Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2016

ΣΔΙΤ για την Πελοπόννησο με βελτιωμένους όρους


Τέλος χρόνου για το φλέγον ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων. Έτσι, και με δεδομένο αυτό, η Πολιτεία καταλήγει στο διαχωρισμό των προτεινόμενων έργων σε πρώτης (άμεσα) και δεύτερης (μετά το 2020) προτεραιότητας, με «ξεφούσκωμα» των προϋπολογισμών και την ενθάρρυνση Περιφερειών και Δήμων να αναζητήσουν πόρους και από άλλες πηγές, ώστε να αντιμετωπισθεί το χρηματοδοτικό κενό των –τουλάχιστον– 420 εκατομμυρίων ευρώ στην υλοποίηση του νέου εθνικού σχεδιασμού για τη διαχείριση των απορριμμάτων.
Τα παραπάνω υποστηρίζει σε αποκαλυπτικό ρεπορτάζ ο Γιώργος Λιάλιος στην "Καθημερινή", όπου αναφέρει μεταξύ άλλων: «Η εφαρμογή ενός νέου εθνικού σχεδιασμού για τα απορρίμματα, με πιο φιλόδοξους στόχους (σε κάποιες περιπτώσεις πιο προωθημένους και από εκείνους της κοινοτικής νομοθεσίας), σε μια χώρα όπου εξακολουθούν να πετούν τα σκουπίδια σε ρέματα και χωματερές, ήταν εξαρχής δύσκολος (κατά πολλούς ανέφικτος) στόχος.
Ο γενικός γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων, Βαγγέλης Καπετάνιος, είναι αισιόδοξος, υποστηρίζοντας ότι τα πράγματα έχουν πάρει πλέον το δρόμο τους.
Πού βρισκόμαστε, λοιπόν, σήμερα; Τις προηγούμενες ημέρες εγκρίθηκαν τα πρώτα τρία ΠΕΣΔΑ: της Κρήτης, της Ηπείρου και της Θεσσαλίας. Σύμφωνα με τον κ. Καπετάνιο, θα ακολουθήσουν το Σεπτέμβριο οι Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας και Δυτικής Μακεδονίας. Τον Οκτώβριο η Αττική, η Πελοπόννησος, η Δυτική Ελλάδα, η Στερεά και το Νότιο Αιγαίο. Και τέλος, το Νοέμβριο το Ιόνιο και το Βόρειο Αιγαίο.
 
Η διαχείριση σε ιδιώτη
Πελοπόννησος και Αττική συγκεντρώνουν, όπως είναι επόμενο, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Στην Πελοπόννησο, λοιπόν, μετά την κατάθεση του ΠΕΣΔΑ ακολούθησε η υποβολή της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων και όλα δείχνουν ότι τα πράγματα έχουν μπει σε μια πορεία. Ποια είναι αυτή;
Η υπογραφή της ΣΔΙΤ (της ανάθεσης, δηλαδή, της διαχείρισης των απορριμμάτων σε ιδιώτη) και μάλιστα σύντομα. Έπρεπε να χαθούν δύο χρόνια για να καταλήξουμε στο ίδιο αποτέλεσμα; “Δεν είναι το ίδιο”, υποστηρίζει ο κ. Καπετάνιος. “Έγιναν βελτιώσεις στη σύμβαση μέσα από μια διαπραγμάτευση”. Παρά την άποψη του κ. Καπετάνιου, όμως, η γενική στάση της κυβέρνησης απέναντι στο θέμα αποδεικνύει ότι ο αναπλ. υπουργός Περιβάλλοντος, Γιάννης, Τσιρώνης ήταν τελικά μόνος του στην επιλογή να “ανεβάσει τους τόνους” ενάντια στις ΣΔΙΤ"».

"ΘΑΡΡΟΣ" 06/09/2016

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου