Το εν λόγω οικόπεδο είναι ιδιοκτησίας του Δήμου από το 1890 και φρόντισε ο κ. Καφαντάρης να δοθεί προς χρήση στο ΤΑΙΠΕΔ το 2012, χωρίς κανένα οικονομικό όφελος για τον Δήμο, στον πρώτο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση της Μαρίνας. Ο σκοπός ήταν δόλιος αφού αφενός προέβλεπε αύξηση της ωφέλιμης έκτασης της Μαρίνας από 27 στρέμματα σε 35 και έτσι σκόπευε να αυξήσει την ωφέλιμη δόμηση κατά 1.500 τ.μ. περίπου, αφετέρου σκόπευε να χρεώσει τις θέσεις στάθμευσης που απαιτούνται για την Μαρίνα με βάση τις προδιαγραφές σε χώρο εκτός του χώρου της Μαρίνας.
Έτσι ένα παραθαλάσσιο οικόπεδο του Δήμου αχρηστευόταν για να αυξηθεί η ελκυστικότητα της έκτασης της Μαρίνας. Ο νομοθέτης με Προεδρικό Διάταγμα του 2018, πάλι επι ημερών του κ. Καφαντάρη, έδινε επαυξημένη δόμηση στον Ιδιώτη επενδυτή. Επιπρόσθετα παραχωρούσε και την θαλάσσια ζώνη έμπροσθεν αυτής της έκτασης στα παλιά Σφαγεία της πόλης για την αναπτύξει ο ιδιώτης ενώ είναι του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου. Όλα αυτά τα έκανε παράνομα ο κ. Καφαντάρης αφού δεν εξασφάλιζε ανάλογους όρους δόμησης στο εν λόγω δημοτικό οικόπεδο, το παραχωρούσε χωρίς αντάλλαγμα, αλλά και έδινε δημοτική περιουσία χωρίς διαγωνισμό και ταυτόχρονα μείωνε τις θέσεις στάθμευσης απαραίτητες για την λειτουργία όλων των καταστημάτων της Πόλης. Η προωθούμενη αξιοποίηση και λειτουργία της Μαρίνας δηλαδή γινόταν αντίθετα με την λειτουργία της Πόλης και όχι υπέρ αυτής. Ο κ. Καρβέλας στο Δημοτικό Συμβούλιο είπε ότι δεν συμφωνεί με το Μνημόνιο και ότι αυτές οι δύο εκτάσεις είναι ξεχωριστές δηλαδή άλλο η Δημοτική έκταση και άλλη αυτή της Μαρίνας. Ο κ. Καφαντάρης είπε ότι διαφωνεί σήμερα με την πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ και το ίδιο είπε και ο κ. Κανάκης και η κ. Αποστολοπούλου. Όλες οι δημοτικές παρατάξεις συμφώνησαν με την πρόταση που γραπτώς κάναμε στο Δημοτικό Συμβούλιο το 2019. Ο κ Δήμαρχος μάλιστα είπε ότι έχει καθήκον να προστατέψει την Δημοτική Περιουσία και ότι κανένας Δήμαρχος δεν μπορεί να κάνει κάτι διαφορετικό. Όμως το 2012-2014 ο κ. Καρβέλας ήταν Αντιδήμαρχος του κ. Καφαντάρη υπεύθυνος για τα Οικονομικά του Δήμου και την δημοτική περιουσία. Πότε υπηρετούσε το δημόσιο συμφέρον, τότε που χάριζαν με τον κ. Καφαντάρη ως Δήμαρχο το οικόπεδο στις χρήσεις και στους σκοπούς του ΤΑΙΠΕΔ;;;;;
Η Υποκρισία και των δύο ΝΥΝ και Τέως Δημάρχου είναι απαράδεκτη. Κανείς τους δεν είπε εχθές στο Δημοτικό Συμβούλιο την ΑΛΗΘΕΙΑ. Ότι δηλαδή το ΤΑΙΠΕΔ έχει προκηρύξει νέο διαγωνισμό με αυτό τον χώρο και τον παρακείμενο θαλάσσιο χώρο που ανήκει στο Δήμο (Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο) στις 1 Δεκεμβρίου 2021 και με ημερομηνία κατάθεσης προσφορών την 11 Μαίου, 2022. Ο Δήμος δεν έχει κάνει κανένα εξώδικο στο ΤΑΙΠΕΔ για να ακυρώσει ή να μεταβάλει τους όρους του εν λόγω διαγωνισμού. Ο Διαγωνισμός προχωράει και εφόσον δεν εναντιώνονται νομικά η λιμενική ζώνη στο Παλαιό Λιμάνι και η χερσαία έκταση υποθηκεύονται στους σχεδιασμούς του ΤΑΙΠΕΔ. Όχι μόνο θα πετάξουν όλα τα σκάφη εκτός Μαρίνας αλλά δεν υποχρεώνουν και τον «επενδυτή» ανάδοχο να κάνει έργα στο Παλιό Λιμάνι και να εξυπηρετήσει όλους τους κατόχους μικρών σκαφών. Ούτε για ψάρεμα δεν θα μπορεί να πάει κανείς σε ένα χρόνο.
Έτσι ενώ οι δύο Δήμαρχοι που δημιούργησαν αυτόν το Γόρδιο Δεσμό, κοροιδεύουν τους ερασιτέχνες αλιείς και τους επαγγελματίες ψαράδες ότι τάχα διαφωνούν σήμερα με τις προηγούμενες πράξεις τους για την ανευ όρων παράδοση στα Μνημόνια του ΤΑΙΠΕΔ, ταυτόχρονα αφήνουν να προχωρά το ΤΑΙΠΕΔ στην υποθήκευση της Δημοτικής περιουσίας με τον νέο, υπό εξέλιξη διαγωνισμό. Η Δημοτική μας παράταξη «ΝΕΣΤΟΡΙΟΣ ΣΟΦΙΑ» είναι ξεκάθαρη. Είμαστε οι μόνοι που είχαμε γραπτό πρόγραμμα τον Απρίλιο 2019 και προτείναμε να λειτουργήσει η Μαρίνα Πύλου ως Δημοτική Επιχείρηση σε συνεργασία με Ιδιώτες και όχι μέσω του ΤΑΙΠΕΔ. Ο Δήμος είχε υποχρέωση να διεκδικήσει και να πάρει την Μαρίνα από την Κυβέρνηση ειδικά μετά την αποτυχία του πρώτου διαγωνισμού που ξεκίνησε τον Ιούλιο 2013 και κήρυχθηκε άγονος τον Μάιο του 2018. Πολλοί μας είπαν το 2019 ότι αυτός ο στόχος του να αναπτυχθεί δηλαδή ως Δημοτική Επιχείρηση ή ως Μικτή Επιχείρηση με το ΤΑΙΠΕΔ δεν είναι εφικτός. Και όμως είναι, αφού η παρούσα Κυβέρνηση μόλις πριν τέσσερις μήνες παραχώρησε ο κ. Κικίλιας, Υπουργός Τουρισμού την Μαρίνα Ναυπλίου στον Δήμο με σχετική Σύμβαση Παραχώρησης που υπεγράφη στις 29- 11-2021. Εάν ο Δήμος δεν καταφέρει να πείσει την Κυβέρνηση για παραχώρηση στον Δήμο, και προχωρήσει η Προκήρυξη του ΤΑΙΠΕΔ, θα πρέπει να συζητηθεί η Συνεκμετάλλευση. Δηλαδή θα πρέπει να υπογραφεί Σύμβαση δεσμευτική με τον Δήμο πριν την ολοκλήρωση του Διαγωνισμού και να προβλέπει ότι μέρος του εφάπαξ τιμήματος και του ετησίου ενοικίου θα πηγαίνει στο Ταμείο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου. Το ύψος αυτού του μερίσματος θα πρέπει να είναι αναλογικό προς την χερσαία και την θαλάσσια έκταση που προστίθενται από τον Δήμο στις εκτάσεις της Μαρίνας. Δε μπορεί η παραθάλασσια έκταση και ο θαλάσσιος χώρος της Μαρίνας να αποφέρουν έσοδα στο ΤΑΙΠΕΔ και η παρακείμενη έκταση και θαλλάσσια ζώνη του Δήμου να θεωρούνται μηδενικής αξίας. Δεν μπορεί να χαρίζουμε το δικό μας συντελεστή δόμησης και ο Δήμος να είναι μόνο για να παρέχει θέσεις Στάθμευσης και φωτισμό στην Μαρίνα.
Επιπρόσθετα, με την Σύμβαση Συνεκμετάλλευσης που ζητάμε, θα αναγνωρίζεται ότι ο Δήμος έχει δικαίωμα να αναγείρει πολυόροφο Σταθμό Αυτοκινήτων στην δική του έκταση για να ικανοποιήσει τις αυξημένες ανάγκες για Θέσεις Στάθμευσης της Πόλης. Αυτό είχαμε προτείνει στον κ. Δήμαρχο το 2020 στις προτάσεις μας για τον Προυπολογισμό του 2021 και δεν έκανε τίποτα. Εάν το είχε πράξει τότε θα είχαμε προλάβει τις εξελίξεις και τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ. Σε διαφορετική περίπτωση, οι επιχειρήσεις πέριξ της Πλατείας και της Αγοράς και της Παραλίας θα χάσουν το μισό τους τζίρο στο μέλλον αφού θα έρχονται επισκέπτες στην Πύλο και δεν θα μπορούν να σταθμεύσουν. Οι σημερινές διαθέσιμες θέσεις Στάθμευσης μειώνονται κατά 60% περίπου με τον σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ που ο κ. Καφαντάρης και Καρβέλας δεν έκαναν τίποτα για να αλλάξουν. Αντίθετα, είπαν από το 2012 έως και σήμερα, και ακόμα λένε μην κάνοντας καμμία αντίθετη Νομική Ενέργεια, ΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ τα ΜΝΗΜΟΝΙΑ!!!!
Ο ιδιώτης επενδυτής θα πρέπει πρώτα να κάνει τα λιμενικά έργα που απαιτούνται στο Παλιό Λιμάνι και μετά να επενδύσει στην Μαρίνα έτσι ώστε να μπορούν να έχουν ασφαλές καταφύγιο όλα τα σκάφη που θα πρέπει να φύγουν από την Μαρίνα. Με βάση τον σημερινό διαγωνισμό ο Ιδιώτης δεν υποχρεούται να κάνει τίποτα και κανένα έργο για την προστασία του Παλιού Λιμένα, θέλει όμως να έχει τον μισό. Δηλαδή ο Δήμος να επενδύσει και άλλα χρήματα και να είναι υπόλογος να δώσει λύση στα προβλήματα που η Μαρίνα θα δημιουργήσει με τον εκτοπισμό των μικρών σκαφών που μέχρι σήμερα φιλοξενούνται εκεί.
Εμείς πιστεύουμε και έχουμε στείλει επιστολές στον Δήμαρχο και στο Δημοτικό Συμβούλιο από τον Οκτώβριο του 2019, ότι για την Πόλη της Πύλου χρειάζεται να εκπονήσει ο Δήμος Κυκλοφοριακή Μελέτη και Οργανωμένο Σχέδιο Ανάπτυξης του θαλασσίου Μετώπου (MASTER PLAN). Επειδή ούτε ο κ. Καφαντάρης το έκανε εννέα έτη ούτε ο κ. Καρβέλας τα τελευταία 2,5 έτη, η ΠΥΛΟΣ θα συνεχίσει να ταλαιπωρείται και το χειρότερο είναι ότι υποθηκεύεται το αναπτυξιακό της μοντέλο και χάνει πολύτιμους πόρους.
Ζητάμε να συζητηθεί άμεσα το θέμα, σε δια ζώσης Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με συμμετοχή και των ερασιτεχνών και επαγγελματιών αλιεών, του Εμπορικού Συλλόγου Πύλου, του Συνδέσμου Εταιρειών Τουριστικών Επιχειρήσεων, της Ένωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας και εκπροσώπων του ΤΑΙΠΕΔ. Παράλληλα, ο Δήμος Πύλου Νέστορος καλείται να ασκήσει όλα τα ένδικα μέσα για την ακύρωση ή αναβολή του διαγωνισμού αφού όλες οι Δημοτικές Παρατάξεις πλέον έχουν ταχθεί υπέρ των δικών μας προτάσεων για αξιοποίηση της Μαρίνας από τον Δήμο και υπάρχει και θετικό προηγούμενο από την σημερινή Κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη με τον Δήμο Ναυπλίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου