Συνασπίζεται η Δυτική Ελλάδα
Συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Δημ. Ρέππα και την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη ζήτησε η ΕΝΑΕ, σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε χθες στους δημοσιογράφους ο πρόεδρός της, νομάρχης Μεσσηνίας Δημ. Δράκος, προκειμένου να τους εκθέσει τα αιτήματα των νομαρχών της Δυτικής Ελλάδας όσον αφορά στην Ολυμπία Οδό και το Δυτικό Άξονα.
Τα παραπάνω αποφασίστηκαν κατά τη διάρκεια συνάντησης προχθές στα γραφεία της ΕΝΑΕ στην Αθήνα, μετά από αίτημα του νομάρχη Αχαΐας Δημ. Κατσικόπουλου, στην οποία πήραν μέρος οι νομάρχες όλης της Δυτικής Ελλάδας, από τα εδαφικά όρια των οποίων διέρχεται η Ιόνια Οδός.
Ο κ. Δράκος δήλωσε ότι ετοιμάζεται άμεσα επιχειρησιακό σχέδιο δράσης, ενώ συγκροτήθηκε επιστημονική επιτροπή από στελέχη της ΕΝΑΕ και περιφερειακά στελέχη των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων που συμμετείχαν, υπό το συντονισμό του προέδρου της Αναπτυξιακής Αχαΐας Γ. Αγγελόπουλου, και σε 15 ημέρες περίπου θα υπάρξει συνολική πρόταση. Οι συμμετάσχοντες θα αποτελούν την πρώτη προσωρινή πολιτική επιτροπή του ζητήματος και στόχος είναι η διεύρυνσή της με εκπροσώπους των Επιμελητηρίων, του Τεχνικού Επιμελητηρίου και των ΤΕΔΚ των νομών απ’ όπου διέρχεται ο άξονας. Σύντομα θα οριστούν ο χρόνος και ο χώρος όπου θα διεξαχθεί η διευρυμένη συνάντηση.
Ομοφωνία
Όπως εξήγησε ο κ. Δράκος, υπήρξε ομοφωνία απόψεων και ταύτιση ιδεών. Το όλο θέμα χωρίζεται σε δύο κεφάλαια: στην υλοποίηση του έργου με περιβαλλοντολογικές, οικολογικές, κοινωνικές και αναπτυξιακές προδιαγραφές και στη διεκδίκηση των επιπλέον αξόνων και δεδομένων που απαιτούνται, και αναφέρεται στην υλοποίηση των έργων μέσα στα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί, στη διεκδίκηση ενεργειακών αξόνων και τηλεπικοινωνιακών δικτύων, καθώς και στη διεκδίκηση του σιδηροδρόμου, αλλά και στον επενδυτικό τομέα μέσω των Κοινοτικών Πλαισίων Στήριξης, των Εθνικών Προγραμμάτων, του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, των Αναπτυξιακών και Τομεακών Νόμων, των Ειδικών Αναπτυξιακών Προγραμμάτων, προκειμένου να ενισχυθεί η επιχειρηματικότητα και η οικονομική δραστηριότητα, από τον πρωτογενή έως και τον τριτογενή τομέα, πάνω στον άξονα. Ακόμα, αναφέρεται στο ζήτημα της προστασίας, της προβολής, της ανάδειξης του περιβάλλοντος, στην πράσινη επιχειρηματικότητα και ανάπτυξη. Επιπλέον, συμπεριλαμβάνει την αξιοποίηση του πολιτιστικού πόρου, της παράδοσης, της ιστορίας, του μνημειακού πλούτου και των γαστρονομικών συνηθειών.
Τέλος, γίνεται λόγος για τα λιμάνια τα οποία βρίσκονται πάνω στον άξονα και πρέπει να βελτιωθούν, τις αεροπορικές συνδέσεις, αλλά και για συνδετήριους άξονες με συγκεκριμένα έργα υποδομής περιφερειακής σημασίας.
Όλα τα παραπάνω, υπογράμμισε, αποσκοπούν στη διαμόρφωση ενός τουριστικού προϊόντος υψηλών προδιαγραφών.
Συνασπίζεται η Δυτική Ελλάδα
«Θέλουμε να βοηθήσουμε εκεί που υπάρχουν προβλήματα», είπε χαρακτηριστικά, «για την εφαρμογή του χρονοδιαγράμματος».
Απαντώντας σε ερώτησή μας, είπε πως η Δυτική Ελλάδα συνασπίζεται για την κατασκευή του συγκεκριμένου οδικού άξονα. «Υπήρξε τέτοιο πνεύμα συνεργασίας και τέτοια χημεία, που λίγες φορές έχω δει», τόνισε ο κ. Δράκος και πρόσθεσε πως προέκυψε το μήνυμα υποστήριξης των συγκεκριμένων έργων, αλλά και πλαίσιο διεκδίκησης για τη συνέχειά τους.
Σε άλλο σημείο ανέφερε ότι όλοι οι νομάρχες εξέφρασαν την άποψη ότι υπάρχουν ελπίδες, ακόμη και στη σημερινή εποχή των μεγάλων προβλημάτων, και προοπτικές ενός ελπιδοφόρου μέλλοντος.
Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου “ΘΑΡΡΟΣ” 16/12/2009
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου