Μόνο το τμήμα Πάτρα - Πύργος και
το κομμάτι Κατάκολο - Ολυμπία είναι
μελετητικά ώριμα και έτοιμα για δημοπράτηση, όσον αφορά το έργο αναβάθμισης και κανονικοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα - Πύργος
- Καλαμάτα. Το τμήμα Πύργος - Καλαμάτα έχει φθάσει στο στάδιο έγκρισης
των περιβαλλοντικών μελετών, αλλά
είναι άγνωστο πότε και πώς θα ολοκληρωθούν οι μελέτες. Και για τα πρώτα
τμήματα η υλοποίηση του έργου είναι
αβέβαιη και αμφίβολη, καθώς δεν υπάρχει διασφαλισμένη χρηματοδότηση και
αναζητείται.
Αυτό είναι το συμπέρασμα από τη
χθεσινή παρουσίαση της μελέτης αναβάθμισης και κανονικοποίησης της γραμμής στον Πύργο, στο Διοικητήριο της
Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας, που
οργανώθηκε από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδα και την ΕΡΓΟΣΕ.
Το συνολικό κόστος για την υλοποίηση του έργου υπολογίζεται στα 600
εκ. ευρώ. Ακόμα, επισημάνθηκε ότι η
γραμμή στο τμήμα Ζευγολατιό - Καλα-
μάτα προτείνεται να είναι μικτού εύρους,
κανονικού και μετρικού.
Ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας
Απόστολος Κατσιφάρας, κλείνοντας
την εκδήλωση, σημείωσε ότι θα πιέ-
σουμε από κοινού (με την ΕΡΓΟΣΕ και
την Περιφέρεια Πελοποννήσου - Π.Ε.
Μεσσηνίας) για το Πύργος - Καλαμάτα
και τόνισε πως το κρίσιμο θέμα είναι τα
χρηματοδοτικά εργαλεία, ποιος θα βάλει
τα χρήματα, για την υλοποίηση του έργου: το ΕΣΠΑ ή το πακέτο Γιούνκερ,
που θέλει τη συμμετοχή και του ιδιωτικού
τομέα.
Η αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας
Ελένη Αλειφέρη ζήτησε να συνεχιστούν
και να ολοκληρωθούν οι μελέτες για
την αναβάθμιση της γραμμής και στο
τμήμα Πύργος - Καλαμάτα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης,
που παρουσίασαν ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Θανάσης Βούρδας
και τα στελέχη της Γιώργος Κοτσακάς
και Μιχάλης Αναστασάκης, η διαδρομή
Πάτρα - Πύργος θα καλύπτεται σε 2
ώρες και 50 λεπτά. Αναλυτικά: Αθήνα
- Πύργος 3 ώρες. Πάτρα -Πύργος σε
1 ώρα και 15 λεπτά. Πύργος - Καλαμάτα
σε 1 ώρα και 35 λεπτά. Πάτρα - Ολυμπία
σε 1,5 ώρα. Κατάκολο - Ολυμπία σε
35 λεπτά.
Οι κ. Κοτσακάς και Αναστασάκης
ενημέρωσαν ότι η μελέτη αφορά την
υφιστάμενη γραμμή, εκτός από τις παραλλαγές της χάραξης σε δύο σημεία,
δυσμενείς περιοχές με γεωμορφολογικά
χαρακτηριστικά στα όρια της Μεσσηνίας:
μεταξύ Καλού Νερού - Κοπανακίου και
Σκάλας - Βαλύρας. Στο πρώτο από
αυτά προβλέπονται σήραγγα 800 μέ-
τρων, “κατ εντ κάβερ” 150 μέτρων και
κοιλαδογέφυρα 260 μέτρων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ
επεσήμανε ότι προβλέπεται κανονικού
εύρους 1,43 μέτρα πλάτος), ηλεκτροκινούμενη γραμμή με μεγάλες ταχύτητες,
μέχρι 160 χιλιόμετρα, όπου είναι εφικτό.
Παρατήρησε ότι η ολοκλήρωση της
μελέτης «είναι η αφορμή για να διεκδικήσουμε όλοι μαζί την υλοποίησή του.
“Κουμπώνει” με το διευρωπαϊκό δίκτυο
Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη».
Ο κ. Κατσιφάρας σημείωσε ότι στόχος
είναι η ένωση δυνάμεων, η διεκδίκηση
και η συνεργασία και παρατήρησε πως
«σήμερα είναι μια αφετηρία για πολιτική
διεκδίκηση με επίγνωση της κατάστασης
της χώρας».
Τα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ ενημέρωσαν
ότι το κόστος των μελετών ήταν 5,99
εκ. ευρώ και πως αφορούν δύο υποενότητες: Το Πάτρα - Πύργος και το Κατάκολο - Ολυμπία, συνολικά 131,84
χιλιόμετρα και το Πύργος (Αλφειός) -
Καλό Νερό - Καλαμάτα, 118,9 χιλιόμετρα, όπου περιλαμβάνονται και τα
6,5 χλμ. για το Καλό Νερό - Κυπαρισσία.
Στο πρώτο τμήμα προβλέπονται 6 σταθμοί έως τα Καβάσιλα (Βραχνέικα, Κάτω
Αχαγιά, Λάπα, Βάρδα, Λεχαινά, Καβάσιλα) και 8 στάσεις, άλλοι 6 (Αμαλιάδα,
Αγιος Ηλίας, Πύργος - νέος εμπορικός
σταθμός-, Αλφειός, Κατάκολο, Ολυμπία)
και γύρω στις 15 στάσεις. Στο Πύργος
- Καλαμάτα προβλέπονται σταθμοί σε
Αλφειό, Κρέστενα, Ζαχάρω, Φιγαλεία,
Καλό Νερό, Δώριο, Ζευγολατιό, Πλατύ
και Καλαμάτα. Δήμαρχοι της Αχαΐας και
της Ηλείας κι εκπρόσωποι του επαγγελματικού - επιχειρηματικού κόσμου
της περιοχής ζήτησαν σύνδεση της
γραμμής με το πολιτικό αεροδρόμιο
του Αραξου και το λιμάνι της Κυλλήνης,
καθώς και την ενίσχυση της εμπορευματικής αξίας της γραμμής.
Από τη Μεσσηνία, πέρα από την κ.
Αλειφέρη παρέστησαν ο συντονιστής
της Ν.Ε. Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ Σπύρος
Μωρακέας, που ζήτησε την ολοκλήρωση των μελετών έως την Καλαμάτα
και την κατάργηση ισόπεδων διαβάσεων,
και ο δημοτικός σύμβουλος Καλαμάτας
της μείζονος μειοψηφίας Παναγιώτης
Αλούπης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου