Αύξηση σχεδόν 400% (για την ακρίβεια 388,7%) παρουσιάζουν οι διεθνείς αφίξεις στο Αεροδρόμιο "Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος" τη δεκαετία 2009 – 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΥΠΑ και του ΙΝΣΕΤΕ. Φέτος τον Ιούλιο αφίχθησαν 29.563 επιβάτες διεθνών πτήσεων, δημιουργώντας νέο μηνιαίο ρεκόρ για τον αερολιμένα. Συνολικά δε το πρώτο 7άμηνο αφίχθησαν στο "Καπετάν Βασίλης" 81.966 επιβάτες διεθνών πτήσεων, έναντι 72.085 το ίδιο περσινό χρονικό διάστημα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τους πρώτους 6 φετινούς μήνες προσγειώθηκαν στην Καλαμάτα 52.334 επιβάτες, ενώ το αντίστοιχο εξάμηνο του 2009 (δεν υπάρχουν στοιχεία για τα χρόνια πριν το 2009) είχαν έρθει 10.709.
Μάλιστα, μόνο τον Ιούνιο φέτος αφίχθησαν στο "Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος" περισσότεροι επιβάτες πτήσεων εξωτερικού από όσους έρχονταν ολόκληρο το πρώτο εξάμηνο μέχρι το 2013. Συγκεκριμένα, φέτος τον Ιούνιο ήρθαν στο αεροδρόμιο της μεσσηνιακής πρωτεύουσας 27.888 επιβάτες, ενώ μέχρι το 2013 έρχονταν λιγότεροι από 20.000 ολόκληρο το πρώτο εξάμηνο.
Το "φράγμα" των 20.000 αφίξεων το εξάμηνο έσπασε για πρώτη φορά το 2014. Την επόμενη χρονιά έσπασε το "φράγμα" των 30.000 θέσεων, και το 2017 ήρθαν για πρώτη φορά περισσότεροι από 40.000 αλλοδαποί – ενώ φέτος οι επιβάτες των διεθνών πτήσεων του "Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος" κατά τους 6 πρώτους μήνες του χρόνου ξεπέρασαν για πρώτη φορά τους 50.000.
Ανάλογη είναι και η πορεία των διεθνών αφίξεων κάθε Ιούνιο: Το όριο των 10.000 ξεπεράστηκε πρώτη φορά το 2013, και των 20.000 το 2017. Πρέπει δε να σημειώσουμε ότι οι 27.888 διεθνείς αφίξεις κατά τον φετινό Ιούνιο αποτέλεσαν μηνιαίο ρεκόρ για το "Καπετάν Βασίλης Κωντσταντακόπουλος", το οποίο βέβαια... έσπασε τον αμέσως επόμενο μήνα, με τις 29.563 διεθνείς αφίξεις του Ιουλίου.
ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥΣ ΟΙ ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Κάπου εδώ σταματούν όμως τα ευχάριστα. Το αεροδρόμιο λειτουργεί στα όρια των δυνατοτήτων του, επειδή η ελληνική Πολιτεία αφενός δεν μπόρεσε να αναβαθμίσει τις εγκαταστάσεις του και αφετέρου προχωρά με ρυθμό χελώνας τις διαδικασίες ιδιωτικοποίησής του.
Η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων είναι όμως απολύτως αναγκαία και επείγουσα, για τη σωστή εξυπηρέτηση των υπαρχουσών πτήσεων, αλλά και για την περαιτέρω αύξηση του αριθμού τους στο μέλλον - και κατ’ επέκταση για την τουριστική ανάπτυξη της Πελοποννήσου. Γιατί σε κάθε περίπτωση, πρέπει να τονιστεί ότι η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, παρά τη μεγάλη της αύξηση την τελευταία δεκαετία, δεν μπορεί ακόμα να συγκριθεί με την κίνηση των ανεπτυγμένων τουριστικά περιοχών. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το α’ εξάμηνο του 2019 στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου αφίχθησαν 1,1 εκατ. επιβάτες διεθνών πτήσεων, στα Χανιά 431.689, στη Ρόδο 798.079, στην Κέρκυρα 502.795 και στην Κω 393.948.
Εκτός συναγωνισμού το α’ εξάμηνο του 2019 είναι επίσης τα αεροδρόμια της Αθήνας με 2,6 εκατ. αφίξεις επιβατών διεθνών πτήσεων, και της Θεσσαλονίκης με 1,01 εκατ. επιβάτες.
Αναλυτικά οι αφίξεις επιβατών διεθνών πτήσεων στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας από το 2009 έως το 2019 παρουσιάζονται στον πίνακα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου