Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2019

«Πετάει» το αεροδρόμιο της Καλαμάτας «κόντρα» στην πτωτική εικόνα των άλλων περιφερειακών


Ο προγραμματισμός θέσεων στις 31/1/19 στις εισερχόμενες πτήσεις για τη θερινή σεζόν 2019 για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι αυξημένος κατά +13 χιλιάδες θέσεις ή ποσοστιαία αύξηση +6%, κι αυτό σε αντίθεση με την κατάσταση που πρόκειται να υπάρξει στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, κατά το 2018 το αεροδρόμιο δέχτηκε 210.199 αφίξεις, ενώ το 2019 αναμένεται ο αριθμός αυτός να φτάσει στις 223.478.
Σε ό,τι αφορά την εθνοτική σύνθεση των αφίξεων, σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ, για το 2019 προβλέπεται να έρθουν λιγότεροι Γερμανοί πολίτες (39.518, -10.544 σε σχέση με το 2018, ποσοστό μείωσης 21%.
Αντίθετα, αύξηση θα πρέπει να αναμένουμε σε πολίτες από την Αγγλία (67.152, +10%), μείωση από τη Γαλλία (23.311, -3%), σημαντική αύξηση από τις ΗΠΑ (12.288, 352%!), αύξηση από την Ιταλία, η οποία κυμαίνεται στα ίδια ποσοστά με αυτή των πολιτών από τις ΗΠΑ, αύξηση από την Ολλανδία (13.878, 94%), μείωση από τη Ρωσία (8.352, -28%), καμία μεταβολή  από τη Ρουμανία, πτώση των αφίξεων από το Βέλγιο (3.384, -22%), αύξηση από την Ελβετία (6.535, 310%!), μείωση από την Κύπρο, πτώση από τη Σουηδία (3.480, -58%), το ίδιο και από την Αυστρία (12.472, -23%), αύξηση από την Πολωνία (7.092, 79%), σταθερή εικόνα με το 2018 από τη Δανία, πτώση από την Τσεχία (7.930, -14%).
Υπενθυμίζουμε ότι στη συνολική εικόνα για τη χώρα το ΙΝΣΕΤΕ [ερευνητικό Ινστιτούτο για τον Τουρισμό του ΣΕΤΕ (Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων] δημοσίευσε τη μελέτη με τίτλο «Outlook 2019 – οι προοπτικές του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα το 2019» με στοιχεία προγραμματισμού πτήσεων της 31ης Ιανουαρίου και τις τελευταίες εξελίξεις στις οικονομίες των αγορών μας.
Η μελέτη εστιάζει στις οικονομικές εξελίξεις των διεθνών αγορών και στις προσβάσεις που έχουμε σε αυτές, καταγράφοντας: α) τα βασικά μακροοικονομικά δεδομένα (ΑΕΠ, ισοτιμίες, Δείκτες Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης ή Οικονομικού Κλίματος) για τις οικονομίες των σημαντικότερων αγορών μας και β) τη ζήτηση που υπάρχει για αεροπορικές θέσεις προς ελληνικούς προορισμούς, όπως αυτή αποτυπώνεται από τον προγραμματισμό των αεροπορικών εταιρειών για πτήσεις προς τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας (δηλαδή όλα, πλην Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών).
Σύμφωνα με τη μελέτη, οι προοπτικές της τουριστικής κίνησης στα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας βάσει του προγραμματισμού των θέσεων των αεροπορικών εταιρειών στις 31/01/19 για τη θερινή περίοδο του 2019, δείχνουν τάσεις σταθεροποίησης με ενδεχόμενη ελαφρά καθοδική τάση. Συγκεκριμένα, μετά την ιδιαιτέρως υψηλή αύξηση 21% στον προγραμματισμό θέσεων για την περυσινή σεζόν και σε συνέχεια επαναλαμβανόμενων αυξήσεων τα προηγούμενα χρόνια, φέτος παρατηρείται μια μείωση της τάξεως του 7%.
Η μείωση αυτή μπορεί εν μέρει να θεωρηθεί και ως «διόρθωση», αφού η πραγματοποιηθείσα αύξηση αφίξεων το 2018 ανήλθε σε 11%, δηλαδή περίπου 10% χαμηλότερη από την αύξηση στον προγραμματισμό θέσεων.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου