Δήμος Πύλου - Νέστορος

Δήμος Πύλου - Νέστορος
TO portal ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΥΛΟΥ - ΝΕΣΤΟΡΟΣ

Δευτέρα, 7 Μαρτίου 2016

Στον κατάλογο παραχωρήσεων και το αεροδρόμιο Καλαμάτας!

Νέο κύμα παραχώρησης με το “ΥΠΕΡ – ΤΑΙΔΕΠ”

Στο νέο υπερταμείο αποκρατικοποιήσεων, το οποίο θα διαχειρίζεται το σύνολο της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου και θα χρηματοδοτεί μέσα από τα έσοδά του το χρέος, το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και το ασφαλιστικό σύστημα, μεταφέρεται η τύχη των υπόλοιπων αεροδρομίων που παραμένουν στο κράτος.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση φαίνεται να εισπράττει επενδυτικό ενδιαφέρον για τους αερολιμένες της Χίου, της Πάρου και της Καλαμάτας, για τους οποίους η αγορά θεωρεί ότι μπορούν να λειτουργήσουν ως αεροδρόμια-«μπουτίκ», κατά το πρότυπο που θα εφαρμόσει στους αεροσταθμούς της Μυκόνου και της Σαντορίνης η κοινοπραξία Fraport - Slentel.
Σύμφωνα με παλιότερες αναλύσεις του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), τα αεροδρόμια της Χίου και της Καλαμάτας βρίσκονταν στο γκρουπ των εννέα αερολιμένων που είχαν επιβατική κίνηση κάτω των 250 χιλιάδων κατ’ έτος, ενώ το αεροδρόμιο της Πάρου συγκαταλεγόταν στα 15 πολύ μικρά αεροδρόμια που παρουσίαζαν επιβατική κίνηση ίση ή χαμηλότερη από 75.000 ταξιδιώτες το χρόνο.
Παράλληλα, σύμφωνα με τα σενάρια της προβολής κίνησης που περιλαμβάνονται στην εθνική πολιτική αεροδρομίων, το 2037 η Καλαμάτα θα έχει μεταξύ 103 χιλιάδων και 143 χιλιάδων.
Πάντως, το αεροδρόμιο της Καλαμάτας έχει μεγάλες ανάγκες και απαιτούνται πολλά τεχνικά έργα αναβάθμισης, κατασκευών και επεκτάσεων του αεροσταθμού, του κόμβου εισόδου, του διαδρόμου και τροχοδρόμου και του πύργου ελέγχου, ύψους άνω των 35 εκατομμυρίων ευρώ.
Εδώ θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας δεν ήταν αντίθετος με την ιδιωτικοποίησή του, αφού, όπως είχε ισχυριστεί, χρηματοδότηση από το Δημόσιο για τις ανάγκες εκσυγχρονισμού των υποδομών του φαίνεται αδύνατη, λόγω του υψηλού κόστους.
Αντίθετα, η μείζων αντιπολίτευση είχε αντιταχθεί στην ιδιωτικοποίηση, επικεντρώνοντας την κριτική της στα ακόλουθα σημεία:
-Καθώς το αεροδρόμιο της Καλαμάτας θα αποτελέσει δώρο και όχι επιλεγμένη επένδυση για τον αγοραστή, τίποτα δε θα διασφαλίζει την αναγκαία αναβάθμισή του ή και τη συνέχιση της λειτουργίας του
-Με την ιδιωτικοποίηση θα επιβληθεί φόρος ανά επιβάτη ανάλογος με το σπατόσημο. Κάτι τέτοιο θα καταστήσει ασύμφορη την επιλογή του αεροδρομίου της Καλαμάτας από τους tour operators, αλλά και τους τουρίστες
-Η υποβάθμιση του αεροδρομίου Καλαμάτας και πολύ περισσότερο η εγκατάλειψή του, θα αποτελέσουν καίριο πλήγμα για τον τουρισμό τόσο της Καλαμάτας όσο και όλης της Μεσσηνίας. Τον τουρισμό που τα τελευταία χρόνια, με τον τεράστιο και συνεχώς αυξανόμενο αριθμό διακινούμενων επιβατών, αποτελεί σταθερό παράγοντα οικονομικής ανάπτυξης για τον τόπο μας.


Έλλειψη πόρων στην Ε.Ε.
Το πρόβλημα, φυσικά, είναι η έλλειψη πόρων. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, έπειτα από δισ. ευρώ που δαπανήθηκαν χωρίς να φέρουν το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα σε μία σειρά κρατών-μελών για έργα αεροδρομίων, έχει ουσιαστικά παύσει τις κρατικές ενισχύσεις για υποδομές αερολιμένων, εκτός από τις περιπτώσεις των ιδιαίτερα μειονεκτικών περιοχών και ουσιαστικά παραπέμπει τα κράτη-μέλη είτε στην ιδιωτική πρωτοβουλία είτε στους εθνικούς τους πόρους.
Σύμφωνα με το «νόμο Χατζηδάκη», τα περιφερειακά αεροδρόμια που θα παραμείνουν στο κράτος, θα μεταβιβαστούν σε νέα δημόσια εταιρεία με το όνομα «Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων» (ΑΕΔΙΠα), η χρηματοδότηση της οποίας θα γίνεται από τα επιβαλλόμενα τέλη και τις εμπορικές εκμεταλλεύσεις στα αεροδρόμια ευθύνης της, από μέρος των εσόδων που θα καταβάλλουν στο δημόσια τα αποκρατικοποιημένα αεροδρόμια ή από τέλη των αναχωρούντων από αυτά επιβατών.
Το ποσό, σύμφωνα με το νόμο, θα καθοριστεί με κοινή απόφαση (ΚΥΑ) των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και, μάλιστα, θα χρηματοδοτεί και τις υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ), δηλαδή τις «άγονες» αεροπορικές γραμμές.
Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, το δικαίωμα αξιοποίησης του συνόλου των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας έχει περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου