Σάββατο 27 Ιουνίου 2009

ΝΕΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑ - ΡΙΖΟΜΥΛΟΣ Ανοιχτός, 4ιχνος με νησίδα και ισόπεδους κόμβους ΣΥΜΦΩΝΗΣΑΝ ΔΗΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΗΣ

Ανοιχτός με ισόπεδους κόμβους, 4ιχνος με τσιμεντένιο στηθαίο ασφαλείας στη μέση, θα είναι ο
νέος παραλιακός δρόμος Καλαμάτα - Ριζόμυλος. Τη λύση αυτή που αποδέχθηκε όλος ο κόσμος, πρότεινε ο νομάρχης Μεσσηνίας Δημήτρης Δράκος, ενώ ίδια πρόταση κατέθεσε και η Ν.Ε. του ΤΕΕ. Σ’ αυτή συμφώνησαν όλες οι παρατάξεις του Νομαρχιακού Συμβουλίου, οι Δήμοι Μεσσήνης και Πεταλιδίου και κάτοικοι - παραγωγοί της Μεσσήνης και του Μπουρνιά, που είχαν κατακλύσει χθες το πρωί την αίθουσα της Νομαρχίας "Παναγιώτης Φωτέας". Σε διευρυμένη συνεδρίαση η Ν.Ε. Προγραμματισμού και Υποδομών συζήτησε το σοβαρό αυτό θέμα, προκειμένου να δοθούν οδηγίες στους μελετητές για την ολοκλήρωση της οριστικής μελέτης. Με τη συγκεκριμένη λύση κάμφθηκαν οι αντιδράσεις τού κόσμου της Μεσσήνης στον κλειστό δρόμο κι εξασφαλίστηκε η απαιτούμενη κοινωνική συναίνεση, για να προχωρήσουν και να ολοκληρωθούν οι μελέτες χωρίς προβλήματα. Από τη συνάντηση απουσίασε ο Δήμος Καλαμάτας, παρότι είχε κληθεί.
Αναλυτικά στη χθεσινή συνεδρίαση, ο μελετητής Γιάννης Καραγιώργης ενημέρωσε για το πού βρίσκεται μελετητικά ο δρόμος. Ο διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Παναγιώτης Γιαννακέας πληροφόρησε ότι μελετητικά το έργο ξεκίνησε το 1996, από το Συμβούλιο Περιοχής με έδρα τη Μεσσήνη, από τον αείμνηστο δήμαρχο Παύλο Πτωχό. Παρατήρησε ότι η εγκεκριμένη οριστική μελέτη προβλέπει 4ιχνο δρόμο πλάτους 13,5 μέτρων, με στηθαίο ασφαλείας, «και αυτή είναι που πληροί τους βέλτιστους όρους ασφαλείας». Επεσήμανε ότι μετά τις αντιδράσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης κατέληξαν «σε δρόμο με ισόπεδους κόμβους, που θα εξυπηρετεί τους παρόδιους, ενώ το ύψος του καταστρώματος εξαρτάται από στατικούς λόγους, από τον υδροφόρο ορίζοντα και τα υδατορεύματα - ποτάμια που θα περάσουμε». Ενημέρωσε ότι θα γίνει και μελέτη οδικής ασφάλειας.
Ο νομάρχης Δημήτρης Δράκος θύμισε ότι ο δρόμος ήταν ιδέα του αξέχαστου Παύλου Πτωχού, στάθηκε στις πιέσεις και τις προοπτικές ανάπτυξης και μίλησε για «έργα υποδομών που δε θα μας φέρουν προ εκπλήξεων, γι’ αυτό είναι αναγκαία η κατασκευή του άξονα». Εκτίμησε ότι σε μια 8ετία αι πλέον θα γίνει η κατασκευή του έργου, υπενθύμισε ότι η μελέτη γίνεται με χορηγία του καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπολου και απέκρουσε μετά βδελυγμίας πως υπάρχει καθοδήγηση για διαστάσεις και προδιαγραφές του δρόμου. Ανέφερε ότι «η διαβούλευση έχει ξεκινήσει καιρό, τους ακούσαμε όλους» και σημείωσε: «Το έργο πρέπει να αναφέρεται στην επόμενη 50ετία. Η χρηματοδότηση της υλοποίησής του δεν έχει εξασφαλιστεί. Υπολογίζεται ότι απαιτούνται 40 και πλέον εκ. ευρώ. Πρέπει να έχει τις αντίστοιχες προδιαγραφές, αφού αναφέρεται στο μέλλον. Θα είναι 4ιχνος με ανοιχτούς κόμβους, ύψος όσο πρέπει, θα έχει τα χαρακτηριστικά του ανοιχτού δρόμου. Αθροίζουμε όλες τις προσεγγίσεις για να διαμορφώσουμε μια πρόταση με τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ο δρόμος και να έχει και την κοινωνική συναίνεση».
Ο δήμαρχος Μεσσήνης Κώστας Σπυρόπουλος σημείωσε ότι «θέλουμε έναν ανοιχτό δρόμο με κυκλικούς κόμβους, να γίνουν πιο πολλοί (4) και μια διαχωριστική νησίδα - φιλική στο περιβάλλον. Δε θα έχουμε αντίθετη άποψη στον 4ιχνο». Ευχαρίστησε το νομάρχη που δεν τιμώρησε το δήμο κι επεσήμανε πως δόθηκε μια λύση, με την οποία όλοι θα είναι ικανοποιημένοι.
Ο δήμαρχος Πεταλιδίου Ηλίας Κουτσοδημητρόπουλος συμφώνησε με τις γενικές αρχές που τέθηκαν, ζήτησε να μη δημιουργηθεί πρόβλημα σε Ριζόμυλο - Καρποφόρα, στη σύνδεση με το Ριζόμυλος -Πύλος και ο εθνικός δρόμος να πάει πιο κοντά στην έδρα του δήμου.
Ο αντιπρόεδρος της Ν.Ε. Μεσσηνίας του ΤΕΕ Δημήτρης Τροχάτος παρουσίασε την πρόταση της επιτροπής, που τάσσεται υπέρ ανοιχτού δρόμου με ισόπεδους κόμβους και μεταξύ άλλων προτείνει ποδηλατόδρομο έως τη Μεσσήνη.
Ο επικεφαλής της "Ανατροπής" Χρήστος Μαλαπάνης, αφού επέκρινε το νομάρχη πως πρώτη φορά συμμετέχει σε συζήτηση για το δρόμο, συμφώνησε σε ανοιχτό με ισόπεδους κόμβους και ζήτησε να ξεκαθαρίσουν το υψόμετρο, αν θα έχει παράδρομους και πώς θα χαρακτηριστεί (δευτερεύων εθνικός ή νομαρχιακός).
Ο επικεφαλής της "Συνεργασίας" Θανάσης Πετράκος είπε πως υπάρχει έλλειμμα διαλόγου και
συμφώνησε με την πρόταση, ενώ ζήτησε να υπάρξει λύση για το πώς θα πηγαίνουν στα χωράφια τους οι παραγωγοί της Μεσσήνης, χωρίς να μπαίνουν στο δρόμο.
Ο επικεφαλής της ΝΑΣ Αριστείδης Δαμαλάς συμφώνησε με τον ανοιχτό δρόμο και ζήτησε μέτρα για γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση.
Ο σύμβουλος της "Ανατροπής" Παναγιώτης Αλευράς μίλησε για ελιγμό, "κωλοτούμπα" του νομάρχη, με την οποία συμφώνησε και πρότεινε οι παράδρομοι να είναι σε προτεραιότητα.
Ο σύμβουλος της "Συνεργασίας" Νίκος Πατσαρίνος παρατήρησε ότι η μελέτη έφυγε από το δημόσιο έλεγχο και γι’ αυτό δεν προηγήθηκε η περιβαλλοντική μελέτη και ζήτησε ο ποδηλατόδρομος να φθάσει μέχρι το Ριζόμυλο.
Ο σύμβουλος της πλειοψηφίας Σπύρος Κοντοθανάσης παρατήρησε ότι έλαβαν υπόψη τους όλες τις προτάσεις και τις διαμαρτυρίες. Ο σύμβουλος της πλειοψηφίας και πρόεδρος της Αναπτυξιακής Χρίστος Ριζάς δήλωσε ότι τις κατευθυντήριες γραμμές για τη μελέτη τις έδωσε η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών και ουδέποτε ο Β. Κωνσταντακόπουλος.
Ο παραγωγός από τον Μπουρνιά Κωνσταντίνος Καρδάσης παρατήρησε ότι η περιοχή θέλει ανοιχτό δρόμο. Ο δημοτικός σύμβουλος Μεσσήνης Βασίλης Ψυχογιόπουλος τάχθηκε κατά του στηθαίου - τύπου new jersey, γιατί δεν είναι φιλικό στο περιβάλλον.
Τέλος, ο κ. Γιαννακέας ενημέρωσε ότι για το χαρακτηρισμό του νέου δρόμου θα γνωμοδοτήσει το Νομαρχιακό Συμβούλιο και θα αποφασίσει το ΥΠΕΧΩΔΕ, και πληροφόρησε πως προτείνουν δευτερεύοντα εθνικό δρόμο, ενώ μπορεί να είναι και πρωτεύων επαρχιακός.
"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 27/06/2009

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου