Τρίτη 18 Ιουνίου 2019

Θεατρικό στο Νιόκαστρο από μαθητές της Πύλου

Τη μυθολογία για τον ιδρυτή του Μυκηναϊκού Βασιλείου των Πυλίων, του Νηλέα, μετέτρεψαν σε θεατρικό, με τη βοήθεια της θεατρολόγου Βίνιας Πετρούνια, 65 μαθητές του πρωινού τμήματος του 1ου Νηπιαγωγείου και της Α' και Β' τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πύλου, και την Παρασκευή το παρουσίασαν στο Νιόκαστρο, μπροστά από το κτήριο Μαιζώνος. Για την παράσταση συνεργάστηκαν ακόμη οι εκπαιδευτικοί Ολγα Κεραμιδά, Ευσταθία Πολυχρόνη και Αθανασία Κουτσογιάννη. 
Το θεατρικό αυτό είναι μέρος της υλοποίησης του ευρωπαϊκού project “Ημερολόγιο ενός αγάλματος”, που προτρέπει τους μαθητές των σχολείων που συμμετέχουν να γνωρίσουν τον τόπο και την ιστορία τους.

Η Ολγα Κεραμιδά είναι μια από τις βασικές συντονίστριες του εν λόγω προγράμματος και είναι νηπιαγωγός στην Πύλο, όπου οι μικροί μαθητές εμπνεύστηκαν από την Αρχαία Πύλο, αναζητώντας στο αρχαιολογικό μουσείο την ιστορία του τόπου τους, από την εποχή του Νηλέα έως το Νέστορα. Αλλωστε “η πολιτιστική κληρονομιά διαμορφώνει την ταυτότητά μας και την καθημερινή μας ζωή, καθώς αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των πόλεων, των φυσικών τοπίων και των αρχαιολογικών χώρων”: Αυτή είναι η φιλοσοφία του ευρωπαϊκού project “Ημερολόγιο ενός αγάλματος”, και όπως λέει μιλώντας στην “Ε” η κ. Κεραμιδά, πρόκειται για ένα έργο σχετικά με την πολιτιστική κληρονομιά μέσω της μουσειακής αγωγής. Ο σκοπός του Μουσείου, εξηγεί, δεν είναι μόνο να συλλέξει, να συντηρήσει και να εξερευνήσει την πολιτιστική κληρονομιά, αλλά και να ερμηνεύσει, να ψυχαγωγήσει, να εκπαιδεύσει, και αυτός είναι και ο λόγος που όπως τονίζει επέλεξαν να εργαστούν πάνω σε αυτό το project. 
Οι μαθητές λοιπόν αναλογίστηκαν την αξία του μουσείου για τον πολιτισμό, την ιστορία και τη ζωή, επαναπροσδιόρισαν την αξία των μουσείων σε σχέση με την τρέχουσα κατάσταση και το μέλλον, με συνολικό στόχο όχι μόνο να έρθουν σε επαφή με εκθέματα, αλλά και να δημιουργήσουν πρωτότυπο υλικό, το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε άλλους σπουδαστές που θα το επισκεφθούν. 
Αλλα οφέλη, όπως επισημαίνει η Ολγα Κεραμιδά, ήταν, όσον αφορά τη διαδικασία μάθησης, ότι έμαθαν να συνεργάζονται και να κατανοούν την αξία της ομαδικής εργασίας. Επίσης απέκτησαν θετική στάση απέναντι στη χρήση των νέων τεχνολογιών, εντοπίζοντας το μουσείο και αναζητώντας στοιχεία και πληροφορίες πριν την επίσκεψή τους, αλλά αντλώντας και υλικό για την ιστορία και τα εκθέματά του. Στο στάδιο της προετοιμασίας έμαθαν ακόμη και τον κώδικα συμπεριφοράς σε έναν τέτοιο χώρο, ενώ σχεδίασαν μόνοι τους έναν χάρτη με τα κέντρα ενδιαφέροντος, τα οποία θα ήθελαν να εξερευνήσουν. Μάλιστα μέσα στο Μάιο τα ίδια τα παιδιά ξενάγησαν τους γονείς τους στο μουσείο της Πύλου. 
Ν.Κ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου