Παρασκευή 22 Απριλίου 2022

Τρέχουν τη διαδικασία για την παραχώρηση του Αεροδροµίου

 


Ο διαγωνισµός για την παραχώρηση του Αερολιµένα "Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος" µάλλον θα προκηρυχθεί το τρέχον εξάµηνο του έτους, ενώ το Υπερταµείο προβληµατίζεται αναφορικά µε τη διαγωνιστική διαδικασία παραχώρησης των υπόλοιπων 22 αεροδροµίων της χώρας ώστε να καταστούν ελκυστικά για τους δυνητικούς επενδυτές.

Αυτό αναφέρει ρεπορτάζ του mononews.gr, που επισηµαίνει επίσης ότι το 2019 ο Αερολιµένας "Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος" είχε εξυπηρετήσει 300.000 επιβάτες.

 

Μεταξύ άλλων το ρεπορτάζ αναφέρει: «Από το συρτάρι βγάζει το Υπερταµείο τα σχέδια για την αξιοποίηση του Αεροδροµίου της Καλαµάτας καθώς και των µικρότερων 22 περιφερειακών αεροδροµίων στη χώρα µας. Πηγές πολύ κοντά στο θέµα αναφέρουν πως εντός του Α’ εξαµήνου του 2022 θα έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισµός για την παραχώρηση του Αεροδροµίου της Καλαµάτας, ενώ ξεχωριστή διαγωνιστική διαδικασία θα ακολουθήσει η αξιοποίηση των 22 αεροδροµίων. Έως το τέλος του χρόνου αναµένεται να έχει ολοκληρωθεί η µελέτη που πραγµατοποιείται από τη συµβουλευτική KANTOR υπό τον Κωνσταντίνο Καστρινάκη που θα καθορίσει τη διαγωνιστική διαδικασία. 

Συγκεκριµένα, πρόκειται για τα εξής αεροδρόµια: Χίος, Αλεξανδρούπολη, Αραξος, Κάρπαθος, Λήµνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυµνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελόριζο, Καστοριά, Κάσος και Κοζάνη. 

Το ερώτηµα που τίθεται τόσο εντός του Υπερταµείου όσο και από την αγορά είναι µε ποιον τρόπο θα γίνει ο διαγωνισµός, έτσι ώστε τα αεροδρόµια να καταστούν ελκυστικά για τους δυνητικούς επενδυτές. Η άσκηση, εποµένως, για το Υπερταµείο είναι να βρει µε ποια “αρχιτεκτονική” όσον αφορά τον διαγωνισµό θα δηµιουργήσει ένα ενδιαφέρον πακέτο παραχωρήσεων. Μάλιστα, όπως πρόσφατα ανέφερε ο Γρηγόρης ∆ηµητριάδης, υπάρχουν προς το παρόν δύο υπό εξέταση σενάρια. 

Το πρώτο αφορά στην προκήρυξη ενός ενιαίου διαγωνισµού για το σύνολο και των 23 αεροδροµίων, όπως έγινε και µε τα 14 αεροδρόµια που ανέλαβε η Fraport Greece. Το δεύτερο περιλαµβάνει την πραγµατοποίηση δύο διαγωνισµών, όπου τα αεροδρόµια θα “µοιραστούν” στη µέση. Σε αυτή την περίπτωση προκύπτει το ερώτηµα πώς θα οµαδοποιηθούν τα υπό αξιοποίηση αεροδρόµια. 

Ένας από τους προβληµατισµούς του Υπερταµείου αλλά και της αγοράς είναι το γεγονός ότι τα αεροδρόµια δεν βρίσκονται στην ίδια κλίµακα, µε αποτέλεσµα κάποια να θεωρούνται σηµαντικά, όπως αυτό της Καλαµάτας, αλλά τα υπόλοιπα δεν µαγνητίζουν εύκολα το ενδιαφέρον των επίδοξων επενδυτών. 

Σε αυτό το πλαίσιο το Υπερταµείο έχει προχωρήσει στην κατηγοριοποίηση των αεροδροµίων σε 5 κατηγορίες, µε βασικό κριτήριο τη γεωγραφική θέση και την επισκεψιµότητά τους. ∆εν αποκλείεται, µάλιστα, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, να γίνει µία ένωση αεροδροµίων από διαφορετικές κατηγορίες, προκειµένου να γίνουν πιο ελκυστικά στους επενδυτές, όταν θα προκηρυχθεί ο διαγωνισµός. 

Σε οποιαδήποτε περίπτωση το Υπερταµείο είναι αρκετά αισιόδοξο σχετικά µε τη νέα αυτή παραχώρηση, ενώ πηγές αναφέρουν πως δεν υπάρχει ανησυχία για την επίδραση της πανδηµίας στην επιβατική κίνηση του 2021 στα περιφερειακά αεροδρόµια. Προσθέτουν, δε, πως σε ορισµένους προορισµούς η επιβατική κίνηση κατά το περασµένο καλοκαίριξεπέρασε αυτή του 2019. 

Ενδεικτικά αναφέρεται πως κατά το 2019, η οποία ήταν και η καλύτερη χρονιά του ελληνικού τουρισµού, τα υπό αξιοποίηση περιφερειακά αεροδρόµια είχαν προσελκύσει συνολικά 1,8 εκατ. επιβάτες. Επιπλέον, το Αεροδρόµιο Καλαµάτας προσέλκυσε την ίδια χρονιά 300.000 επιβάτες».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου