Για την όλη κατάσταση ενημέρωσε τον κ. Τατούλη ο διευθυντής της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Γ. Κωστόγιαννης. Όπως είπε, προ ετών είχε κατασκευαστεί τάφρος που απομάκρυνε τα επιφανειακά νερά του βουνού από το σημείο της κατολίσθησης, αλλά η φετινή υγρή περίοδος έχει ενεργοποιήσει και πάλι την κατολίσθηση.
Από την πλευρά της, η προϊσταμένη του Τμήματος Μελετών της ΕΥΔΕ Διευρωπαϊκού Δικτύου Πελοποννήσου, Ευγενία Καλοφωλιά, πρόσθεσε πως έχει γίνει, επίσης, απάλυνση των πρανών, ενώ ο κ. Κωστόγιαννης ανέφερε πως τα ειδικά μηχανήματα που έχουν τοποθετηθεί στο σημείο δείχνουν μετατόπιση 8 εκατοστών τις τελευταίες ημέρες.
Από την πλευρά της, η προϊσταμένη του Τμήματος Μελετών της ΕΥΔΕ Διευρωπαϊκού Δικτύου Πελοποννήσου, Ευγενία Καλοφωλιά, πρόσθεσε πως έχει γίνει, επίσης, απάλυνση των πρανών, ενώ ο κ. Κωστόγιαννης ανέφερε πως τα ειδικά μηχανήματα που έχουν τοποθετηθεί στο σημείο δείχνουν μετατόπιση 8 εκατοστών τις τελευταίες ημέρες.
Παρατήρησε πως υπάρχει «κίνηση», που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα για να μην επιδεινωθεί, ενώ ως μέτρο αντιμετώπισης του προβλήματος προβλέπεται η τοποθέτηση πασσάλων τσιμέντου, που θα σταθεροποιήσουν το έδαφος, αλλά δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε περίοδο που υπάρχουν μετακινήσεις. «Πρέπει», τόνισε, «να κρατήσουμε το δρόμο πάση θυσία».
Άμεσες και οριστικές παρεμβάσεις
Με τις απόψεις αυτές συμφώνησε και ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, ο οποίος ανέφερε πως θα πρέπει να βελτιωθούν οι καιρικές συνθήκες, αλλά και να γίνει παρέμβαση στη ρωγμή που έχει δημιουργηθεί και να βελτιωθεί ο τρόπος απομάκρυνσης των επιφανειακών υδάτων, που αποτελεί και το μεγάλο πρόβλημα.
Η κα Καλοφωλιά παρατήρησε πως υπήρχε επαφή του διευθυντή της ΕΥΔΕ Ι. Καρνέση με την «ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε.», ενώ ο κ. Τατούλης ανέφερε πως υπήρξε επαφή και με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου (Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων), αλλά και με τον κ. Καρνέση, από τις οποίες έχουν προκύψει δύο σενάρια που μπορούν να δώσουν λύση στο πρόβλημα. Το πρώτο περιλαμβάνει «χρέωση» της κατάστασης στον παραχωρησιούχο και το δεύτερο να υπάρξει ειδική πρόσκληση στις μεγάλες τεχνικές εταιρείες, λόγω του επείγοντος. Ωστόσο, όπως παρατήρησε, «αυτή η διαδικασία έχει να κάνει και με τα χρηματοοικονομικά της χώρας και ας επιλεγεί ένα από τα δύο σενάρια για να μπορέσουμε να δώσουμε λύση στο πρόβλημα. Εκείνο που μας ενδιαφέρει, είναι ότι δε θα σταθούμε σε μια προσωρινή παρέμβαση στο υφιστάμενο ζήτημα, αλλά ζητάμε την υλοποίηση και ενεργοποίηση της μελέτης, όπως είχε αρχικά προβλεφθεί, για να γίνει συνολική παρέμβαση σε όλο το κομμάτι.
Μέχρι να δοθεί ο δρόμος (ο νέος αυτοκινητόδρομος), αυτός ο δρόμος είναι μια εναλλακτική πρόταση για την περιοχή και θα κρατιέται σε καλή κατάσταση, προκειμένου να μην υπάρξει η πιθανότητα να αποκοπεί η Μεσσηνία από το κεντρικό οδικό δίκτυο».
Ακολούθως, τόνισε: «Οι επείγουσες εργασίες πρέπει να γίνουν σήμερα (χθες). Για τις αυριανές, (μελλοντικές), θα πρέπει να δούμε ποιο μοντέλο θα ακολουθήσουμε, προκειμένου να δοθεί λύση, που έπρεπε να έχει δοθεί εδώ και καιρό, καθώς αυτά τα είχαμε συμφωνήσει από το 2005, επί υπουργίας του Γ. Σουφλιά. Η διαδικασία δεν περπάτησε και πλέον δεν έχουμε άλλο χρόνο να χάσουμε. Αυτή είναι η θέση μας και θα πρέπει να βρει τρόπο υλοποίησης».
«Θα πρέπει από αύριο (σήμερα) και αφού λυθεί το πρόβλημα της κυκλοφοριακής ρύθμισης, να αρχίσουν οι εργασίες αποκατάστασης. Μπορεί η ρωγμή να είναι 3 εκατοστά, αλλά αυτό δημιουργεί ανασφάλεια στη διέλευση και χρειάζεται και σήμανση, που θα έπρεπε να έχει τοποθετηθεί από την πρώτη στιγμή», επισήμανε ακόμη.
Με τις απόψεις αυτές συμφώνησε και ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, ο οποίος ανέφερε πως θα πρέπει να βελτιωθούν οι καιρικές συνθήκες, αλλά και να γίνει παρέμβαση στη ρωγμή που έχει δημιουργηθεί και να βελτιωθεί ο τρόπος απομάκρυνσης των επιφανειακών υδάτων, που αποτελεί και το μεγάλο πρόβλημα.
Η κα Καλοφωλιά παρατήρησε πως υπήρχε επαφή του διευθυντή της ΕΥΔΕ Ι. Καρνέση με την «ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε.», ενώ ο κ. Τατούλης ανέφερε πως υπήρξε επαφή και με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου (Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων), αλλά και με τον κ. Καρνέση, από τις οποίες έχουν προκύψει δύο σενάρια που μπορούν να δώσουν λύση στο πρόβλημα. Το πρώτο περιλαμβάνει «χρέωση» της κατάστασης στον παραχωρησιούχο και το δεύτερο να υπάρξει ειδική πρόσκληση στις μεγάλες τεχνικές εταιρείες, λόγω του επείγοντος. Ωστόσο, όπως παρατήρησε, «αυτή η διαδικασία έχει να κάνει και με τα χρηματοοικονομικά της χώρας και ας επιλεγεί ένα από τα δύο σενάρια για να μπορέσουμε να δώσουμε λύση στο πρόβλημα. Εκείνο που μας ενδιαφέρει, είναι ότι δε θα σταθούμε σε μια προσωρινή παρέμβαση στο υφιστάμενο ζήτημα, αλλά ζητάμε την υλοποίηση και ενεργοποίηση της μελέτης, όπως είχε αρχικά προβλεφθεί, για να γίνει συνολική παρέμβαση σε όλο το κομμάτι.
Μέχρι να δοθεί ο δρόμος (ο νέος αυτοκινητόδρομος), αυτός ο δρόμος είναι μια εναλλακτική πρόταση για την περιοχή και θα κρατιέται σε καλή κατάσταση, προκειμένου να μην υπάρξει η πιθανότητα να αποκοπεί η Μεσσηνία από το κεντρικό οδικό δίκτυο».
Ακολούθως, τόνισε: «Οι επείγουσες εργασίες πρέπει να γίνουν σήμερα (χθες). Για τις αυριανές, (μελλοντικές), θα πρέπει να δούμε ποιο μοντέλο θα ακολουθήσουμε, προκειμένου να δοθεί λύση, που έπρεπε να έχει δοθεί εδώ και καιρό, καθώς αυτά τα είχαμε συμφωνήσει από το 2005, επί υπουργίας του Γ. Σουφλιά. Η διαδικασία δεν περπάτησε και πλέον δεν έχουμε άλλο χρόνο να χάσουμε. Αυτή είναι η θέση μας και θα πρέπει να βρει τρόπο υλοποίησης».
«Θα πρέπει από αύριο (σήμερα) και αφού λυθεί το πρόβλημα της κυκλοφοριακής ρύθμισης, να αρχίσουν οι εργασίες αποκατάστασης. Μπορεί η ρωγμή να είναι 3 εκατοστά, αλλά αυτό δημιουργεί ανασφάλεια στη διέλευση και χρειάζεται και σήμανση, που θα έπρεπε να έχει τοποθετηθεί από την πρώτη στιγμή», επισήμανε ακόμη.
Οριακό το πρόβλημα
Επί τόπου βρέθηκε και ο μελετητής Κ. Σεφέρογλου, ο οποίος τόνισε: «Το φαινόμενο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη λόγω των έντονων βροχοπτώσεων. Έχει κάνει ένα ποιοτικό άλμα σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές και οι χθεσινές (προχθεσινές) μετρήσεις έδειξαν ξαφνική σοβαρή επιδείνωση. Θα πρέπει να κλείσουν όλες οι ρωγμές, προκειμένου να αποτραπεί η περαιτέρω είσοδος νερού, που θα επιδεινώσει το πρόβλημα, που είναι ήδη οριακό, όπως δείχνουν και οι οργανομετρήσεις».
Επί τόπου βρέθηκε και ο μελετητής Κ. Σεφέρογλου, ο οποίος τόνισε: «Το φαινόμενο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη λόγω των έντονων βροχοπτώσεων. Έχει κάνει ένα ποιοτικό άλμα σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές και οι χθεσινές (προχθεσινές) μετρήσεις έδειξαν ξαφνική σοβαρή επιδείνωση. Θα πρέπει να κλείσουν όλες οι ρωγμές, προκειμένου να αποτραπεί η περαιτέρω είσοδος νερού, που θα επιδεινώσει το πρόβλημα, που είναι ήδη οριακό, όπως δείχνουν και οι οργανομετρήσεις».
Τα 8 εκ. ευρώ υπάρχουν
Ενημερώνοντας τους εκπροσώπους των Μέσων Ενημέρωσης, ο κ. Τατούλης ανέφερε ότι η Περιφέρεια κινήθηκε από την πρώτη στιγμή, όχι μόνο για την προσωρινή, αλλά και για την απαίτηση για μια μόνιμη λύση στον ενδεχόμενο κίνδυνο να βρεθεί αποκομμένη η Μεσσηνία από το κεντρικό οδικό δίκτυο. «Σε συνεννόηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, αλλά και με τις κοινοπραξίες, που λειτουργούν στην περιοχή, προσπαθήσαμε να βρούμε λύση. Με τη δυσμενή επιδείνωση των στοιχείων αυτών και τη συγκυρία, θεωρώ ότι ήρθε η ώρα για τη λύση του προβλήματος. Η συμφωνία που έγινε με το υπουργείο είναι να εφαρμοστεί η μελέτη, το ύψος της οποίας ανέρχεται στα 8 εκατομμύρια ευρώ, για το τμήμα από την είσοδο του Δερβενίου έως εκεί που παρατηρούνται τα φαινόμενα μετακίνησης του εδάφους, προκειμένου να έχουμε μια μόνιμη και οριστική λύση στο ζήτημα», είπε χαρακτηριστικά και έπλεξε το εγκώμιο των ενεργειών της Περιφέρειας για την άμεση κινητικότητα, η οποία, με την ολοκληρωμένη προσέγγισή της, προσπαθεί να λύνει τα προβλήματα σε μακροχρόνια δράση.
Όταν τον ρωτήσαμε αν υπάρχουν τα 8 εκ. ευρώ για να ολοκληρωθεί η παρέμβαση, είπε πως η μελέτη έχει ολοκληρωθεί εδώ και τρία χρόνια, τα χρήματα έχουν εξευρεθεί και «αυτό ήταν που τόνισα με την εκπρόσωπο του υπουργείου, για την ύπαρξη των δύο σεναρίων».
Ενημερώνοντας τους εκπροσώπους των Μέσων Ενημέρωσης, ο κ. Τατούλης ανέφερε ότι η Περιφέρεια κινήθηκε από την πρώτη στιγμή, όχι μόνο για την προσωρινή, αλλά και για την απαίτηση για μια μόνιμη λύση στον ενδεχόμενο κίνδυνο να βρεθεί αποκομμένη η Μεσσηνία από το κεντρικό οδικό δίκτυο. «Σε συνεννόηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, αλλά και με τις κοινοπραξίες, που λειτουργούν στην περιοχή, προσπαθήσαμε να βρούμε λύση. Με τη δυσμενή επιδείνωση των στοιχείων αυτών και τη συγκυρία, θεωρώ ότι ήρθε η ώρα για τη λύση του προβλήματος. Η συμφωνία που έγινε με το υπουργείο είναι να εφαρμοστεί η μελέτη, το ύψος της οποίας ανέρχεται στα 8 εκατομμύρια ευρώ, για το τμήμα από την είσοδο του Δερβενίου έως εκεί που παρατηρούνται τα φαινόμενα μετακίνησης του εδάφους, προκειμένου να έχουμε μια μόνιμη και οριστική λύση στο ζήτημα», είπε χαρακτηριστικά και έπλεξε το εγκώμιο των ενεργειών της Περιφέρειας για την άμεση κινητικότητα, η οποία, με την ολοκληρωμένη προσέγγισή της, προσπαθεί να λύνει τα προβλήματα σε μακροχρόνια δράση.
Όταν τον ρωτήσαμε αν υπάρχουν τα 8 εκ. ευρώ για να ολοκληρωθεί η παρέμβαση, είπε πως η μελέτη έχει ολοκληρωθεί εδώ και τρία χρόνια, τα χρήματα έχουν εξευρεθεί και «αυτό ήταν που τόνισα με την εκπρόσωπο του υπουργείου, για την ύπαρξη των δύο σεναρίων».
Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου "ΘΑΡΡΟΣ" 07/03/2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου