Η επιχειρηματικότητα και ο αθλητισμός -στην περίπτωσή μας το γκολφ-συνδυασμένα και με συγκεκριμένο σχέδιο, έχουν τη δυνατότητα να αναδείξουν μια περιοχή σε σημαντικό προορισμό, τόσο για τους αθλητές -όπως επίσης τους σπόρτσμαν, αλλά τους απλούς χομπίστες- όσο και για τις οικογένειές τους. Πρακτικά αυτό σημαίνει αυξημένη επισκεψιμότητα, αλλά και αύξηση των εσόδων, για την επιχείρηση που διαθέτει το αθλητικό κέντρο, όπως βεβαίως και για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις της περιοχής.
Η πιο πάνω απλή, στη σύλληψή της, ιδέα χρειάζεται ωστόσο συστηματική δουλειά, διασφάλιση ικανοποιητικής και σταθερής συγκοινωνίας, ενώ η συνεχής προβολή της αφήνεται -κυρίως- στους επισκέπτες που όντας ευχαριστημένοι από αυτό που βιώνουν θα διαδώσουν και στους υπόλοιπους, μέσω προσωπικών ιστοσελίδων και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, πόσο απόλαυσαν την εμπειρία τους.
Η πιο πάνω απλή, στη σύλληψή της, ιδέα χρειάζεται ωστόσο συστηματική δουλειά, διασφάλιση ικανοποιητικής και σταθερής συγκοινωνίας, ενώ η συνεχής προβολή της αφήνεται -κυρίως- στους επισκέπτες που όντας ευχαριστημένοι από αυτό που βιώνουν θα διαδώσουν και στους υπόλοιπους, μέσω προσωπικών ιστοσελίδων και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, πόσο απόλαυσαν την εμπειρία τους.
Θα προηγηθεί βεβαίως η αναφορά επαγγελματιών του χώρου, τόσο στις αθλητικές εγκαταστάσεις, αλλά και τη γύρω περιοχή, ώστε οι αθλητές αλλά και ο κόσμος του γκολφ ανά τον κόσμο να ενημερωθεί -κατ‘ αρχήν- ότι κάτι νέο, κάτι καλό, συμβαίνει και αξίζει να αποτελέσουν μέρος του.
Σε γενικές γραμμές αυτή είναι η ιδέα που περιγράφει στην “Ε” ο Φρέντρικ Κόκον, ο Σουηδός επαγγελματίας εκπαιδευτής γκολφ, για πολλά χρόνια διευθυντής σε μεγάλα κέντρα γκολφ στην πατρίδα του, και πλέον στέλεχος στην εταιρεία Golf Services καθώς και γενικός διευθυντής ενός μεγάλου πρότζεκτ που έχει στόχο να μετατρέψει μια περιοχή της πατρίδας του στον υπ αριθμόν 1 προορισμό όλης της χώρας για τους γκόλφερ και τις οικογένειές τους.
Πρόσφατα, ο νεαρός -αλλά εξαιρετικά δραστήριος Σουηδός- βρέθηκε στη Μεσσηνία, μαζί με την οικογένειά του, για να βιώσει την εμπειρία των γηπέδων γκολφ της Costa Navarino, αλλά και να γνωρίσει την ευρύτερη περιοχή, μέσα από διαμονή τόσο στο ξενοδοχειακό συγκρότημα στο Ρωμανού, όσο και στο νεότευκτο Langley Resort Buca Beach, στην Ανάληψη της Μεσσήνης.
Οι εμπειρίες του από τα γήπεδα, αλλά και από τη φύση της Μεσσηνίας, τις θάλασσές της, τους κάμπους, τα βουνά της, τις αρχαιότητες και τα μνημεία της, αλλά και από την πόλη της Καλαμάτας θα περιγραφούν τόσο στην εξειδικευμένη στο γκολφ σουηδική έκδοση Golfbladet, όσο και στις προσωπικές του ιστοσελίδες, καθώς και στο περιοδικό που εκδίδει το κέντρο γκολφ Sweden’s Golf Destination No. 1, στην περιοχή Skane της Σουηδίας.
“Ηρθα να δω τα γήπεδα του γκολφ στην Costa Navarino και διαπίστωσα ότι είναι κατασκευασμένα με υψηλότατες προδιαγραφές, με την επιδίωξη να αποτελέσουν έναν από τους 10 προορισμούς των γκόλφερ στον κόσμο” λέει ο Φρ. Κόκον.
Για τις εγκαταστάσεις γνώριζε ήδη, όπως λέει, ωστόσο η δυνατότητα να τις επισκεφθεί προέκυψε φέτος, καθώς η απ‘ ευθείας αεροπορική σύνδεση με το Γκέτεμποργκ μείωσε στο ελάχιστο τον χρόνο του ταξιδιού -στοιχείο σημαντικό για να ξεκινήσει κάποιος λάτρης του γκολφ να επισκεφθεί ένα γήπεδο, οπουδήποτε στον κόσμο.
“Η πρώτη μου εντύπωση ήταν ότι βρισκόμουν σε νησί, με τη θάλασσα και το καταπράσινο τοπίο, ενώ ξεχωριστό είναι και το φαγητό. Εχοντας ως δεδομένο ότι η φίρμα Westin είναι εγγύηση ποιότητας όσον αφορά στην Costa Navarino, εστιάζει κανείς πλέον στην όλη περιοχή της Μεσσηνίας -τη μοναδική της φύση, τις παραλίες της και τις αρχαιότητες, όπως η Αρχαία Μεσσήνη όπου ξεναγήθηκα από τον κ. Θέμελη- αλλά και στις δυνατότητες για διασκέδαση που δίνει η εγγύτητα με την Καλαμάτα, που είναι μια όμορφη πόλη” λέει ο Σουηδός εκπαιδευτής γκολφ.
Οπως χαρακτηριστικά σημειώνει, ο συνδυασμός των πιο πάνω παραγόντων -και η ουσιαστική προβολή τους- μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικά αποτελέσματα, προσελκύοντας στην περιοχή μας πολλούς γκόλφερ με τις οικογένειές τους.
“Σε όλον τον κόσμο υπάρχουν 6.700 γήπεδα γκολφ, ενώ οι άνθρωποι που ασχολούνται με το άθλημα φθάνουν τα 61.000.000 - χωρίς να υπολογίσουμε αυτούς που είναι χομπίστες. Θα ήταν εξαιρετικό η Μεσσηνία να κατορθώσει να προσελκύσει σε μόνιμη βάση κάποιο ποσοστό από αυτούς τους ανθρώπους” παρατηρεί ο Φρέντρικ Κόκον: “Πρέπει να πείσετε ότι η Μεσσηνία μπορεί και αξίζει να είναι προορισμός, ιδιαίτερα από το Νοέμβριο ώς το Μάρτιο, που τα γήπεδα γκολφ στη Βόρεια Ευρώπη είναι δύσκολο να χρησιμοποιηθούν, λόγω του χειμώνα” τονίζει, βεβαιώνοντας ότι από την πλευρά του θα αποτελεί πλέον από τους μόνιμους επισκέπτες της περιοχής μας. Η αναφορά του από τις εμπειρίες του ίδιου και της οικογένειάς του -της συζύγου του Ανελί και των δύο παιδιών του, της 10χρονης Φιλίππα και του 7χρονου Λούντβιχ-θα βρεθεί σύντομα στις σελίδες της Golfbladet και της περιοδικής έκδοσης της Sweden’s Golf Destination No. 1, αλλά και στους τόπους κοινωνικής δικτύωσης καθώς -όπως τονίζει- “τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι εξαιρετικά ανεπτυγμένα στη Σουηδία”. Ηδη, όπως αναφέρει, υπάρχει η σκέψη για “αδελφοποίηση” των γηπέδων γκολφ της Costa
Navarino με αντίστοιχα κέντρα στη Σουηδία, ώστε τα εκεί μέλη να μπορούν να έρχονται στη Μεσσηνία για να ασχοληθούν με το αγαπημένο τους άθλημα:
“Η Σκανδιναβία μπορεί να είναι ο πρώτος στόχος” σημειώνει, παρατηρώντας ότι σίγουρα χρειάζεται περισσότερη ενημέρωση, αλλά και διασφάλιση συνεχούς και μόνιμης συγκοινωνίας, ακόμα και το χειμώνα, δεδομένου ότι -όπως λέει- ο Νοέμβριος είναι ο κατ εξοχήν μήνας των γκόλφερ.
“Πολλές χώρες επιδιώκουν να προσελκύσουν τους Σκανδιναβούς γκόλφερ, αλλά η Μεσσηνία έχει ιδιαίτερες προοπτικές να το πετύχει, χάρις στο κλίμα της, την φύση της, τα μνημεία και τις αρχαιότητες που φιλοξενεί στο έδαφός της. Το φυσικό περιβάλλον αποτελεί σημαντικό παράγοντα. Υπ‘ αυτές τις προϋποθέσεις εκτιμώ ότι είναι εφικτός ο στόχος να αποτελέσει υπ‘ αριθμόν 1 προορισμό” τονίζει ο Φρέντρικ Κόκον, επισημαίνοντας ότι μια επίσκεψη στην περιοχή μας μπορεί να διαρκέσει από μία εβδομάδα μέχρι και δύο μήνες. Η οικονομική κρίση, κατά την άποψή του, δεν μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο στην επισκεψιμότητα μιας περιοχής αντικειμενικά όμορφης και με καλές υποδομές -αθλητικές και άλλες. Οπως τονίζει όμως, καταλήγοντας, χρειάζεται δουλειά και σύστημα:“Πρέπει να δουλέψετε εντατικά με τα social media, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι προσωπικές εμπειρίες των ανθρώπων που περιγράφονται εκεί και διαχέονται έχουν πολύ καλύτερο αποτέλεσμα από τις απλές διαφημίσεις. Αν κάποιος έρθει στην περιοχή και του αρέσει, θα το περιγράψει και θα προσελκύσει και άλλους με τους οποίους έχει επικοινωνία και τον διαβάζουν”.
Αξίζει να αναφερθεί μια δήλωση που ο Φρέντρικ Κόκον έκανε πρόσφατα σε εφημερίδα της πατρίδας
του, στο πλαίσιο των τακτικών συναντήσεων των στελεχών που μετέχουν στο πρότζεκτ Sweden’s Golf Destination No. 1, στην περιοχή Skane της Σουηδίας.
“Το γκολφ μπορεί να είναι ένας μοχλός για την ανάπτυξη της κοινότητας. Ενας προορισμός γκολφ πρέπει να παρέχει μια εμπειρία στον πελάτη. Αρχικά μια γρήγορη επισκόπηση των γηπέδων γκολφ, δραστηριότητες, τοπία και αξιοθέατα. Μπορούμε να θεωρηθούμε ως πρεσβευτές της περιοχής. Η πρόβλεψη είναι ένα 10% αύξηση του κύκλου εργασιών μεταξύ 2010 και 2013” επισήμανε μεταξύ άλλων. Ας σημειωθεί ότι το εν λόγω πρότζεκτ ξεκίνησε από 10 δήμους στην περιοχή Skane -στη νότια Σουηδία-με στόχο την προώθηση της περιοχής ως υπ‘ αριθμόν 1 προορισμό γκολφ της Σουηδίας. Η ανάλυση που ακολούθησε έδειξε ότι οι σύλλογοι, τα ξενοδοχεία και η τουριστική βιομηχανία πρέπει να συνεργαστούν στενότερα για την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων.
"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 14/07/2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου