Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2022

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΑΛΗΣ ΣΤΗΝ “Ε” “Ανάγκη για νέες αγορές και αναβάθμιση καταλυμάτων”


 Συγκρατημένη αισιοδοξία εκφράζει για τη φετινή τουριστική περίοδο ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας, Δημήτρης Καραλής.

Σε συνέντευξή του στην “Ε” εκτιμά ότι “κάποια αύξηση θα υπάρχει βέβαια” και διευκρινίζει πως “εμείς θα πρέπει να προετοιμαστούμε ανάλογα, να αναζητήσουμε νέες αγορές και να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση των καταλυμάτων και των τουριστικών δραστηριοτήτων της περιοχής μας”.

Παρατηρεί ότι η αγορά του Ισραήλ είναι μία νέα αγορά και ζητεί να υπάρξει μεγαλύτερος αριθμός πτήσεων και μέσω ενδιάμεσων σταθμών (Κύπρου και Κρήτης). Σημειώνει την ανάγκη αύξησης του εισερχόμενου τουρισμού και τη σημασία του αεροδρομίου της Καλαμάτας, “διότι η συντριπτική πλειοψηφία των τουριστών κινούνται πλέον αεροπορικώς”. Τέλος επισημαίνει πως ο οδικός άξονας Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη πρέπει να υλοποιηθεί το συντομότερο δυνατό και να μπει στο στάδιο υλοποίησης και ο περιφερειακός της Πύλου.

- Ποιο ήταν το αντικείμενο της πρόσφατης επικοινωνίας σας με τον πρέσβη του Ισραήλ;

Είχαμε επικοινωνία με τον κ. πρέσβη του Ισραήλ και συζητήσαμε θέματα τουριστικού ενδιαφέροντος, με προέκταση τη δημιουργία του Κέντρου Εκπαίδευσης Πιλότων στην Καλαμάτα, η οποία θα δημιουργήσει προϋποθέσεις και μπορεί να υπάρξει μία μεγαλύτερη κίνηση από Ισραηλινούς τουρίστες, επισκέπτες στην περιοχή μας. Αναμφισβήτητα αποτελεί πόλο έλξης και εμείς θέλουμε να διευρύνουμε όσο το δυνατόν το πελατολόγιό μας και οι ξένες αγορές να μας δώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο αριθμό τουριστών.

 

- Υπάρχει αεροπορική σύνδεση της Καλαμάτας με το Τελ Αβίβ, μπορεί να επεκταθεί και με ποιον τρόπο;

Ο μόνος τρόπος για να γίνει η Μεσσηνία και ολόκληρη η Πελοπόννησος τουριστικός προορισμός -διότι τώρα δεν είναι, πρέπει να το ξεκαθαρίσουμε αυτό- είναι να δημιουργηθεί μεγαλύτερη ροή τουριστών από αγορές της Βόρειας Ευρώπης και καινούργιες αγορές. Μία νέα αγορά είναι και αυτή του Ισραήλ. Ηδη υπάρχει δρομολόγιο. Εμείς ζητήσαμε να υπάρξει μεγαλύτερος αριθμός πτήσεων και μέσω ενδιάμεσων σταθμών. Δηλαδή, θεωρούμε ότι εάν υπάρξουν δύο ακόμα δρομολόγια με πτήσεις μέσω Λευκωσίας και απευθείας πτήση με Τελ Αβίβ θα υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός, μια κρίσιμη μάζα, για να πούμε ότι αυτή η αγορά έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον – δοθέντος ότι οι μέχρι τώρα επισκέπτες από το Ισραήλ είχαν πολύ καλές εντυπώσεις, και πιστεύουμε ότι αυτή η περίπτωση θα παγιωθεί.

 

- Ποιες είναι οι προοπτικές της φετινής τουριστικής περιόδου;

Θα πρέπει να τη δεχθούμε με κάποια αισιοδοξία συγκρατημένη. Πιστεύουμε ότι η ενδιάμεση κρίση που δημιουργήθηκε με τις μεταλλάξεις της πανδημίας προκάλεσε ανάσχεση των κρατήσεων, και από όλους τους ειδικούς μετατίθεται η περίφημη επανεκκίνηση και η επαναφορά στα έσοδα του 2019, διότι αυτή είναι η βάση, για 1 με 2 χρόνια αργότερα. Πιστεύουμε ότι κάποια αύξηση θα υπάρχει βέβαια, γι’ αυτό και εμείς θα πρέπει να προετοιμαστούμε ανάλογα, να αναζητήσουμε νέες αγορές και να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις αυτές για ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση των καταλυμάτων και των τουριστικών δραστηριοτήτων της περιοχής μας.

 

- Το 2020 οι επισκέπτες ήταν κυρίως Ελληνες, πέρσι είχαμε άνοδο των ξένων τουριστών. Τι πρέπει να γίνει για να προσελκύσουμε ακόμα περισσότερους, να φθάσουμε το 2019 και να το ξεπεράσουμε;

Πρέπει να γίνουν πολλά πράγματα, αλλά εμείς επικεντρώνουμε το ενδιαφέρον μας στο να έχουμε ένα αεροδρόμιο που να μπορεί να εξυπηρετεί με ασφάλεια τις αεροπορικές συνδέσεις. Διότι η συντριπτική πλειοψηφία των τουριστών κινούνται πλέον αεροπορικώς. Αν δεν έχουμε αεροδρόμια, δεν μπορεί να έχουμε τουρισμό. Το δεύτερο είναι να πυκνώσουν οι αεροπορικές συνδέσεις, και η κρίσιμη μάζα σιγά σιγά θα δημιουργήσει όσο το δυνατόν καλύτερα αποτελέσματα για να υπάρξουν και περισσότερες κλίνες και να δημιουργηθούν κι άλλες υποστηρικτικές δραστηριότητες στην εστίαση και σε όλο το φάσμα του τουρισμού. Μόνον έτσι θα μπορούμε σιγά σιγά να μεγαλώσουμε. Διότι στις καλύτερες χρονιές είχαμε μόνο το 8% στα έσοδα από τον εγχώριο τουρισμό. Ο Ελληνας τουρίστας ασφαλώς και είναι ένας καλός τουρίστας και ευπρόσδεκτος, αλλά δεν φθάνει για να μπορέσουμε να καλύψουμε ολόκληρο το ποσό της πίτας που μας αναλογεί.

Είναι ξεκάθαρο, 8% προέρχονται τα έσοδα στον τουρισμό από τον εγχώριο, 92% από τον εισερχόμενο. Η πανδημία δημιούργησε ανάσχεση ιδιαίτερα στις ξένες αγορές με περιορισμό των αεροπορικών συνδέσεων, με τις γνωστές απαγορεύσεις και ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον αντίστοιχο εγχώριο και ελληνικό τουρισμό. Τώρα βρισκόμαστε σε μια στάση επανεκκίνησης για να δούμε πώς μπορούμε σιγά σιγά να μπούμε σε αυτή την περίφημη αφετηρία εκ νέου, για να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις να φθάσουμε στα επιθυμητά αποτελέσματα.

Θέλει σκληρό αγώνα, θέλει όλοι μαζί να το προσπαθήσουμε, να το παλέψουμε. Επικεντρώνουμε και πάλι το ενδιαφέρον μας και ζητάμε από την Περιφέρεια, η οποία έχει τον σχεδιασμό της προβολής και της διαφήμισης, επικουρικά οι υπηρεσίες της κυβέρνησης έχουν λόγο, να μπούμε σιγά σιγά σε αυτό το επίπεδο για να μπορέσουμε να προσελκύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους τουρίστες στην περιοχή μας.

 

- Μπορούμε να ελπίζουμε στην αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού;

Πιστεύω ότι έχουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα, μπορούμε να παρουσιάσουμε ελκυστικές προτάσεις σε όλους τους τουρίστες, από όπου και αν προέρχονται, αλλά αυτό χρειάζεται αρκετή δουλειά. Εμείς να αναζητήσουμε από τις αγορές τους δυνητικούς πελάτες, τους τουρ-οπερέιτορ οι οποίοι θα έρθουν να μπουν σε μία καινούργια αγορά. Διότι ο πληθωρισμός που υπάρχει και σε άλλες αγορές δημιουργούν σκέψεις για να ανοίξουν όσο το δυνατόν περισσότερες αγορές. Εμείς είμαστε μία νέα αγορά, γι’ αυτό λέμε ακόμα ότι μία καλή σκέψη και πρόταση θα ήταν να υπάρξει σύνδεση μέσω Κρήτης και Καλαμάτας. Δε νομίζω ότι έχουμε πολλές άλλες δυνατότητες, παρά μόνο αν βάλουμε σε προγραμματισμό αυτά που σας είπα, και το γεγονός ότι οι υπηρεσίες μας πρέπει να αναβαθμιστούν. Και αυτό αφορά εμάς όλους όσοι δραστηριοποιούμαστε στο κύκλωμα του τουρισμού.

 

- Από ελκυστικές αγορές, δηλαδή, να έρχονται τουρίστες στην Καλαμάτα μέσω Κρήτης;

Η πρότασή μας είναι βάσιμη, διότι ο τουρισμός της Κρήτης αριθμεί 2,5 εκατομμύρια. Αντιλαμβάνεστε ότι με βάση την αρχή των συγκοινωνούντων δοχείων, αν υπήρχε αεροπορική σύνδεση Κρήτης - Καλαμάτας, τα πράγματα θα ήταν πολύ διαφορετικά.

 

- Ο οδικός άξονας Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος – Μεθώνη, που θα βελτιωθεί, θα βοηθήσει στην τουριστική ανάπτυξη;

Είμαστε πρωτοπόροι, εμείς ως άνθρωποι του τουρισμού ζητούσαμε πάντα αυτό το έργο να υλοποιηθεί το συντομότερο δυνατό. Ασφαλώς και είναι μία πραγματικά σοβαρή επένδυση, διότι οι οδικοί άξονες είναι αυτοί οι οποίοι θα φέρουν και περισσότερο κόσμο και θα εξυπηρετούν τους τουρίστες, έτσι ώστε να γνωρίσουν πέρα από την Καλαμάτα, την πρωτεύουσα, που βέβαια το αξίζει, και τα υπόλοιπα μέρη της μεσσηνιακής ενδοχώρας. Οχι μόνο είναι ευπρόσδεκτο, είναι κάτι που στηρίζουμε βεβαίως και πρέπει να υλοποιηθεί το συντομότερο δυνατό. Με μία παράλειψη την οποία επισημαίνω, ότι ο περιφερειακός της Πύλου δεν είναι στο έργο προς υλοποίηση, και θα πρέπει κι αυτό να μπει στο στάδιο υλοποίησης. Διότι είναι αδύνατο η διέλευση όλου αυτού του κυκλοφοριακού φάσματος να περνάει από την πλατεία Τριών Ναυάρχων της Πύλου. Αυτό θα το δούμε και θα πιέσουμε για να αποκατασταθεί και αυτή η ατέλεια, που πράγματι είναι μια έλλειψη μεγάλη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου