Στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τη β’ φάση της
αποκατάστασης ζημιών στο λιμάνι
Κορώνης «δεν εξετάζονται
οι επιπτώσεις του προτεινόμενου
έργου στις παρακείμενες
ακτές και δε γίνεται αναφορά
σε σχετικά αποτελέσματα
ακτομηχανικής μελέτης».
Αυτό
επισημαίνει το Τμήμα Περιβάλλοντος
της Περιφερειακής
Ενότητας Μεσσηνίας στην εισήγησή
του για τη μελέτη του
έργου, για την οποία σήμερα
καλείται να γνωμοδοτήσει το
Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου.
Με
τη μελέτη αυτή προτείνεται
η αποκατάσταση της ζημιάς
στο μόλο του λιμανιού
της
Κορώνης σε μήκος 77 μέτρων,
από το σημείο που ολοκληρώθηκε
η α’ φάση μέχρι το
φάρο. Οπως αναφέρεται, προβλέπεται
ότι «η αποκατάσταση
των ζημιών της β’ φάσης θα
εξασφαλίσει επιπλέον προστασία
στο λιμάνι έναντι των κυματισμών
από τη βορειοδυτική,
βόρεια και βορειοανατολική
κατεύθυνση».
Το
έργο στα πρώτα 57 μέτρα
προβλέπει δύο στρώσεις από
φυσικούς ογκόλιθους από 50
έως και 500 κιλά και εξωτερική
θωράκιση με τεράστιους ογκόλιθους
από 5 έως 8 τόνους.
Στα υπόλοιπα 20 μέτρα προβλέπεται
διατομή ακρομολίου
και τοποθέτηση ογκόλιθων ίδιου
βάρους. Καταγράφεται ότι
«η διατομή του ακρομολίου κατασκευάζεται,
έτσι ώστε να ολοκληρωθεί
στην υφιστάμενη διατομή
και σε απόσταση περίπου
8 μέτρων από τον υφιστάμενο
φάρο, ο οποίος διατηρείται
στη θέση του». Στη
μελέτη αναφέρεται ότι για
τη θεμελίωση των έργων προβλέπονται
θαλάσσιες εκσκαφές
(βυθοκορήσεις) για την εξυγίανση
του πυθμένα και πως
τα αδρανή υλικά θα προέρχονται
από νόμιμο υφιστάμενο
λατομείο.
Ως
εναλλακτική λύση στη μελέτη
περιβαλλοντικών επιπτώσεων
παρουσιάζεται η επέκταση
του προσήνεμου μόλου σε
μήκος περίπου 200 μέτρων και
η μείωση της γωνίας της κατασκευής
της α’ φάσης και της
επέκτασης για την ολοκληρωμένη
προστασία του λιμανιού
της Κορώνης και της απέναντι
ακτής Αρτάκι.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
-ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ
Στις
παρατηρήσεις - επισημάνσεις
το Τμήμα Περιβάλλοντος
σημειώνει:
«Παρουσιάζονται
δύο εναλλακτικές
λύσεις, όμως, στη μελέτη
περιβαλλοντικών επιπτώσεων
δε γίνεται σαφής αναφορά
σε σχέση με την τελικώς προτεινόμενη
λύση. Από τα σχέδια
που συνοδεύουν τη μελέτη
ως προτεινόμενα έργα παρουσιάζονται
αυτά της πρώτης
εναλλακτικής.
Παρότι
αναφέρεται ότι “…για
την εκτίμηση των επιπτώσεων
για κάθε μια εναλλακτική λύση
απαιτείται ακτομηχανική μελέτη…”
στην εν συνεχεία πραγματοποιούμενη
εκτίμηση των
επιπτώσεων στη μελέτη περιβαλλοντικών
επιπτώσεων δε
γίνεται αναφορά σε αποτελέσματα
ακτομηχανικής μελέτης.
Στην εν λόγω μελέτη δε γίνεται
αναφορά στην τυχόν ύπαρξη
περιβαλλοντικής αδειοδότησης
του συνόλου του έργου
(λιμένας Κορώνης)».
Γ.Σ. "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 20/01/2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου