Παρασκευή 12 Ιουνίου 2015

Προς συνενώσεις τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία Καλαμάτας και Πύλου


Δυσλειτουργίες κυρίως λόγω έλλειψης προσωπικού

Από χίλια κύματα αναμένεται να περάσει η διαμόρφωση της τελικής πρότασης της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων για τη συνένωση Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων, καθώς αρκετοί τοπικοί φορείς εκφράζουν αντιρρήσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συντάκτες της εισήγησης θα εξετάσουν ενδελεχώς την υπάρχουσα κατάσταση και θα κάνουν τις προτάσεις τους για τις συνενώσεις των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων, προκειμένου να αποδίδουν «καρπούς», αφού προηγηθεί σχετική διαβούλευση.
Σήμερα, πάντως, έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο αρκετά Λιμενικά Ταμεία να εμφανίζουν δυσλειτουργίες κυρίως λόγω έλλειψης προσωπικού, ενώ ερωτηματικό αποτελεί αν μπορούν να συνδράμουν στη σωστή λειτουργία τους και οι Δήμοι.
Παράλληλα αντιπροσωπεία της ΡΑΛ θα επισκεφτεί λιμάνια σε όλη τη χώρα και θα έχει επαφές με τοπικούς φορείς, ορισμένοι εκ των οποίων έχουν εκφράσει ήδη ενστάσεις για τις συνενώσεις. Το σκεπτικό για τη διαμόρφωση της εισήγησης, πάντως, όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, είναι ότι το κάθε λιμάνι είναι μια ξεχωριστή περίπτωση, έχει τις δικές του ιδιομορφίες και εξυπηρετεί συγκεκριμένες ανάγκες και για αυτό και πρέπει η κάθε περίπτωση να μελετηθεί ξεχωριστά.
Υπενθυμίζεται πως το θέμα έχει απασχολήσει τις προηγούμενες ηγεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας, στελέχη του οποίου μιλώντας στο «Βήμα» είχαν επισημάνει ότι τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, όπου δημιουργήθηκαν, ήταν δυσλειτουργικά και έπρεπε να περάσουν από γραφειοκρατικές διαδικασίες ακόμη και οι πιο απλές εργασίες στο χώρο που διοικούν.
Όπως αναφέρονταν σε σχετική ανακοίνωση, η συζήτηση επικεντρώθηκε στο θεσμικό επαναπροσδιορισμό της λειτουργίας των λιμενικών και δημοτικών λιμενικών ταμείων της χώρας, καθώς και στη χάραξη μίας νέας, ενιαίας λιμενικής πολιτικής η οποία θα βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις, ενώ ο κ. Βαρβιτσιώτης είχε αναδείξει την αναγκαιότητα διαμόρφωσης ενός νέου οργανωτικού μοντέλου των λιμενικών ταμείων που θα αξιοποιεί την ανεκμετάλλευτη έως τώρα δυναμική τους προς όφελος των πολιτών.
Υπενθυμίζεται ότι ο νόμος 4150/2013, που αναφερόταν και στα Λιμενικά Ταμεία με την υπογραφή του πρώην υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κωστή Μουσουρούλη και πέρασε από τη Βουλή τον Απρίλιο του 2013, έμεινε στα χαρτιά.
Τότε ο κ. Μουσουρούλης είχε τονίσει στην ομιλία του στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ότι «το ερώτημα είναι αν τα δημοτικά λιμενικά ταμεία είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις προκλήσεις, αλλά και στις ίδιες τις απαιτήσεις της εθνικής στρατηγικής λιμένων», προτείνοντας την ενοποίηση ως λύση, καθώς γνώριζε πολύ καλά την «προβληματική» λειτουργία τους.
Η μόνη εφαρμογή του ουσιαστικά έγινε τον Ιούνιο του ίδιου χρόνου όταν 10 Λιμενικά Ταμεία της Εύβοιας εντάχθηκαν σε ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία Οργανισμός Λιμένων Νομού Ευβοίας. Στην υπόλοιπη Ελλάδα δεν άλλαξε τίποτα.
Υπενθυμίζεται πως στο άρθρο 38 του συγκεκριμένου νόμου σημειωνόταν ότι οι Οργανισμοί Λιμένων δύνανται να συγκροτήσουν συστήματα οργάνωσης - Κεντρικά Λιμενικά Δίκτυα της χώρας: Το Αττικό Λιμενικό Δίκτυο, αποτελούμενο από τους Οργανισμούς Λιμένων - Ανώνυμες Εταιρείες του Πειραιά (ΟΛΠ ΑΕ), του Λαυρίου (ΟΛΛ ΑΕ), της Ελευσίνας (ΟΛΕ ΑΕ) και της Ραφήνας (ΟΛΡ ΑΕ), το Δίκτυο Λιμένων Βορείου Ελλάδος, αποτελούμενο από τους Οργανισμούς Λιμένων - Ανώνυμες Εταιρείες της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), της Καβάλας (ΟΛΚ ΑΕ), της Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ ΑΕ) και του Βόλου (ΟΛΒ ΑΕ), το Δίκτυο Λιμένων Δυτικής Ελλάδος, αποτελούμενο από τους Οργανισμούς Λιμένων - Ανώνυμες Εταιρείες της Πάτρας (ΟΛΠΑ ΑΕ), της Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ ΑΕ) και της Κέρκυρας (ΟΛΚΕ ΑΕ) και τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ ΑΕ).

Πηγή: Βυθούλκας Διονύσης, ΒΗΜΑ "ΘΑΡΡΟΣ" 12/06/2015

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου