Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου 2017

Τουρισμός ποιότητας, όχι ποσότητας…


Μαθήματα γαστρονομίας για τη Μεσσηνία του αύριο  
Κάθε φορά που μια μεσσηνιακή εταιρεία βραβεύεται, ιδιαίτερα στο χώρο της γαστρονομίας, το «Θάρρος» προσπαθεί αυτό να γίνει όχημα αλλαγής της κουλτούρας που υπάρχει μέχρι σήμερα στον τόπο μας. Κι αυτή είναι η ανάδειξη των προϊόντων της μεσσηνιακής γης, ιδιαίτερα από τους κλάδους εκείνους που έχουν σχέση με το τουριστικό προϊόν.
Θεωρούμε ότι αν δεν υπάρξει συνέργεια μεταξύ παραγωγών, ξενοδόχων και επαγγελματιών καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, δεν πρόκειται να πετύχουμε και πολλά πράγματα στο θέμα του ποιοτικού τουρισμού. Δυστυχώς, μέχρι σήμερα έχουμε διαπιστώσει μια πολύ μικρή αλλαγή στη νοοτροπία.
Όταν επισκεφτούμε και πάλι την Καρδαμύλη και στο συνοδευτικό της μπύρας υπάρχει ένα λαλάγγι και δύο ελιές, και όχι φιστίκια από… την Κίνα, τότε θα έχουμε φτάσει σε ένα πολύ καλό σημείο. Μέχρι τότε δε θα πάψουμε να αναδεικνύουμε, με κάθε ευκαιρία, την αξία της ανάδειξης της τοπικής γαστρονομίας.
Ένα πολύ καλό παράδειγμα που αδράξαμε για να συνεχίσουμε την προσπάθεια είναι η συνέντευξη του σεφ Γιώργου Σαμοΐλη στην "Καθημερινή" και στη Γιούλη Επτακοίλη.
Διαβάστε ορισμένες απαντήσεις του:
«Η βασική μας φιλοσοφία είναι να προσφέρουμε πολλά, μικρά πιάτα, να στήσουμε δηλαδή ένα σύγχρονο μεζεδοπωλείο βασισμένο στο ψάρι, στα θαλασσινά, στα ντόπια υλικά. Κι αυτά να σερβίρονται στα κοινά τραπέζια και από εκεί που οι παρέες δε γνωρίζονται, να κάθονται δίπλα δίπλα και το φαγητό να γίνεται το μέσο για να γνωριστούν».
Τι αναζητάει ο ξένος επισκέπτης; «Τα προϊόντα του τόπου που επισκέπτεται», απαντάει χωρίς δεύτερη σκέψη. «Φέτος, εφαρμόσαμε για πρώτη φορά πλήρως την εποχικότητα στο εστιατόριο. Οπότε όλα τα λαχανικά όσον αφορά στις σαλάτες κυρίως, ήταν από το νησί. Το έκανα γιατί μπορούσα να το υποστηρίξω. Ερχόταν κόσμος στις αρχές Ιουνίου και μου ζητούσε ντομάτες. Τους εξηγούσα ότι οι ντομάτες εδώ στη Σίφνο ξεκινάνε τέλη Ιουνίου με αρχές Ιουλίου και κρατάνε δύο μήνες. Κι αν έχουν φάει αλλού στο νησί, ήταν θερμοκηπίου. Μετά τους ενημέρωνα γι’ αυτά που πρόσφερε το νησί τη συγκεκριμένη περίοδο, έκαναν τις επιλογές τους και στο τέλος έφευγαν ενθουσιασμένοι. Η αρχή είναι πάντα δύσκολη, αλλά υπάρχει τρόπος να δώσεις στον κόσμο να καταλάβει τη φιλοσοφία σου και είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα την αγκαλιάσει».
 
Δουλεύουμε με ντόπιους
Αυτό που, ευτυχώς, συμβαίνει σε αρκετά μέρη της Ελλάδας το συναντάει κανείς και στη Σίφνο. Ένα δίκτυο νέων, μορφωμένων, δραστήριων ανθρώπων, που μπολιάζουν τον κοσμοπολιτισμό τους με την αγάπη τους για τον τόπο, σέβονται την παράδοση και αναζητούν τη γνώση των παλιών. «Δε γίνεται αλλιώς», συμφωνεί ο Γ. Σαμοΐλης. «Πρέπει να μπουν όλοι στο παιχνίδι. Είναι εξαιρετικά σημαντικό το ότι δουλεύουμε με τους ντόπιους παραγωγούς. Δουλεύουμε και με ντόπιους σπόρους, παλιούς σπόρους διακοσίων ετών, προσαρμοσμένους στο να παράγονται εδώ πέρα. Έχουμε ντόπια τυριά. Με όλους αυτούς τους συνεργάτες μας κάθε χρόνο “ζωντανεύουμε” και κάτι ξεχασμένο. Η βασική μας φιλοσοφία είναι: ό,τι μπορούμε να έχουμε από τη Σίφνο θα το έχουμε. Πρέπει ένας κύκλος χρήματος να κινείται στο νησί.
Ποιο είναι το μεγάλο στοίχημα για τον ελληνικό τουρισμό, που τα τελευταία χρόνια έχει απογειωθεί; Το τουριστικό προϊόν που μπορούμε να προσφέρουμε εμείς στην Ελλάδα πρέπει γενικά να είναι σε μικρές ποσότητες αλλά σε εξαιρετικά υψηλή ποιότητα. Τι εννοώ; Μικρές τουριστικές μονάδες αλλά υπερλούξ, μαζεμένα εστιατόρια αλλά με την καλύτερη δυνατή πρώτη ύλη. Και φυσικά το μεγάλο στοίχημα είναι η επέκταση της σεζόν. Εμείς, χρόνο με τον χρόνο το πετυχαίνουμε».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου