Την ώρα που ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας αρχίζει να παίρνει σχήμα στην Άνω Μεσσηνία από το «Μορέα», ο οποίος θα στήσει το κεντρικό του εργοτάξιο ανάμεσα Ζευγολατιό και Καλλιρρόη, ακριβώς από πάνω, στα βουνά της Τσακώνας, η κοινοπραξία Alpine Bau-ΤΕΡΝΑ κατασκευάζει στην ουσία ένα νέο τμήμα, με εκτενείς παρεμβάσεις στο δρόμο-«σουρωτήρι». Μάλιστα, η καθυστέρηση στην παράδοση της μελέτης για την υψηλής τεχνολογίας τοξωτή γέφυρα στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης, οδήγησε σε αναθεώρηση του συμβατικού χρόνου περαιώσεως του έργου από την 28η Ιουνίου 2009 στον Αύγουστο του 2010.
Τοξωτή το ‘10Όπως ανέφερε στο «Θ» ο μηχανικός του έργου Νίκος Ντονάς, «η κρίσιμη διαδρομή στο χρονοδιάγραμμα είναι η κατασκευή της τοξωτής μεταλλικής γέφυρας, κατασκευή με ανελαστικά χρονικά περιθώρια. Η μελέτη της τοξωτής παραδόθηκε στις 9/1/09. Είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος, έχει υπογραφεί η σύμβαση με τον κατασκευαστή των μεταλλικών τμημάτων της γέφυρας που είναι η ΜΕΤΚΑ. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, μέχρι το Νοέμβριο θα γίνει η κατεργασία στο Βόλο και από το Νοέμβριο θα αρχίσει η ανέγερση στο εργοτάξιο, με ολοκλήρωση τον Ιούλιο του ’10. Πιθανότατα, τα μεταλλικά τμήματα θα μεταφερθούν μέσω του λιμανιού της Καλαμάτας».
6 εκατ. κυβικά«έφυγαν»!Ο κ. Ντονάς μάς είπε πως οι γεωτεχνικές μελέτες για την τοξωτή γέφυρα υπολόγισαν ότι κατά τη μεγάλη κατολίσθηση το Φεβρουάριο του 2003, που οδήγησε στην κατάρρευση του δρόμου, μετακινήθηκαν εδαφικές μάζες όγκου περί τα 6 εκατομμύρια κυβικά μέτρα! Μάλιστα, η περιοχή της μεγάλης κατολίσθησης, όπου τώρα κατασκευάζεται η θεμελίωση του μεσοβάθρου, παρακολουθείται με ειδικά όργανα για τον εντοπισμό μετακινήσεων, αλλαγών στον υδροφόρο ορίζοντα, κλίσεων κ.λπ. Ακόμα και τώρα, εντοπίζονται μετακινήσεις της τάξεως των 5 χιλιοστομέτρων το μήνα…
Μεγάλες παρεμβάσειςΑπό τις μεγάλες παρεμβάσεις στο τμήμα Παραδεισίων-Τσακώνας, έχουν ολοκληρωθεί ένα διπλό cut ‘n’ cover και ένα ημιστέγαστρο. Από Μεγαλόπολη προς Καλαμάτα υπάρχουν 4 γέφυρες, η μεγάλη κοιλαδογέφυρα των 470 μέτρων, η πρώτη γέφυρα των 160 μέτρων, η τοξωτή στο σημείο κατάρρευσης και η δεύτερη των 160. Για τη μεγάλη κοιλαδογέφυρα έχει ολοκληρωθεί η θεμελίωση των βάθρων και για τους δύο κλάδους. Εξελίσσεται η κατασκευή των κορμών των βάθρων (13 μεσόβαθρα και 2 ακρόβαθρα x 2 κλάδους), ενώ παράλληλα προχωρεί η κατασκευή δοκών για το κατάστρωμα της γέφυρας. Στην πρώτη των 160 ολοκληρώνεται η κατασκευή των βάθρων και είμαστε στη φάση κατασκευής του καταστρώματος. Στην τοξωτή έχουν ολοκληρωθεί τα 2 ακρόβαθρα κατά 90% και κατασκευάζεται η θεμελίωση του μεσοβάθρου. Στην τελευταία των 160 έχουν ολοκληρωθεί κατά 90% τα 2 ακρόβαθρα (σε 2 κλάδους) και τα μεσόβαθρα προς Καλαμάτα. Υπάρχει μία καθυστέρηση στα μεσόβαθρα προς Τρίπολη λόγω κατολισθητικού φαινομένου που εντοπίστηκε και αντιμετωπίζεται.Η Alpine Bau-ΤΕΡΝΑ έλεγξε όλους τους εγκάρσιους οχετούς απορροής ομβρίων, που βρέθηκαν σε κακή κατάσταση. Κάποιοι επισκευάζονται, κάποιοι ανακατασκευάζονται και κάποιοι καταργούνται. Εκτιμάται πως οι εργασίες θα έχουν ολοκληρωθεί κατά την έναρξη του επόμενου χειμώνα.Σημειώνεται πως σε σχέση με το παρελθόν έχει σχετικά εξομαλυνθεί η κατάσταση ως προς τις εξοφλήσεις λογαριασμών από το κράτος, αλλά δεν υπάρχει σταθερή ροή πληρωμών, προϋπόθεση για την ολοκλήρωση του έργου εντός των προθεσμιών. Παρατηρείται, επίσης, δυστοκία στη λήψη αποφάσεων από ορισμένες κρατικές δομές.
Διανοίξεις γιααυτοκινητόδρομοΣτον κάμπο, η κοινοπραξία «Μορέας» συνεχίζει τις διανοίξεις κατόπιν επιτάξεων, στο πλαίσιο των οποίων ορισμένοι ιδιοκτήτες αποδέχθηκαν τις τιμές. Από το νέο κόμβο προς Κυπαρισσία, νοτιοανατολικά του υπάρχοντος, έχουν διανοιχθεί 3 χιλιόμετρα περίπου προς την κατεύθυνση του δρόμου Καλού Νερού-Τσακώνας, τον οποίο συνάντησαν τα μηχανήματα και άλλα 5 περίπου προς νότο, με κατεύθυνση τα Τσουκαλέικα. Η διάνοιξη έχει φτάσει μεταξύ Σιάμου και Κατσαρού. Ο εργοταξιάρχης Θανάσης Βρέκος, πολιτικός μηχανικός, είπε στο «Θ» πως μαζί με τη διάνοιξη γίνονται παροχετεύσεις ομβρίων, ενώ διατηρούνται όλες οι κάθετες διαβάσεις προς χωριά και αγροκτήματα. Επίσης, σε ένα τμήμα νοτίως του σημερινού κόμβου προς Κυπαρισσία διαπλατύνεται ο υπάρχων εθνικός δρόμος, στο πλαίσιο κατασκευής του νέου κόμβου. Το κεντρικό εργοτάξιο θα εγκατασταθεί ανάμεσα Ζευγολατιό και Καλλιρρόη και σήμερα ξεκινούν επιχώσεις στο ακίνητο αυτό. Εκεί θα γίνουν γραφεία και άλλες εγκαταστάσεις, ενώ θα εγκατασταθούν παρασκευαστήρια ασφαλτομείγματος και πιθανώς σκυροδέματος. Ο «Μορέας» ανακαινίζει, επίσης, το Δημοτικό Σχολείο Πηδήματος, που παρεχώρησε ο Δήμος Αρφαρών, για να στεγάσει τα εργοταξιακά γραφεία μέχρι να στηθεί το κεντρικό εργοτάξιο. Αργότερα, ίσως αυτό αποτελέσει παράρτημα.
Του Κώστα Κοντοθανάση "ΘΑΡΡΟΣ" 12/05/2009
Τοξωτή το ‘10Όπως ανέφερε στο «Θ» ο μηχανικός του έργου Νίκος Ντονάς, «η κρίσιμη διαδρομή στο χρονοδιάγραμμα είναι η κατασκευή της τοξωτής μεταλλικής γέφυρας, κατασκευή με ανελαστικά χρονικά περιθώρια. Η μελέτη της τοξωτής παραδόθηκε στις 9/1/09. Είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος, έχει υπογραφεί η σύμβαση με τον κατασκευαστή των μεταλλικών τμημάτων της γέφυρας που είναι η ΜΕΤΚΑ. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, μέχρι το Νοέμβριο θα γίνει η κατεργασία στο Βόλο και από το Νοέμβριο θα αρχίσει η ανέγερση στο εργοτάξιο, με ολοκλήρωση τον Ιούλιο του ’10. Πιθανότατα, τα μεταλλικά τμήματα θα μεταφερθούν μέσω του λιμανιού της Καλαμάτας».
6 εκατ. κυβικά«έφυγαν»!Ο κ. Ντονάς μάς είπε πως οι γεωτεχνικές μελέτες για την τοξωτή γέφυρα υπολόγισαν ότι κατά τη μεγάλη κατολίσθηση το Φεβρουάριο του 2003, που οδήγησε στην κατάρρευση του δρόμου, μετακινήθηκαν εδαφικές μάζες όγκου περί τα 6 εκατομμύρια κυβικά μέτρα! Μάλιστα, η περιοχή της μεγάλης κατολίσθησης, όπου τώρα κατασκευάζεται η θεμελίωση του μεσοβάθρου, παρακολουθείται με ειδικά όργανα για τον εντοπισμό μετακινήσεων, αλλαγών στον υδροφόρο ορίζοντα, κλίσεων κ.λπ. Ακόμα και τώρα, εντοπίζονται μετακινήσεις της τάξεως των 5 χιλιοστομέτρων το μήνα…
Μεγάλες παρεμβάσειςΑπό τις μεγάλες παρεμβάσεις στο τμήμα Παραδεισίων-Τσακώνας, έχουν ολοκληρωθεί ένα διπλό cut ‘n’ cover και ένα ημιστέγαστρο. Από Μεγαλόπολη προς Καλαμάτα υπάρχουν 4 γέφυρες, η μεγάλη κοιλαδογέφυρα των 470 μέτρων, η πρώτη γέφυρα των 160 μέτρων, η τοξωτή στο σημείο κατάρρευσης και η δεύτερη των 160. Για τη μεγάλη κοιλαδογέφυρα έχει ολοκληρωθεί η θεμελίωση των βάθρων και για τους δύο κλάδους. Εξελίσσεται η κατασκευή των κορμών των βάθρων (13 μεσόβαθρα και 2 ακρόβαθρα x 2 κλάδους), ενώ παράλληλα προχωρεί η κατασκευή δοκών για το κατάστρωμα της γέφυρας. Στην πρώτη των 160 ολοκληρώνεται η κατασκευή των βάθρων και είμαστε στη φάση κατασκευής του καταστρώματος. Στην τοξωτή έχουν ολοκληρωθεί τα 2 ακρόβαθρα κατά 90% και κατασκευάζεται η θεμελίωση του μεσοβάθρου. Στην τελευταία των 160 έχουν ολοκληρωθεί κατά 90% τα 2 ακρόβαθρα (σε 2 κλάδους) και τα μεσόβαθρα προς Καλαμάτα. Υπάρχει μία καθυστέρηση στα μεσόβαθρα προς Τρίπολη λόγω κατολισθητικού φαινομένου που εντοπίστηκε και αντιμετωπίζεται.Η Alpine Bau-ΤΕΡΝΑ έλεγξε όλους τους εγκάρσιους οχετούς απορροής ομβρίων, που βρέθηκαν σε κακή κατάσταση. Κάποιοι επισκευάζονται, κάποιοι ανακατασκευάζονται και κάποιοι καταργούνται. Εκτιμάται πως οι εργασίες θα έχουν ολοκληρωθεί κατά την έναρξη του επόμενου χειμώνα.Σημειώνεται πως σε σχέση με το παρελθόν έχει σχετικά εξομαλυνθεί η κατάσταση ως προς τις εξοφλήσεις λογαριασμών από το κράτος, αλλά δεν υπάρχει σταθερή ροή πληρωμών, προϋπόθεση για την ολοκλήρωση του έργου εντός των προθεσμιών. Παρατηρείται, επίσης, δυστοκία στη λήψη αποφάσεων από ορισμένες κρατικές δομές.
Διανοίξεις γιααυτοκινητόδρομοΣτον κάμπο, η κοινοπραξία «Μορέας» συνεχίζει τις διανοίξεις κατόπιν επιτάξεων, στο πλαίσιο των οποίων ορισμένοι ιδιοκτήτες αποδέχθηκαν τις τιμές. Από το νέο κόμβο προς Κυπαρισσία, νοτιοανατολικά του υπάρχοντος, έχουν διανοιχθεί 3 χιλιόμετρα περίπου προς την κατεύθυνση του δρόμου Καλού Νερού-Τσακώνας, τον οποίο συνάντησαν τα μηχανήματα και άλλα 5 περίπου προς νότο, με κατεύθυνση τα Τσουκαλέικα. Η διάνοιξη έχει φτάσει μεταξύ Σιάμου και Κατσαρού. Ο εργοταξιάρχης Θανάσης Βρέκος, πολιτικός μηχανικός, είπε στο «Θ» πως μαζί με τη διάνοιξη γίνονται παροχετεύσεις ομβρίων, ενώ διατηρούνται όλες οι κάθετες διαβάσεις προς χωριά και αγροκτήματα. Επίσης, σε ένα τμήμα νοτίως του σημερινού κόμβου προς Κυπαρισσία διαπλατύνεται ο υπάρχων εθνικός δρόμος, στο πλαίσιο κατασκευής του νέου κόμβου. Το κεντρικό εργοτάξιο θα εγκατασταθεί ανάμεσα Ζευγολατιό και Καλλιρρόη και σήμερα ξεκινούν επιχώσεις στο ακίνητο αυτό. Εκεί θα γίνουν γραφεία και άλλες εγκαταστάσεις, ενώ θα εγκατασταθούν παρασκευαστήρια ασφαλτομείγματος και πιθανώς σκυροδέματος. Ο «Μορέας» ανακαινίζει, επίσης, το Δημοτικό Σχολείο Πηδήματος, που παρεχώρησε ο Δήμος Αρφαρών, για να στεγάσει τα εργοταξιακά γραφεία μέχρι να στηθεί το κεντρικό εργοτάξιο. Αργότερα, ίσως αυτό αποτελέσει παράρτημα.
Του Κώστα Κοντοθανάση "ΘΑΡΡΟΣ" 12/05/2009
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου