Πέμπτη 14 Μαΐου 2009

Διερεύνηση εξαγγέλλει ο ΟΣΕ Ήπειρος-Καλαμάτα με το τρένο;

«”O κύβος ερρίφθη”. Ο Σιδηρόδρομος θα στραφεί δυναμικά προς τον ιδιωτικό τομέα για να προσελκύσει κεφάλαια τα οποία θα του επιτρέψουν να αναπτυχθεί γρηγορότερα»
Τα παραπάνω ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Γιώργος Γιαννούσης μιλώντας στο 2ο Ετήσιο Συνέδριο για την Ελληνική Αγορά Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), προσθέτοντας πως «σκόπιμο είναι να γίνει διερεύνηση για την επιτάχυνση της κατασκευής των Σιδηροδρομικών Αξόνων της Δυτικής Ελλάδας οι οποίοι αποτελούν τον Άξονα Προτεραιότητας 29 των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (Δ.Δ.Μ.) και περιλαμβάνουν τις ακόλουθες σιδηροδρομικές γραμμές:α) Ηγουμενίτσα-Ιωάννινα-Καλαμπάκα, που ολοκληρώνει τον οριζόντιο σιδηροδρομικό άξονα Ηγουμενίτσα-Βόλοςβ) Ηγουμενίτσα-Ιωάννινα-Αντίρριο-Ρίο-Καλαμάτα, που συνιστά τον κατακόρυφο σιδηροδρομικό άξονα της Δυτικής Ελλάδαςγ) Καλαμπάκα-Κοζάνη, που συνδέει την Κεντρική με τη Βόρεια Ελλάδα».
Η εξασφάλιση σιδηροδρομικών συνδέσεων με τα βασικά λιμάνια της χώρας και με τις Βιομηχανικές Περιοχές αποτελεί προφανή προτεραιότητα
ΜΙΛΩΝΤΑΣ στο 2ο Ετήσιο Συνέδριο για την Ελληνική Αγορά Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Γιώργος Γιαννούσης ανέφερε, μεταξύ, άλλων τα εξής:«”O κύβος ερρίφθη”. Ο Σιδηρόδρομος θα στραφεί δυναμικά προς τον ιδιωτικό τομέα για να προσελκύσει κεφάλαια τα οποία θα του επιτρέψουν να αναπτυχθεί γρηγορότερα και αυτό θα αφορά είτε την παραχώρηση της κατασκευής και συντήρησης σιδηροδρομικών υποδομών είτε την αξιοποίηση ακινήτων είτε τον συνδυασμό και των δύο προκειμένου κάποιες σιδηροδρομικές υποδομές να βελτιώσουν, χάρη στο συνδυασμό τους με ακίνητα, την ανταποδοτικότητά τους. (…)Αντίστοιχη διερεύνηση είναι σκόπιμο να γίνει για την επιτάχυνση της κατασκευής των Σιδηροδρομικών Αξόνων της Δυτικής Ελλάδας οι οποίοι αποτελούν τον Άξονα Προτεραιότητας 29 των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (Δ.Δ.Μ.) και περιλαμβάνουν τις ακόλουθες σιδηροδρομικές γραμμές:α) Ηγουμενίτσα-Ιωάννινα-Καλαμπάκα, που ολοκληρώνει τον οριζόντιο σιδηροδρομικό άξονα Ηγουμενίτσα-Βόλοςβ) Ηγουμενίτσα-Ιωάννινα-Αντίρριο-Ρίο-Καλαμάτα, που συνιστά τον κατακόρυφο σιδηροδρομικό άξονα της Δυτικής Ελλάδαςγ) Καλαμπάκα-Κοζάνη, που συνδέει την Κεντρική με τη Βόρεια Ελλάδα.Η δημιουργία των δυτικών σιδ/κών αξόνων στοχεύει κυρίως:-στη σιδ/κή σύνδεση των περιοχών της Δυτικής Ελλάδας που σήμερα στερούνται σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης-στην απευθείας διασύνδεση της χώρας με την Ιταλία και, μέσω αυτής, με τα κράτη της Βόρειας Ευρώπης-στην επέκταση του ρόλου της Ελλάδας ως συνδετικού κρίκου μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, μέσω του οριζόντιου άξονα Ηγουμενίτσα-Βόλος. (…)Η εξασφάλιση σιδηροδρομικών συνδέσεων με τα βασικά λιμάνια της χώρας και με τις Βιομηχανικές Περιοχές, καθώς και η δημιουργία Εμπορευματικών Κέντρων σε κατάλληλα επιλεγμένα σημεία που προσφέρονται για ανάπτυξη διατροπικών μεταφορών αποτελεί προφανή προτεραιότητα για την ανάπτυξη των εμπορευματικών σιδηροδρομικών υποδομών οι οποίες είναι απαραίτητες για την βιωσιμότητα του σιδηροδρόμου. Πρόκειται για έργα που επίσης μπορούν να προσελκύσουν ιδιωτικούς πόρους για την κατασκευή τους».
"ΘΑΡΡΟΣ" 14/05/2009

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου