Επιστολή προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής Γιώργο Βουλγαράκη για το λιμάνι Καλαμάτας, απέστειλε ο Γιώργος Καραμπάτος, πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας.
Αφού κάνει αναφορά στις δυσλειτουργίες που επιφέρουν στην οικονομία οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια, ιδίως στον εξαγωγικό τομέα, ο κ. Καραμπάτος επισημαίνει την αναγκαιότητα αναβάθμισης του λιμανιού της Καλαμάτας ως πύλης προς τη Μεσόγειο και τις αραβικές χώρες.
Στην επιστολή αναφέρονται τα εξής:
«Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Παρακολουθούμε με ιδιαίτερη ανησυχία τις απεργιακές κινητοποιήσεις στα μεγάλα λιμάνια της χώρας και προβληματιζόμαστε βαθύτατα γιατί για άλλη μια φορά η Ελληνική πολιτεία φαίνεται να παρουσιάζεται ανέτοιμη να προβλέψει αρνητικές εξελίξεις στην οικονομία και στον εξαγωγικό τομέα και να παρέμβει έγκαιρα και αποτελεσματικά στην επίλυση χρόνιων ζητημάτων σχετικά με την λειτουργία των λιμανιών.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι γνωρίζετε τις ήδη μειωμένες αντοχές τις ελληνικής οικονομίας από τις κινητοποιήσεις του 2006 και το γεγονός ότι η οικονομία δεν αντέχει εκ νέου τις ίδιες παλινωδίες. Και τότε όπως και σήμερα αναίτια αναστατώθηκε ο εμπορικός και εξαγωγικός κόσμος της χώρας με απροσδιόριστο κόστος για την αγορά και τους καταναλωτές, για να αποδειχθεί ότι τελικά η κυβέρνηση ούτε όραμα, ούτε σχέδιο, ούτε θέληση, ούτε αποφασιστικότητα είχε για να ιδιωτικοποιήσει τα μεγάλα λιμάνια της χώρας.
Αφού κάνει αναφορά στις δυσλειτουργίες που επιφέρουν στην οικονομία οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια, ιδίως στον εξαγωγικό τομέα, ο κ. Καραμπάτος επισημαίνει την αναγκαιότητα αναβάθμισης του λιμανιού της Καλαμάτας ως πύλης προς τη Μεσόγειο και τις αραβικές χώρες.
Στην επιστολή αναφέρονται τα εξής:
«Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Παρακολουθούμε με ιδιαίτερη ανησυχία τις απεργιακές κινητοποιήσεις στα μεγάλα λιμάνια της χώρας και προβληματιζόμαστε βαθύτατα γιατί για άλλη μια φορά η Ελληνική πολιτεία φαίνεται να παρουσιάζεται ανέτοιμη να προβλέψει αρνητικές εξελίξεις στην οικονομία και στον εξαγωγικό τομέα και να παρέμβει έγκαιρα και αποτελεσματικά στην επίλυση χρόνιων ζητημάτων σχετικά με την λειτουργία των λιμανιών.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι γνωρίζετε τις ήδη μειωμένες αντοχές τις ελληνικής οικονομίας από τις κινητοποιήσεις του 2006 και το γεγονός ότι η οικονομία δεν αντέχει εκ νέου τις ίδιες παλινωδίες. Και τότε όπως και σήμερα αναίτια αναστατώθηκε ο εμπορικός και εξαγωγικός κόσμος της χώρας με απροσδιόριστο κόστος για την αγορά και τους καταναλωτές, για να αποδειχθεί ότι τελικά η κυβέρνηση ούτε όραμα, ούτε σχέδιο, ούτε θέληση, ούτε αποφασιστικότητα είχε για να ιδιωτικοποιήσει τα μεγάλα λιμάνια της χώρας.
Μείωση εξαγωγών
Υπενθυμίζουμε ότι κινητοποιήσεις στις μεγάλες εμπορικές εισόδους της χώρας συνεπάγονται αυτόματη μείωση των εξαγωγών της χώρας μας, δημιουργία σοβαρών χρηματοοικονομικών ελλειμμάτων στις εξαγωγικές επιχειρήσεις και στις συνδεόμενες με αυτές εταιρείες (π.χ. κλάδο μεταφορών) και πρωτίστως απώλεια μεριδίου της αγοράς από ανταγωνιστικές εταιρίες άλλων χωρών οι οποίες είναι πάντα πρόθυμες να διακινούν ευπαθή προϊόντα με αξιοπιστία στις αγορές που τα έχουν ανάγκη.
Τα λεπτομερή στοιχεία της ΕΣΥΕ για το δεκάμηνο το 2007 τεκμηριώνουν με σαφήνεια την πτώση της αυξητικής τάσης των εξαγωγικών επιδόσεων της χώρας (από 20,4% για τους πρώτους 10 μήνες του 2006 σε μόνον 3,2% για το ίδιο διάστημα του 2007) ως απόρροια των περσινών απεργιακών κινητοποιήσεων των λιμενεργατών. Επίσης οι κινητοποιήσεις αυτές πλήττουν την ανταγωνιστικότητα των λιμένων και θέτουν σε αμφισβήτηση την όποια προσπάθεια της κυβέρνησης να προσελκύσει ξένους επενδυτές που θα επενδύσουν στην μετατροπή των σημερινών λιμένων σε διεθνείς διαμετακομιστικούς πόλους ανάπτυξης στο τομέα του εμπορίου και των μεταφορών.
Και ενώ τα άλυτα προβλήματα συσσωρεύονται με τις κινητοποιήσεις και τις δυσλειτουργίες των μεγάλων λιμανιών, η πολιτεία παρουσιάζεται και πάλι να μην έχει διάθεση να επεξεργαστεί βιώσιμα εναλλακτικά σενάρια αποσυμφόρησης των μεγάλων λιμανιών και αποκατάστασης της ομαλής λειτουργίας της αγοράς. Παρουσιάζεται ανέτοιμη να διαχειριστεί το ιδιοκτησιακό και διαχειριστικό καθεστώς των δύο μεγάλων λιμανιών της χώρας και πολύ περισσότερο να διασφαλίσει, σε μακροχρόνιο ορίζοντα, την εξωστρέφεια της οικονομίας, που σωστά θέτετε ως στόχο της κυβερνητικής πολιτικής.
Σχετικά με τα εναλλακτικά σενάρια ανάπτυξης των ακτοπλοϊκών συνδέσεων της χώρας, επισημαίνουμε ότι μια σειρά από ερωτήματα προς την πολιτεία παραμένουν, καιρό τώρα, αναπάντητα, σχετικά με τις καθυστερήσεις στη στήριξη του λιμένα Πλατυγιάλι του Αστακού, ώστε να παίξει το ήδη διακηρυγμένο ρόλο του ως το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας στρατηγικής εμπορικής σημασίας καθώς τοποθετείται στο μέσον της διαδρομής από τα μεγάλα λιμάνια της Αδριατικής προς τη Διώρυγα του Σουέζ και τον Εύξεινο Πόντο.
Υπενθυμίζουμε ότι κινητοποιήσεις στις μεγάλες εμπορικές εισόδους της χώρας συνεπάγονται αυτόματη μείωση των εξαγωγών της χώρας μας, δημιουργία σοβαρών χρηματοοικονομικών ελλειμμάτων στις εξαγωγικές επιχειρήσεις και στις συνδεόμενες με αυτές εταιρείες (π.χ. κλάδο μεταφορών) και πρωτίστως απώλεια μεριδίου της αγοράς από ανταγωνιστικές εταιρίες άλλων χωρών οι οποίες είναι πάντα πρόθυμες να διακινούν ευπαθή προϊόντα με αξιοπιστία στις αγορές που τα έχουν ανάγκη.
Τα λεπτομερή στοιχεία της ΕΣΥΕ για το δεκάμηνο το 2007 τεκμηριώνουν με σαφήνεια την πτώση της αυξητικής τάσης των εξαγωγικών επιδόσεων της χώρας (από 20,4% για τους πρώτους 10 μήνες του 2006 σε μόνον 3,2% για το ίδιο διάστημα του 2007) ως απόρροια των περσινών απεργιακών κινητοποιήσεων των λιμενεργατών. Επίσης οι κινητοποιήσεις αυτές πλήττουν την ανταγωνιστικότητα των λιμένων και θέτουν σε αμφισβήτηση την όποια προσπάθεια της κυβέρνησης να προσελκύσει ξένους επενδυτές που θα επενδύσουν στην μετατροπή των σημερινών λιμένων σε διεθνείς διαμετακομιστικούς πόλους ανάπτυξης στο τομέα του εμπορίου και των μεταφορών.
Και ενώ τα άλυτα προβλήματα συσσωρεύονται με τις κινητοποιήσεις και τις δυσλειτουργίες των μεγάλων λιμανιών, η πολιτεία παρουσιάζεται και πάλι να μην έχει διάθεση να επεξεργαστεί βιώσιμα εναλλακτικά σενάρια αποσυμφόρησης των μεγάλων λιμανιών και αποκατάστασης της ομαλής λειτουργίας της αγοράς. Παρουσιάζεται ανέτοιμη να διαχειριστεί το ιδιοκτησιακό και διαχειριστικό καθεστώς των δύο μεγάλων λιμανιών της χώρας και πολύ περισσότερο να διασφαλίσει, σε μακροχρόνιο ορίζοντα, την εξωστρέφεια της οικονομίας, που σωστά θέτετε ως στόχο της κυβερνητικής πολιτικής.
Σχετικά με τα εναλλακτικά σενάρια ανάπτυξης των ακτοπλοϊκών συνδέσεων της χώρας, επισημαίνουμε ότι μια σειρά από ερωτήματα προς την πολιτεία παραμένουν, καιρό τώρα, αναπάντητα, σχετικά με τις καθυστερήσεις στη στήριξη του λιμένα Πλατυγιάλι του Αστακού, ώστε να παίξει το ήδη διακηρυγμένο ρόλο του ως το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας στρατηγικής εμπορικής σημασίας καθώς τοποθετείται στο μέσον της διαδρομής από τα μεγάλα λιμάνια της Αδριατικής προς τη Διώρυγα του Σουέζ και τον Εύξεινο Πόντο.
Λιμάνι Καλαμάτας: Πύλη προς Αραβία
Επίσης, παραμένει ακόμη αναξιοποίητη η πολυπόθητη σύνδεση της χώρας μας με την Μεσόγειο μέσω του λιμένα της Καλαμάτας, ο οποίος αποτελεί ιδανικό διαμετακομιστικό κόμβο υπηρεσιών και εμπορευμάτων προς τις Αραβικές χώρες της Μεσογείου. Για παράδειγμα, η ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας-Λιβύης αποτελεί μια ήδη επιστημονικά τεκμηριωμένη πρόταση η οποία παραμένει ακόμη στα σχέδια, μολονότι βρίσκει σύμφωνους όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, και τα καθ’ ύλη αρμόδια υπουργεία Εξωτερικών, Εθνικής Άμυνας και Εμπορικής Ναυτιλίας. Το Επιμελητήριο Μεσσηνίας έχει πολλάκις επισημάνει την αναγκαιότητα παράλληλης ανάπτυξης των τριών λιμανιών, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Καλαμάτας ως κόμβοι συνέχεις της Ιόνιας Οδού και επίσης την προοπτική μετατροπής της Καλαμάτας σε νότια πύλης της χώρας στην Μεσόγειο, αλλά δυστυχώς η πολιτεία φαίνεται να βλέπει μόνον το δέντρο και όχι το δάσος και τις αλληλένδετες προκλήσεις του.
Με βάση τα παραπάνω το Επιμελητήριο Μεσσηνίας και το Συντονιστικό Όργανο Παραγωγικών Τάξεων Ν. Μεσσηνίας (Σ.Ο.Π.Τ.) καλεί την πολιτεία να αντιδράσει άμεσα και να προσανατολιστεί στην ουσιαστική αναβάθμιση των Λιμανιών της χώρας που έχουν χαρακτηριστεί ως Λιμάνια εθνικής σημασίας μεταξύ των οποίων και το Λιμάνι της Καλαμάτας. Επίσης προτείνουμε στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής να αναθέσει στο Λιμένα Πλατυγιάλι στον Αστακό το ρόλο που σχεδιάζεται να παίξει το Λιμάνι του Πειραιά ενισχύοντας έτσι τον δυτικό άξονα δραστηριοτήτων της χώρας».
Επίσης, παραμένει ακόμη αναξιοποίητη η πολυπόθητη σύνδεση της χώρας μας με την Μεσόγειο μέσω του λιμένα της Καλαμάτας, ο οποίος αποτελεί ιδανικό διαμετακομιστικό κόμβο υπηρεσιών και εμπορευμάτων προς τις Αραβικές χώρες της Μεσογείου. Για παράδειγμα, η ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας-Λιβύης αποτελεί μια ήδη επιστημονικά τεκμηριωμένη πρόταση η οποία παραμένει ακόμη στα σχέδια, μολονότι βρίσκει σύμφωνους όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, και τα καθ’ ύλη αρμόδια υπουργεία Εξωτερικών, Εθνικής Άμυνας και Εμπορικής Ναυτιλίας. Το Επιμελητήριο Μεσσηνίας έχει πολλάκις επισημάνει την αναγκαιότητα παράλληλης ανάπτυξης των τριών λιμανιών, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Καλαμάτας ως κόμβοι συνέχεις της Ιόνιας Οδού και επίσης την προοπτική μετατροπής της Καλαμάτας σε νότια πύλης της χώρας στην Μεσόγειο, αλλά δυστυχώς η πολιτεία φαίνεται να βλέπει μόνον το δέντρο και όχι το δάσος και τις αλληλένδετες προκλήσεις του.
Με βάση τα παραπάνω το Επιμελητήριο Μεσσηνίας και το Συντονιστικό Όργανο Παραγωγικών Τάξεων Ν. Μεσσηνίας (Σ.Ο.Π.Τ.) καλεί την πολιτεία να αντιδράσει άμεσα και να προσανατολιστεί στην ουσιαστική αναβάθμιση των Λιμανιών της χώρας που έχουν χαρακτηριστεί ως Λιμάνια εθνικής σημασίας μεταξύ των οποίων και το Λιμάνι της Καλαμάτας. Επίσης προτείνουμε στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής να αναθέσει στο Λιμένα Πλατυγιάλι στον Αστακό το ρόλο που σχεδιάζεται να παίξει το Λιμάνι του Πειραιά ενισχύοντας έτσι τον δυτικό άξονα δραστηριοτήτων της χώρας».
"ΘΑΡΡΟΣ" 06/02/2008
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου