Τη δυνατότητα ίδρυσης υδατοδρομίων από ιδιωτικούς φορείς, σε Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (Π.Ο.Τ.Α.), σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα και σε τουριστικούς λιμένες (μαρίνες, καταφύγια και αγκυροβόλια), προβλέπει νομοσχέδιο που αναμένεται να καταθέσει στη Βουλή τον επόμενο μήνα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να ιδρυθεί και να λειτουργήσει υδατοδρόμιο στην ΠΟΤΑ Μεσσηνίας που διαχειρίζεται η ΤΕΜΕΣ ή στη μαρίνα της Καλαμάτας εφόσον δεν ιδρυθεί στο λιμάνι της μεσσηνιακής πρωτεύουσας.
Το νομοσχέδιο, σύμφωνα με ρεπορτάζ της "Ναυτεμπορικής" που έκανε γνωστό το θέμα, "αποτελεί συνέχεια του νόμου 4568/2018, προβλέπει την απλούστευση των αδειοδοτικών διαδικασιών (ΚΥΑ) και συγκεκριμένα τη μείωση έως και στο μισό των βημάτων που απαιτούνται για την αδειοδότηση ενός υδατοδρομίου (σήμερα απαιτούνται έως και 42 βήματα). Επίσης, προβλέπει -μεταξύ άλλων- τη χορήγηση αδειών υδατοδρομίων σε λιμένες που έχουν ιδιωτικοποιηθεί ή πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν, σε μαρίνες και σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα πολυτελείας. Παράλληλα, συμπεριλαμβάνει και μεταβατικές διατάξεις, έτσι ώστε να μην βρεθούν στον αέρα εκκρεμούσες άδειες.
Σύμφωνα με το 29 άρθρων σχέδιο νόμου, για κάθε επιβάτη που αναχωρεί από υδατοδρόμιο η εταιρεία υδροπλάνων η οποία πραγματοποιεί τις πτήσεις, καταβάλλει τέλος υπέρ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ίσο με το 5% του καθαρού ναύλου που αντιστοιχεί στο συγκεκριμένο δρομολόγιο. Επίσης, αν και δεν επιτρέπεται η λειτουργία υδατοδρομίου ή η χρήση υδάτινου πεδίου σε θαλάσσια περιοχή, η οποία έχει καθοριστεί με κανονισμό λιμένα ως αγκυροβόλιο πλοίων, μπορεί να χρησιμοποιούνται σε έκτακτες περιπτώσεις για την εξυπηρέτηση υδροπλάνων, εφόσον δεν υπάρχουν σε αυτά αγκυροβολημένα πλοία".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου