Αν και έχουν ξεκαθαριστεί πολλά γεγονότα για το Λιμενικό Ταμείο Μεσσηνίας, τμήμα του οποίου αποτελεί το Λιμενικό Ταμείο Πύλου, μερικές λεπτομέρειες ακόμα θα μας οφελήσουν. Στην Πύλο εισπράττονται για λογαριασμό του Λ.Τ. Μεσσηνίας (Καλαμάτα) εκτός των επαγγελματιών της παραλιακής ζώνης για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων, και ποσά για κάθε σκάφος ή βαπόρι εμπορικό ή κρουαζερόπλοιο ή αλιευτικό ή σκάφος αναψυχής κ.τ.λ. τα οποία θα προσεγγίσουν στον μόλο καθώς και τη μαρίνα. Φυσικά η μαρίνα δέχεται σκάφη σύμφωνα με τις δυνατότητες χωρητικότητας που έχει. Δεν μπορεί να δεχτεί πλοίο. Εισπράττονται επίσης ποσά και από ερασιτέχνες ψαράδες όταν πρόκειται να ανανεώσουν τις άδειές τους ή να εκδοθούν καινούργιες. Πληρώνουν οι επαγγελματίες λαντζέρηδες. Πληρώνουν όσοι βγάζουν τα σκάφη τους ενοίκιο για τη θέση που θα τα τοποθετήσουν στην στεριά.
Σ‘ αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί και ένα ακόμα ευτράπελο, σύνηθες βέβαια για τα ελληνικά δεδομένα της ανακατώστρας διοίκησης. Το λιμεναρχείο Πύλου ως δημόσιος φορέας ενταγμένος στα Σώματα Ασφαλείας, με αντικείμενο την πρόληψη, την καταστολή πράξεων στα λιμάνια, στις θάλασσες κ.α., κάνει τον εισπράκτορα του Λ.Τ.. Πολύ μειωτικό για υπηρεσία του Δημοσίου με ένστολους υπαλλήλους.
Αντιλαμβάνεται κανείς ότι το Λ.Τ. είναι ένας νταβατζής» (την έχει χρησιμοποιήσει και ο πρωθυπουργός αυτή τη λέξη), ως εκ τούτου δεν είναι επιλήψιμη). Τα χρήματα του τα δίνουν έτοιμα άλλοι. Δηλαδή μόνο εισπράττει. Που υπάρχει προηγούμενο σε δημόσιο ή σε ιδιωτικό φορέα παγκοσμίως με μοναδικό στοιχείο την είσπραξη. Για να είμαστε δίκαιοι υπήρχε. Κατά σύμπτωση εδώ στην Ελλάδα. Οι οικογένειες των μεγαλειότατων που εισέπρατταν μόνο, κατασπαταλούσαν, οριοθετούσαν γη λέγοντας αυτή είναι δική μου. Γενικώς ό,τι μπαίνει στο λιμάνι της Πύλου πληρώνει. Τα βαπόρια που δεν προσεγγίζουν ντόκο και αγκυροβολούν αρόδο φυσικά δεν πληρώνουν.
«Ελλίμενίστηκε λοιπόν το Λ.Τ. της Πύλου στην Καλαμάτα την περίοδο 1990-1994. Αγκυροβόλησε εκεί με αποτέλεσμα να φουντάρει οικονομικά η ανταπόδοση των χρημάτων, προς την Πύλο. Είναι η τρίτη φορά που αναφέρεται το ζήτημα του Λ.Τ. Πύλου στην «Ελευθερία» και τέσσερις φορές έχει πραγματοποιηθεί ρεπορτάζ και συζήτηση στην μεσσηνιακή τηλεόραση, θα βγει άκρη δεν μπορεί... θα ‘ρθει το Λ.Τ. εδώ που ιδρύθηκε πριν το 1892.
Την χρονική περίοδο 1892-1896 κατασκευάστηκε ο παλιός μόλος και σχηματίστηκε με λιθοδομή το παλιό λιμάνι. Το 1898 από τη νότια σκάλα βγήκε και ο βασιλιάς επισκεπτόμενος την Πύλο, με αποτέλεσμα η σκάλα να πάρει το όνομα της ιδιότητας (ειδικότητας) του μεγαλειότατου αυτουνού,
Το παραπάνω σημειώνεται προκειμένου να δέσει με την αναφορά προς μεγαλειότατους αυτουνούς.
Τώρα αν μαθηματικοποιήσουμε τα χρήματα που εισέπραξε το Λιμεναρχείο για λογαριασμό του Λ.Τ. κάνοντας οι ένστολοι τον οικονομικό κομιστή, εδώ είναι οι κάτοικοι, εδώ είναι εκείνοι που πληρώνουν, χαρτιά έχουμε, τσαγανό έχουμε, αρχείο της «Ελευθερίας» διαθέτουμε, εκείνο που δεν έχουμε είναι πολύ χρόνο να περιμένουμε γιατί το ζήτημα πήρε τούτη τη φορά μεγάλες διαστάσεις διεκδίκησης από Πύλιους και δικαίως. Εάν οι κολόνες του φωτισμού στην παραλία της Πύλου πέσουν και σκοτωθεί άνθρωπος ή χτυπήσουν αυτοκίνητα οι ευθύνες δεν θα ‘ναι αόριστες και ανύπαρκτες αλλά θα ‘χουν ονομασία.
Γνωστοποιείται επίσης ότι Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της Ελληνικής Δημοκρατίας, αριθ. Φύλλου 180, 9 Σεπτεμβρίου 1999 γράφει: Με προεδρικά διατάγματα, που εκδίδονται με πρόταση των υπουργών Εσωτερικών, Δημοσίας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Εμπορικής Ναυτιλίας και μετά από σύμφωνη γνώμη του Δημοτικού ή Νομαρχιακού Συμβουλίου μπορούν να μεταφέρονται σε δήμους ή νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις, αρμοδιότητες υφισταμένων κατά τη δημοσίευση του παρόντος Λιμενικών Ταμείων. Με όμοια προεδρικά διατάγματα μπορούν να καταργούνται υφιστάμενα Λιμενικά Ταμεία. Ακόμα μια λεπτομέρεια έχει τη σημασία της.
Ο Φιλιππόπουλος στη διάρκεια της δημαρχοντίας του έλαβε απόφαση προκειμένου να συσταθεί δημοτικό Λ.Τ. στην Πύλο αλλά ακόμα το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δεν έχει υπογράψει τη σχετική απόφαση προκειμένου το Λ.Τ. Πύλου να επανέλθει εδώ. Με την απόφαση που προαναφέρθηκε έχει συσταθεί και ως διοικητικό σώμα.
Σχετικά με την απόφαση περί υπαγωγής των Λιμενικών Ταμείων σε δήμους αναφέρεται η λεπτομέρεια ότι: θα ιδρύοντο εκεί που υπήρχαν λιμενικές αρχές. Ως εκ τούτου η Πύλος πληρούσε και πληροί όλες τις προϋποθέσεις. Με δεδομένο ότι η Μεσσηνία διαθέτει δύο λιμενικές αρχές, Πύλος και Καλαμάτα μπορούν να διεκδικήσουν την υπογραφή του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας ώστε να ιδρυθούν τα ταμεία όπως σε πολλά νησιά του Αιγαίου ξεκαθαρίζοντας έτσι οι αρμοδιότητες και τα έσοδα να ανταποδίδονται επί τα βελτίω.
Τάκης Αλεξάκης "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 15/04/2008
Σ‘ αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί και ένα ακόμα ευτράπελο, σύνηθες βέβαια για τα ελληνικά δεδομένα της ανακατώστρας διοίκησης. Το λιμεναρχείο Πύλου ως δημόσιος φορέας ενταγμένος στα Σώματα Ασφαλείας, με αντικείμενο την πρόληψη, την καταστολή πράξεων στα λιμάνια, στις θάλασσες κ.α., κάνει τον εισπράκτορα του Λ.Τ.. Πολύ μειωτικό για υπηρεσία του Δημοσίου με ένστολους υπαλλήλους.
Αντιλαμβάνεται κανείς ότι το Λ.Τ. είναι ένας νταβατζής» (την έχει χρησιμοποιήσει και ο πρωθυπουργός αυτή τη λέξη), ως εκ τούτου δεν είναι επιλήψιμη). Τα χρήματα του τα δίνουν έτοιμα άλλοι. Δηλαδή μόνο εισπράττει. Που υπάρχει προηγούμενο σε δημόσιο ή σε ιδιωτικό φορέα παγκοσμίως με μοναδικό στοιχείο την είσπραξη. Για να είμαστε δίκαιοι υπήρχε. Κατά σύμπτωση εδώ στην Ελλάδα. Οι οικογένειες των μεγαλειότατων που εισέπρατταν μόνο, κατασπαταλούσαν, οριοθετούσαν γη λέγοντας αυτή είναι δική μου. Γενικώς ό,τι μπαίνει στο λιμάνι της Πύλου πληρώνει. Τα βαπόρια που δεν προσεγγίζουν ντόκο και αγκυροβολούν αρόδο φυσικά δεν πληρώνουν.
«Ελλίμενίστηκε λοιπόν το Λ.Τ. της Πύλου στην Καλαμάτα την περίοδο 1990-1994. Αγκυροβόλησε εκεί με αποτέλεσμα να φουντάρει οικονομικά η ανταπόδοση των χρημάτων, προς την Πύλο. Είναι η τρίτη φορά που αναφέρεται το ζήτημα του Λ.Τ. Πύλου στην «Ελευθερία» και τέσσερις φορές έχει πραγματοποιηθεί ρεπορτάζ και συζήτηση στην μεσσηνιακή τηλεόραση, θα βγει άκρη δεν μπορεί... θα ‘ρθει το Λ.Τ. εδώ που ιδρύθηκε πριν το 1892.
Την χρονική περίοδο 1892-1896 κατασκευάστηκε ο παλιός μόλος και σχηματίστηκε με λιθοδομή το παλιό λιμάνι. Το 1898 από τη νότια σκάλα βγήκε και ο βασιλιάς επισκεπτόμενος την Πύλο, με αποτέλεσμα η σκάλα να πάρει το όνομα της ιδιότητας (ειδικότητας) του μεγαλειότατου αυτουνού,
Το παραπάνω σημειώνεται προκειμένου να δέσει με την αναφορά προς μεγαλειότατους αυτουνούς.
Τώρα αν μαθηματικοποιήσουμε τα χρήματα που εισέπραξε το Λιμεναρχείο για λογαριασμό του Λ.Τ. κάνοντας οι ένστολοι τον οικονομικό κομιστή, εδώ είναι οι κάτοικοι, εδώ είναι εκείνοι που πληρώνουν, χαρτιά έχουμε, τσαγανό έχουμε, αρχείο της «Ελευθερίας» διαθέτουμε, εκείνο που δεν έχουμε είναι πολύ χρόνο να περιμένουμε γιατί το ζήτημα πήρε τούτη τη φορά μεγάλες διαστάσεις διεκδίκησης από Πύλιους και δικαίως. Εάν οι κολόνες του φωτισμού στην παραλία της Πύλου πέσουν και σκοτωθεί άνθρωπος ή χτυπήσουν αυτοκίνητα οι ευθύνες δεν θα ‘ναι αόριστες και ανύπαρκτες αλλά θα ‘χουν ονομασία.
Γνωστοποιείται επίσης ότι Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της Ελληνικής Δημοκρατίας, αριθ. Φύλλου 180, 9 Σεπτεμβρίου 1999 γράφει: Με προεδρικά διατάγματα, που εκδίδονται με πρόταση των υπουργών Εσωτερικών, Δημοσίας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Εμπορικής Ναυτιλίας και μετά από σύμφωνη γνώμη του Δημοτικού ή Νομαρχιακού Συμβουλίου μπορούν να μεταφέρονται σε δήμους ή νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις, αρμοδιότητες υφισταμένων κατά τη δημοσίευση του παρόντος Λιμενικών Ταμείων. Με όμοια προεδρικά διατάγματα μπορούν να καταργούνται υφιστάμενα Λιμενικά Ταμεία. Ακόμα μια λεπτομέρεια έχει τη σημασία της.
Ο Φιλιππόπουλος στη διάρκεια της δημαρχοντίας του έλαβε απόφαση προκειμένου να συσταθεί δημοτικό Λ.Τ. στην Πύλο αλλά ακόμα το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δεν έχει υπογράψει τη σχετική απόφαση προκειμένου το Λ.Τ. Πύλου να επανέλθει εδώ. Με την απόφαση που προαναφέρθηκε έχει συσταθεί και ως διοικητικό σώμα.
Σχετικά με την απόφαση περί υπαγωγής των Λιμενικών Ταμείων σε δήμους αναφέρεται η λεπτομέρεια ότι: θα ιδρύοντο εκεί που υπήρχαν λιμενικές αρχές. Ως εκ τούτου η Πύλος πληρούσε και πληροί όλες τις προϋποθέσεις. Με δεδομένο ότι η Μεσσηνία διαθέτει δύο λιμενικές αρχές, Πύλος και Καλαμάτα μπορούν να διεκδικήσουν την υπογραφή του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας ώστε να ιδρυθούν τα ταμεία όπως σε πολλά νησιά του Αιγαίου ξεκαθαρίζοντας έτσι οι αρμοδιότητες και τα έσοδα να ανταποδίδονται επί τα βελτίω.
Τάκης Αλεξάκης "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 15/04/2008
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου