Δευτέρα 13 Ιουλίου 2009

Πολυκοσμία στο Ιντερνετ για διακοπές στη Μεσσηνία

image

Ρεπορτάζ Γιούλα Σαρδέλη
“Κόκκινο” χτύπησαν και το μήνα Ιούνιο οι αναζητήσεις στο Ιντερνετ για τη Μεσσηνία, από ενδιαφερόμενους που επιθυμούν να την επισκεφθούν για τις διακοπές τους. Δεν είναι τυχαίο ότι τον περασμένο μήνα χρησιμοποιήθηκαν περίπου 15.000 λέξεις - κλειδιά σχετικές με το νομό μας! Οι τουρίστες φαίνεται να ψάχνουν πολύ για προτάσεις καλής διαμονής, ικανοποιητικές υπηρεσίες, αλλά και πληροφορίες για τους αρχαιολογικούς χώρους και τα αξιοθέατα. Από το Δήμο Καλαμάτας, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Νίκος Μπασακίδης σχολιάζει την επισκεψιμότητα του “Kalamata.gr”. “Τη σελίδα μας επισκέπτονται περίπου 250 άτομα κατά μέσο όρο την ημέρα, από όλους τους μηχανισμούς αναζήτησης, το google, το wikipedia, το in.gr. Το μεγαλύτερο ποσοστό επισκεπτών είναι από την Ελλάδα, αλλά και από τις χώρες Γερμανία, Αγγλία, Εσθονία, Καναδά, Γαλλία, Κύπρο, αλλά και από την Αμερική. Τον Ιούνιο είχαμε 8.000 επισκέψεις από 45 χώρες”, τονίζει χαρακτηριστικά ο αντιδήμαρχος.
Οπως συνεχίζει, πρωτίστως ο κόσμος αυτός ψάχνει για προτάσεις διαμονής, αξιοθέατα και ιστορικά στοιχεία. “Η επισκεψιμότητα συνεχώς κινείται ανοδικά. Σύντομα θα ανεβάσουμε και link για περιήγηση και επεξήγηση των εκθεμάτων του νέου Μουσείου. Διακόσια αντικείμενα θα αναλύονται σε ψηφιακή μορφή για τους λάτρεις του Διαδικτύου από όλο τον κόσμο. Να τονίσουμε πως πολύ χρήσιμος είναι και ο χάρτης GIS που υπάρχει στο site, στον οποίο αναγράφονται πού μπορεί να πάει ο τουρίστας από όπου και αν βρίσκεται, οι τρόποι μετακίνησης, οι οδοί”, λέει κλείνοντας ο κ. Μπασακίδης.

Θετικά ήταν τα μηνύματα και από το Τμήμα Πληροφορικής της Νομαρχίας Μεσσηνίας. Μας ενημέρωσαν πως από το Μάιο μέχρι σήμερα είχαμε περίπου 15.000 “χτυπήματα” στο site της Νομαρχίας “Μessinia.gr”. Oι ενδιαφερόμενοι είναι και από την Ελλάδα και από το εξωτερικό και το πρώτο που κοιτούν είναι τα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια του νομού. Ακόμη, αρκετοί διαβάζουν ψηφιακά τα φυλλάδια της ΝΑΜ και ψάχνουν για τους αρχαιολογικούς χώρους, την ιστορία του νομού, τους μανιάτικους πύργους και το Κάστρο Καλαμάτας. Οπως μας ενημερώνει ο υπεύθυνος του site “01Messinia” Βαγγέλης Λαδάς, την συγκεκριμένη ιστοσελίδα αναζήτησης επισκέφθηκαν τον Ιούνιο πάνω από 15.000 επισκέπτες. Η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων αυτών είναι από την Ελλάδα, ενώ ένα άλλο σεβαστό ποσοστό προέρχεται από την Αγγλία, την Ιταλία και την Ολλανδία κατά πρώτο λόγο και από την Αυστραλία, την Αμερική, τη Γαλλία και τη Γερμανία σε ένα μικρότερο βαθμό. Το πρώτο που τους ενδιαφέρει είναι η διαμονή. Οι τουρίστες φαίνονται να ζητούν ξενοδοχεία και δωμάτια με πολύ καλές υπηρεσίες και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για αυτά, αρκεί να εξυπηρετηθούν και να ξεκουραστούν. Οι ενδιαφερόμενοι από το εξωτερικό επιθυμούν να υπάρχει στο κατάλυμα οπωσδήποτε υπηρεσία Διαδικτύου και πισίνα. Δεύτερη στα “ψαξίματα” των επισκεπτών ύστερα από τη διαμονή, έρχεται η αναζήτηση ακινήτων. Είναι μια τάση που δείχνει πως θα έχει μεγάλη ανάπτυξη στο μέλλον και μάλιστα κοντά στην περιοχή της Πυλίας.
Νούμερο ένα αρχαιολογικό... must των διακοπών αναδεικνύεται η Αρχαία Μεσσήνη, ενώ ακολουθεί το Κάστρο της Κορώνης. Οπως μας λένε οι άνθρωποι του “01Messinia”, το νέο Μουσείο της Καλαμάτας ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό. Περιοχές με μεγάλο περιβαλλοντικό ενδιαφέρον είναι η Βοϊδοκοιλιά και η Γιάλοβα. Ισως το καλό promotion του φυσικού κάλλους και των επιχειρήσεων να έχει οδηγήσει στην εξέλιξη αυτή.
Οπως απαντά ο κ. Λαδάς σε ερώτηση της “Ε”, οι επιχειρήσεις της Μεσσηνίας - μεγάλες και μικρές - έχουν συνειδητοποιήσει την ανάγκη για χρήση υπηρεσιών Διαδικτύου. “Ολα σχεδόν τα καταλύματα είναι σε ιστοσελίδες, ακόμη και αν δεν είναι οι δικές τους αποκλειστικά. Ισως λόγω της κρίσης που ξεκίνησε από το χειμώνα με τους πράκτορες του εξωτερικού, συνειδητοποίησαν πως αυτό το μεγάλο ποσοστό των χρημάτων που έπαιρναν τα γραφεία, μπορούν να τα διαθέσουν στην ανάπτυξη του δικού τους ιστοχώρου, ώστε να έχουν μεγαλύτερο κέρδος δικό τους”, τονίζει ο ίδιος. Το σίγουρο είναι πως για τον Ελληνα οι ημέρες των διακοπών σαφώς και έχουν μειωθεί, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Ομως το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι θέλουν αυτά τα χρήματα που μπορούν να διαθέσουν, να τα δώσουν σε καταλύματα που θα τους προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες και εξυπηρέτηση, ύστερα από έναν “βαρύ” χειμώνα, που πέρασε με την ψυχολογική πίεση της οικονομικής κρίσης.

”ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” 13/07/2009

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου