Αναλυτικά η δήλωση του κ. Χρυσομάλλη:
«Η πρόσφατη ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την επιλογή προσωρινού αναδόχου για την κατασκευή του ιδιαίτερα σημαντικού και κρίσιμου για την ανάπτυξη της Μεσσηνίας οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη δεν μπορεί παρά να αποτελεί ευχάριστο γεγονός για όλους μας, παρά τις, δυστυχώς χρόνιες, καθυστερήσεις και τα σοβαρά σημεία προβληματισμού που ακόμα υπάρχουν, για τα οποία αναμένουμε μέσα από τις μελέτες του αναδόχου να δούμε αν αυτά θα επιλυθούν.
Παρ’ όλα αυτά, στην ανακοίνωση δεν γίνεται καμία αναφορά για την περιμετρική οδό της Πύλου, ένα απαραίτητο οδικό έργο που θα συνδέσει τα τμήματα Ριζόμυλος – Πύλος και Πύλος – Μεθώνη, καταργώντας τη διέλευση μέσα από την Πύλο. Η περιμετρική ξεκινά από τη γνωστή θέση “Μηδέν” και καταλήγει στη σημερινή διασταύρωση προς Μεσοχώρι, στο δρόμο Πύλου - Μεθώνης. Άρα στο υφιστάμενο ΣΔΙΤ ο δρόμος από την Καλαμάτα θα σταματά στο “Μηδέν” και θα συνεχίζει από τη διασταύρωση προς Μεσοχώρι για τη Μεθώνη. Στο συγκεκριμένο έργο είχα αναφερθεί με δημόσια τοποθέτησή μου ήδη από τον Φεβρουάριο του 2020, τονίζοντας τόσο τη σημασία του για το σύνολο του άξονα, όσο και το μικρό κόστος του, καθώς δεν περιλαμβάνει μεγάλα τεχνικά έργα. Η μελέτη της περιμετρικής της Πύλου αδειοδοτήθηκε περιβαλλοντικά επί κυβέρνησης Αντ. Σαμαρά, με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 51472/2250-03/12/2013 Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΔΑ: ΒΛΓΥΟΡ1Φ-3Ο0), η οποία έχει ισχύ έως το 2023 και αφορά την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου Ριζόμυλος – Πύλος – Περιμετρική Πύλου – Μεθώνη.
Η συμπερίληψη της περιμετρικής της Πύλου έλειπε ήδη από την ανακοίνωση του υπουργείου τον Ιανουάριο του 2021, σχετικά με την έναρξη της Β’ Φάσης, όπου δεν αναφερόταν στα διακριτά τμήματα του έργου. Επιπλέον, και με δεδομένο ότι το ΣΔΙΤ ήταν ήδη δημοπρατημένο και άρα δεν μπορούσε να τροποποιηθεί, κατέθεσα ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τον Απρίλιο του 2021 (5794/8.4.21), ερωτώντας μεταξύ άλλων τι πρόκειται να πράξει το υπουργείο, προκειμένου να ενταχθεί η περιμετρική οδός της Πύλου σε νέα εργολαβία, με δεδομένο το γεγονός ότι το έργο δεν έχει συμπεριληφθεί στο εγκεκριμένο ΣΔΙΤ και πλέον δεν μπορεί να συμπεριληφθεί με τροποποίηση σε αυτό.
Στην απάντηση του υπουργείου, τον Ιούνιο του 2021 (152254/10.6.21), αναφερόταν ότι δεν υφίστανται εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι, ενώ το θέμα της περιμετρικής θα συζητηθεί κατά τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, προκειμένου να περιληφθεί στο έργο με άσκηση δικαιώματος προαίρεσης εκ μέρους του Δημοσίου. Με νέα ερώτηση (2025/23.12.21) προς το υπουργείο κατέθεσα και την σχετική υφιστάμενη Απόφαση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης, τονίζοντας πως η περιμετρική οδός της Πύλου έχει αδιαμφισβήτητα εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους, και σημείωνα ότι τυχόν άσκηση προαίρεσης από πλευράς του Δημοσίου σημαίνει αύξηση του φυσικού αντικειμένου της Σύμπραξης, με παράλληλη αύξηση του αρχικού προϋπολογισμού της προκήρυξης εις βάρος του Δημοσίου, ερωτώντας εάν το υπουργείο έχει προϋπολογίσει το αναγκαίο ποσό για την αύξηση του προϋπολογισμού που θα απαιτηθεί για την περιμετρική οδό της Πύλου, σε περίπτωση που ασκηθεί προαίρεση – και αν ναι, από πού θα αντληθεί αυτό.
Η περιμετρική της Πύλου είναι ένας απαραίτητος κρίκος στην κατασκευή του άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, που θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Πύλου και θα διευκολύνει αφάνταστα τους οδηγούς που θα κινούνται σε αυτόν, καταργώντας τη διέλευση μέσα από την Πύλο. Οφείλουμε επομένως όλοι να αναλάβουμε την προσπάθεια να συμπεριληφθεί στο πλαίσιο της κατασκευής του δρόμου και να μην αφεθεί για ένα άγνωστο μέλλον.
Περιμένω με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την απάντηση του υπουργείου στην ερώτησή μου, τόσο για την περιμετρική, όσο και για άλλα μείζονα θέματα του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, οπότε και θα επανέλθω με νέα τοποθέτησή μου».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου