Σύμφωνοι σε θεωρητικό επίπεδο είναι πλέον όλοι οι φορείς που εμπλέκονται στον τουρισμό της Μεσσηνίας, αλλά και οι δήμοι, όσον αφορά την κάλυψη του ποσού των 145.000 ευρώ για την αεροπορική σύνδεση Καλαμάτα - Μιλάνο (Μπέργκαμο) της Ryanair την τριετία 2013-2015. Αυτό προέκυψε από τη χθεσινή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Επιμελητήριο Μεσσηνίας, με τις προθεσμίες βέβαια να πιέζουν πλέον ασφυκτικά, καθώς μέχρι τις 25 Σεπτεμβρίου θα πρέπει να έχει γίνει τουλάχιστον η εξόφληση των 25.000 για το 2014. Αυτό φυσικά θα αποτελέσει δείγμα καλής θέλησης για τη συνέχιση του δρομολογίου το 2015 - κάτι που μένει πάντως να επαληθευτεί και στην πράξη. Στην εισαγωγή της συζήτησης, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας Δημήτρης Μανιάτης τόνισε ότι κατά το εξάμηνο του 2013 που λειτουργούσε η πτήση επισκέφτηκαν τη Μεσσηνία 7.000 τουρίστες, δαπανώντας περίπου 5,5 εκατ. ευρώ στην τοπική οικονομία. Αντίστοιχα δε, κατά το τρίμηνο του 2014 που γίνονταν αυτές οι πτήσεις, σημειώθηκαν 4.372 αφίξεις με όφελος για την τοπική οικονομία περί τα 3.5 εκατ. ευρώ. Από την πλευρά της ΤΕΜΕΣ Α.Ε. και της Costa Navarino, τόσο ο διευθύνων σύμβουλος Στέφανος Θεοδωρίδης όσο και η υπεύθυνη επικοινωνίας Μαρίνα Παπατσώνη αναφέρθηκαν συνοπτικά στην αύξηση της κίνησης του αεροδρομίου από το 2009, καθώς επίσης στη σημασία και των low cost πτήσεων για τη συνολική εικόνα του τουρισμού στη Μεσσηνία. Σημείωσαν δε ότι η Costa Navarino στηρίζει όσο μπορεί τόσο αυτό το δρομολόγιο όσο και άλλες πτήσεις, παρόλο που από τη συγκεκριμένη γραμμή μόνο πολύ μικρός αριθμός επισκεπτών διαμένει στο συγκρότημα.
Κλείνοντας τόνισαν ότι η Μεσσηνία έχει να ανταγωνιστεί μεγάλους και ήδη αναγνωρισμένους προορισμούς (Σεβίλλη, Κάννες κ.τ.λ.), γεγονός που καταδεικνύει την ταχύτητα με την οποία θα πρέπει να ενεργήσει - ενώ χαρακτήρισαν “αστείο το ποσό, σε σχέση με τα οφέλη”. Ουσιαστικά πρόκειται για συνολικά 145.000 ευρώ (60.000 για το 2013, που έχουν ήδη καλυφθεί από την ΕΤΑΠ, 25.000 ευρώ για το 2014 και 60.000 ευρώ για το 2015, εφόσον τα δρομολόγια επεκταθούν ξανά σε 6μηνο). “Πρέπει να είμαστε σοβαροί ως αυτοδιοίκηση και να κάνουμε στο τέλος αυτά που λέμε”, τόνισε ο δήμαρχος Πύλου - Νέστορος Δημήτρης Καφαντάρης, κάνοντας παράλληλα αυστηρή αυτοκριτική για την έως τώρα στάση των δημάρχων γύρω από το θέμα. Ζήτησε όμως και την αναλογική συμμετοχή των επαγγελματιών του νομού, καθώς μέσα από τέτοια δρομολόγια έχουν και αυτοί άμεσα οφέλη. “Θα πρέπει η Μεσσηνία να συνεχίσει τέτοιες προσπάθειες για να μην κοπεί ο ομφάλιος λώρος με την Ευρώπη”, υπογράμμισε ο εκπρόσωπος του Δήμου Μεσσήνης Γιώργος Αθανασόπουλος, εκφράζοντας ουσιαστικά την πρόθεση για αναλογική συμβολή στο εγχείρημα. “Να μπουν μπροστάρηδες οι άμεσα ωφελούμενοι και να μην περιμένουν από την αυτοδιοίκηση να καλύπτει και τις δικές τους υποχρεώσεις”, υποστήριξε εκ μέρους του Δήμου Καλαμάτας ο Νίκος Μπασακίδης, ο οποίος διευκρίνισε ότι υπάρχει η πρόθεση για αναλογική συμμετοχή στο κόστος, αλλά και για πολιτική στήριξη του εγχειρήματος. Στη συνέχεια το λόγο έλαβε ο εκπρόσωπος του Δήμου Δυτικής Μάνης Δημήτρης Ραπτέας, ο οποίος με τη σειρά του εξέφρασε θετική στάση όσον αφορά τη συμβολή του δήμου στη χρηματοδότηση του δρομολογίου. Ζήτησε όμως πληρέστερη ενημέρωση και ένα ακριβές ποσό που θα χρειαστεί να δώσει η Δυτική Μάνη, ώστε να ληφθούν άμεσα οι απαραίτητες αποφάσεις από τα όργανα της περιοχής. Σημαντικές αμφιβολίες για το αν οι low cost πτήσεις εξυπηρετούν τον τουρισμό που θέλει η Μεσσηνία εξέφρασε ο επιχειρηματίας Σπύρος Φλωρεντιάδης από το ξενοδοχείο “Sunrise” στο Πεταλίδι, λέγοντας μάλιστα χαρακτηριστικά ότι “εκτοπίζουν τον οργανωμένο τουρισμό που έρχεται με τα τσάρτερ”. Με ευχαριστίες προς την Costa Navarino, που έβαλε τη Μεσσηνία στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας Σπύρος Λαγωνικάκος - χαρακτηρίζοντας “έγκλημα” το να μη συνεχιστεί η αεροπορική σύνδεση με την Ιταλία. Εξέφρασε μάλιστα την πρόθεση οικονομικής συμβολής, έπειτα από συνεννόηση και με τα υπόλοιπα μέλη της Ενωσης. “Εύκολα μπορούμε στα λόγια να πούμε ότι θα συμμετέχουμε και εμείς, είναι όμως δύσκολο στην πράξη”, είπε ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Τριφυλίας Κώστας Αγγελόπουλος. Και εξήγησε ότι υπάρχει πρόθεση στήριξης, αλλά υπάρχει και δυσκολία, καθώς δεν υπάρχει μηχανισμός που να δεσμεύει τα μέλη να δώσουν το μερίδιό τους. Εκ μέρους των ιδιοκτητών ενοικιαζόμενων δωματίων, ο Γιάννης Καραλής χαρακτήρισε μεγάλη απώλεια μια πιθανή διακοπή της σύνδεσης με την Ιταλία, ενώ φάνηκε πρόθυμος για άμεση οικονομική συμβολή στην προσπάθεια. Επίσης, τόσο ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μεσσηνίας Σαράντος Κοσμάς όσο και ο αντιπρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Χρήστος Μουστούχος εμφανιστήκαν θετικοί, ζητώντας όμως άμεσα ενημέρωση για το θέμα - καθώς ήταν η πρώτη φορά που κλήθηκαν σε ανάλογη σύσκεψη. Προθυμία για οικονομική στήριξη και από την Ομοσπονδία Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων εκφράστηκε και διά του νέου προέδρου της, Θανάση Βασιλόπουλου. Θετικός όσον αφορά τη στήριξη της γραμμής στο πλαίσιο της ανάπτυξης, με μια λογική ποσόστωση, εμφανίστηκε ο Χάρης Βγενής εκ μέρους του Συλλόγου Ιδιοκτητών Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος Καλαμάτας. Ζήτησε πάντως να δοθούν στοιχεία για το προφίλ των επισκεπτών επιβατών της Ryanair. Στη συνέχεια το λόγo πήραν διευθυντικά στελέχη ξενοδοχείων της Καλαμάτας. Από το “Electra Hotel” ο Κώστας Ανδριανόπουλος σε έντονο ύφος τόνισε ότι “είμαστε άξιοι της μοίρας μας αν συζητάμε για τη χρησιμότητα μίας τέτοιας πτήσης” - εκφράζοντας παράλληλα την απαισιοδοξία του για το αν τελικά η Μεσσηνία προλαβαίνει να είναι συνεπής απέναντι στις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει. Και απευθυνόμενος ουσιαστικά προς τους δήμους, ανέφερε μεταξύ άλλων: “Αν είχα να διαλέξω μεταξύ της στήριξης του δρομολογίου αυτού και της συμμετοχής του Δήμου Ανω Βούταινας σε κάποια έκθεση, θα διάλεγα προφανώς το πρώτο” . Αυτονόητη χαρακτήρισε την πρόθεση συνέχισης της πτήσης εκ μέρους του ξενοδοχείου “Horizon Blu” ο Γεράσιμος Τράνακας, ο οποίος μάλιστα έκανε λόγο για ανάγκη εκ νέου επέκτασης της περιόδου πτήσεων από 3 σε 6 μήνες. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Δημήτρης Μακαρούνης από το “Akti Taygetos”, τόνισε παράλληλα ότι είναι σημαντικό να υπάρξουν ασφαλιστικές δικλίδες συνέχισης του δρομολογίου και τα επόμενα χρόνια. “Για να γίνουμε διεθνής προορισμός πρέπει να έχουμε πτήσεις”, είπε εκ μέρους της Grecotel o Κώστας Σώκος, όντας θετικός στην οικονομική στήριξη αυτής της προσπάθειας, ενώ ο πρόεδρος της Διαδημοτικής Επιτροπής Τουριστικής Προβολής Θανάσης Ψαρούλης επανέλαβε και από την πλευρά του ότι θα πρέπει με κάθε τρόπο να στηριχτεί αυτή η πτήση. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσό των 60.000 ευρώ - για το οποίο είχαν δεσμευθεί οι δήμοι και το Επιμελητήριο για το 2013 - έχει ήδη καλυφθεί από το ταμείο της ΕΤΑΠ, και ο πρόεδρος Παύλος Κρανιώτης “χτύπησε το καμπανάκι” για την περαιτέρω οικονομική βιωσιμότητα του οργάνου, εάν δεν υπάρξει στήριξη και από άλλους φορείς.
Δ.Πλ. "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 05/09/2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου