Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2019

Αγώνας δρόμου για υδατοδρόμια και αεροδρόμια


Θα απαιτηθεί αγώνας δρόμου, αλλά οι βάσεις έχουν μπει προκειμένου το καλοκαίρι του 2020 να αναπτυχθεί ένα πιλοτικό, κατ’ αρχάς, δίκτυο υδατοδρομίων και να γίνουν πραγματικότητα οι εξαγγελίες των υπουργών Υποδομών και Ανάπτυξης, Κ. Καραμανλή και Α. Γεωργιάδη.
Προς την κατεύθυνση αυτή, την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να κατατεθεί το σχέδιο νόμου για την απλούστευση κατασκευής και λειτουργίας υδατοδρομίων, ενώ το υπουργείο Υποδομών προχώρησε στη σύσταση ομάδας εργασίας με στόχο την επιτάχυνση των διαδικασιών.
Εκτός, όμως, από το νομοθετικό πλαίσιο, καίριο ρόλο θα πρέπει να διαδραματίσουν, οι ενδιαφερόμενοι που θα πρέπει να προχωρήσουν άμεσα τις διαδικασίες για την αδειοδότηση.
Εντός του μήνα, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα, αναμένεται το σχέδιο νόμου που θα καθορίζει τις διατάξεις για τη λειτουργία των υδατοδρομίων, με τη συμμετοχή ιδιωτών και λιγότερο του κράτους, των ΟΤΑ και των Λιμενικών Ταμείων.
Η διαβούλευση ολοκληρώνεται και η ελπίδα όλων που ασχολούνται χρόνια τώρα με το θέμα, είναι τον ερχόμενο Μάιο να δούμε ξανά υδροπλάνα να επιχειρούν.
Πάντως, όπως όλα δείχνουν, δύσκολα θα προλάβουν το χρονοδιάγραμμα Πύλος και Καλαμάτα, αφού τα δεδομένα αναφέρουν για τη λειτουργία πιλοτικού δικτύου στο Ιόνιο, που είναι εύκολο να δημιουργηθεί, κυρίως για τεχνικούς λόγους.
Οι ντόκοι, οι προβλήτες πρόσδεσης στα λιμάνια Κεφαλονιάς, Ιθάκης, Λευκάδας, Μεγανησίου και Ζακύνθου, έχουν τις κατάλληλες διαστάσεις για την πρόσδεση υδροπλάνων. Το γεγονός αυτό απλουστεύει την κατασκευή των υδατοδρομίων, καθώς δεν απαιτείται πλωτή εξέδρα, αλλά μόνον η τοποθέτηση λυόμενων οικίσκων στο χερσαίο κομμάτι.
 
Υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια
Κινητικότητα αναμένεται να υπάρξει και στα 23 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, μεταξύ αυτών και της Καλαμάτας. Στόχος, σύμφωνα με προχθεσινές δηλώσεις του υπουργού Υποδομών, είναι να βρεθεί η βέλτιστη λύση αποκρατικοποίησης, με βιώσιμο τρόπο.
Α.Π.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου