Υπάρχουν 2 βασικοί κανόνες με τους οποίους ο υποψήφιος ταξιδιώτης κάνει την
επιλογή του.
Πρώτον πού θα πάει.
Δεύτερον πώς θα πάει.
Ο τουρισμός στην Μεσσηνία και γενικότερα στην Πελοπόννησο έχει πολλά πλεονεκτήματα αλλά και πάρα πολλές ανεπάρκειες. Εχει όμως -σε κάθε περίπτωση-πολύ μεγάλες δυνατότητες και προοπτικές τόσο για τις επιχειρήσεις που ήδη υπάρχουν αλλά και για αυτές που θα ακολουθούσουν ώστε να έχουν διασφαλισμένο ένα βιώσιμο και κερδοφόρο περιβάλλον δημιουργώντας πλούτο και θέσεις εργασίας σε όλη την περιφέρεια.
Οι τρόποι πρόσβασης στην Μεσσηνία και την υπόλοιπη Περιφέρεια της Πελοποννήσου από το εξωτερικό είναι δραματικά περιορισμένοι και δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να καλύψουν τις απαιτήσεις του σημερινού τουρίστα για εύκολη, γρήγορη και οικονομική μετάβαση από τον τόπο προέλευσης στον τόπο προορισμού.
Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, αποτελούν την σύγχρονη μέθοδο μέσα από την οποία μια περιοχή γίνεται προσβάσιμη από αγορές, από τις οποίες ήταν αποκλεισμένη ή εξαιρετικά περιορισμένη. Εχουν ολοένα αυξανόμενο μερίδιο αγοράς στην επιβατική κίνηση και τείνουν να αποτελέσουν τον κύριο διακινητή επιβατών σε διάφορους τουριστικούς προορισμούς όπου πραγματοποιούν πτήσεις.
Πρέπει δε να σημειώσουμε ότι οι πτήσεις αυτές δίνουν την δυνατότητα στον ξενοδόχο να αποφύγει τον «θανάσιμο» εναγκαλισμό του από τους tour operators οι οποίοι διαρκώς απαιτούν, εκβιάζουν και επιβάλουν μειωμένες τιμές σε επίπεδα κάτω του κόστους.
Σε περιοχές που πραγματοποιούνται πτήσεις από αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους παρατηρήθηκε άμεση αύξηση του τουρισμού πάνω από 30% κάτι που όπως καταλαβαίνουμε δεν μπορεί να επιτευχθεί από καμιά άλλη δράση προώθησης.
Πρέπει λοιπόν να σπάσουμε τον φαύλο κύκλο της απραξίας και της μοιρολατρικής αποδοχής της κατάστασης που υπάρχει και να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα. Να αναζητήσουμε, επιδιώξουμε και υλοποιήσουμε συνεργασίες με αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους οι οποίες, εξ όσων γνωρίζω, ότι είναι και έτοιμες και πρόθυμες.
Να προχωρήσουμε σε συνεργασίες συνδιαφήμισης με αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους με ελάχιστη οικονομική συμμετοχή δική μας η οποία θα αποφέρει δυναμικό πολλαπλάσιο οικονομικό όφελος για την περιοχή μας.
Σαν παράδειγμα αναφέρω ότι μια συνεργασία συνδιαφήμισης με αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους που δύναται να πραγματοποιηθεί, απαιτεί δική μας συμμετοχή (δημοσιών φορέων και ιδιωτών) ενός ποσού 120.000 ευρώ (περίπου). Ως αποτέλεσμα μιας τέτοιας δράσης μπορούμε να επιτύχουμε την δρομολόγηση 2 πτήσεων την εβδομάδα από το εξωτερικό (Ευρώπη) προς το αεροδρόμιο Καλαμάτας για 25 εβδομάδες κατά το διάστημα Απριλίου – Οκτωβρίου . Με δεδομένο ότι η πληρότητα στις πτήσεις χαμηλού κόστους αγγίζει το 99% αναμένουμε την άφιξη 7.000 τουριστών. Το ελάχιστο ποσό που υπολογίζουμε να ξοδέψει κάθε επισκέπτης κατά την διαμονή του στην περιοχή μας ανέρχεται στα 500 ευρώ. Eτσι θα έχουμε μια εισροή 3.500.000 ευρώ στην περιοχή έχοντας δαπανήσει μόλις 120.000 ευρώ! Θα έχουμε επιστροφή της δαπάνης 30 φορές σε μια σεζόν! Παράλληλα από τα αποτελέσματα μιας τέτοιας συνεργασίας δημιουργούνται πολλαπλασιαστικά φαινόμενα σε όλα τα επίπεδα της τουριστικής δραστηριότητας αλλά και όλου του υπόλοιπου οικονομικού φάσματος και ειδικότερα στον τομέα της απασχόλησης.
Η απόδοση δε προς το κρατικά ταμεία σε επίπεδο φόρων, εισφορών κλπ από τον κύκλο που θα κάνει το εισρεόμενο χρήμα στην οικονομία, θα ανέλθει περίπου στο 1.000.000 ευρώ.
Το πιο σημαντικό στοιχείο για την αποτελεσματική και διαρκή οικονομική επάρκεια και ανάπτυξη ενός οποιουδήποτε συστήματος, οργανισμού, μονάδας ή ολόκληρης περιφέρειας είναι η δυνατότητα του να αναζητά εξασφαλίζει, συλλέγει και τροφοδοτεί τα συστατικά του μέρη με νέους πόρους ακολουθώντας νέους ανοικτούς δρόμους και εγκαταλείποντας τα πεπατημένα ξερά και άνυδρα μονοπάτια.
Είναι χρέος των δημόσιων φορέων, κυρίως της Περιφέρειας Πελοποννήσου να αναλάβει την πρωτοβουλία, των Εμπορικών και Βιοτεχνικών επιμελητηρίων, των δήμων, να στηρίξουν και να συμμετέχουν σ’ αυτή την πρωτοβουλία, αλλά αποτελεί επίσης υποχρέωση των επαγγελματικών φορέων της περιοχής αλλά και μεμονωμένα κάθε επιχείρησης να συμβάλει στην προσπάθεια για την δημιουργία ταμείου για την προώθηση συνεργασιών με αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους.
Κλείνοντας θέλω να τονίσω ότι για τους επιχειρηματίες του τουρισμού αλλά και όλων των υπολοίπων κλάδων πρέπει να γίνει κατανοητό το εξής: Η ατομική προσπάθεια του καθενός σαν επιχειρηματική μονάδα είναι απαραίτητη για την βιωσιμότητα και ευμάρεια της επιχείρησής του. Εάν όμως δεν συνοδεύεται και από συμμετοχή σε συλλογική προσπάθεια τότε είναι καταδικασμένη σε αποτυχία. Κάνεις δεν μπορεί να ευημερεί επί μακρόν όταν γύρω του υπάρχουν (οικονομικά) ερείπια.
Γιάννης Καραλής
Σύλλογος Τουριστικών
Καταλυμάτων
«Μαγική Μεσσηνία»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου