Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2012

Χώρα Καταλήψεις και αντιδράσεις για συγχώνευση των Δημοτικών Σχολείων


Την οργισμένη αντίδραση των γονέων και της τοπικής κοινωνίας της Χώρας προκάλεσε η πρόταση του διευθυντή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Νίκου Κλάδη, για συγχώνευση του 1ου και 2ου 6θέσιου Δημοτικού Σχολείου σε ένα 8θέσιο και από την Πέμπτη προχώρησαν σε κατάληψη των σχολείων. Γονείς, μαθητές, πολίτες και η Δημοτική Αρχή Πύλου - Νέστορος είναι αποφασισμένοι να κλιμακώσουν και εντείνουν τον αγώνα και τις κινητοποιήσεις τους για να αποτρέψουν την υλοποίηση της πρότασης. 

Με σοβαρά και βάσιμα επιχειρήματα γονείς, ο αντιδήμαρχος Γεώργιος Μπαχούμας όπως και ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Χώρας Νίκος Γιαννακόπουλος, μιλώντας στο «Θ», αντιτίθενται στο ενδεχόμενο συγχώνευσης των σχολείων, ενώ και μικροί μαθητές μάς είπαν πως δε θέλουν να κλείσουν τα σχολεία τους!
Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Πύλου - Νέστορος Γεώργιος Μπαχούμας δήλωσε: «Στο δεύτερο κύκλο συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων για το σχολικό έτος 2012-2013, στη Δημοτική Ενότητα Νέστορος και συγκεκριμένα στη Δημοτική Κοινότητα Χώρας, η πρόταση- εισήγηση του διευθυντή Εκπαίδευσης Ν. Μεσσηνίας, Ν. Κλάδη, είναι να συγχωνευθούν τα δύο Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία, 1ο και 2ο, στο 1ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Χώρας. Η πρόταση αυτή με βρίσκει κατηγορηματικά αντίθετο και εκφράζω την αποφασιστική και αμετακίνητη θέση μου κατά της συγχώνευσης των σχολείων μας. Η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου Πύλου- Νέστορος στεκόμαστε στο πλευρό των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων και των εκπαιδευτικών και των δύο σχολείων, οι οποίοι από την πρώτη στιγμή δήλωσαν την αντίθεσή τους στη διαφαινόμενη συγχώνευση. Απαιτούμε τη συνέχιση της λειτουργίας και των δύο 6θέσιων Δημοτικών Σχολείων της Χώρας. Πέρυσι ο πρώτος κύκλος συγχωνεύσεων βασίστηκε επικοινωνιακά, με τάχα παιδαγωγικά κριτήρια για το καλό των μαθητών, ο δεύτερος κύκλος φέτος είναι εκτός οποιασδήποτε παιδαγωγικής λογικής. Ένα από τα κριτήρια συγχώνευσης είναι η δυνατότητα ανάπτυξης αιθουσών και όχι η ύπαρξή τους. Δηλαδή, το υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων μιλά ανοιχτά για κατασκευή αιθουσών, οι οποίες θα μειώσουν το χώρο των σχολείων, ή θα αντικαταστήσουν αίθουσες πολλαπλών χρήσεων ή για προκάτ που θα στοιβαχτούν οι μαθητές. Στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Χώρας, στο οποίο συγχωνεύονται και τα δύο σχολεία και γίνεται 8θέσιο σύμφωνα με την πρόταση του κ. Κλάδη, οι αίθουσες διδασκαλίας δεν αρκούν για να στεγάσουν τα δύο σχολεία. Επίσης, το προαύλιο δεν ανταποκρίνεται στο νέο αριθμό των μαθητών. Οι αποστάσεις είναι τέτοιες που τα παιδιά θα αναγκάζονται να περπατούν δύο χιλιόμετρα από την μια άκρη της Χώρας προς το σχολείο. 
Θεωρώ ότι η υλοποίηση μιας τέτοιας απόφασης θα έχει συνέπειες στη μόρφωση των παιδιών μας. Τα μέτρα αυτά δεν έχουν καμιά σχέση με παιδαγωγικά και μαθησιακά κριτήρια, αλλά εξυπηρετούν μια λογιστική λογική στο πλαίσιο της μνημονιακής πολιτικής. Τα μικρά βιώσιμα σχολεία μπορούν να οργανωθούν τόσο σε επίπεδο κτηριακής υποδομής και προσωπικού, όσο και αναλυτικού προγράμματος, ώστε να παρέχουν Παιδεία υψηλού επιπέδου στους μαθητές. Θεωρώ ότι η ύπαρξη δωρεάν δημόσιας Παιδείας, που να ανταποκρίνεται στη σύγχρονη πραγματικότητα, δε συμβαδίζει με συγχωνεύσεις σχολείων, μειώσεις εκπαιδευτικών και περικοπές στις κρατικές δαπάνες για την Παιδεία. Είμαι σίγουρος πως ο δήμαρχος θα είναι μαζί μας στον αγώνα μας, αφού το έδειξε και με την παρουσία του στο 2ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο της Χώρας, καθώς και όλο το Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο στη συνεδρίαση της Δευτέρας 20 Φεβρουαρίου θα κληθεί να πάρει απόφαση για το θέμα των συγχωνεύσεων. 
Ο αγώνας των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των δύο σχολείων της Χώρας μάς βρίσκει σύμφωνους και μαζί τους θα προσπαθήσουμε με συντονισμένες δράσεις και κινητοποιήσεις να κρατήσουμε ζωντανά το 1ο και 2ο Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία της Χώρας με την υφιστάμενη οργανικότητα των 6θέσεων». 
Με τη σειρά του, ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Χώρας, Νίκος Γιαννακόπουλος, δήλωσε: «Εκφράζω την αντίθεσή μου στην προτεινόμενη από το διευθυντή Εκπαίδευσης του νομού μας συγχώνευση των δύο σχολείων της πόλης, και δηλώνω την αμέριστη συμπαράστασή μου στους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων και στον αγώνα που δίνουν για παραμονή των δύο 6θέσιων Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων. 
Στο πλαίσιο αυτό συγκάλεσα έκτακτο Τοπικό Συμβούλιο με την παρουσία όλων των μελών του, όπου ομόφωνα αποφασίσαμε τη συνέχιση της λειτουργίας των δύο 6θέσιων σχολείων. Με ποια κριτήρια ο κ. Κλάδης προτείνει τη συγχώνευση των σχολείων, όταν: Ο πληθυσμός της Χώρας κατά την τελευταία απογραφή ανέρχεται στους 3.700 κατοίκους, η απόσταση από τα πιο πολλά σημεία της πόλης μέχρι το προτεινόμενο Δημοτικό Σχολείο είναι μέχρι και 1950 μέτρα, δηλαδή δυσκολεύει τη μεταφορά των μαθητών, το σχολείο το οποίο προτείνεται για τη συγχώνευση των δύο υπαρχόντων δεν έχει τις απαραίτητες κτηριακές υποδομές, ώστε να στεγάσει το σύνολο των μαθητών (αίθουσες διδασκαλίας και προαύλιος χώρος), υπάρχει αύξηση των μαθητών λόγω της κατασκευής καταλυμάτων στο δημοτικό διαμέρισμα Ρωμανού, στα οποία θα διαμένουν οικογένειες που θα εργάζονται στην τουριστική μονάδα Costa Navarino. Η νομοθεσία προβλέπει ότι κατά τη συγχώνευση σχολείων δημοτικών διαμερισμάτων οι μαθητές υποχρεούνται να στεγαστούν στο πλησιέστερο χιλιομετρικά σχολείο της περιοχής μας (Χώρας). 
Εάν ο κ. Κλάδης είχε λάβει υπόψη του τα παραπάνω κριτήρια, δε θα έκανε αυτή την πρόταση. Όταν κλείνει ένα σχολείο, ανοίγει μια φυλακή».

1ο Δημοτικό Σχολείο
Στο 1ο Δημοτικό Σχολείο ο Γιώργος, μαθητής στην Στ’ τάξη, μας είπε: «Θέλω να μην κλείσει το σχολείο μας» και ο συμμαθητής του, ο Τάσος, ζήτησε: «Να μην κλείσει κανένα από τα δύο σχολεία». 
Η Κάρμεν από την Ε’ τάξη: «Δε θέλω να κλείσει το πάνω σχολείο, γιατί άμα έρθει στο κάτω, εδώ, δε θα χωράμε όλοι σε ένα τόσο μικρό μέρος», ενώ ο συμμαθητής της ο Αργύρης: «Δε θέλω να κλείσει κανένα σχολείο και θέλω να παραμείνουν έτσι όπως είναι, γιατί, αν κλείσει το ένα, θα υπάρχουν προβλήματα. Όπου υπάρχουν σχολεία, υπάρχουν και παιδιά και όπου υπάρχουν παιδιά, υπάρχει ζωή και μέλλον!».

Χρήστος Αδρακτάς: «Ξεκινήσαμε από την Πέμπτη κατάληψη στο σχολείο. Θέλουμε να παραμείνουν και τα δύο σχολεία ως έχουν 6θέσια και προσπαθούμε με κάθε δυνατό τρόπο και αγώνα να το καταφέρουμε. Είναι όλη η τοπική κοινωνία στο πλευρό μας και η Δημοτική Αρχή. Θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας, όλοι μαζί!»
Γεώργιος Αναστασόπουλος: «Εγώ θα ήθελα να μείνουν και τα δύο σχολεία. Αν είναι να κλείσουν, να κλείσουν από τα πιο μικρά χωριά, όχι της Χώρας. Τα παιδιά από το Κορυφάσιο, ας έρθουν στο σχολείο μας. Να μη στέλνουν σε “ξένα” μέρη τα παιδιά σχολείο»
Γεώργιος Καναβός: «Θα θέλαμε να μείνουν τα σχολεία ως έχουν στη Χώρα και με τις ενέργειες του Δήμου να μαζέψει από τα γύρω μικρά χωριά τα παιδιά να ’ρθούνε στη Χώρα. Να γίνουν σύγχρονα τα σχολεία μας».

2ο Δημοτικό Σχολείο 
Ο Παναγιώτης, μαθητής στη Β’ τάξη, είπε στο «Θ»: «Δε θέλω να κλείσει το σχολείο μας», η Νικολίνα, από την Α’ τάξη, δήλωσε πως «κάνουμε κατάληψη με τους γονείς, γιατί δε θέλουμε να κλείσει το σχολείο». Ο Αλεξανδρόνικος είπε ότι «δε θέλω να κλείσει το σχολείο μας, μου αρέσει πολύ», ο Λεωνίδας, από την ΣΤ’ τάξη, σημείωσε πως «μου αρέσει το σχολείο μας, να μην κλείσει», η Αναστασία, από την Ε’ τάξη, ανέφερε ότι «δε θέλω να κλείσει γιατί μου αρέσει και θα χάσω τους φίλους μου» και η συμμαθήτριά της, η Κωνσταντίνα, είπε πως «μου αρέσει το σχολείο και οι δάσκαλοί μας είναι καλοί».

Ιερέας Ιωάννης Μαθιόπουλος: «Είμαι πολύτεκνος, γονέας έξι παιδιών. Τα τρία μου παιδιά στεγάζονται και μορφώνονται στο 2ο Δημοτικό Σχολείο. Είμαι πολύ εξαγριωμένος με αυτή την κατάσταση. Η Χώρα έχει 3.500 με 4.000 κατοίκους. Αυτή τη στιγμή όλες οι υπηρεσίες έχουν φύγει. ΟΤΕ δεν έχουμε, Ταχυδρομείο είναι στο πρόγραμμα να φύγει, η Εμπορική Τράπεζα έχει πάει στην Πύλο και φεύγει και η Αγροτική, η μοναδική τράπεζα που εξυπηρετείται ο Χωραΐτης. Για να μπορούμε να εξυπηρετούμαστε, πρέπει να μετακομίσουμε ή στην Πύλο ή στην Κυπαρισσία. Και τώρα θέλουν να μας κλείσουν και το σχολείο. Είναι απαράδεκτη η κατάσταση. Μας έχουν κάνει το πιο μακρινό χωριό. Και είχαμε υποδομή, έχουμε μουσείο, έχουμε το παλάτι του Νέστορα, έχουμε τουρισμό και μας έχουν κάνει το μακρινότερο χωριό».
Ιωάννης Σιγαλός: «Είμαι πατέρας δύο παιδιών στο σχολείο. Δεν ξέρω τι όνειρο έχουνε δει και θέλουν να κλείσουν το σχολείο μας. Εδώ, το χωριό μας είναι αραιοκατοικημένο. Από τη μία άκρη στην άλλη είναι πολύ μεγάλη απόσταση και τα παιδιά είναι πολύ δύσκολο να πάνε από το ένα σχολείο στο άλλο. Είναι 2 χιλιόμετρα από το τελευταίο σπίτι το ένα σχολείο με το άλλο, δηλαδή δύο και δύο, τέσσερα χιλιόμετρα. Εδώ είμαστε απόγονοι του Νέστορα, είμαστε το μεγαλύτερο χωριό του Δήμου, αλλά μας τα πήραν όλα. Αστυνομία δεν έχουμε, τράπεζες δεν έχουμε, υπηρεσίες δεν έχουμε, θα μας πάρουν και το σχολείο;».

Διονύσιος Μαθιόπουλος: «Είμαι πατέρας δύο παιδιών στο σχολείο. Το σχολείο έχει 75 παιδιά, αλλά προτείνουν να το κλείσουν. Το 1ο έχει 65 παιδιά. Εμείς πιστεύουμε ότι πρέπει να μείνουν και τα δύο σχολεία στη Χώρα, γιατι ο αριθμός των μαθητών είναι μεγάλος. Είμαστε το μεγαλύτερο χωριό του Δήμου, με χίλιους κατοίκους παραπάνω από το δεύτερο, που είναι η Πύλος. Πιστεύουμε ότι πρέπει και τα δύο σχολεία να μείνουν και γι’ αυτό αγωνιζόμαστε».
Αθανασία Ρουμελιώτη: «Δε θέλουμε με τίποτα να κλείσει το σχολείο μας. Θα απαιτήσουμε και θα κινητοποιηθούμε περισσότερο και πιστεύω να τα καταφέρουμε».

Μαρία Γεωργακοπούλου, πρόεδρος Συλλόγου Γονέων: «Δε θέλουμε να κλείσει το σχολείο. Υποβαθμίζεται και η μάθηση των παιδιών μας και η περιοχή μας. Με ποιο δικαίωμα ο κύριος Κλάδης αποφάσισε για εμάς χωρίς εμάς; Η κατάληψη είναι “Η” αντίδρασή μας! Το σχολείο δε θα κλείσει και δε θα περάσει σε κανέναν πολιτικό που νομίζει ότι αυτός είναι άξιος να κρίνει το εάν πρέπει να κλείσει το σχολείο. Οικονομία δε θα γίνει με το να κλείσει το σχολείο. Οικονομία θα γίνει με το να βάζουν λιγότερα στις τσέπες τους!»

Του Ηλία Γιαννόπουλου  "ΘΑΡΡΟΣ" 19/02/2012

3 σχόλια:

  1. ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΜΑΣΤΕ

    ΓΙΑ ΠΟΙΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ Η ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ
    Α ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΟ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ.

    ΑΝ ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΜΟΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΠΡΟΣΦΥΓΕΙ ΣΤΟ ΑΡΜΟΔΙΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΠΟΥ ΤΟ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. προφανως ο δ/ντης εκτελει εντολες ανωτερων που απαιτουν περικοπες λογω ελλειψης χρηματων!

    ποτε δεν ειναι ευχαριστο οταν κλεινει ενα σχολειο ομως καλυτερα ενα σχολειο που να λειτουργει παρα δυο που να υπολειτουργουν.

    ισως λογω του οτι δεν με αφορα αμμεσα το θεμα να διατυπωνω ευκολοτερα αυτη την αποψη.

    εδω και καιρο εχει ξεκινησει και στο προσεχες εγγυς μελλον θα κορυφωθει η μεγαλη συρρικνωση του ευρυτερου δημοσιου τομεα εκ των πραγματων αφου λεφτα τελικα ΔΕΝ υπαρχουν!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΠΟΙΟΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΛΕΦΤΑ "ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ"? ΤΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ 5* ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΑΚΗ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΝΟ ΣΤΗ ΣΚΙΑΘΟ ΠΟΙΟΣ ΤΟ ΠΛΗΡΩΝΕΙ? ΚΑΙ ΜΗ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ Ο ΙΔΙΟΣ ΓΙΑΤΙ ΕΔΩ ΘΑ ΓΕΛΑΣΩ. ΤΗ ΔΕΞΙΩΣΗ ΠΟΥ ΟΡΓΑΝΩΝΕΙ ΦΟΡΕΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ Η ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΚΕΙΤΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΤΙΡΙΟ (ΧΩΡΙΣ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ) ΚΑΙ ΘΑ ΣΤΟΙΧΙΣΕΙ 11.000ΕΥΡΩ!!! ΠΟΙΟΣ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ? ΠΩΣ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΩ? ΕΚΑΝΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ 5000 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕ ΑΠΕΡΡΙΨΑΝ. ΔΕΝ ΕΦΤΑΝΑΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙΑΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ. ΜΕ ΥΠΕΡ-ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟ ΟΜΩΣ ΤΗΣ ΔΑΠΑΝΗΣ ΚΑΤΙ ΘΑ ΦΑΝΕ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ. 5 ΜΕΡΕΣ ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΣΤΕΛΝΩ ΕΠΩΝΥΜΩΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΜΟΥ ΣΕ ΡΑΔΙΟΦΩΝΑ ΚΑΙ ΚΑΝΑΛΙΑ ΚΑΙ ΟΥΔΕΙΣ ΝΙΩΘΕΙ ΛΙΓΟ ΙΔΡΩΤΑ ΣΤΟ ΑΥΤΑΚΙ ΤΟΥ. ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΑΝΗΣΥΧΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ? ΑΦΟΥ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΑΛΛΙΩΣ ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ (ΑΥΤΟ ΑΠΟ ΠΗΓΗ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΟΥ ΒΓΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΦΕΔΡΕΙΑ). ΕΤΟΙΜΑΣΤΕΙΤΕ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΕΠΟΜΕΝΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΟΤΙ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ "ΛΕΦΤΑ -ΟΝΤΩΣ- ΥΠΑΡΧΟΥΝ"

    ΑπάντησηΔιαγραφή