Την απόλυτη αντίδραση της Μεσσηνίας και την αποτροπή κάθε ενδεχόμενου να μην κατασκευασθεί το τμήμα Πύργος – Καλό Νερό της Ολυμπίας Οδού, εξέφρασαν χθες σε σύσκεψη στη Νομαρχία οι φορείς της περιοχής μας, δηλώνοντας ότι, αν απαιτηθεί, θα οργανωθούν ακόμα και κινητοποιήσεις.
Συζητήθηκε, μάλιστα, και το ενδεχόμενο κατάθεσης ασφαλιστικών μέτρων, με αίτημα να μην κατασκευασθεί καθόλου ο δρόμος, αφού η σύμβαση που έχει υπογραφεί προβλέπει την κατασκευή και του επίμαχου τμήματος.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης ο νομάρχης Δημήτρης Δράκος δήλωσε ότι είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον υφυπουργό Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη, ο οποίος τον διαβεβαίωσε ότι το θέμα δεν έχει «κλείσει» και την επόμενη εβδομάδα θα δεχτεί τους εκπροσώπους της Μεσσηνίας, προκειμένου να συζητήσουν.
Κινητοποιήσεις
Ενημερώνοντας τους παρευρισκόμενους ο νομάρχης είπε ότι στη σύσκεψη κλήθηκαν όλοι οι παραγωγικοί φορείς της Μεσσηνίας, ενώ αναφέρθηκε στα όσα έχουν συμβεί μέχρι σήμερα με την κατασκευή του συγκεκριμένου έργου, με έμφαση στις δυσκολίες που έχουν κατά καιρούς παρουσιασθεί. Μίλησε αρχικά για τη χωροθέτηση, δυτικά ανάμεσα στη σιδηροδρομική γραμμή και στο πευκοδάσος, την παρέμβαση πολιτικού, την πρόθεση Γ. Σουφλιά να σταματήσει ο δρόμος στον Πύργο και, τέλος, μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης και την επικύρωσή της από τη Βουλή, την παρέμβαση του Συλλόγου Οικολόγων και Κατοίκων της Ζαχάρως στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Αναφερόμενος στη συνέχεια στο πρόσφατο δημοσίευμα της «Καθημερινής», είπε ότι μίλησε με το δημοσιογράφο Γιώργο Λιάλιο και ήταν κατηγορηματικός πως αυτά που γράφει έχουν υπόβαθρο πραγματικής διαδικασίας.
«Μια διαδικασία η οποία, αυτή τη στιγμή, προκρίνεται κυρίως με “αντάλλαγμα”. Δηλαδή, είναι το σταμάτημα της κατασκευής της νέας οδού, από τον Αλφειό ή από το Σαμικό, κατ’ άλλους μέχρι το Καλό Νερό, και το αντάλλαγμα είναι να γίνει ένα τμήμα προς την Κυπαρισσία και ένα προς την Αρχαία Ολυμπία. Μάλιστα, ορισμένοι διατείνονται ότι σύντομα θα το βάλουν μπροστά αυτό το τμήμα. Ωστόσο, εμείς έχουμε να πούμε ότι όλα αυτά είναι μη σοβαρά, για να μη τα χαρακτηρίσουμε αλλιώς», πρόσθεσε ο κ. Δράκος, υπογραμμίζοντας ότι η σύμβαση που υπογράφτηκε για την κατασκευή του έργου υιοθετήθηκε από τα 2 μεγάλα κόμματα.
Παρατήρησε ότι η Μεσσηνία επιμένει στη σύμβαση παραχώρησης με ελάχιστη αποδοχή της λύσεως μηδέν στο τμήμα των 2,5-3 χλμ., στο ευαίσθητο οικολογικά σημείο του Καϊάφα.
Χαρακτήρισε δε στρουθοκαμηλισμό το γεγονός ότι, αν ο δρόμος πραγματοποιηθεί όπως επιθυμούν και αναβαθμιστούν τα τμήματα νοτίως και βορείως, η διέλευση από τους οικισμούς θα είναι μια κόλαση.
«Αυτοί που ισχυρίζονται ότι το να μείνει έτσι ο δρόμος είναι καλύτερο, όχι μόνο κάνουν λάθος, αλλά, προφανώς, κάτι άλλο έχουν στο μυαλό τους. Δε διανοούμαι ότι αυτοδιοικητικοί παράγοντες, και μιλώ για τους συναδέλφους της άλλης περιοχής, με τους οποίους έχουμε συζητήσει και έχουμε συμμετάσχει σε κοινούς αγώνες, μπορεί άλλα να λένε φανερά και άλλα να λένε εν κρυπτώ», σχολίασε ακόμη ο κ. Δράκος, υπογραμμίζοντας πως, αν είναι έτσι, δε χρειάζεται να κατασκευασθεί εξάιχνος δρόμος από τον Πύργο έως την Πάτρα και να πεταχτούν τόσα χρήματα. Ολοκληρώνοντας, δήλωσε ότι η στρατηγική θέση της Καλαμάτας δεν μπορεί να αντικατασταθεί.
Ασφαλιστικά μέτρα
Λόγω υποχρέωσής του στη Βουλή ο βουλευτής Ιωάννης Λαμπρόπουλος έστειλε με το διευθυντή του γραφείου του κ. Κουρή επιστολή στην οποία αναφέρει ότι είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον υπουργό Υποδομών κ. Ρέππα, ο οποίος του επιβεβαίωσε ότι κινείται προς την κατεύθυνση μη κατασκευής του τμήματος Πύργου – Καλού Νερού, κατόπιν αντιδράσεων των Ηλείων. Ο κ. Λαμπρόπουλος κάνει λόγο για σκοπιμότητα με στόχο να κατευθυνθεί ο δρόμος προς Ολυμπία και από εκεί προς Αρκαδία και να καταλήγει στη Βυτίνα και την Τρίπολη.
Ο επικεφαλής του συνδυασμού «Ανατροπή» Χρήστος Μαλαπάνης μίλησε για λάθος που πρέπει να ανατραπεί και ο αυτοκινητόδρομος να ολοκληρωθεί όπως έχει συμφωνηθεί. Συμφώνησε να πραγματοποιηθεί ραντεβού στο υπουργείο Υποδομών και να υπάρχει επαγρύπνηση.
Κατά τον επικεφαλής του συνδυασμού «Συνεργασία» Θανάση Πετράκο όλα όσα συμβαίνουν κάτι κρύβουν, σημειώνοντας πως δεν υπάρχει ζήτημα χρηματοδότησης απ’ όσο έχει ενημερωθεί.
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Γ. Καραμπάτος τόνισε ότι πρέπει να προβληθεί ιδιαίτερα ότι η κατασκευή του δρόμου βοηθάει πολλούς τομείς ανάπτυξης, ενώ κατέληξε ότι μπορεί να κατατεθούν ακόμα και ασφαλιστικά μέτρα κατά της κατασκευής του δρόμου, αν αθετηθεί η σύμβαση που έχει υπογραφεί.
Επίσης, τοποθετήθηκαν και κινήθηκαν στο ίδιο κλίμα ο πρόεδρος του ΤΕΕ Μεσσηνίας Τάσος Αγγελής, ο κ. Παναγιώτης Στέφανος από το Εργατικό Κέντρο, οι αντινομάρχες Στάθης Αναστασόπουλος και Σωτ. Παναγιωτόπουλος και νομαρχιακοί σύμβουλοι.
Τέλος, σε ανακοίνωση της Νέας Δημοκρατίας, ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Δημοσίων Έργων Μιχάλης Χαλκίδης σημειώνει ότι η σύμβαση παραχώρησης του έργου κυρώθηκε επί Ν.Δ. το 2007 από το Ελληνικό Κοινοβούλιο με μεγάλη πλειοψηφία και ζητά από την κυβέρνηση να την τηρήσει.
Της Βίκυς Βετουλάκη “ΘΑΡΡΟΣ” 30/04/2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου