Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2020

Η περίοδος σχεδιασμού των δημοσίων έργων σήμερα είναι οδικός χάρτης ανάπτυξης στο μέλλον

 


Είναι Εθνική Ανάγκη να μελετήσουμε σωστά ΤΩΡΑ για να μην κάνουμε λάθη που θα πληρώσει ο τόπος τώρα και στο μέλλον. Στο προχθεσινό φύλλο της της εφημερίδας “Ελευθερία” 12-13 Δεκεμβρίου 2020 αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου έστειλε επιστολή προς το Υπουργείο Υποδομών για τους οδικούς άξονες και σχετικά έργα που προγραμματίζει και ζητά να ενταχθούν στην Μεσσηνία με 233 εκατ. ευρώ για το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών (2017-2037). 

Τέσσερα έργα έχουν άμεσο ενδιαφέρον στο Δήμο Πύλου Νέστορος, στους δημότες και στους επισκέπτες της Μεσσηνίας, και της Περιφέρειας Πελοποννήσου.

 

1. Παράκαμψη Γιάλοβας με προβλεπόμενη χρηματοδότηση 20 εκατομμύρια ευρώ. Το εν λόγω έργο κρίνεται απολύτως αναγκαίο. Είχε σχεδιασθεί από το Δήμο Πύλου από το 1994- 98 από τον αείμνηστο Δήμαρχο Ιωάννη Βρεττάκο και είχε να κάνει με την προβλεπόμενη ανάπτυξη της περιοχής της Γιάλοβας λόγω της Μεγάλης Τουριστικής της ανάπτυξης την οποία ο ίδιος και οι συνεργάτες του προετοίμασαν, πρόβλεψαν και υλοποίησαν. Η σημερινή εικόνα της Γιάλοβας τον δικαιώνει απόλυτα και συμφωνούμε έστω και με εικοσαετή καθυστέρηση ότι η Περιφέρεια επιτέλους εντάσσει την εν λόγω χάραξη στο σχεδιασμό της. Η παράκαμψη αυτή αλλά και η παράκαμψη της Πύλου στο δρόμο Μεσσήνη – Ριζόμυλος – Πύλος - Μεθώνη που ήδη έχει προκηρυχθεί μέσω ΣΔΙΤ είναι επίσης σχεδιασμός της δημαρχοντίας Ι. Βρεττάκου και θα κόστιζαν πολύ λιγότερο εάν είχαν υλοποιηθεί από τότε ενώ το όφελος για την Περιοχή θα ήταν ήδη καταγεγραμμένο και χειροπιαστό έκτοτε. Λέμε όμως Κάλιο Αργά Παρά Ποτέ και συμφωνούμε με τον σχεδιασμό της Περιφέρειας σήμερα. 

2. Βελτίωση της Εθνικής Οδού Ριζόμυλος – Κορώνη (Τμήμα Καλαμάκι – Χράνοι και Παράκαμψη Χαρακοπιού με 20 εκατ. ευρώ. Απολύτως απαραίτητο και συμφωνούμε για να ολοκληρωθεί ο Κλάδος που ενώνει το Αεροδρόμιο και η Εθνική Οδός με την Κορώνη. 

3. Σύνδεση του δρόμου Σουληνάρι - Κορυφασίου με το δρόμο Γαργαλιάνοι - Ρωμανού με 4,5 εκατ. ευρώ. Αυτό το έργο έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί όταν έγινε ο δρόμος Σουληνάρι – Κορυφάσιο και κακώς που δεν έγινε ενιαίο εδώ και τέσσερα χρόνια γιατί θα είχαν αποφευχθεί τα εκατοντάδες ατυχήματα στους κόμβους Κορυφασίου και Λαδά. Επίσης η εικόνα και η λειτουργικότητα του δρόμου προς τα ξενοδοχεία και Γκόλφ της Costa Navarino θα ήταν η δέουσα. Ο δρόμος διασταύρωση Λαδά (Ρωμανός) με την Παράκαμψη της Γιάλοβας είναι άθλιος. Στενός, χωρίς καλό ασφαλτοτάπητα, χωρίς σήμανση, χωρίς διαγράμμιση και πλημμυρίζει με την πρώτη βροχή δημιουργώντας τριτοκοσμικές εικόνες με νερά λάσπες και πέτρες σαν να είμαστε στην Μπανγκόκ ή στο Μπακλαντές με τις πλημμύρες ενώ είναι η Εθνική Οδός Κυπαρισσίας – Πύλου. Πρέπει να συμπεριληφθεί άμεσα και το κομμάτι αυτό στο σχεδιασμό της Περιφέρειας αλλιώς η Χώρα με την Πύλο και οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του Δήμου δεν θα έχουν ποτέ σωστό οδικό δίκτυο. Το ίδιο ισχύει και για τους επισκέπτες στο Παλάτι του Νέστορα στο Μουσείο της Χώρας, στο Costa Navarino αλλά και στο σημαντικότερο σημείο ενδιαφέροντος Μνημείο της Φύσης την Παραλία με σχήμα ΩΜΕΓΑ διάσημη παντού την Βοϊδοκοιλιά. 

4. Βελτίωση της 9ης εθνικής οδού, στα τμήματα Καλό Νερό – Κυπαρισσία – Φιλιατρά και Χώρα – Ρωμανός με 20 εκατ. και ολοκλήρωση 2025. Εδώ είναι το Μεγάλο Πρόβλημα του υφιστάμενου σχεδιασμού και δεν συμφωνούμε με την Βελτίωση αλλά ζητείται Νέα Σύγχρονη Χάραξη Δρόμου. 

Είναι απολύτως προφανές ότι από το 2017 για την περίοδο μέχρι το 2037 η Πολιτεία με ευθύνη του Δήμου Πύλου Νέστορος που είναι ΑΠΩΝ από τον Σχεδιασμό της Περιφέρειας έχει δύο τεράστια ΛΑΘΗ Σχεδιασμού: 

Α) Έχουμε ζητήσει νέα χάραξη με νέο σχεδιασμό έργου και σύγχρονη σχεδίαση ενός δρόμου με τέσσερις λωρίδες που να συνδέει την ΧΩΡΑ με την Πύλο και όχι Βελτιώσεις Οδών που χαράχθηκαν με μηχανήματα και δυνατότητες του 1950 όπως ο υφιστάμενος φιδοειδής δρόμος με τις 40 στροφές. Ο δρόμος που θα συνδέει την Εθνική Οδό Κυπαρισσίας Πύλου με την Χώρα Ανατολικά, το Παλάτι του Νέστορα και το Μουσείο της Χώρας και με το Costa Navarino – Ρωμανού - Βοϊδοκοιλιά δυτικά θα πρέπει να είναι μια ευθεία δρόμος πέντε χιλιομέτρων και όχι 12 που είναι σήμερα. Καμία ανάπτυξη της περιοχής της Χώρας (Αρχαίας Πύλου) Πολιτιστική, Τουριστική , και άλλη δεν θα υπάρξει με βελτιώσεις της υφιστάμενης χάραξης. Ο Δήμος Πύλου Νέστορος οφείλει να διεκδικήσει περισσότερα, τα Αυτονόητα. Εμείς ως Συνδυασμός “Νεστόριος Σοφία” το είχαμε προβλέψει στο Πρόγραμμά μας και το ανέφερα προσωπικά όταν καλωσόρισα και προσφώνησα τον υποψήφιο τότε Περιφερειάρχη κ. Νίκα στην ομιλία του στην Χώρα. Επίσης ως Δημοτική Παράταξη μετά τις εκλογές το έχουμε περιλάβει και στην ανοικτή επιστολή που κάναμε στον κ. Νίκα πέρυσι στην “Ελευθερία” αλλά και στο φυλλάδιο που τυπώσαμε και δώσαμε σε όλα τα χωριά του Δήμου. Η σύνδεση με νέα σύγχρονη Χάραξη Δρόμου είναι η Μόνη Λύση που θα δώσει Ανάπτυξη στην Περιοχή. Επίσης ζητάμε και την πρόβλεψη σχεδιασμού Περιφερειακού Δακτυλίου Χώρας αφού ο δρόμος προς Μεταμόρφωση – Βλαχόπουλο δεν μπορεί να περνάει μόνο από την Κεντρική Πλατεία της Χώρας. 

Β) Έχουμε προτείνει Νέα Χάραξη Δρόμου και Βελτίωση της Υφιστάμενης Οδού όπου είναι ενδεδειγμένο από την Μεθώνη έως την Κορώνη για να υπάρχει σύγχρονος δρόμος που θα ενώνει τους δύο οδικούς κλάδους που ήδη υλοποιούνται. Δηλαδή το Τμήμα Ριζόμυλος – Κορώνη μέσω ΠΔΕ και το Τμήμα Μεσσήνη – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη μέσω ΣΔΙΤ. Η Σύνδεση των δύο κλάδων με σύγχρονη Νέα Χάραξη θα εξασφαλίσει την Ισόρροπη ανάπτυξη, την Τουριστική και Οικονομική Ανάπτυξη στα Καμάρια, Φοινίκη, Ευαγγελισμό, Λαχανάδα, Φοινικούντα, Ακριτοχώρι, Χρυσοκελλαριά και Βασιλίτσι με το θαλάσσιο μέτωπο και με ένα σύγχρονο δρόμο που θα συνδέει τους κατοίκους των χωριών αυτών με την Πρωτεύουσα Πύλο και την Καλαμάτα. Τα τέσσερα Κάστρα του Δήμου Πύλου Νέστορος θα είναι επισκέψιμα σε μιά ημέρα με συνθήκες ασφάλειας και χωρίς ταλαιπωρία για τους επισκέπτες. Δεν είναι λογικό να φθάνει κάποιος στην Κορώνη με σύγχρονο δρόμο και να επιστρέφει πίσω στο Ριζόμυλο για να πάει μετά Πύλο και Μεθώνη. Το λογικό είναι να συνεχίζει με σύγχρονο δρόμο από την Κορώνη να πάει Μεθώνη και Πύλο. Οι δημότες της Δημοτικής Ενότητας Κορώνης πρέπει να συνδέονται με την Πρωτεύουσα του Δήμου την Πύλο με σύγχρονο και ασφαλή δρόμο. 

Καλούμε την Περιφέρεια να οργανώσει σχετική Σύσκεψη για να εκθέσουμε τις απόψεις μας όλες οι Δημοτικές Παρατάξεις του Δήμου Πύλου Νέστορος η κατά μόνας εάν για λόγους της Πανδημίας δεν είναι δυνατή η συνεύρεση πολλών ατόμων μαζί. 

Ο σχεδιασμός πρέπει να διορθωθεί και να ολοκληρωθεί γιατί αφορά το Μέλλον της Ανάπτυξης στην Περιοχή και δεν μπορούμε να θέσουμε γερές βάσεις ανάπτυξης χωρίς Ολοκληρωμένο Σχέδιο και Στρατηγική Ανάπτυξης. 

Ο κ. Καφαντάρης ως τέως Δήμαρχος Πύλου έπρεπε να έχει σχεδιάσει τους δύο δρόμους αυτούς τα τελευταία δέκα χρόνια. Ο κ. Καρβέλας πρώην αντιδήμαρχος στο Δήμο Μεθώνης για πολλά χρόνια και μετά Αντιδήμαρχος στο Δήμο Πύλου Νέστορος με τον κ. Καφαντάρη έχει επίσης διαχρονικές ευθύνες για το έλλειμμα σχεδιασμού και στρατηγικής ανάπτυξης. Ο κ. Καρβέλας έχει μεγάλη ευθύνη σήμερα αφού τον καλέσαμε από πέρυσι να επιδιώξει να δοθούν τα 40 εκατ. που πρότεινε ο κ. Νίκας για το δρόμο Πύλος – Μεθώνη να δοθούν στο δρόμο της Χώρας και στο Τμήμα Μεθώνη – Κορώνη και δεν έκανε τίποτα. Τις προτάσεις μας ανωτέρω τις έχουμε δημοσιεύσει εδώ και μήνες και το Δημοτικό Συμβούλιο με ευθύνη των κ. Καρβέλα και Καφαντάρη συνεδρίασε δύο φορές για να στηρίξει το έργο ΣΔΙΤ που ήδη ήταν διασφαλισμένο (δηλαδή προσπαθούσαν δήθεν να πετύχουν κάτι που ήδη είχε επιτευχθεί) και όχι για να σχεδιάσουν το Μέλλον της Περιοχής με άλλους δρόμους εξίσου αναγκαίους. 

Ακόμα και Τώρα δεν είναι Αργά. Ελπίζω να Αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους και ειδικά ο κ. Καρβέλας Δήμαρχος Πύλου Νέστορος και ο κ. Νίκας Περιφερειάρχης που έχουν την ευθύνη τώρα. Άλλωστε τώρα με την διπλωματική επιτυχία του Πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη να εξασφαλιστούν πρόσθετοι πόροι 72 δις για την Ελλάδα υπάρχει ο Δημοσιονομικός Χώρος, τα χρήματα, οι Πόροι για να γίνουν τέτοια Αναπτυξιακά Έργα για την Περιφέρεια Πελοποννήσου, την Μεσσηνία και το Δήμο Πύλου Νέστορος. 

Ζητείται Όραμα στην Αυτοδιοίκηση και στο Δήμο Πύλου Νέστορος για να σχεδιάσουμε το Μέλλον.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου