«Είναι αναγκαίο να δημιουργηθεί φορέας διαχείρισης λιμένων στη Μεσσηνία (με τη συμμετοχή φορέων), ο οποίος, εκτός των άλλων, θα δημιουργήσει στρατηγική marketing που θα προωθεί τους προορισμούς των λιμανιών Καλαμάτας, Πύλου και Κυπαρισσίας και ως προϊόν κρουαζιέρας στα διεθνή κέντρα αποφάσεων».
Την πιο πάνω πρόταση, όπως γνωστοποιεί με ανακοίνωσή του, διατύπωσε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας Δημήτρης Μανιάτης, μιλώντας στο Διεθνές Φόρουμ Κρουαζιέρας που έγινε στην Αρχαία Ολυμπία το διήμερο 22 και 23 Μαΐου, με θέμα «Οικονομικές επιπτώσεις της κρουαζιέρας στους παράκτιους, νησιωτικούς και παραποτάμιους προορισμούς».
Οπως τόνισε ο Δ. Μανιάτης, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, «πρέπει να κατανοήσουμε τις ιδιαιτερότητες της βιομηχανίας της κρουαζιέρας, για να επιτύχουμε σταθερή παρουσία κρουαζιερόπλοιων transit, αλλά κυρίως να καθιερώσουμε την Καλαμάτα ως λιμάνι home porting στη Μεσόγειο».
Το εν λόγω Φόρουμ αποτέλεσε συνέχεια του Πανευρωπαϊκού διαλόγου που εγκαινίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με τα ενδιαφερόμενα μέρη της βιομηχανίας της κρουαζιέρας και των τοπικών προορισμών, στις 5 και 6 Μαρτίου, στις Βρυξέλλες.
Η διοργάνωση έγινε από το Επιμελητήριο Ηλείας, σε συνεργασία με το Δίκτυο Νησιωτικών Επιμελητηρίων της Ευρωπαϊκής Ενωσης (INSULEUR) και με την ειδική συνεργασία της Ενωσης Μεσογειακών Επιμελητηρίων (ASCAME) και τον Επιμελητηριακό όμιλο Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών (ΕΟΑΕΝ).
Στην ίδια ανακοίνωση προστίθεται ότι ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας «έκανε επισημάνσεις για τα προβλήματα που εμποδίζουν την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στα ελληνικά λιμάνια και πρότεινε αυτά που ζητούν οι εταιρείες κρουαζιέρας από την ελληνική Πολιτεία:
Να παρουσιάσει η χώρα ένα σχέδιο και χρονοδιάγραμμα αναβάθμισης των ελληνικών υποδομών. Να υπάρξει σταθερό πλαίσιο (νομικό - οικονομικό) για την λειτουργία της κρουαζιέρας. Να υπάρξει ένας μοναδικός κρατικός φορέας (οργανισμός) με τον οποίο θα συζητούν οι εταιρείες κρουαζιέρας για την επίλυση των προβλημάτων τους, διότι σήμερα οι συζητήσεις γίνονται με πέντε διαφορετικά υπουργεία.
Στα λιμάνια που υπάρχει αύξηση της κρουαζιέρας (όπως Σαντορίνη, Μύκονος, Ρόδος, κ.λπ.) είναι ανάγκη να καθιερωθούν χρονοθυρίδες (slots) για την σωστή εξυπηρέτηση.
Το μεγάλο στοίχημα για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας είναι ποια λιμάνια ενδείκνυται γεωγραφικά να χρησιμοποιηθούν ως σημεία εκκίνησης και κατάληξης κρουαζιέρας, δηλαδή (home porting), διότι σήμερα τα περισσότερα κρουαζιερόπλοια κάνουν απλές προσεγγίσεις.
Τα οφέλη για την τοπική και κατ’ επέκταση για την εθνική οικονομία θα ήταν πολύ μεγαλύτερα αν οι εταιρείες επέλεγαν να χρησιμοποιήσουν τα λιμάνια της χώρας μας για home porting.
Είναι αναγκαίο να δημιουργηθεί φορέας διαχείρισης λιμένων του νομού (με τη συμμετοχή φορέων), ο οποίος εκτός των άλλων θα δημιουργήσει στρατηγική marketing που θα προωθεί τους προορισμούς των λιμανιών Καλαμάτας, Πύλου και Κυπαρισσίας και ως προϊόν κρουαζιέρας στα διεθνή κέντρα αποφάσεων.
Πρέπει να κατανοήσουμε τις ιδιαιτερότητες της βιομηχανίας για να επιτύχουμε σταθερή παρουσία κρουαζιερόπλοιων transit, αλλά κυρίως να καθιερώσουμε την Καλαμάτα ως λιμάνι home porting στη Μεσόγειο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου