Πέμπτη 14 Απριλίου 2011

Μεσσηνία Απατηλό όνειρο ο θαλάσσιος τουρισμός


«Μαύρο» διαφαίνεται το άμεσο μέλλον της Μεσσηνίας όσον αφορά στο θαλάσσιο τουρισμό και ειδικότερα στην προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων, αφού δεν αναμένεται να αναπτυχθούν συγκεκριμένες  στρατηγικές προς τον τομέα αυτό, ενώ τη δεδομένη χρονική στιγμή ποιος θα μπορούσε να μιλήσει για διάθεση πιστώσεων με σκοπό την ανάπτυξη υποδομών. Μπορεί κατά τον περιφερειάρχη Πέτρο Τατούλη η Μεσσηνία να αποτελεί θεμέλιος λίθος στο στρατηγικό σχέδιο δράσης για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου, όμως το τούνελ δε δείχνει να έχει έξοδο. Θετικό στοιχείο, η ανακοίνωσή του πως αναμένεται μείωση του τέλους στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας.
Το Κατάκολο έχει αναδειχθεί πλέον σε λιμάνι Νο2 στον τομέα προσέλκυσης κρουαζιερόπλοιων, με πρώτο τον Πειραιά. Φέτος, δε, αναμένεται να ξεπεράσει τα 450 πλοία (μόνο 42 αναμένονται τον Απρίλιο). Εμείς, το μόνο που μένει να κάνουμε, είναι να περιμένουμε να αρχίσει το Κατάκολο να «διώχνει» πλοία, γιατί σε λίγο δε θα ξέρουν πού να τα βάλουν!
Δήμος, Επιμελητήριο και Περιφέρεια επιζητούν αυτή την ανάπτυξη, αλλά άμεσα αποτελέσματα δεν πρόκειται να δούμε από κανέναν.

Κίνδυνος για το Κατάκολο
Σε μια πρώτη προσέγγιση, χθες, ναυτιλιακοί και τουριστικοί πράκτορες επισήμαναν ότι μπορεί να μην υπάρχουν χρήματα για να γίνουν έργα στο λιμάνι ή βελτίωση του δρόμου προς την Αρχαία Μεσσήνη, αλλά η Μεσσηνία πρέπει να εκμεταλλευτεί τα αδύναμα σημεία άλλων περιοχών και να δώσει κίνητρα στις λίγες – ομολογουμένως - εταιρείες που διαχειρίζονται περίπου το 80% των κρουαζιέρων.
Μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο, η MSC, με πρόσφατη επιστολή στα συναρμόδια υπουργεία κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το λιμάνι του Κατάκολου. Όπως υπογραμμίζει: «Οι προσεγγίσεις των κρουαζιερόπλοιων κατά τη διάρκεια του 2010 ήταν 360 και οι επιβάτες που αποβιβάσθηκαν ήταν 736.869, ενώ φέτος θα προσεγγίσουν το Κατάκολο 420 πλοία με 950.000 επιβάτες». Επισημαίνει, επίσης, ότι «επειδή η όποια βελτίωση των υπαρχουσών λιμενικών εγκαταστάσεων καθώς και η επέκταση της προβλήτας προστασίας απαιτούν αρκετό χρονικό διάστημα για να ολοκληρωθούν, παρακαλούμε όπως εξετάσετε άμεσα το θέμα της προστασίας του λιμανιού με οποιονδήποτε τρόπο, καθώς και της ενδυνάμωσης των ήδη υφισταμένων προβλητών με δέστρες και παρεμβύσματα, ικανά να εξυπηρετήσουν τα πλοία που καταπλέουν στο λιμάνι, προκειμένου να αποφευχθεί κάποιο σοβαρό ατύχημα, που θα έχει δυσμενείς συνέπειες για το λιμάνι». Και η επιστολή καταλήγει: «Όλα όσα εκτίθενται σας έχουν επισημανθεί ήδη από τριμήνου, χωρίς δυστυχώς μέχρι σήμερα να υπάρξει κάποια αντίδραση». 
Σημειώνεται ότι η εταιρεία στην επιστολή της αναφέρεται σε συγκεκριμένα παραδείγματα πλοίων της που δεν μπόρεσαν, τελικά, να προσεγγίσουν το λιμάνι, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να μην πραγματοποιήσουν τις εκδρομές τους και να χαθεί ένα σημαντικό ποσό.

Περιφερειάρχης
Θέτοντας το ερώτημα στον περιφερειάρχη Π. Τατούλη, πώς γίνεται η Μεσσηνία να μη μένει έξω από το «παιχνίδι» του θαλάσσιου τουρισμού, παρατήρησε πως έχει κατηγορηματικά ξεκαθαρίσει ότι ο νομός αποτελεί θεμέλιο λίθο στο στρατηγικό σχέδιο δράσης για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου. Στο πλαίσιο αυτό, στη συνάντησή του με τον υπουργό Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, κ. Διαμαντίδη, έθεσε το θέμα αναβάθμισης του λιμανιού της Καλαμάτας, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η σύνταξη ενός ολοκληρωμένου πλαισίου προτάσεων αξιοποίησης της στρατηγικής αυτής. «Στο στρατηγικό σχεδιασμό που έχει προχωρήσει η Περιφέρεια Πελοποννήσου, το λιμάνι του Κατάκολου δε λειτουργεί ανταγωνιστικά αλλά συμπληρωματικά σε θέματα τουρισμού και πολιτισμού, με δεδομένη τη γεωγραφική συνέχεια της Πελοποννήσου. Στόχος μας, στον οποίο τάσσεται σύμφωνος και ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας κ. Κατσιφάρας, είναι να αναζητηθούν και να αναπτυχθούν όλες οι δυνατές συνέργειες στην Πελοπόννησο και γεωγραφικά και διοικητικά.  Βασική μας αποστολή, από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε την ευθύνη, είναι να μετατρέψουμε την Περιφέρεια Πελοποννήσου σε Περιφέρεια της αειφορίας, με συγκεκριμένες δράσεις που στοχεύουν στην εξωστρέφεια της επιχειρηματικής δυναμικής του τόπου και τη δημιουργία μιας αυτόνομης οικονομικής ανάπτυξης. Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα αναμένονται θετικές εκπλήξεις για την παρέμβαση που κάναμε στον υπουργό για τη μείωση του τέλους στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, έτσι ώστε να υπάρχουν ακόμα μεγαλύτερα κίνητρα για την προσέλκυση τουριστών και την ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος  της Μεσσηνίας και της  Πελοποννήσου», σχολίασε ο κ. Τατούλης.

Κλειστοί αρχαιολογικοί
Σύμφωνα με την αρμόδια αντιδήμαρχο Καλαμάτας Παναγιώτα Ντίντα, ο Δήμος προσπαθεί να αφήνει θετικές εντυπώσεις στους επισκέπτες κρουαζιερόπλοιων που φτάνουν στην πόλη μας, προσφέροντάς τους τοπικά προϊόντα και ενημερωτικό υλικό της περιοχής: «Μας απασχολεί έντονα το θέμα ανάπτυξης αυτού του τουρισμού και αναζητούμε ανθρώπους που μπορούν να βοηθήσουν. Θα προσπαθήσουμε να κινήσουμε το ενδιαφέρον των μεγάλων εταιρειών και να έρθουμε σε επαφή με εφοπλιστές που συνεργάζονται μαζί τους».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας Γιώργος Καραμπάτος παρατήρησε ότι το πρώτο και σημαντικό είναι η ολοκλήρωση του master plan του λιμανιού της Καλαμάτας και ακολούθως η βελτίωση του δρόμου από το λιμάνι έως την Αρχαία Μεσσήνη. Όμως, απαιτούνται χρήματα, κάτι που αποτελεί πολιτική υπόθεση. «Η Αρχαία Μεσσήνη είναι ένα έτοιμο προϊόν. Δεν έχει νόημα, όμως, να παλεύουμε την αναγνωρισιμότητά της σε αυτό το επίπεδο, αν δεν υπάρχουν τα δύο στοιχεία που ανάφερα. Διότι, αν αυτοί που έρθουν ταλαιπωρηθούν, τότε η ζημιά από τα αρνητικά σχόλια θα είναι μεγαλύτερη», συμπλήρωσε ο κ. Καραμπάτος.
Κατά το διευθυντή του ξενοδοχείου Elektra Hotel & Spa Κώστα Ανδριανόπουλο, εκτός από το θέμα των υποδομών, είναι πολύ σημαντικό η Μεσσηνία να συνδεθεί με έναν τόπο που πρέπει κάποιος να επισκεφθεί και αυτός είναι η Αρχαία Μεσσήνη: «Πρέπει να δουλέψουμε πάνω στο θέμα “αναγνωρισιμότητα” της Αρχαίας Μεσσήνης, όπως έχουν δουλέψει για την Αρχαία Ολυμπία. Πριν από αυτό, όμως, πρέπει να λύσουμε τα προβλήματα λειτουργίας των αρχαιολογικών χώρων. Το τριήμερο το Πάσχα, που ο κόσμος θέλει να επισκεφθεί τους αρχαιολογικούς χώρους, είναι κλειστοί! Μόνο παράνομα μπορούν να μπουν. Μας ρωτάει ο κόσμος και, δυστυχώς, τους λέμε ότι δεν είναι ανοιχτά. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να δουν οι υπεύθυνοι. Αυτή τη στιγμή στα ξενοδοχεία δεν έχουμε ούτε έντυπο υλικό να δώσουμε στους πελάτες μας για την Αρχαία Μεσσήνη».

Της Βίκυς Βετουλάκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου