«Μάχη» για το Αθήναιο-Λεύκτρο
«Μάχη» δίνεται για την ολοκλήρωση του τμήματος Αθήναιο-Λεύκτρο, με το οποίο θα παρακάμπτονται οι στροφές της Μεγαλόπολης.
«Παλεύουμε με το χρόνο», είπε στο «Θ» ο Γιάννης Καρνέσης, διευθυντής της ΕΥΔΕ Μελετών-Κατασκευών Έργων Παραχώρησης Πελοποννήσου, αναφέροντας ότι στόχος είναι να σταματήσουν τα συνεργεία να εργάζονται μόνο τις 3 ημέρες του Δεκαπενταύγουστου. Η προθεσμία περαίωσης του έργου είναι το τέλος της χρονιάς και ο κ. Καρνέσης ήταν λίγο επιφυλακτικός ως προς το χρόνο ολοκλήρωσης. Όσον αφορά στις επιτάξεις από την Τσακώνα μέχρι την Καλαμάτα, επιτυγχάνεται ο στόχος να φτάσουν μέχρι την είσοδο της μεσσηνιακής πρωτεύουσας μέσα στο καλοκαίρι. Οι πληρωμές των επιτάξεων θα συνεχιστούν μετά το Δεκαπενταύγουστο για το τμήμα από το 10ο μέχρι το 21ο χιλιόμετρο (νέο Νοσοκομείο).
Αυξήσεις διοδίων
«Μάχη» δίνεται για την ολοκλήρωση του τμήματος Αθήναιο-Λεύκτρο, με το οποίο θα παρακάμπτονται οι στροφές της Μεγαλόπολης.
«Παλεύουμε με το χρόνο», είπε στο «Θ» ο Γιάννης Καρνέσης, διευθυντής της ΕΥΔΕ Μελετών-Κατασκευών Έργων Παραχώρησης Πελοποννήσου, αναφέροντας ότι στόχος είναι να σταματήσουν τα συνεργεία να εργάζονται μόνο τις 3 ημέρες του Δεκαπενταύγουστου. Η προθεσμία περαίωσης του έργου είναι το τέλος της χρονιάς και ο κ. Καρνέσης ήταν λίγο επιφυλακτικός ως προς το χρόνο ολοκλήρωσης. Όσον αφορά στις επιτάξεις από την Τσακώνα μέχρι την Καλαμάτα, επιτυγχάνεται ο στόχος να φτάσουν μέχρι την είσοδο της μεσσηνιακής πρωτεύουσας μέσα στο καλοκαίρι. Οι πληρωμές των επιτάξεων θα συνεχιστούν μετά το Δεκαπενταύγουστο για το τμήμα από το 10ο μέχρι το 21ο χιλιόμετρο (νέο Νοσοκομείο).
Αυξήσεις διοδίων
Θέσαμε υπόψη του κ. Καρνέση χθεσινό δημοσίευμα της «Ελευθεροτυπίας», με τίτλο «Για αυξήσεις στα διόδια πιέζουν οι... τράπεζες», στο οποίο, μεταξύ άλλων, αναφέρονταν τα εξής: «Σε... θεματοφύλακες των συμβάσεων για τους αυτοκινητόδρομους αναδεικνύονται οι τράπεζες και, σύμφωνα με πληροφορίες, πιέζουν για προβλεπόμενες αυξήσεις στα διόδια για να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση των έργων, συνολικού ύψους 8 δισ. ευρώ, από τα οποία το 40% αντιπροσωπεύουν τα δάνεια.Αφορμή για την “γκρίνια” είναι η σχεδόν καθολική μείωση των διελεύσεων Ι.Χ. και κυρίως φορτηγών από τις εθνικές οδούς, που θεωρείται άλλο ένα σημάδι της οικονομικής κρίσης». Ο κ. Καρνέσης επεσήμανε πως ο ίδιος αγνοεί τις αναφερόμενες πιέσεις εκ μέρους των τραπεζών και τόνισε ότι ο τρόπος αύξησης των διοδίων περιγράφεται ρητά, κατηγορηματικά και δεσμευτικά στους νόμους με τους οποίους κυρώθηκαν οι συμβάσεις παραχώρησης. Οι τράπεζες γνωρίζουν τις συμβάσεις και δεν υπάρχει πρόθεση του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ να αλλάξουν οι νόμοι. Ο κ. Καρνέσης ανέφερε ακόμα πως, γενικά, για να γίνει αύξηση διοδίων, θα πρέπει να τελειώσουν οι εργασίες σε ένα κομμάτι. Για παράδειγμα, στο τμήμα Κόρινθος-Τρίπολη προβλέπεται να τελειώσουν το Μάρτιο του 2010, οπότε θα γίνει αύξηση διοδίων.Σχετικά δε με την πληρωμή διοδίων ενόσω εκτελούνται έργα, ο ίδιος ανέφερε πως στην Ελλάδα εφαρμόστηκε όσον αφορά στις συμβάσεις παραχώρησης ό,τι γίνεται στη Γαλλία, την Ιταλία και την Ισπανία. Όταν στις χώρες αυτές γίνεται επέκταση κατά πλάτος των αυτοκινητοδρόμων επειδή οι συνθήκες κυκλοφορίας το επιβάλλουν (σε ζώνες απαλλοτρίωσης που έχουν οριστεί έναν αιώνα πριν!), ουδείς διανοείται ότι δε θα πληρώσει όσο γίνονται τα έργα.
Η πιο σύνθετη γέφυρα μετά του Ρίου
Η πιο σύνθετη γέφυρα μετά του Ρίου
Σχετικά με το κατακρημνισθέν το 2003 τμήμα Παραδεισίων-Τσακώνας, «ο στόχος ν’ ανεβούμε από το έδαφος πριν μας πιάσουν οι βροχές έχει επιτευχθεί», είπε ο κ. Καρνέσης, που είναι υπεύθυνος και για το κομμάτι αυτό, χαρακτηρίζοντας πολύ καλές τις γεωτεχνικές εργασίες που έχουν γίνει. Μάλιστα, γίνονται και εργασίες ανάντη του πρανούς για αποστράγγιση. Επίσης, προχωρούν οι εργασίες για την πιο σύνθετη γέφυρα μετά αυτήν του Ρίου, που θα γεφυρώσει το χάσμα στη μεγάλη κατολίσθηση. Η γέφυρα έχει παραγγελθεί, τα κομμάτια της κατασκευάζονται και αναμένεται να έρθουν το Σεπτέμβριο με Οκτώβριο. Ο στόχος είναι να παραδοθεί το τμήμα αυτό το 2010.
ΕπιτάξειςΌσον αφορά στις επιτάξεις από την Τσακώνα μέχρι την Καλαμάτα, επιτυγχάνεται ο στόχος να φτάσουν μέχρι την είσοδο της μεσσηνιακής πρωτεύουσας μέσα στο καλοκαίρι. Οι πληρωμές των επιτάξεων θα συνεχιστούν μετά το Δεκαπενταύγουστο για το τμήμα από το 10ο μέχρι το 21ο χιλιόμετρο (νέο Νοσοκομείο).
Κόρινθος-Πάτρα
ΕπιτάξειςΌσον αφορά στις επιτάξεις από την Τσακώνα μέχρι την Καλαμάτα, επιτυγχάνεται ο στόχος να φτάσουν μέχρι την είσοδο της μεσσηνιακής πρωτεύουσας μέσα στο καλοκαίρι. Οι πληρωμές των επιτάξεων θα συνεχιστούν μετά το Δεκαπενταύγουστο για το τμήμα από το 10ο μέχρι το 21ο χιλιόμετρο (νέο Νοσοκομείο).
Κόρινθος-Πάτρα
Η κατασκευή του άξονα Ελευσίνας-Κορίνθου-Πατρών-Πύργου-Τσακώνας θέτει σε χρονική προτεραιότητα ολοκλήρωσης το (δύσκολο τεχνικά, με σήραγγες) τμήμα Κορίνθου-Πατρών. Οι εργασίες εκεί προχωρούν, ενώ άρχισαν οι διαδικασίες επίταξης για να ξεκινήσει η κατασκευή του τμήματος Πατρών-Πύργου (νέα χάραξη, ανατολικά του νυν δρόμου). Για το τμήμα από τον Πύργο μέχρι την Τσακώνα η προθεσμία παράδοσης είναι 72 μήνες από τον Αύγουστο του 2008, οπότε υπάρχουν χρονικά περιθώρια, γι’ αυτό και το βάρος έχει δοθεί μέχρι τον Πύργο.
Σήραγγα ΑρτεμισίουΣύμφωνα με ενημέρωση από την κατασκευάστρια κοινοπραξία, ο νέος κλάδος της σήραγγας Αρτεμισίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο των εργασιών και θα δοθεί στην κυκλοφορία μέσα στο μήνα Αύγουστο.H ακριβής ημερομηνία παράδοσης της σήραγγας στην κυκλοφορία δεν είναι γνωστή, εκτιμάται όμως από την κοινοπραξία ως πιθανή ημερομηνία η 12η Αυγούστου.
Του Κώστα Κοντοθανάση "ΘΑΡΡΟΣ" 31/07/2009
Σήραγγα ΑρτεμισίουΣύμφωνα με ενημέρωση από την κατασκευάστρια κοινοπραξία, ο νέος κλάδος της σήραγγας Αρτεμισίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο των εργασιών και θα δοθεί στην κυκλοφορία μέσα στο μήνα Αύγουστο.H ακριβής ημερομηνία παράδοσης της σήραγγας στην κυκλοφορία δεν είναι γνωστή, εκτιμάται όμως από την κοινοπραξία ως πιθανή ημερομηνία η 12η Αυγούστου.
Του Κώστα Κοντοθανάση "ΘΑΡΡΟΣ" 31/07/2009
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου