Αφορμή για την δημοσίευση αυτού του άρθρου αποτελεί η διαδικασία ψήφισης από το Δημοτικό Συμβούλιο του τεχνικού προγράμματος και του προϋπολογισμού του Δήμου Πύλου -Νέστορος. Παρέλκει στο σημείο αυτό η επισήμανση ότι τοτεχνικό πρόγραμμα και ο προϋπολογισμός, παρά την κομβικήτους σημασία, συντάχθηκαν και
υποβλήθηκαν προς ψήφιση με μη συγγνωστή καθυστέρηση, η οποία αποδεικνύει και επιβεβαιώνει την διαχειριστική ανεπάρκεια, την έλλειψη αναπτυξιακού σχεδιασμού και στρατηγικής στοχοθεσίας για την τοπική κοινωνία. Βέβαια, τα ως άνω στοιχεία χαρακτήριζαν και τα παρελθόντα δύο τεχνικά προγράμματα και τους ισάριθμους προϋπολογισμούς, που ψήφισε η δημοτική πλειοψηφία και ως προς τα οποία δεν ακούστηκε ψίθυρος ως προς το ποσοστό και τον ρυθμό εκτέλεσής τους και ως προς την επαληθευσιμότητα και τον απολογισμό τους.
Κύριος στόχος του άρθρου είναι να επισημανθεί η νοοτροπία και η αντίληψη της δημοτικής πλειοψηφίας για την διαχείριση του δήμου, των πόρων και των αναγκών του. Η εισήγηση της δημοτικής πλειοψηφίας για το τεχνικό πρόγραμμα και τον προϋπολογισμό, εκτός από την πρόδηλη προχειρότητα και τις ενδογενείς αντιφάσεις της, αποδείχθηκε ανεπιτυχής άσκηση αμνησίας και συγχρόνως απόπειρα αυτοϊκανοποίησης ως στον Δήμο Πύλου - Νέστορος να επικρατεί οργασμός έργων και δράσεων με μετρήσιμα αναπτυξιακά αποτελέσματα. Η θεμελιώδης παραδοχή της εισηγήσεως της δημοτικής πλειοψηφίας ήταν το κατά αυτήν αναπτυξιακό, προγραμματικό καιμελετητικό έλλειμμα, που παρέλαβε από τους πρώην καποδιστριακούς δήμους και την πρώην Ν.Α. Μεσσηνίας. Η ως άνω παραδοχή της δημοτικής πλειοψηφίας αποδεικνύει ότι αυτή, είτε νεφελοπερπατεί είτε αντιπολιτεύεται τον εαυτό της είτε ασκείται σε ιαματικές αποδράσεις από την ευθύνη και την λογική. Εξηγούμαι: Αληθεύει ότι ο δήμαρχος Πύλου - Νέστορος ήταν επί χρόνια νομαρχιακός σύμβουλος της πλειοψηφίας και αντινομάρχης; Αληθεύει. Ας
δείξει λοιπόν στην τοπική κοινωνία ένα ουσιώδες εκτελεσθέν έργο από την νομαρχιακή του παράταξη ή μια μείζονα πρωτοβουλία ή δράση, που πήρε ως αντινομάρχης, από την οποία να παράχθηκε αναπτυξιακό κεκτημένο για την τοπική κοινωνία. Είναι σαφές ότι ο δήμαρχος δεν προέκυψε από πολιτική παρθενογένεση, η δε εκλογή του δεν αποσβένει την πολιτική του ευθύνη ως νομαρχιακού συμβούλου της πλειοψηφίας και ως αντινομάρχη. Αληθεύει ότι η δημοτική πλειοψηφία στελεχώνεται από τους πρώην δημάρχους Νέστορος και Χιλιοχωρίων (κ.κ. Π. Πετρόπουλο και Τ. Δαρσακλή) και τον πρώην αντιδήμαρχο Μεθώνης (κ. Τ. Καρβέλα), οι οποίοι σήμερα τυγχάνουν ο μεν πρώτος πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου και οι λοιποί δύο αντιδήμαρχοι; Αληθεύει. Ευθύνονται λοιπόν οι ως άνω για το αναπτυξιακό έλλειμμα του Δήμου Πύλου -Νέστορος; Η κατάφαση του συμπεράσματος είναιμονόδρομος. Δεν μπορούν αυτοί, που ευθύνονται επί σειρά ετών για τα δημοτικά πράγματα του τόπου και την δυσανεξία της τοπικής κοινωνίας, να παραδοξολογούν και να βαυκαλίζονται ότι με το τεχνικό πρόγραμμα και τον προϋπολογισμό οδηγούν την τοπική κοινωνία προς την «Χαναάν». Για λόγους δικαιοσύνης και αλήθειας πρέπει να τονισθεί ότι στο Δημοτικό Συμβούλιο θητεύουν δύο ακόμη πρώην δήμαρχοι, οι κ.κ. Ι.Κουτσομύτης και Τ. Τσορώνης, απολειπόμενου του παραιτηθέντος Γ. Χρονόπουλου. Συνεπώςστο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πύλου - Νέστορος υπερεκπροσωπούνται οι ασκήσαντες την διοίκηση των τοπικών υποθέσεων, οι οποίοι έχουν το μέγιστο τμήμα της ευθύνης για την σημερινή κατάσταση του καλλικρατικού δήμου, οφείλοντας να είναι και σεμνοί και ταπεινοί.
Η δεύτερη διάσταση της εισήγησης της δημοτικής πλειοψηφίας σχετίστηκε με την υπογράμμιση της τραγικής οικονομικής συγκυρίας, της δημοσιονομικής εκτροπής και της υποχρηματοδότησης των ΟΤΑ. Η διάσταση όμως αυτή χρησιμοποιήθηκε ανεπιτυχώς ως άλλοθι καθώς, όπως είναι γνωστό, η δημοτική διοίκηση στους ΟΤΑ του τόπου μας ασκήθηκε επί έτη από παρατάξεις κομματικώς κατασκευασμένες και υποταγμένες στον καθημαγμένο πλέον κυβερνητισμό των δύο πρώην μεγάλων κομμάτων της Μεταπολίτευσης, που αφού διέλυσαν την χώρα, προσπαθούν τώρα αντάμα να την διασώσουν, με συνταγές τρίτων, θυσιάζοντας τους Ελληνες στο Μινώταυρο των διεθνών αγορών. Η επίκληση όμως της οικονομικής συγκυρίας δεν αποτυπώνεται στον προϋπολογισμό, ούτε στο τεχνικό πρόγραμμα, καθώς είναι προσχηματική και ψευδώνυμη. Για παράδειγμα, η δημοτική πλειοψηφία θεωρεί επίτευγμα την μη αύξηση των δημοτικών τελών σε περίοδο τραγικής μείωσης των εισοδημάτων, που ισοδυναμεί με αύξηση κυρίως για τις ειδικές και ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. Επίτευγμα επίσης θεωρεί την διαχειριστική αδυναμία της να βεβαιώσει και να εισπράξει τα οφειλόμενα στον δήμο. Η πρόκληση όμως αποκαλύπτεται, για παράδειγμα, στην πρόβλεψη κονδυλίου ύψους 26.676,00 ευρώ για την αμοιβή πρόσληψης γενικού γραμματέα στον δήμο, προκειμένου να ταξινομηθούν υποσχέσεις, καθώς και η πρόβλεψη κονδυλίου για την καταβολή εξόδων κινητής τηλεφωνίας και εξόδων λοιπής επικοινωνίας του δημάρχου και των αντιδημάρχων ύψους 27.680,00 ευρώ. Τα παραδείγματα αυτά συγκροτούν το δεύτερο συμπέρασμα. Η επίκληση της κρίσης από την δημοτική πλειοψηφία δεν είναι ειλικρινής και δεν ανιχνεύεται στον δημοτικό προϋπολογισμό. Τουτέστιν «ο λύκος κι αν εγέρασε, δεν άλλαξε η γενιά του».
Παναγιώτης Γιαννόπουλος
Δημοτικός σύμβουλος Δήμου Πύλου-Νέστορος, επικεφαλής ελάσσονος μειοψηφίας
Υ.Γ.: Κατά τον δήμαρχο, η ανάπτυξη κατέφτασε στο Δήμο Πύλου -Νέστορος: δημιουργούνται δύο καταδυτικά πάρκα.
Αναζητούνται καταδύτες και λοιποί τουρίστες βυθού.
"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 09/03/2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου