Τις αποφάσεις του Πρωτοδικείου για τον καθορισμό της προσωρινής τιμής μονάδας για τις ιδιοκτησίες που θα απαλλοτριωθούν στο πλαίσιο της κατασκευής του περιμετρικού δρόμου της Καλαμάτας αναμένει το υπουργείο Υποδομών, σύμφωνα με όσα είπε στο «Θ» ο υπεύθυνος του έργου από πλευράς υπουργείου Ι. Καρνέσης.
«Περιμένουμε τις αποφάσεις για να παρακαταθέσουμε τα χρήματα», παρατήρησε και πρόσθεσε ότι υπάρχουν διαθέσιμα 15.000.000 ευρώ, τα οποία θα διατεθούν στους δικαιούχους. Με τον τρόπο αυτό διέλυσε τυχόν αμφιβολίες μη υλοποίησης του έργου λόγω της οικονομικής κρίσης. «Αν μπορέσουμε να δώσουμε αυτά τα 15 εκατομμύρια μέχρι το τέλος της χρονιάς, θα είναι ακόμη πιο καλά. Σίγουρα, το επόμενο διάστημα θα παρακαταθέσουμε περί τα 8.000.000 ευρώ για το κομμάτι από τον κόμβο των Αρφαρών έως τον Αντικάλαμο», είπε χαρακτηριστικά.
Το νέο τμήμα και τα διόδια
Ζητήσαμε από τον κ. Καρνέση μια «ακτινογραφία» του έργου, αρχής γενομένης από το τμήμα που θα εγκαινιαστεί και θα παραδοθεί την ερχόμενη Τετάρτη στην κυκλοφορία. Όπως μας είπε, το συγκεκριμένο τμήμα που παρακάμπτει το Καλογερικό έχει μήκος 14 χιλιόμετρα, σήραγγα διπλής κατεύθυνσης, δύο τμήματα της οποίας έχουν τη μορφή cut and cover, προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα με τα πρανή, ειδικά στο νότιο τμήμα, όπου η έξοδος της σήραγγας έχει γίνει παραλλαγή του δρόμου.
Το συγκεκριμένο τμήμα περιλαμβάνει και έναν επιπλέον σταθμό διοδίων, που σημαίνει ότι η διαδρομή προς Καλαμάτα θα αυξηθεί. Όταν αναφέραμε στον κ. Καρνέση πως το κόστος διέλευσης με τα διόδια αυξάνεται, παρατήρησε πως υπάρχει και η παλιά διαδρομή, με τις στροφές, που είναι δωρεάν. Επισήμανε ότι οι δρόμοι αυτοί ξεκίνησαν να κατασκευάζονται με συγκεκριμένο σχεδιασμό, εδώ και πολλά χρόνια, από το 1999. Παρατήρησε, επίσης, ότι το μεγαλύτερο μέρος του τμήματος Τρίπολης – Καλαμάτας δεν «πατά» στον υφιστάμενο δρόμο, αλλά σε καινούργιο έδαφος. «Όποιος θέλει να χρησιμοποιήσει το δρόμο, θα πρέπει να πληρώσει και να μην πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος που δεν τον χρησιμοποιεί», είπε χαρακτηριστικά. Παρατήρησε, πάντως, ότι μετά τη λειτουργία του σταθμού διοδίων, η κίνηση στον υφιστάμενο δρόμο θα μειωθεί σημαντικά, ενώ σημαντική θα είναι και η μείωση της κατανάλωσης καυσίμων για όποιον αποφασίσει να κινηθεί προς Αθήνα μέσω του νέου δρόμου.
Στις αρχές Δεκέμβρη θα παραδοθεί το κομμάτι Λεύκτρο – Παραδείσια, που επίσης είναι ολοκληρωμένο, αλλά δεν μπορεί να παραδοθεί, επειδή πρέπει να ολοκληρωθούν οι προσωρινές συνδέσεις στην περιοχή του Λεύκτρου, προκειμένου να μην αποκοπεί η Μεγαλόπολη. Όπως εξήγησε, δεν έχει ολοκληρωθεί το κομμάτι από τον κόμβο έως τη Μεγαλόπολη, λόγω της ύπαρξης αρχαιολογικών ερευνών. Αν κοβόταν η σημερινή έξοδος στην περιοχή του Λεύκτρου, κάποιος που ήθελε να πάει στη Μεγαλόπολη, θα έπρεπε είτε να φύγει από τον κόμβο του Αθήναιου, είτε να κατέβει στα Παραδείσια και να επιστρέψει. Για να μη γίνει αυτό, αφήνουμε για ένα ακόμη μήνα την κατάσταση που υπάρχει στο Λεύκτρο, προκειμένου να ολοκληρωθεί η είσοδος και η έξοδος προς τη Μεγαλόπολη.
Παραδείσια – Τσακώνα
Το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα είναι ένα έργο δύσκολο, όμως οι εργασίες προχωρούν και το κομμάτι μπορεί να έχει παραδοθεί μέχρι το Πάσχα του 2011, χωρίς τη μεγάλη μεταλλική γέφυρα. Για την κυκλοφορία θα χρησιμοποιηθούν δρόμοι που ήδη υφίστανται, στο πλαίσιο της κατασκευής του έργου, ενώ μπορεί να παραδοθεί και να λειτουργήσει ως αυτοκινητόδρομος πριν και μετά τη γέφυρα, μέχρι να κατασκευαστεί αυτή.
Όσον αφορά στο μεγάλο τεχνικό έργο, την κατασκευή της γέφυρας Τ4, επισήμανε πως πρόκειται για το πιο σύνθετο που κατασκευάζεται στην Ελλάδα: «Όσοι θέλουν να βιαστούμε, θα πρέπει να ξέρουν ότι είναι ένα πολύ δύσκολο έργο και δεν μπορεί να εκτελεστεί από τη μία στιγμή στην άλλη, με την ταχύτητα που προχωρά το Τσακώνα – Καλαμάτα. Πρόκειται για μια ειδική κατασκευή για λαμαρίνες με πάχος 12 εκατοστών, υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί μόνο στη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και δεν μπορεί το έργο να γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ας μας πουν πάντως, όσοι κατασκεύασαν το συγκεκριμένο δρόμο (Παραδείσια – Τσακώνα) και έκαναν 10 χρόνια, για ποιο λόγο το έργο που κατασκεύασαν και καταστράφηκε, θα πρέπει να το φτιάξουμε σε χρόνο “μηδέν” και καταλαβαίνετε τι εννοώ».
Ο κ. Καρνέσης επισήμανε, επίσης, ότι όπου δεν υπάρχουν σταθερά εδάφη έχουν κατασκευαστεί τα γεφύρια. Εκτός δε της εγγενούς δυσκολίας στην κατασκευή του έργου από τεχνικής πλευράς, «η Ελλάδα βρίσκεται σε δύσκολη δημοσιονομική κατάσταση και τα όποια προβλήματα υπάρχουν δεν αφορούν μόνο στο συγκεκριμένο, αλλά σωρεία έργων. Μπορεί το έργο αυτό να σημαίνει πολλά για την Καλαμάτα, αλλά και η Καλαμάτα είναι μια πρωτεύουσα νομού στην Ελλάδα και μέσα σε αυτό τον ορυμαγδό με την κρίση που υπάρχει, η Καλαμάτα φαντάζει νησίδα τροπική, διότι ο δρόμος εξελίσσεται».
Παραδέχθηκε de ότι έχει υποβληθεί συμπληρωματική σύμβαση προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, χωρίς να είναι γνωστό το ύψος που θα εγκριθεί. Όμως, μέχρι στιγμής έχουν διατεθεί περισσότερα από 60 εκατ. ευρώ, «ποσό αρκετά μεγάλο για τις δυσκολίες που έχει σήμερα η πατρίδα μας», σχολίασε.
Τσακώνα - Καλαμάτα
Όσον αφορά στο Τσακώνα – Καλαμάτα, η συνολική εικόνα ανέρχεται στο 30% κι αυτό γιατί περιλαμβάνεται και η περιμετρική της Καλαμάτας, τμήμα στο οποίο δεν έχουν ακόμη εκτελεστεί εργασίες. Αν αφαιρεθεί η περιμετρική της Καλαμάτας, το ποσοστό εκτέλεσης έργων ανέρχεται σε 40- 50%. Σύμφωνα δε με τις εκτιμήσεις, το κομμάτι από την Τσακώνα έως το ύψος του Νοσοκομείου Καλαμάτας θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στο 2011.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου