Μέχρι τον ερχόμενο Μάιο ο αερολιμένας Καλαμάτας θα πρέπει να έχει βελτιώσει τη λειτουργικότητά του, ώστε να είναι έτοιμος να υποδεχθεί τις δύο καθημερινές πτήσεις της Aegean από την Αθήνα και τους επισκέπτες για το “Costa Navarino” και τις άλλες τουριστικές μονάδες. Απαιτούνται άμεσα δημιουργία κόμβου στην είσοδο του αεροδρομίου, επέκταση του χώρου αναμονής έως και την ανατολική βεράντα και προμήθεια ενός μηχανήματος για ασφάλεια στον έλεγχο των αποσκευών. Και αυτά δε θα είναι εύκολα και θα χρειαστούν ιδιαίτερη προσπάθεια και πιέσεις προς την ΥΠΑ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τον υπουργό Δημήτρη Ρέππα και τον υφυπουργό Νίκο Σηφουνάκη, με τους οποίους θα ζητηθούν συναντήσεις. Μεσομακροπρόθεσμα με την επέκταση του αερολιμένα βόρεια κατά 43 στρέμματα που θα απαλλοτριωθούν, θα απαιτηθούν πολύ περισσότερα έργα που με μελέτη του 2002 φθάνουν τα 14,5 εκ. ευρώ. Την προσπάθεια δυσκολεύει και το γεγονός ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) δεν έχει προβλέψει ούτε 1 ευρώ για το αεροδρόμιο Καλαμάτας το 2010.
Αυτό είναι το συμπέρασμα της χθεσινής σύσκεψης στη Νομαρχία Μεσσηνίας, υπό την προεδρία του νομάρχη Δημήτρη Δράκου και με τη συμμετοχή των στελεχών της “Costa Navarino” Γιώργου Χατζηιωσήφ, της Aegean Σήφη Μαστοραντωνάκη και του αερολιμενάρχη Δημήτρη Μανδηλάρη.
Ο νομάρχης Δημήτρης Δράκος σημείωσε ότι για την υλοποίηση της μελέτης απαιτούνται 14,5 εκ. ευρώ με τιμές του 2002. Παρατήρησε ότι τα 43 στρέμματα που θα απαλλοτριωθούν, αφορούν την επέκταση της πίστας των αεροσκαφών και το διπλασιασμό των στεγασμένων χώρων.
Ο Γιώργος Χατζηιωσήφ, γενικός διευθυντής προορισμού της “Costa Navarino”, επεσήμανε ότι σύντομα πρέπει να βελτιωθεί η λειτουργικότητα του αεροδρομίου, ώστε του χρόνου η εικόνα να είναι ευχάριστη, καθώς θα υπάρχουν καθημερινά 2 πτήσεις από την Αθήνα.
Ο Σήφης Μαστοραντωνάκης, υπεύθυνος της Διεύθυνσης Διοίκησης και Υπηρεσιών Εδάφους της Aegean, ενημέρωσε ότι από το Μάιο του 2010 θα υπάρχουν καθημερινά 2 πτήσεις από Αθήνα. Ανάλογα με τις ανάγκες θα μπαίνει αεροπλάνο 56, 112 ή και 155 θέσεων. Οι 2 πτήσεις θα συνδέουν την Καλαμάτα μ’ όλο τον κόσμο. Η μία θα είναι το πρωί και η άλλη προς το απόγευμα. Το κόστος των 2 πτήσεων θα είναι 4 εκ. ευρώ το χρόνο και γι’ αυτή τη γραμμή της Καλαμάτας η Aegean θα προσλάβει 12 - 15 άτομα. Το στέλεχος της Aegean παρατήρησε ότι η κατάσταση του αεροδρομίου Καλαμάτας είναι μεταξύ τριτοκοσμικής και λίγο καλύτερης, όσον αφορά την ασφάλεια στον έλεγχο αποσκευών. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο επιβάτης ξαναπαίρνει τη βαλίτσα μετά τον έλεγχο του εισιτηρίου και σημείωσε πως αν γίνει έλεγχος από την Ευρωπαϊκή Ομάδα Ελέγχου το αεροδρόμιο θα βγει “κόκκινο”. Ζήτησε επέκταση του στεγασμένου χώρου προς τα ανατολικά, ώστε να καλύψει και τον ανοιχτό χώρο - βεράντα, προκειμένου η αίθουσα αναμονής να έχει μεγαλύτερο χώρο. Κι εκτίμησε πως αυτό μπορεί να γίνει σ’ ένα χρόνο.
Ενημέρωσε ότι η Aegean έχει στείλει έγγραφο σε Ρέππα - Σηφουνάκη, ζητώντας άμεσα και μεσομακροπρόθεσμα μέτρα για το αεροδρόμιο Καλαμάτας. Αμεσα ζήτησε να γίνει πιο λειτουργικός ο χώρος των αναχωρήσεων και να ελαττωθεί ο χρόνος που περιμένει ο πελάτης στο αεροδρόμιο. Ο ίδιος αποκάλυψε ότι η ΥΠΑ δεν έχει προβλέψει ούτε 1 ευρώ για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας το 2010.
Οι εκπρόσωποι της “Costa Navarino” και της Aegean παρατήρησαν ότι τώρα βρίσκονται στο πιο κρίσιμο σημείο, καθώς θέλουν να πετύχουν έγκαιρα τη λειτουργικότητα του αεροδρομίου.
Ο αερολιμενάρχης Δημήτρης Μανδηλάρης ανακοίνωσε ότι στο σημερινό στεγασμένο χώρο θα
μείνουν οι αφίξεις και στον καινούργιο θα γίνουν οι αναχωρήσεις. Ζήτησε πρώτα απ’ όλα, άμεσα να γίνει ο κόμβος, γιατί υπάρχει κίνδυνος ατυχημάτων και να μπει το μηχάνημα για τον έλεγχο των αποσκευών προσωρινά πάνω στον ιμάντα, κόστουςς 80.000 ευρώ. Πρότεινε, επίσης, να γίνει Αστυνομικός Σταθμός Αεροδρομίου, καθώς η Αστυνομία έχει αδυναμία να ενισχύσει το αεροδρόμιο.
Συνοψίζοντας, ο νομάρχης Δ. Δράκος είπε ότι η προσπάθεια που μέχρι τώρα έχει γίνει για την αναβάθμιση του αεροδρομίου Καλαμάτας πρέπει να ενταθεί το επόμενο χρονικό διάστημα, λόγω της κρισιμότητας της επαναδρομολόγησης καθημερινών δρομολογίων, της έναρξης της ΠΟΤΑ κι άλλων σημαντικών επιχειρηματικών τουριστικών δράσεων και της ανάγκης διασύνδεσης της νότιας και νοτιοδυτικής Πελοποννήσου με την Αθήνα, την υπόλοιπη χώρα, την Ευρώπη κι όλο τον κόσμο.
Παρατήρησε ότι θα διαμορφώσει το διεκδικητικό πλαίσιο με βάση τις ανάγκες, έτσι όπως κατατέθηκαν από τους ειδικούς ανθρώπους των εταιρειών και από τον αερολιμενάρχη και θα δοθεί σ’ όλους τους πολιτικούς παράγοντες του τόπου. Κι επεσήμανε πως θα υπάρξει αίτημα για συνάντηση σύντομα με την Πολιτική Αεροπορία καθώς επίσης και με τον υπουργό Μεταφορών Δημ. Ρέππα.
Διαβεβαίωσε ότι από την πλευρά της Νομαρχίας θα γίνουν σύντομα: Υπερσύγχρονος κόμβος μπροστά από την πύλη του αεροδρομίου για τα οχήματα και τους πεζούς, στάσεις για το τρένο και τα λεωφορεία και σήμανση με υψηλές προδιαγραφές. Θα διεκδικήσει τη γρήγορη απαλλοτρίωση των 43 στρεμμάτων βορείως του υπάρχοντος αεροσταθμού και τα 100.000 ευρώ περίπου, που απαιτούνται για να μπουν τα καινούργια μηχανήματα, να τοποθετηθούν και να γίνουν οι απαραίτητες μικρές προσαρμογές για τη βελτίωση της λειτουργικότητας του αεροσταθμού.
Ρεπορτάζ Γιάννης Σινάπης "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 17/11/2009
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου