Τρίτη 14 Αυγούστου 2018

Η Καλαμάτα βλέπει το θησαυρό του yachting να περνάει από μπροστά της και κάνει τα «στραβά μάτια»



Όχι απλώς με πληρότητα, αλλά με υπερπληρότητα όλους τους μήνες συνεχίζει την πορεία της η μαρίνα της Καλαμάτας, σε μια σεζόν που οι επαγγελματίες του τουρισμού στη Μεσσηνία δεν είναι πλήρως ικανοποιημένοι από τη φετινή κίνηση και μιλούν για μείωση έναντι των προηγούμενων ετών.
Από τα προηγούμενα χρόνια, η μαρίνα  βρίσκεται σε μια συνεχώς  ανοδική πορεία που δεν μπορεί πλέον να εξυπηρετήσει τη μεγάλη ζήτηση που υπάρχει,  ενώ  καμία προοπτική ανάπτυξής της φαίνεται στον ορίζοντα.
Ουδείς φορέας   ενδιαφέρεται για το αν υπάρχει τρόπος περαιτέρω ανάπτυξής της, αφήνοντας ανεκμετάλλευτη μια σημαντική πηγή τουρισμού και εσόδων. Τα στατιστικά της μαρίνας Καλαμάτας έχουν αποδείξει ότι για κάθε 1 ευρώ που εισπράττει από τα σκάφη, άλλα 9 ευρώ δαπανώνται στην πόλη της Καλαμάτας.
Η δυναμικότητά της είναι 220 σκάφη και τις προηγούμενες ημέρες φιλοξενούσε 285! Καθημερινά, όπως είπαν μιλώντας στο «Θάρρος» ο Διευθυντής της μαρίνας Παναγιώτης Μπούνας και ο αναπληρωτής Διευθυντής Βαγγέλης Κακαβογιάννης, αναγκάζονται να διώξουν τουριστικά σκάφη, διότι δεν υπάρχει χώρος να φιλοξενηθούν.

marina.jpg
 
Διώχνουν σκάφη
Η μαρίνα της Καλαμάτας, από το Μάιο εμφανίζει υπερπληρότητα με καθημερινό πονοκέφαλο για τους υπευθύνους πως θα εξυπηρετηθεί η  τόσο μεγάλη ζήτηση που υπάρχει. Μάλιστα, όπως εξήγησε ο κ. Μπούνας, για να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν  περισσότερα  σκάφη εκμεταλλεύονται τις μόνιμες θέσεις σκαφών που αδειάζουν έστω και για λίγες μέρες,  όταν αυτά πηγαίνουν διακοπές και φιλοξενούν άλλα που έρχονται τα ίδια χρονικά διαστήματα.
Φέτος η κίνηση όπως τόνισε ο κ. Μπούνας, είναι μεγαλύτερη από τις άλλες χρονιές και εξήγησε:
«Δεν είναι μόνο ότι έχουμε αριθμητικά πολύ περισσότερα σκάφη, αλλά και μεγαλύτερα σε μήκος. Σήμερα είχαμε σκάφος 20 μέτρων  μήκος και 10 μέτρων  πλάτος και δεν είχαμε θέση να το εξυπηρετήσουμε. Προτείνουμε να πάνε στο λιμάνι, αλλά δε θέλουν, διότι εκεί δεν έχουν καμία παροχή. Εδώ έχουν υπηρεσίες, όπως νερό, ρεύμα, δε ρίχνουν τις δικές τους άγκυρες, εξωτερικά μπάνια, τουαλέτες, πλυντήρια, κ.λπ.».


 
Μεγάλη ζήτηση
Όση ώρα συνομιλούσαμε με τους υπευθύνους της μαρίνας, τα τηλέφωνα δε σταμάτησαν να χτυπούν με αιτήματα για σκάφη που ήθελαν να δέσουν στη μαρίνα της Καλαμάτας και με διευθετήσεις για σκάφη που πρέπει να φύγουν έγκαιρα την ώρα (όχι απλώς τη ημέρα) που έχουν δηλώσει, καθώς το επόμενο που πρέπει να δέσει έρχεται ή επιστρέφει αυτό που κατέχει τη θέση μόνιμα.
Για εκτροπή από την αρχική συμφωνία παραμονής του σκάφους στη θέση, ούτε λόγος, καθώς το πρόγραμμα της μαρίνας, είναι ασφυκτικό.
Από τα στοιχεία που υπάρχουν, οι μαρίνες που παρουσιάζουν τέτοια ζήτηση είναι αυτή της Καλαμάτας, της Ζέας, της Κέρκυρας και της Λευκάδας. Η πλειοψηφία των πελατών είναι αλλοδαποί επισκέπτες.
Η μαρίνα της Καλαμάτας υπερτερεί έναντι αυτών της Τουρκίας και λόγω των προβλημάτων που υπάρχουν στη γείτονα χώρα, αλλά και γιατί οι μαρίνες στην Τουρκία έχουν ακριβύνει σημαντικά τα τελευταία χρόνια.
Τα περισσότερα συμβόλαια που γίνονται στη μαρίνα της Καλαμάτας από σκάφη είναι ετήσια, ένα 30% μηνιαία και τα υπόλοιπα είναι μέχρι 4ήμερα.
Κι αν η επέκταση της ίδιας της μαρίνας δεν είναι εύκολη υπόθεση, θα μπορούσε να βοηθηθεί η λειτουργία της, αν είχε πολύ μεγαλύτερο χερσαίο χώρο.
«Αν είχαμε άλλο τόσο χερσαίο χώρο, θα μπορούσαμε να είχαμε σκάφη για διαχείμαση», είπε ο κ. Μπούνας, ενώ ο κ. Κακαβογιάννης, συμπλήρωσε ότι φέτος η ζήτηση έχει δείξει ότι και διπλάσια να ήταν η μαρίνα της Καλαμάτας θα είχε γεμίσει από σκάφη χειμώνα – καλοκαίρι. Τουλάχιστον 60 σκάφη που ήθελαν ετήσια συμβόλαια φέτος έχουν λάβει αρνητική απάντηση, ενώ συνολικά 200 σκάφη δεν έχουν μπορέσει να εξυπηρετηθούν.

marina 1.jpg
 
Το όφελος
Όσον αφορά το όφελος είναι μεγάλο και για την πόλη. «Για κάθε ένα ευρώ που αφήνει ένας πελάτης στη μαρίνα, στην πόλη αφήνει περίπου 9 ευρώ. Αν η μαρίνα κάνει 1 εκατομμύριο ευρώ τζίρο, στη Καλαμάτα θα μείνουν 9 εκατομμύρια ευρώ», τόνισε ο κ. Μπούνας και ανέφερε ως παράδειγμα ότι από κλαμπ με σκάφη που είχαν έρθει, τα έσοδα για τη μαρίνα ήταν 1400 ευρώ, ενώ μόνο για πρωινό των μελών και καφέδες δαπανήθηκαν 10.000 ευρώ.
«Δεν υπάρχει μέρα που να μην έχουμε διώξει 2-3 σκάφη», πρόσθεσε ο κ. Μπούνας.
«Και η ζήτηση συνεχώς αυξάνεται, διότι η Καλαμάτα έχει πολλά προτερήματα έναντι άλλων μαρινών. Η Κέρκυρα και η Λευκάδα, μπορεί να έχουν σύγχρονες μαρίνες που έχουν ακόμα και πισίνες, αλλά έχουν τρομερή υγρασία. Επίσης, η Καλαμάτα έχει αεροδρόμιο με  πολλές πτήσεις, Νοσοκομείο με πολύ καλή εξυπηρέτηση όπως μας λένε οι πελάτες, την Αθήνα σε απόσταση 2 ωρών και οτιδήποτε χρειάζεται σε μαγαζί, σούπερ μάρκετ ή επισκευή- συντήρηση του σκάφους του», σημείωσε ο κ. Κακαβογιάννης.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου