Μέχρι τέλος Μαρτίου θα έχει δοθεί στην κυκλοφορία ο δρόμος από τον κόμβο Αθήναιο – Ασέας μέχρι το Λεύκτρο, μήκους 13,5 χιλιομέτρων, με τον οποίο παρακάμπτονται οι στροφές της Μεγαλόπολης, σύμφωνα με όσα είπε μιλώντας στο «Θάρρος» η επιβλέπουσα του έργου Ευγενία Καλοφωλιά, μετά το πέρας της επίσκεψης που πραγματοποίησαν ο προϊστάμενος της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Ι. Καρνέσης και ο γενικός διευθυντής συγκοινωνιακών έργων Θαν. Κωστής.
Τα ανώτατα κλιμάκια του υπουργείου επισκέφθηκαν, επίσης, το τμήμα της κατολίσθησης στο Δερβένι, καθώς και το τμήμα της κατολίσθησης στο δρόμο Παραδείσια – Τσακώνα, όπου στόχος είναι να ολοκληρωθεί μέσα στη φετινή χρονιά, αν και, όπως σχολίασε ο κ. Καρνέσης, πρόκειται για το πιο δύσκολο τεχνικό έργο που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα και πιο πολύπλοκο, ακόμη και από τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου.
Παραδείσια – Τσακώνα
Στο συγκεκριμένο τμήμα έχει ήδη κατασκευαστεί η κοιλαδογέφυρα, από την οποία λείπει μόνο το κατάστρωμα. Από τις δύο γέφυρες των 160 μέτρων που προβλέπονται, η μία έχει προχωρήσει αρκετά, ενώ για τη δεύτερη εκπονήθηκε καινούργια μελέτη, καθώς διαπιστώθηκαν προβλήματα κατολισθήσεων, που αντιμετωπίστηκαν με αγκυρώσεις και ό,τι άλλο προβλεπόταν στη γεωτεχνική μελέτη. Η γέφυρα αυτή αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στον Οκτώβριο.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα υπάρχει στην «καρδιά» της κατολίσθησης, όπου κατασκευάζεται η μεγάλη τοξωτή γέφυρα. Έχουν ήδη κατασκευαστεί τα δύο άκρα της προς Καλαμάτα και Μεγαλόπολη, ενώ κατασκευάζεται το κεντρικό της τμήμα, για να ακολουθήσει η ανέγερση του τόξου.
Σύμφωνα με την κα Καλοφωλιά, η οποία συνεπιβλέπει το έργο από κοινού με τον κ. Αραπάκη, έχουν αρχίσει να κατασκευάζονται σε εργοστάσια τεσσάρων χωρών του εξωτερικού οι λαμαρίνες για το τόξο, που θα φτάσουν στην Ελλάδα και θα συναρμολογηθούν - συγκολληθούν στο χώρο του έργου, την καλοκαιρινή περίοδο, καθώς χρειάζονται κατάλληλες κλιματικές συνθήκες. Για την ανέγερση όλης αυτής της κατασκευής θα πρέπει να γίνει ανέγερση ικριωμάτων, που το ένα τμήμα τους θα εδράζεται σε πασσάλους στο χώρο της κατολίσθησης.
Όσον αφορά στη ροή της χρηματοδότησης, εξελίσσεται κανονικά, αφού δόθηκαν κάποια χρήματα στα τέλη του 2009 και μέσα στο 2010, ενώ παραμένει η διαφορά των 12 εκατ. ευρώ που οφείλει το Δημόσιο στον εργολάβο. Με βάση τις εκτιμήσεις, ο εργολάβος μπορεί να εργαστεί κανονικά και να αποπληρωθεί "μέσα στο 2011.
“ΘΑΡΡΟΣ” 20/02/2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου