτων. 150 αυτοκίνητα διαφόρων τύπων και κυβικών εξυπηρετούν τους πελάτες του γραφείου του.
Πριν επτά χρόνια, επτά συνάδελφοί του που δραστηριοποιούνταν σε άλλες πόλεις στην Ελλάδα συνεργάστηκαν σμίγοντας τις εμπειρίες τους και ίδρυσαν τη δική τους εταιρεία με το όνομα “Auto Union”, διατηρώντας φυσικά το κάθε μέλος-συνεργάτης τα δικά του αυτοκίνητα στις πόλεις τους ή στην περιοχή τους. Η “Auto Union” με έδρα την Αθήνα έχει μπει δυνατά στην αγορά και αυτό οφείλεται στην καλή συνεργασία και εργατικότητα των μελών, οι οποίοι έχουν ως προτεραιότητα την απόλυτη εξυπηρέτηση του πελάτη, ας είναι και δύστροπος.
Φέτος μέχρι το τέλος του χρόνου οι επτά θα γιορτάσουν στην Αθήνα την ίδρυση της εταιρείας τους, που κλείνει τα επτά χρόνια. Το γλέντι αναμένεται τρικούβερτο γιατί έχει συμβολική σημασία για όλους, οι οποίοι έδειξαν και απέδειξαν ότι «Και οι επτά ήταν υπέροχοι», όπως θυμούνται οι κινηματογραφόφιλοι.
Ανήσυχος νεαρός, ο Αντώνης Κασιμιώτης 16 χρονών έφυγε από την Πύλο για τον Καναδά το 1970, προκειμένου να βρει την τύχη του -όπως πολλοί Ελληνες την εποχή εκείνη. Στο Μόντρεαλ τον περίμενε στο αεροδρόμιο η αδερφή του να τον καλωσορίσει, δίνοντάς του την πρώτη συμβουλή για πρόοδο και προκοπή. Του είπε: “Αδερφέ, εδώ που ήλθες δεν υπάρχει τίποτε για σένα εκτός από δουλειά. Θα ξεχάσεις την Ελλάδα και την Πύλο αν θες να προκόψεις“. Η μόνη σκέψη που έκανε ο Αντώνης τότε ήταν να ξαναπάρει το αεροπλάνο για την Ελλάδα.
Αναπολώντας το παρελθόν, συζητώντας μαζί του, φαίνεται ότι είναι πληγωμένος, κυνηγώντας το μεροκάματο από 16 χρονών στον Καναδά, όταν εμείς τότε στην Πύλο πλατσουρίζοντας όλη την μέρα στην πλαζ, το βράδυ κυνηγάγαμε τις τουρίστριες με τα σακίδια να τις κεράσουμε σουβλάκια, μπας και ενεργοποιήσουμε την ερωτική μηχανή.
Από την άλλη μέρα που πάτησε το πόδι του στον Καναδά έπιασε δουλειά στο εστιατόριο - πιτσαρία του γαμπρού του με τη γνωστή ειδικότητα πιατάς. Στοίβες τα πιάτα στο μεγάλο εστιατόριο, θυμάται ο Αντώνης και λέει: «Μουλιάσανε τα χέρια μου ένα χρόνο». Παράλληλα στην εν λόγω ειδικότητα ήταν ενταγμένο και το καθάρισμα των τουαλετών.
Στον έναν χρόνο πήρε προαγωγή, έφυγε από τα πιάτα και μπήκε στην κουζίνα ως βοηθός μάγειρα, όπου αργότερα έγινε μάγειρας. Στην διάρκεια των εννέα χρόνων που δούλεψε στο εστιατόριο έκανε χρήματα τα οποία κατανάλωνε σε ένα χόμπι το οποίο σχετίζεται με αυτοκίνητα και ίσως τούτο το χόμπι να ήταν η αιτία της επαγγελματικής του δραστηριότητας. Ηταν θιασώτης της ταχύτητας, αγόραζε σπορ αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και έτρεχε σε πίστες, σε αγώνες ταχύτητας, στο Μόντρεαλ και αλλού. Εχει πάρει διακρίσεις σε αγώνες στις πίστες με πάγο, που θεωρείται από τα δυσκολότερα αγωνίσματα στον χώρο του αυτοκινήτου. Με την προσφιλή αυτή ενασχόληση απόκτησε μεγάλη εμπειρία στην μηχανολογία και επειδή το πάθος ενός εφήβου τρέχει μαζί με την ηλικία, τις ελεύθερες ώρες του σήμερα ασχολείται με τον μοντελισμό.
Εφυγε από τον Καναδά το 1979 γεμάτος εμπειρίες, αλλά άδειος από χρήματα. Το κέρδος του όμως ήταν η γνώση αγγλικών και γαλλικών, τα οποία μιλάει άπταιστα. Ευθύς αμέσως μπήκε στο μαγαζί του πατέρα του στην Πύλο, που ασχολείτο με πωλήσεις και επισκευές μοτοποδηλάτων και ποδηλάτων. Ο δραστήριος Πύλιος Αντώνης, που συνεχώς ψάχνεται, ρισκάρισε και πέτυχε, ιδρύοντας πριν πέντε χρόνια δικό του γραφείο και στα Κύθηρα όπου και αυτό πάει καλά με 50 αυτοκίνητα. Ολα αυτά τα χρόνια που δραστηριοποιείται στον τουρισμό (κλείσιμο συμβάσεων) κ.τ.λ., δεν έχει χάσει τουριστική έκθεση σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες που να μην είναι παρών. Εκεί γίνονται οι γνωριμίες, κλείνονται οι συμβάσεις με τα γραφεία τουρισμού και κάθε Ευρωπαίος τουρίστας ερχόμενος στην Καλαμάτα με τσάρτερ γνωρίζει εκ των προτέρων τον τύπο και το είδος του αυτοκινήτου που θα πάρει στο αεροδρόμιο. Κατά την εκτίμηση του Αντώνη Κασιμιώτη, η Μεσσηνία τα τελευταία χρόνια έχει εκτοξευτεί στον τομέα του τουρισμού, γεγονός που πρέπει να προσέξουμε όλοι ώστε να κρατήσουμε τον τουρίστα, παρέχοντάς του με χαμόγελο αυτά που πληρώνει -αν και καμιά φορά είναι παράλογος. Πιστεύει ότι ο πελάτης έχει πάντα δίκιο- αν θες να τον κερδίσεις και την επόμενη χρονιά.
Να σημειωθεί εδώ ότι κατά τη θερινή περίοδο, όπου τα αυτοκίνητα είναι όλα στους δρόμους, για τον ίδιο και τους υπαλλήλους οδηγούς δεν υπάρχει συγκεκριμένο ωράριο. Αυτοκίνητα και άνθρωποι τρέχουν σαν σφίγγες για την παραλαβή ή παράδοση των αυτοκινήτων.
Τέλος, στην ερώτηση ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας ενός επιχειρηματία, ο Αντώνης Κασιμιώτης πιστεύει ότι: “Δεν υπάρχει μυστικό διότι αν κοιτάξουμε γύρω μας θα δούμε άλλους επιχειρηματίες πώς ενεργούν, το είδος του προϊόντος που εμπορεύονται και βασικά πόσο μπορούν να κοιτάξουν λίγο μακρύτερα. Ως και τούτου δεν υπάρχει μυστικό. Εκείνο που φαίνεται είναι η εργατικότητα. Ειδικά στη δουλειά μας, δεν υπάρχουν Κυριακές, αργίες, Χριστούγεννα, Πάσχα. Πρέπει να είμαστε έτοιμοι 365 μέρες το χρόνο. Πιστεύω ακόμα ότι οι οικογενειακές επιχειρήσεις ευδοκιμούν νωρίτερα και καλύτερα. Αν επιτευχθεί αυτό, ο γονιός θα είναι βέβαιος για τη διαδοχή. Γιατί μην κρυβόμαστε, όλοι σκεφτόμαστε ότι ό,τι φτιάξαμε με κόπο το θέλουμε πάλι δικό μας“.

Τάκης Αλεξάκης "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 22/12/2010

Ποιητική βραδιά στη Φοινικούντα


"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 22/12/2010


ΣΟΥΛΗΝΑΡΙ - ΚΟΡΥΦΑΣΙΟ Στα 14-15 εκατ. ευρώ η βελτίωση του δρόμου

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 22/12/2010

ΚΑΤΟΛΙΣΘΗΣΗ ΚΟΡΩΝΗΣ Προτεραιότητα η αποκατάσταση

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 22/12/2010

ΛΙΜΑΝΙ ΚΟΡΩΝΗΣ Παράταση του έργου μέχρι τις 31 Μαρτίου

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 22/12/2020

Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2010

Τέλος του 2013 η ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων


"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 21/12/2010


Οι κάτοικοι της Φοινικούντας βοήθησαν τους Αφγανούς

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 21/12/2010

ΣΤΟ ΑΝΩ ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ 3 ένοπλοι κουκουλοφόροι λήστεψαν ζευγάρι Γερμανών

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 21/12/2010

ΛΕΥΚΤΡΟ - ΣΠΑΡΤΗ ΚΑΙ ΠΑΤΡΑ - ΤΣΑΚΩΝΑ Σενάρια για “ανατροπές” σε αυτοκινητόδρομους

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 21/12/2010

Στο έλεος των ληστών η Μεσσηνία Πολλαπλασιάζονται καθημερινά οι κλοπές και οι διαρρήξεις με τους κατοίκους να επιρρίπτουν ευθύνες στην αστυνομία για ελλιπείς ελέγχους και απουσία ανθρώπινου δυναμικού

Αντιμέτωποι με τον τρόμο βρίσκονται σχεδόν καθημερινά οι κάτοικοι της Μεσσηνίας, αφού το τελευταίο χρονικό διάστημα η εγκληματικότητα στον νομό έχει λάβει δραματικές διαστάσεις. Στα χωριά και τις κωμοπόλεις της επαρχίας Πυλίας η κατάσταση έχει εκτροχιαστεί με αποτέλεσμα η τοπική κοινωνία να αισθάνεται ανοχύρωτη απέναντι στους κακοποιούς.


Οι κάτοικοι δηλώνουν ανάστατοι, καθώς τα κρούσματα διαρρήξεων, ληστειών και κλοπών αυξάνονται με γεωμετρικούς ρυθμούς και καταγγέλλουν ότι η παρουσία της αστυνομίας στην περιοχή είναι ανύπαρκτη. Οπως υποστηρίζουν, οι ηλικιωμένοι κλειδαμπαρώνονται στα σπίτια τους μόλις ο ήλιος δύσει, ενώ οι νεότεροι αναζητούν τρόπους για να προστατεύσουν οι ίδιοι τον εαυτό τους και τις περιουσίες τους.
Ενδεικτικό των διαστάσεων που έχει λάβει το πρόβλημα και του πόσο ανενόχλητοι δρουν οι κακοποιοί είναι πρόσφατο περιστατικό που σημειώθηκε στο χωριό Ανδριανή, όταν κλέφτες μπήκαν σε σπίτι αφού πρώτα ξήλωσαν κεραμίδια από τη στέγη.
Οι κάτοικοι επιρρίπτουν ευθύνες στην αστυνομική διεύθυνση Μεσσηνίας λέγοντας ότι με δική της ευθύνη έχουν μείνει «γυμνά» τα περιφερειακά αστυνομικά τμήματα, ότι δεν οργανώνονται μπλόκα για ελέγχους και επισημαίνουν ότι ιδιαίτερο πρόβλημα υφίσταται στην περιοχή που ελέγχεται από το αστυνομικό τμήμα Κορώνης, το οποίο λειτουργεί με σοβαρές ελλείψεις έμψυχου υλικού.
Η Κορώνη, η Λογγά, το Πεταλίδι, η Φοινικούντα, η Νέα Κορώνη, ο Αγιος Ανδρέας και η Μεθώνη είναι μερικά από τα δεκάδες χωριά που τον τελευταίο καιρό έχουν μπει στο στόχαστρο των συμμοριών της Πυλίας.
Τη σοβαρότητα της κατάστασης είχε στιγματίσει στα μέσα Σεπτεμβρίου με ερώτησή του προς το Νομαρχιακό Συμβούλιο ο κ. Θεόδωρος Μπρεδήμας, νομαρχιακός σύμβουλος Μεσσηνίας.
Στην ερώτησή του ανέφερε αλλεπάλληλες ληστείες, αφαιρέσεις αγροτικών προϊόντων από την ύπαιθρο, τραυματισμούς και βασανισμό γερόντων, πυροβολισμούς σε χωριά και έκανε λόγο για κλονισμό του αισθήματος ασφάλειας των πολιτών. Καμία, όμως, από τις αρμόδιες Αρχές δεν κινητοποιήθηκε.
Οι ντόπιοι επισημαίνουν ότι από τον Σεπτέμβριο μέχρι σήμερα τα κρούσματα έχουν αυξηθεί, ενώ ο πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, κ. Γιώργος Καραμπάτος, τονίζει ότι «πρόσθετο κόστος προκαλείται στις επιχειρήσεις από την εγκληματικότητα. Το κράτος δεν κάνει τίποτε για να μας προστατεύσει και οι πολίτες έχουν φτάσει ένα βήμα πριν από την οργάνωση δικών τους περιφρουρήσεων. Η πολιτεία και η τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει από κοινού να βρουν μια λύση».

Απίστευτα περιστατικά
Ανενόχλητη η δράση των κακοποιών
Χαρακτηριστικό της άνεσης με την οποία δρουν οι διαρρήκτες στην περιοχή είναι ένα περιστατικό που συνέβη χθες στο Καλό Νερό Μεσσηνίας.
Τρεις άνδρες έσπασαν το τζάμι σπιτιού και εισέβαλαν σε αυτό ενώ εντός της οικίας βρίσκονταν οι ενοικιαστές. Οι διαρρήκτες -οι οποίοι είχαν τα πρόσωπά τους καλυμμένα με κουκούλες- υπό την απειλή κυνηγετικών όπλων ακινητοποίησαν το ζευγάρι των ενοικιαστών, απέσπασαν χρήματα, κοσμήματα, τρία κινητά τηλέφωνα και δύο ηλεκτρονικούς υπολογιστές και έφυγαν προς άγνωστη κατεύθυνση.
Άφωνη είχε μείνει η τοπική κοινωνία και τον περασμένο Οκτώβριο, όταν τρεις νεαροί φορώντας κουκούλες και υπό την απειλή μαχαιριού είχαν εισβάλει στο σπίτι ενός 72χρονου συνταξιούχου και της 76χρονης συζύγου του στον Δήμο Αετού και τους ακινητοποίησαν δένοντάς τους τα χέρια με κολλητική ταινία. Αφού έψαξαν το σπίτι, έκλεψαν 500 ευρώ και κοσμήματα αξίας περίπου 2.000 ευρώ και εξαφανίστηκαν. Ήταν ένα από τα δεκάδες παρόμοια περιστατικά που συνέβησαν στην περιοχή και εξακολουθούν με αυξανόμενη συχνότητα μέχρι σήμερα.

Ρεπορτάζ: Κατερίνα Ροββά "ΕΘΝΟΣ online" 21/12/2010



Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2010

Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 15/12/2010

ΚΑΡΑΜΠΑΤΟΣ ΠΡΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ Μετεγκατάσταση του Γεωπονικού Πανεπιστημίου στην Καλαμάτα

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 15/12/2010

ΣΕ ΜΕΣΣΗΝΙΑ - ΛΑΚΩΝΙΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑ - ΛΑΚΩΝΙΑ Καταργούνται 18 αστυνομικοί σταθμοί

Η κατάργηση 3 αστυνομικών σταθμών στη Μεσσηνία, 12 στη Λακωνία και 3 ακόμα στην Αρκαδία  περιλαμβάνεται στη σχετική υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ της 3ης Δεκεμβρίου.
Συγκεκριμένα στη Μεσσηνία καταργούνται οι Αστυνομικοι Σταθμοι Αριος, Κορυφασιου και Διαβολιτσίου, και πλέον παραμένουν μόνο οι Σταθμοί Αρφαρών και Χώρας.
Στη Λακωνία καταργούνται οι Αστυνομικοί Σταθμοί Μυστρά, Καστορείου, Σελλασίας, Βρεσθένων, Γκόριτσας, Παπαδιάνικων, Δαιμονιας, Νιατων, Κυπαρισσίου, Γλυκόβρυσης, Κότρωνα και Διρού περιορισμένης χρονικής διάρκειας) και στην Αρκαδία οι Σταθμοί Κανδήλας, Αγίου Πέτρου και Τυρού.
Να σημειωθεί ότι με προηγούμενη υπουργική απόφαση τον περασμένο Φεβρουάριο είχε καταργηθεί ένας σημαντικός ακόμα αριθμός αστυνομικών σταθμών.

Κ.Δ. "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 15/12/2010

ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ Φ. ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΛΗ Κλείνουν χωματερές και ανοίγουν δεματοποιητές


"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 15/12/2010

Φαντάζομαι ότι έστω και τώρα ο απερχόμενος δήμαρχος Πύλου θα συναισθάνεται το έγκλημα που διέπραξε, με το να τοποθετήσει τον δεματοποιητή στον “Άι-Νικόλα”. Απ' ότι φαίνεται, από τα λεγόμενα του περιφερειάρχη, θα “φάμε” όλα τα σκουπίδια της Μεσσηνίας.
Θα υπήρχε πρόβλημα πριν, με την κυκλοφοριακή συμφόρηση που θα δημιουργούταν από τη διέλευση των απορριμματοφόρων από την πλατεία της Πύλου αλλά και τον όγκο των δεμάτων που αναγκαστικά θα παρέμεναν στο χώρο. Ο καθένας επομένως μπορεί να καταλάβει τι θα γίνει τώρα.
Και να σκεφτεί κάποιος ότι εργοστάσιο για την περαιτέρω επεξεργασία των δεμάτων ούτε υπήρχε αλλά και ούτε υπάρχει μέχρι σήμερα.
Να είσαι καλά δήμαρχε. Έκανες έργο για να σε θυμόμαστε για πάντα.

Κώστας....


ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ Ανησυχία για το Καλό Νερό - Τσακώνα

Το τμήμα Καλό Νερό -Τσακώνα της Ολυμπίας Οδού πρέπει οπωσδήποτε να κατασκευαστεί, ανεξάρτητα από την τύχη που μπορεί να έχει τελικά το τμήμα Κάτω Σαμικό - Νέδα στην Ηλεία, μετά την απαγορευτική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας αναφορικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη χάραξη του δρόμου στην περιοχή του Καϊάφα.
Αυτή την απαίτηση έθεσαν χθες στο Γιάννη Καρνέση, προϊστάμενο της Υπηρεσίας Εργων Παραχώρησης Πελοποννήσου, τόσο ο απερχόμενος νομάρχης Μεσσηνίας Δημήτρης Δράκος όσο και Χρήστος Μαλαπάνης που σύντομα αναλαμβάνει αντιπεριφερειάρχης για το νομό μας.
«Το τμήμα Καλό Νερό -Τσακώνα δεν έχει προβλήματα, όμως η σύμβαση παραχώρησης δεν μπορεί να σταματά στον Πύργο και να ξαναρχίζει στο Καλό Νερό» ήταν η φράση του Γ. Καρνέση που θορύβησε ιδιαίτερα τους δύο Μεσσήνιους αυτοδιοικητικούς, καθιστώντας τους αμετακίνητους στην απαίτησή τους να υπάρξει πολιτική δέσμευση και σαφές χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή του συγκεκριμένου τμήματος.
Η συνάντηση έγινε χθες το μεσημέρι στο Διοικητήριο, όπου ο Γ. Καρνέσης ενημέρωσε παράλληλα πως όσον αφορά το τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα έχουν ολοκληρωθεί τα 2/3 του έργου, το οποίο «με την προσήκουσα χρηματοδότηση» θα έχει ολοκληρωθεί ώς το Πάσχα του 2011, με παράκαμψη της μεγάλης γέφυρας. Η γέφυρα αναμένεται να έχει παραδοθεί ώς τον Οκτώβριο του ίδιου χρόνου.
Παρών στη συνάντηση ήταν και ο διευθυντής του «Μορέα» Αλέξης Γεωργόπουλος που βεβαίωσε, όσον αφορά το τμήμα Τσακώνα - Καλαμάτα, ότι ώς το Πάσχα θα έχει ήδη ασφαλτοστρωθεί μέχρι τον
Αγιο Κωνσταντίνο, ενώ μέχρι το καλοκαίρι του 2011 εκτιμά ότι θα έχει φθάσει στη Σπερχογεία. Γνωστοποίησε επίσης ότι σε ένα μήνα περίπου θα έχει ολοκληρωθεί ο κόμβος προς Κυπαρισσία που κατασκευάζεται στην περιοχή της Αλλαγής.

Η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ

Από την πλευρά του ο Γ. Καρνέσης, όσον αφορά τις επισημάνσεις των Δ. Δράκου και Χρ. Μαλαπάνη για την Ολυμπία Οδό και ειδικότερα για το τμήμα Καλό Νερό - Τσακώνα, δήλωσε ότι θα γίνει προσπάθεια προς τα δύο πιο πάνω υπουργεία για να εξασφαλιστεί η κατασκευή του, στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης.
Ο ίδιος είχε εκφράσει προβληματισμό, γιατί ο παραχωρησιούχος να θελήσει -όταν ο αυτοκινητόδρομος έχει σταματήσει στον Πύργο λόγω των περιβαλλοντικών προβλημάτων στον Καϊάφα- να τον συνεχίσει από το Καλό Νερό, αφήνοντας ενδιάμεσο κενό μήκους 32 χιλιομέτρων. Τόνισε πάντως ότι η υπηρεσία του είναι υποχρεωμένη να εφαρμόσει την απόφαση του ΣτΕ που ακυρώνει για περιβαλλοντικούς λόγους τη χάραξη του τμήματος από το Κάτω Σαμικό μέχρι τη Νέδα. Αντιπαρέβαλε όμως ότι υπάρχουν 2.000 κάτοικοι της περιοχής που ζητούν να προχωρήσει η κατασκευή του δρόμου με τη χάραξη που έχει προταθεί. Δέχθηκε ωστόσο ότι αυτή τη στιγμή ως μόνη εναλλακτική λύση φαίνεται πλέον η προσέγγιση Λουκάκου για ανατολική χάραξη. Η χάραξη αυτή όμως -όπως παρατήρησε- δεν... υφίσταται επίσημα, ενώ απουσιάζουν και οι γεωλογικές μελέτες. Ως εκ τούτου, συνέχισε, δεν υπάρχει περίπτωση να είναι έτοιμη περιβαλλοντικά μέχρι το 2014, που λήγει η σύμβαση παραχώρησης.
«Πρέπει να εξεταστούν περιβαλλοντικά αποδεκτές λύσεις μέσα σε πολύ λίγο χρόνο, πράγμα δύσκολο» είπε ο Γ. Καρνέσης, λέγοντας ότι τελικά το θέμα είναι αρμοδιότητα των υπουργείων Υποδομών και Περιβάλλοντος.

Ο ΚΟΜΒΟΣ ΠΡΟΣ ΜΕΣΣΗΝΗ

Στην ίδια συνάντηση τέθηκε από πλευράς του μελετητή του «Μορέα» Κωνσταντίνου Μιχαλόπουλου μια εναλλακτική πρόταση ως προς το χαρακτήρα αλλά και τη χάραξη της συνδετήριας οδού, από τον κόμβο της Σπερχογείας προς τη Μεσσήνη. Ειδικότερα, προτάθηκε να γίνει τετράιχνη διάνοιξη, αλλά σε πρώτη φάση δυτικά από τον ποταμό Αρι να χρησιμοποιηθεί μόνο το ένα ρεύμα, ως δίιχνος δρόμος. Επιπλέον έγινε η πρόταση να μετακινηθεί η χάραξη ανατολικότερα, ώστε να συμπέσει με τον υφιστάμενο δρόμο της Καρυδιάς, που εφάπτεται της ΒΙΠΕ Καλαμάτας. Η σύνδεσή με το δρόμο Ασπρόχωμα - Μεσσήνη προτείνεται να γίνει με κυκλικό κόμβο.

Β.Γ.Μ. "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 15/12/2010

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ Διαβεβαιώσεις για Ολυμπία Οδό ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΜΕ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ Η ΤΣΑΚΩΝΑ

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 15/12/2010

Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010

Hρακλής Μιχελής: «Θα παραμείνω ενεργός πολίτης»

Ενεργός πολίτης θα παραμείνει με την εφαρμογή του «Καλλικράτη» ο σημερινός δήμαρχος Μεθώνης Ηρακλής Μιχελής, ο ένας από τους λίγους δημάρχους της Μεσσηνίας που εκλέχθηκε όλα τα χρόνια ύπαρξης του «Καποδίστρια».
Ο κ. Μιχελής δεν έθεσε εκ νέου υποψηφιότητα και απαντώντας στις ερωτήσεις μας, είπε ότι φεύγει από την Αυτοδιοίκηση σοφότερος ως άνθρωπος. Θεωρεί ως κορυφαία στιγμή στην Τοπική Αυτοδιοίκηση την ένταξη του βιολογικού καθαρισμού στο ΠΕΠ Πελοποννήσου, ενώ δηλώνει πως απογοητεύτηκε από τις επιθέσεις που εξαπολύονταν εναντίον του, χωρίς να βασίζονται σε πολιτική αντιπαράθεση.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν είχε ασχοληθεί στο παρελθόν με τα κοινά, κάτι που έπραξε επιστρέφοντας από τις ΗΠΑ, όπου έζησε για 35 χρόνια. Κίνητρό του ήταν, όπως επισήμανε, το γεγονός ότι ο πατέρας του ασχολούνταν με τα κοινά, για να προσθέσει ότι δεν τον ενδιέφερε η καρέκλα ή το αξίωμα, αλλά το πώς θα προσέφερε στον τόπο που γεννήθηκε, μεγάλωσε και αγαπά. Σε όλη τη διαδρομή
«Επιτύχαμε να είμαστε στην όλη διαδρομή των καποδιστριακών Δήμων και για εμένα αποτελεί εξαιρετική τιμή ότι οι δημότες της Μεθώνης με εμπιστεύθηκαν τρεις συνεχείς θητείες. Θέλω δε να τους ευχαριστήσω θερμά μέσα από την εφημερίδα σας για την τιμή που μου έκαναν, να αναλάβω τις τύχες τους όλη αυτή την περίοδο και ελπίζω ότι όλοι θα εκτιμήσουν την προσπάθεια που κάναμε για να βελτιώσουμε τις συνθήκες διαβίωσης όλων μας», σχολίασε όταν παρατηρήσαμε πως ανήκει σε μια ομάδα δημάρχων που εκλέγονταν συνεχώς επί «Καποδίστρια».
Σε όλη αυτή τη διαδρομή, υπήρξε κάτι χαρούμενο, τον ρωτήσαμε και μας απάντησε: «Η μεγαλύτερη ικανοποίηση είναι το γεγονός ότι μετά από 12 χρόνια και ειδικότερα την τελευταία περίοδο, από τότε που ξεκίνησε η συζήτηση για τους καλλικράτειους Δήμους και τους υποψηφίους, όπου πήγαινα, όχι μόνο στη Μεθώνη, αλλά και στους όμορους Δήμους, μου πρότειναν να συνεχίσω τη συμμετοχή μου και στο νέο σχήμα. Αυτό είναι ένδειξη ότι αναγνώριζαν τις προσπάθειές μας και το έργο που επιτελέσαμε στο Δήμο Μεθώνης».
Όπως ανέφερε, «δεν είχα ανάμειξη με την Αυτοδιοίκηση. Έλειπα για 35 χρόνια στην Αμερική και επέστρεψα στον τόπο που γεννήθηκα. Αποφάσισα να ασχοληθώ με τα κοινά, ακολουθώντας το παράδειγμα του πατέρα μου, ο οποίος, ενώ ήταν αγρότης, πάντα ασχολούνταν με τα κοινά. Έτσι, το θεώρησα χρέος και υποχρέωση συνάμα, να προσφέρω και να συνεισφέρω όσο μπορούσα, με βάση τις ικανότητές μου, στην τοπική κοινωνία, στον τόπο που γεννήθηκα, μεγάλωσα και αγαπώ πολύ. Δε διακατεχόμουν από ματαιοδοξία για την καρέκλα ή τα αξιώματα, αλλά ένιωθα έντονα την ανάγκη προσφοράς σε αυτό τον τόπο».

Η γεύση της Αυτοδιοίκησης
Όσο για τη γεύση που του αφήνει η αυτοδιοίκηση από αυτά τα 12 χρόνια: «Φεύγω θεωρώντας ότι είμαι σοφότερος ως άνθρωπος, καθώς μου δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσω το χαρακτήρα των ανθρώπων, αλλά γενικά το χαρακτήρα και τη φύση της κοινωνίας στην οποία ζούμε, κάτι που για εμένα είναι μεγάλος πλούτος. Υπήρχαν στιγμές στις οποίες ένιωθα μεγάλη χαρά, βλέποντας να επιτυγχάνονται κάποια πράγματα και, από την άλλη, υπήρχαν στιγμές μεγάλης απογοήτευσης, όταν έβλεπα ότι κάποια πράγματα δεν μπορούσαν να εξελιχθούν όπως έπρεπε, επειδή υπήρχαν διαφόρων ειδών δυσκολίες. Κίνητρό μου, πάντως, ήταν η ανάγκη να γίνει η προσπάθεια. Αν το αποτέλεσμα ήταν θετικό, ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσαμε να κάνουμε για την τοπική κοινωνία».

Η καλύτερη και χειρότερη στιγμή
Ποια, όμως, ήταν η πιο χαρακτηριστική στιγμή με τη μεγαλύτερη ικανοποίηση και ποια η χειρότερη; «Κατ’ αρχάς, ευτύχησα ως δήμαρχος να έχω καλούς συνεργάτες. Το βασικό στοιχείο της επιτυχίας μας ήταν η άψογη συνεργασία όλων των δημοτικών συμβούλων της τελευταίας 12ετίας. Η μεγαλύτερη ικανοποίηση ήταν ότι μετά από μεγάλη προσπάθεια καταφέραμε και εντάξαμε στο έργο του βιολογικού καθαρισμού στο ΠΕΠ Πελοποννήσου. Θεωρώ ότι αυτό ήταν η αποκορύφωση όλων των προσπαθειών μας, αλλά και συνέχεια αυτών που είχαν καταβάλει οι προ του “Καποδίστρια” Κοινότητες. Στην ουσία, εμείς πήγαμε ένα βήμα παραπάνω την προσπάθεια αυτή. Τα πρώτα δύο με τρία χρόνια δεν κάναμε τίποτε περισσότερο από το να προσπαθούμε να εντάξουμε το έργο σε κάποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης. Θεωρώ πως το συγκεκριμένο έργο συμβάλλει τόσο στην προστασία του περιβάλλοντος όσο και στην ανάπτυξη της περιοχής μας, που πρέπει να προστατευθεί με τον καλύτερο τρόπο. Αν συγκρίνουμε δε τις προσπάθειες των άλλων Δήμων με τη δική μας, θα δούμε ότι τώρα προσπαθούν οι υπόλοιποι να αποκτήσουν βιολογικούς καθαρισμούς, κάτι που αποκτήσαμε εμείς πολύ νωρίτερα, αν και μικρότερος στην ουσία Δήμος. Φτάσαμε στο σημείο να το καταφέρουμε, καθώς καταβλήθηκε μια μεγάλη προσπάθεια από όλους μας σε αυτό το διάστημα.
Στον αντίποδα, εκείνο που με στενοχωρούσε πολλές φορές ήταν ότι κάποιοι έκαναν αήθεις επιθέσεις σε προσωπικό και όχι σε πολιτικό επίπεδο ή κατά αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου ή εκείνων που είχα λάβει ως δήμαρχος. Μερικές φορές κατανοώ τι γίνεται, αλλά με στενοχωρεί ότι κάποιοι αμφισβητούν την ειλικρίνεια των κινήτρων, βάσει των οποίων προχωρούσα. Θα μάθετε, επίσης, ότι ποτέ τα 12 τελευταία χρόνια, η αμοιβή του δημάρχου δεν πήγε για προσωπικούς σκοπούς. Πάντα τα διέθετα για ανάγκες του Δήμου και της κοινωνίας, όπως για παράδειγμα τις πολιτιστικές εκδηλώσεις».

Άλλα έργα
Εκτός από το βιολογικό καθαρισμό, υπάρχουν κι άλλα σημαντικά έργα αναβάθμισης της περιοχής. Εκτιμά ότι «η ολοκλήρωση του δρόμου Μεθώνης – Φοινικούντας έχει κατά πολύ συντελέσει στην ανάπτυξη της περιοχής, αλλά κυρίως της παραλιακής ζώνης. Ήταν ένα τμήμα που δεν είχε ολοκληρωθεί, αλλά καταφέραμε και το εντάξαμε, όταν ήταν περιφερειάρχης ο αείμνηστος Αντ. Ματσίγκος, και έδωσε τελικά τη δυνατότητα να συμπεριληφθεί η παραλιακή ζώνη στην τουριστική ανάπτυξη. Πολλοί άνθρωποι δεν έχουν κατανοήσει τι έχει συμβεί, αλλά δόθηκε τελικά πολύ μεγάλη αξία και στην οικοδομική ανάπτυξη, καθώς μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα εκδόθηκαν περί τις 80 οικοδομικές άδειες για παραθεριστική ή δεύτερη κατοικία. Αυτή θεωρώ ότι είναι η ανάπτυξη, που συνέβαλε σε όλους τους τομείς της τοπικής οικονομίας. Άλλα μεγάλα έργα ήταν το αλιευτικό καταφύγιο της Φοινικούντας, οι αναπλάσεις σε Μεθώνη και Φοινικούντα, οι αθλητικές εγκαταστάσεις, σχολικές εγκαταστάσεις. Υπήρξε, όμως, και μια πολύ μεγάλη προσπάθεια όλων των υπηρεσιών του Δήμου και θεωρώ ότι καταφέραμε σε μεγάλο βαθμό να εξυπηρετούμε την καθημερινότητα των δημοτών και να λύνουμε άμεσα τα προβλήματά της, παρά τον περιορισμό των οικονομικών πόρων. Είχαμε ως αρχή μας να μην υπάρχουν διακρίσεις και να ανταποκρινόμαστε στα αιτήματα των δημοτών με τον καλύτερο και πιο γρήγορο τρόπο».

Ενεργός πολίτης
Μετά από 12 χρόνια, όμως, και αφού δε συμμετείχατε στις εκλογές, θα βλέπετε τα πράγματα από κάποια απόσταση. Τι θα κάνετε, ήταν το τελευταίο ερώτημα που του θέσαμε κι η απάντηση ήταν, από λίγο έως πολύ, αναμενόμενη: «Έχω δηλώσει ότι, αν οι τοπικοί άρχοντες που θα αναλάβουν από την 1η Ιανουαρίου εκτιμήσουν ότι μπορώ να συνεισφέρω στην προσπάθεια που πρέπει να γίνει από αυτούς, είμαι στη διάθεσή τους με όποιον τρόπο αυτοί κρίνουν. Στην αρχή, αυτό θα είναι δύσκολο για εμένα, αλλά θα προσπαθήσω να αποφύγω την κριτική, που δε θα έχει κάποιο παραγωγικό αποτέλεσμα, χωρίς να προσβάλλω τους μελλοντικούς μας άρχοντες και χωρίς να θεωρώ ότι τα γνωρίζω όλα και έχω τις λύσεις για τα προβλήματα που θα αντιμετωπίζει ο νέος Δήμος. Είμαι αποφασισμένος να βοηθήσω σε τοπικό επίπεδο πια, εδώ στη Μεθώνη, όλους αυτούς τους φορείς που συνεισφέρουν εθελοντικά στη βελτίωση της ζωής των κατοίκων του τόπου μας, παραμένοντας στην ουσία ενεργός πολίτης».

Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου "ΘΑΡΡΟΣ" 12/12/2010

I. Τσαβολάκης: Χωρίς στήριξη το μεσσηνιακό κρασί

Η συμμετοχή της οινοποιητικής εταιρείας «BioVin» του Γιάννη Τσαβολάκη σε μια κλαδική έκθεση στη Ρωσία ήταν η αφορμή για τη συνέντευξη που ακολουθεί. Η αιτία, όμως, ήταν βαθύτερη. Θέλαμε να μάθουμε από πρώτο χέρι πώς είναι δυνατόν μια μεσσηνιακή εταιρεία παραγωγής εξαιρετικής ποιότητας κρασιού να μην μπορεί ν’ απογειωθεί, αν και το αξίζει.
Έτσι, χθες το πρωί βρεθήκαμε στο οινοποιείο της εταιρείας και μιλήσαμε με τον κ. Τσαβολάκη γι’ όλα αυτά που έχουν σχέση με την παραγωγή κρασιού και ειδικότερα του μεσσηνιακού.
Η άποψή του ήταν ξεκάθαρη. Όπως και στην περίπτωση του λαδιού, το μεσσηνιακό κρασί είναι εξαιρετικής ποιότητας, αλλά μια σειρά από συγκεκριμένοι λόγοι δεν το αφήνουν να βρει τη θέση που του αξίζει. Σημαντικότερη αιτία είναι, φυσικά, ότι κανείς από αυτούς που αποφασίζουν για την τύχη του τόπου μας, εδώ και χρόνια, δεν ενδιαφέρθηκε μέχρι σήμερα να υιοθετήσει ένα στρατηγικό σχέδιο στήριξης του μεσσηνιακού κρασιού. Τουναντίον μάλιστα. Η καλύτερη προσπάθεια που υλοποιήθηκε τις τελευταίες δεκαετίες, με το συνεταιρισμό του «Νέστορος», καταστράφηκε εν ριπή οφθαλμού.
Σύμφωνα με τον κ. Τσαβολάκη, το κρασί έχει ανάγκη την κρατική στήριξη, όχι τόσο σε επίπεδο πρωτογενούς παραγωγής, διότι εκεί υπάρχει τεχνογνωσία και μακρά εμπειρία, όσο σε επίπεδο προβολής και προώθησης του τελικού προϊόντος στις εγχώριες και διεθνείς αγορές, όπου ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και οι ευκαιρίες ελάχιστες.

-Πώς και βρεθήκατε στην έκθεση της Ρωσίας;
Από την προηγούμενη χρονιά υλοποιείται ένα συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και την Ευρωπαϊκή Ένωση για την Προβολή και Προώθηση των Ελληνικών Κρασιών, από την Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου. Αυτό στοχεύει στην προβολή ελληνικών κρασιών σε χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ έχει σκοπό να προβάλει τους ελληνικούς οίνους με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης και Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη, καθώς και τους Ποικιλιακούς Οίνους.
Μαζί, λοιπόν, με δύο άλλες εταιρείες από τη Θεσσαλονίκη συμμετείχαμε στη συγκεκριμένη έκθεση. Παράλληλα, η εταιρεία μας συμμετέχει σε ακόμα ένα πρόγραμμα για βιολογικά προϊόντα.

-Είστε ικανοποιημένος από τη συμμετοχή σας εκεί;
Η έκθεση ήταν καθαρά για επαγγελματίες. Υπήρχαν αρκετοί επισκέπτες που δοκίμασαν τα κρασιά μας. Θα έλεγα, για πρώτη φορά που βρεθήκαμε εκεί, είμαστε αρκετά ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα της συμμετοχής μας.

-Το ελληνικό κρασί έχει καλή φήμη στο εξωτερικό;
Δυστυχώς, δε μας γνωρίζει κανείς! Εάν δεν υπάρξουν ενέργειες από το κράτος και κάποιους φορείς, οι οποίες θα διαφημίσουν το ελληνικό κρασί ώστε να το μάθει ο κόσμος, δεν πρόκειται να γίνει τίποτα. Υπάρχει μεγάλη ανάγκη προβολής των προϊόντων μας, διότι με αυτό τον τρόπο θα μάθουν και πολλοί ότι Ελλάδα δεν είναι μόνο η Μύκονος, η Κρήτη, η Σαντορίνη και η Ρόδος.
Μέχρι σήμερα, πάντως, δεν έχει γίνει το παραμικρό για να αντιστραφεί η κατάσταση. Για να καταλάβετε, στη μελέτη που υποβάλαμε για τη συμμετοχή μας στη Ρωσία, είχαμε και δαπάνη για διαφήμιση σε τηλεόραση και εφημερίδες. Ε, αυτή την κόψανε από το υπουργείο.
Ο πλέον αρμόδιος φορέας, που είναι ο ΟΠΕ (Οργανισμός Προώθησης Εξαγωγών), συμμετείχε κι αυτός στην έκθεση με περισσότερα άτομα, αλλά δεν έκαναν σοβαρή δουλειά. Κάποιοι, λοιπόν, αντί να ενισχύσουν τις προσπάθειες προβολής των προϊόντων μας, αρκούνται σε ταξίδια περισσότερο αναψυχής.

-Πάντως, όπως και να ’χει, θεωρώ ότι το ελληνικό κρασί συγκρινόμενο με άλλα του εξωτερικού αδικείται. Η φήμη του θα έπρεπε να είναι πολύ καλύτερη.
Δε διαφωνώ καθόλου. Οι εδαφοκλιματολογικές συνθήκες που υπάρχουν στην Ελλάδα είναι οι καλύτερες. Ο τόπος μας είναι ένας απέραντος αμπελότοπος. Από την Κρήτη και τη Μεσσηνία μέχρι τον Έβρο. Για παράδειγμα, η αμπελουργία στη Γαλλία και στη Γερμανία έχει αναπτυχθεί σε περιοχές κοντά σε ποτάμια. Εμείς διαθέτουμε απέραντο υγρό στοιχείο και ήλιο άφθονο, παράγοντες που βοηθούν στη δημιουργία εξαιρετικής ποιότητας κρασιού.

-Εκτός από ποιοτικό, το ελληνικό κρασί είναι και ακριβό. Συμφωνείτε με τη διαπίστωση αυτή;
Εντάξει, η μία εξήγηση είναι ότι αυτό συμβαίνει επειδή όλες οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούμε για την παραγωγή του κρασιού είναι εισαγόμενες. Από τα λιπάσματα και τα μηχανήματα μέχρι και τους εργάτες. Μείζον θέμα είναι και το γεγονός ότι η ιδιοκτησία στην Ελλάδα είναι μικρή.
Βέβαια, η μεγάλη διαφορά βρίσκεται στην τιμή που πληρώνει ο καταναλωτής για ένα μπουκάλι ελληνικό κρασί σε κάποιο εστιατόριο. Εκεί θα έπρεπε να έχει επέμβει η Πολιτεία και να έχει επιβάλει πλαφόν στην τιμή. Υπάρχει μια αδικαιολόγητη υπερτιμολόγηση των κρασιών, ενώ παράλληλα οι εστιάτορες δεν προσπαθούν να εμπλουτίσουν τη φθηνή κατηγορία κρασιών με περισσότερους τίτλους, έτσι ώστε να δίνεται η ευκαιρία στον καταναλωτή να αγοράσει φθηνότερο κρασί. Θα πρέπει να γίνει γνωστό ότι υπάρχουν θαυμάσια ελληνικά κρασιά στις φθηνές κατηγορίες τιμών.

-Για να έρθουμε τώρα και στα περισσότερο δικά μας. Η κατάσταση του μεσσηνιακού κρασιού ποια είναι;
Εν πρώτοις, να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Το κρασί μας είναι από τα καλύτερα που υπάρχουν στην ελληνική αγορά. Κι αυτό, λόγω του κλίματος και του εδάφους που έχουμε.

-Παρ’ όλα αυτά δεν είμαστε και πολύ γνωστοί…
Αυτό είναι σωστό. Αλλά δεν είναι και το μοναδικό πράγμα στο οποίο υστερούμε. Μια περιοχή με εξαιρετικές παραλίες, σε όλη της την έκταση, και τώρα πάει να μπει στον τουριστικό χάρτη. Μέχρι σήμερα ήμαστε στην αφάνεια. Κι όλα αυτά, γιατί δεν ενδιαφέρθηκαν οι αρμόδιοι.
Η ίδια κατάσταση υπάρχει και με το κρασί. Θα πρέπει να ξέρετε ότι έχουν δημιουργηθεί οι «Δρόμοι του κρασιού της Πελοποννήσου», ένα πρόγραμμα κρατικό, και η Μεσσηνία δεν έχει μπει μέσα. Συμμετέχουν μόνο η Αρκαδία και η Νεμέα.
Κάποιοι πήραν χρήματα από την Περιφέρεια για να διαφημίσουν το κρασί τους και εμείς μείναμε έξω! Όσο παράδοξο και να φαίνεται, ισχύει.
Μάλιστα, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ο συνεταιρισμός «Νέστωρ» ήταν αυτός που πρωτοξεκίνησε να τροφοδοτεί όλη την Ελλάδα με ποιοτικά κρασιά και με διάφορες ποικιλίες. Μια σειρά από επώνυμες μάρκες σήμερα (κτήμα Αντωνόπουλου, Αβέρωφ, Χατζημιχάλης) ξεκίνησαν από εμάς. Ο συνεταιρισμός μας είχε φτάσει να ελέγχει σχεδόν όλη την ελληνική παραγωγή κρασιού, αλλά κάποιοι πολιτικοί είχαν διαφορετική άποψη και διέλυσαν με την πρακτική τους τον πλέον υγιή συνεταιρισμό σε πανελλήνια κλίμακα. Μέσα σε τρία χρόνια δεν έμεινε «όρθιο» τίποτα. Αυτό που έγινε με τον «Νέστορα» αποτελεί μοναδικό φαινόμενο.

-Τι πρέπει να γίνει για να αλλάξει η αρνητική κατάσταση;
Κατ’ αρχάς, θα πρέπει να εφαρμοστούν οι νόμοι. Δεν μπορεί ο καθένας να κάνει τον οινοποιό. Με ένα πατητήρι δεν μπορείς να πουλάς κρασί στην αγορά. Οι υπηρεσίες, όμως, δεν ελέγχουν αυτούς που πρέπει, αλλά έρχονται σε εμάς οι οποίοι πληρούμε όλες τις προδιαγραφές. Αναρωτήθηκε κανείς αν όλοι αυτοί που πουλάνε κρασί έχουν άδεια οινοποιού; Επομένως, αν δε λειτουργήσει ο νόμος, πώς θα στηριχτεί αυτός που προσπαθεί με νόμιμο τρόπο, που πληρώνει εφορία, ΦΠΑ και όλα τα σχετικά;
Επιπλέον, χρειάζεται να υπάρξει μια κοινή οργάνωση των οινοποιείων, έτσι ώστε να μπουν σ’ ένα πρόγραμμα για να μπορέσουν να γίνουν επισκέψιμα. Έτσι θα προωθήσουμε και τον οινοτουρισμό. Υπάρχει ένα σημαντικό κομμάτι ανθρώπων που ενδιαφέρονται για το κρασί.
Πριν απ’ όλα και πάνω απ’ όλα, θα πρέπει να προσπαθήσουμε να κρατήσουμε τους αμπελουργούς. Η καλλιέργεια του αμπελιού φθίνει επικίνδυνα και στη Μεσσηνία. Δεν υπάρχει καμία μέριμνα για να κρατηθεί ο αγρότης του τόπου μας.

"ΘΑΡΡΟΣ" 12/12/2010

Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2010

Ολυμπία Οδός Εγκαταλείπεται το Πύργος – Τσακώνα;

Αρνητικές δείχνουν να είναι οι εξελίξεις ως προς την κατασκευή του τμήματος Πύργος - Τσακώνα της Ολυμπίας Οδού, αν ευσταθούν όσα αναρτήθηκαν στο μπλογκ «Ηλεία τώρα». Όπως αναφέρεται, θεωρείται πολύ πιθανή η κατάργηση του τμήματος, λόγω της διέλευσης στον Καϊάφα, αλλά και της στάσης της παραχωρησιούχου κοινοπραξίας περί αρνητικών ενδείξεων στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων, που δε θα συμβάλει στην απόσβεση του κόστους. Επίσης, θεωρείται πιθανό να φθάσει η Ολυμπία Οδός έως την Αρχαία Ολυμπία και ή να σταματήσει εκεί ή να συνεχίσει προς Τρίπολη, με το δεύτερο ενδεχόμενο να μη είναι και τόσο πιθανό.
Στην ανάρτηση του μπλογκ αναφέρεται: «Πολύ πιθανή θεωρείται η κατάργηση του τμήματος Πύργος – Τσακώνα, του αυτοκινητόδρομου, που περιμένει με μεγάλη αγωνία εδώ και δεκαετίες ολόκληρη η δυτική Πελοπόννησος.
Σύμφωνα με πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, το πρόβλημα με το οικοσύστημα του Καϊάφα είναι καταλύτης στις εξελίξεις, έπειτα και από παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που απέκλεισε τη χάραξη αυτοκινητόδρομου εντός της περιβαλλοντικά ευαίσθητης αυτής περιοχής. Άλλες πληροφορίες μιλούν για «κόψιμο» του τμήματος μετά τον Πύργο και αντικατάστασή του από ένα νέο τμήμα που θα ενώνει τον Πύργο με την Αρχαία Ολυμπία και τη Βυτίνα.
Φαίνεται βέβαιο ότι εργασίες κάτω από τον Πύργο δεν υφίστανται, πλην της νέας γέφυρας στον Αλφειό. Η μεγάλη χρονοτριβή σε σχέση με την περίπτωση του Καϊάφα έχει ως αποτέλεσμα στο τμήμα Πύργος - Τσακώνα να μην έχουν αποδοθεί καθόλου ελεύθεροι χώροι για την κατασκευή έστω και τμημάτων εκτός του οικοσυστήματος. Γενικά, πρόκειται για το μόνο κομμάτι της Ολυμπίας Οδού που σχεδόν δεν έχει γίνει απολύτως τίποτε, από πλευράς έργων.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι δεν είναι μόνο το οικοσύστημα που οδηγεί σε εγκατάλειψη του συγκεκριμένου τμήματος. Οι παραχωρησιούχοι που κατασκευάζουν και θα εκμεταλλευτούν τον αυτοκινητόδρομο έχουν αρνητικές ενδείξεις για την κίνηση αυτοκινήτων στο συγκεκριμένο δρόμο, γεγονός που σημαίνει ότι τα έργα που θα γίνουν δύσκολα θα αποσβεστούν.
Ως εναλλακτική χάραξη φαίνεται να προβάλλει πλέον η προέκταση της Ολυμπίας Οδού από Πύργο προς Αρχαία Ολυμπία, όπου είτε θα καταλήξει εκεί είτε θα συνεχιστεί προς Τρίπολη, με το δεύτερο σενάριο πιο ασθενές».

"ΘΑΡΡΟΣ" 11/12/2010

ΝΙΚΟΣ ΚΟΤΣΙΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΝΔΡΙΝΟΥ Ο μετανάστης που έγινε υπουργός στην Αυστραλία

Μάιος του 1964. Με το υπερωκεάνιο “Πατρίς“ της εταιρείας Χανδρή αποβιβάζονται σε μια αποβάθρα του λιμανιού της Μελβούρνης εκατοντάδες Eλληνες μετανάστες. Aνδρες, γυναίκες και παιδιά. Με μοναδικά εφόδια μια βαλίτσα με τα απαραίτητα και πολλά όνειρα.
Ανάμεσά τους και ένα πεντάχρονο αγοράκι. Για εκείνο το υπερατλαντικό ταξίδι των 30 ημερών δε θυμάται και πολλά πράγματα.
Θυμάται μόνο πως έφτασε νύχτα στη Μελβούρνη και εντυπωσιάστηκε από τα πολλά λαμπερά αστέρια στον ουρανό. Προφανώς έλαμπε και το δικό του τυχερό άστρο.
Το αγοράκι αυτό είναι σήμερα ο πρώτος, γεννημένος στην Ελλάδα, υπουργός του Φιλελεύθερου κόμματος της Βικτώριας, της δεύτερης πολυπληθέστερης πολιτείας της Αυστραλίας. Πρόκειται για το Νίκο Κότσιρα, εκπαιδευτικό στο επάγγελμα, που γεννήθηκε στο χωριό Χανδρινού κοντά στην Πύλο το 1959.
Στην Αυστραλία ο Νίκος Κότσιρας, μικρό παιδάκι, βρέθηκε μαζί με την οικογένειά του. Δύσκολα τα πρώτα χρόνια. Αγώνας για επιβίωση. Σπούδασε εκπαιδευτικός, έγινε διευθυντής σχολείου, αλλά τον κέρδισε η πολιτική. Υπηρέτησε για πολλά χρόνια ως σύμβουλός του πρώην πρωθυπουργού της Βικτώριας και γνωστού φιλέλληνα Τζεφ Κένετ, αλλά και του υπουργού του Φιλ Χάνιγουντ, και το 1999 εξελέγη μέλος του πολιτειακού κοινοβουλίου.
Κέρδισε την έδρα του Μπουλίν, την οποία κατέχει έως σήμερα. Ολα αυτά τα χρόνια ήταν στην αντιπολίτευση, έως το Σάββατο 27 Νοεμβρίου που η παράταξή του, ο Συνασπισμός Φιλελευθέρων-Εθνικών, κέρδισε τις εκλογές. Και ο Νίκος Κότσιρας διατήρησε την έδρα του με ένα ποσοστό 64%!

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
Στη νέα κυβέρνηση, της οποίας ηγείται ο Τεντ Μπέιλιου, ο Νίκος Κότσιρας ανέλαβε υπουργός Πολυπολιτισμικών Υποθέσεων. Τι υπουργείο είναι αυτό; Ο ίδιος ο κ. Κότσιρας μας εξηγεί: “Για μας, πολυπολιτισμός σημαίνει να αναγνωρίζουμε πως όλοι μας προερχόμαστε από διαφορετικό εθνικό, πολιτιστικό ή θρησκευτικό περιβάλλον. Να είμαστε υπερήφανοι για την καταγωγή μας, στην περίπτωσή μας για την ελληνική καταγωγή μας, αλλά και αφοσιωμένοι στο αυστραλιανό έθνος“.
Και όσον αφορά τον πολυπολιτισμό, όπως εξηγεί ο κ. Κότσιρας, η Πολιτεία δεν περιορίζεται μόνο στα ευχολόγια αλλά κάνει και έργο, καθώς “χρηματοδοτούνται οι μεταναστευτικοί φορείς για το πολιτιστικό και κοινωνικό έργο που επιτελούν, δίνονται χρήματα για υπηρεσίες διερμηνέων και μεταφραστών και γενικά γίνεται ό,τι είναι δυνατόν για να χαίρουν ίσης αντιμετώπισης και δικαιωμάτων όλοι οι πολίτες, απ‘ όπου και αν προέρχονται“. Μερικά ενδεικτικά παραδείγματα που αφορούν τους ομογενείς:
Ο κ. Κότσιρας δεσμεύτηκε ότι η κυβέρνηση Μπέιλιου θα διαθέσει 2 εκατομμύρια δολάρια για την ανέγερση του Πολιτιστικού Κέντρου της Ελληνικής Κοινότητας Μελβούρνης, στο κέντρο της πόλης. Επίσης, θα δοθούν περίπου 10 εκατομμύρια δολάρια, υπό μορφή επιδότησης, για τους μαθητές που μαθαίνουν ελληνικά (και άλλες γλώσσες) σε σαββατιανά και απογευματινά σχολεία. Η κυβέρνησή του θα διαθέσει 1 εκατομμύριο δολάρια για την ανάπλαση της ελληνικής γειτονιάς του “ελληνοκρατούμενου“ Οκλι, του πεζόδρομου Eaton Mall. Επιπλέον θα δοθούν 100.000 δολάρια μετά την ολοκλήρωση των έργων, για τη διεξαγωγή ελληνικού φεστιβάλ.
Ο κ. Κότσιρας είπε, ακόμα, ότι θα δοθούν 100.000 δολάρια στην Κυπριακή Κοινότητα Μελβούρνης για να εορτάσει τα 80 χρόνια της. Από το 1992 που ασχολήθηκε με την πολιτική (ως σύμβουλος του Τζεφ Κένετ αρχικά, αλλά ως βουλευτής και ως σκιώδης υπουργός στη συνέχεια) ο κ. Κότσιρας έχει προσφέρει ανεκτίμητες υπηρεσίες στην ομογένεια και την Ελλάδα.

ΚΟΥΒΑΛΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ
“Για πρώτη φορά“, μας λέει, “επέστρεψα στην Ελλάδα το 1974, δέκα χρόνια μετά τη μετανάστευσή μας. Ημουν 15χρονο αγόρι τότε. Πήγα στο χωριό μου, στου Χανδρινού. Το πατρικό μας σπίτι δεν υπήρχε. Eσκυψα και φίλησα το έδαφος. Το ελληνικό έδαφος - και έκλαψα“. Μας τα λέει αυτά και βουρκώνει πάλι. “Από το 1992 και μετά προσπαθώ να πηγαίνω τουλάχιστον μια φορά το χρόνο στην Ελλάδα, αν και τώρα που ανέλαβα υπουργός ίσως δυσκολέψουν τα πράγματα“, μας λέει.
Μετά την ενασχόλησή του με την πολιτική γνώρισε και πολλούς Ελληνες πολιτικούς, από όλες τις παρατάξεις, και με πολλούς έγινε φίλος. Παρακολουθεί από πολύ κοντά τις εξελίξεις στην Ελλάδα και ιδιαίτερα την οικονομική κρίση που διέρχεται η χώρα, αλλά δεν θέλει να εκφράσει άποψη για το πώς μπορεί να ξεπεραστεί. “Αυτό, νομίζω, είναι ένα θέμα που το ξέρουν καλύτερα οι Ελληνες και οι πολιτικοί εκπρόσωποί τους. Δεν είναι σωστό να τους δώσω συμβουλές από το εξωτερικό και εκ του ασφαλούς.
Εγώ εύχομαι σύντομα να ξεπεραστεί η κρίση και να βρει η Ελλάδα τον δρόμο της. Το μόνο που θέλω να πω είναι πως όταν η πατρίδα περνά δοκιμασία, τα κόμματα πρέπει να βάζουν το εθνικό συμφέρον πάνω από το κομματικό“.
"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ"11/12/2010

ΑΠΟ ΚΟΜΟΔΙΝΟ ΣΠΙΤΙΟΥ ΣΤΗΝ ΚΟΡΩΝΗ Εκλεψαν κοσμήματα και λίρες αξίας 12.000 ευρώ

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 11/12/2010

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΓΙΑΝΝΑΚΕΑ «Καλύτερο το λιμάνι Κορώνης όταν ολοκληρωθεί το έργο»

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 11/12/2010

Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010

Εφυγε από τη ζωή ο θεατρικός επιχειρηματίας Γιώργος Λεμπέσης

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 10/12/2010

Επίσημο καλωσόρισμα πρωτοετών στο ΤΕΙ

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 10/12/2010

Οι σπουδαστές φύτεψαν 8.000 δέντρα στον Ταΰγετο

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 10/12/2010

ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΗ ΒΙΕΝΝΗ Παρουσιάστηκε η Μεσσηνία

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 10/12/2010

Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2010

Κλοπή ταμειακών μηχανών σε Γαργαλιάνους και Ασπρόχωμα

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 09/12/2010

Ποιητική βραδιά στη Φοινικούντα

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 09/12/2010

ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΘΕΙ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΤΟΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΣΑΝ Μπήκε με τη μηχανή στα Επείγοντα του Νοσοκομείου

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 09/12/2010

Στην ανακύκλωση τα βομβίδια που ρίχτηκαν στη Σχίζα

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 09/12/2010

Εισιτήρια του ΚΤΕΛ μέσω Ιντερνετ

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 09/12/2010

Καιρός δεν ήταν;
Κώστας...

Μαχαιρώθηκαν Αλβανοί χθες βράδυ στα Φιλιατρά

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 09/12/2010

Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

Παραδόθηκε το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου από το Λεύκτρο μέχρι τα Παραδείσια

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ online"

Μεσσήνιος αρχιφύλακας τραυματίας στα επεισόδια στο κέντρο της Αθήνας

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 08/12/2010

ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ Εκδρομή με το τρένο μέσα από φανταστικά τοπία

ΕΞΙΧΝΙΑΣΤΗΚΕ ΥΠΟΘΕΣΗ ΑΠΑΓΩΓΗΣ Κινέζικη συμμορία με έδρα στη Μάνη ΛΥΤΡΑ 170.000 ΕΥΡΩ ΑΝΤΙ 300.000 ΠΟΥ ΖΗΤΟΥΣΑΝ!


"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 08/12/2010


"Καλλικράτης" στις ΔΟΥ Κλείνουν οριστικά Εφορίες στη Μεσσηνία

"ΘΑΡΡΟΣ" 08/12/2010