Τρίτη 18 Μαρτίου 2008

Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα Στο «Μορέα» η λειτουργία-ίδια τα διόδια


Από τα μεσάνυχτα χθες αναμενόταν να αναλάβει τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας η κοινοπραξία «Μορέας», όπως ανέφερε στο «Θ» ο Γιώργος Σακκάς, προϊστάμενος Επικοινωνίας και Εξυπηρέτησης Πελατών. Σύμφωνα με την πληροφόρηση που είχε νωρίς το βράδυ χθες, οι τιμές διοδίων παραμένουν ίδιες εκτός αν προκύψει κάτι απρόοπτο.
Η ανάληψη της λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου σημαίνει πως θα στελεχωθούν με προσωπικό της εταιρείας λειτουργίας οι 2 σταθμοί διοδίων σε Νεστάνη και Σπαθοβούνι, ενώ τα αυτοκίνητά της θα διατρέχουν τον αυτοκινητόδρομο σε περιπολίες, φροντίζοντας για την ομαλή λειτουργία του. Θα λειτουργεί και Κέντρο Διαχείρισης της Κυκλοφορίας. Επίσης, αναμένεται και η παροχή επιπλέον εξυπηρετήσεων στους διερχόμενους οδηγούς στο αμέσως προσεχές διάστημα.

Παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων
Σε σχετικό ρεπορτάζ, που δημοσιεύθηκε την Κυριακή στην «Καθημερινή», αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής:
«Σε 3,4 δισ. ευρώ υπολογίζεται η συνολική συμβολή του Δημοσίου στα πέντε μεγάλα έργα με παραχώρηση εκμετάλλευσης, τη στιγμή που ο συνολικός τους προϋπολογισμός προσεγγίζει τα 8 δισ. ευρώ. Ο λόγος για τη Βορειοδυτική Οδό Πελοποννήσου (Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα), την Ιονία Οδό, το Μαλιακός-Κλειδί, τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας E65 (ΠΑΘΕ-Εγνατία) και την Ανατολική Οδό Πελοποννήσου (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα).
Για παράδειγμα, την προσεχή εβδομάδα αναμένεται η παραχώρηση της Ανατολικής Οδού Πελοποννήσου στην ανάδοχο κοινοπραξία «Μωρέας», όπου συμμετέχουν οι εταιρείες Ακτωρ Παραχωρήσεις με 86,6% και η Intracom Telecoms. Η κοινοπραξία θα ξεκινήσει την είσπραξη διοδίων στο υφιστάμενο τμήμα του άξονα, αμέσως μόλις ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις από το ΥΠΕΧΩΔΕ, αναφορικά με το ύψος των νέων διοδίων. Οπως αναφέρει στην «Κ» ο κ. Δημήτρης Κούτρας, πρόεδρος της Ακτωρ, το ύψος των διοδίων εναπόκειται αποκλειστικά στην κρίση του υπουργείου. «Βάσει της σύμβασης που υπεγράφη και ψηφίστηκε από τη Βουλή, τα έσοδα από τη διαχείριση του αυτοκινητόδρομου είναι προκαθορισμένα. Αν το υπουργείο προκρίνει τη διατήρηση των διοδίων στο σημερινό τους ύψος, θα καταβάλει στην κοινοπραξία, την όποια διαφορά προκύψει από τα έσοδα που έχουν υπολογιστεί. Η αίσθηση που έχουμε πάντως είναι ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν θα προχωρήσει σε άμεση μεταβολή των τιμών».
Γεγονός είναι πάντως ότι ένα μεγάλο μέρος των υφιστάμενων αυτοκινητοδρόμων της χώρας περνά πλέον υπό τον πλήρη έλεγχο των ιδιωτών, που είναι επιφορτισμένοι όχι μόνο με την είσπραξη των διοδίων (στην πλειονότητα των περιπτώσεων με δικό τους προσωπικό, όπως στην περίπτωση της Αττικής Οδού και της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου), αλλά και με τη συντήρηση των οδών. Στην περίπτωση της Ανατολικής Οδού Πελοποννήσου δεν πρόκειται προς το παρόν να προστεθούν νέοι σταθμοί.
Τη μεγαλύτερη επιβάρυνση μελλοντικά θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι χρήστες των μεγάλων και βαρέων οχημάτων, όπως π.χ. λεωφορεία και φορτηγά, καθώς απώτερος στόχος είναι ο διπλασιασμός της τιμής για τη χρήση των εθνικών οδών. Αντιθέτως, στα Ι.Χ. οι αυξήσεις θα είναι πολύ μικρότερες και σε κάθε περίπτωση, όπως προκύπτει και από τις προθέσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ σταδιακές.
Εξελίξεις όμως θα πρέπει να αναμένονται και στην ίδια τη σύνθεση των κοινοπραξιών. Ανώτατα στελέχη των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων δεν αποκλείουν την ανταλλαγή ποσοστών μεταξύ έργων, ώστε να διευρυνθεί η παρουσία του κάθε ομίλου σε όσο το δυνατόν περισσότερα έργα».

"ΘΑΡΡΟΣ" 18/03/2008

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου