Σάββατο 15 Αυγούστου 2009

Του χρόνου τον Αύγουστο κοντά στην ολοκλήρωση ο αυτοκινητόδρομος.

image

Τα δοκάρια του καταστρώματος τοποθετούνται στην εντυπωσιακή γέφυρα Αλφειού, που έχει όψη αεροδρομίου

image

Εντυπωσιακό “κατ εντ κάβερ” κατασκευάζεται στο τμήμα έξοδος σήραγγας Ραψομμάτη - Μαλλωτά, με στόχο να παραδοθεί στο τέλος του χρόνου

image

Οι σήραγγες στο Νεοχώρι που θα παραδοθούν το 2010, θα βελτιώσουν την οδική ασφάλεια

image

Καινούργια γέφυρα φτιάχνεται στα Παραδείσια, δίπλα στη γέφυρα του τρένου και θα αποτελέσει μέρος του κόμβου των Παραδεισίων

Ο Αύγουστος του 2010 είναι η κρίσιμη, η πιο σημμαντική ημερομηνία για τον εθνικό δρόμο Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας. Του χρόνου τέτοιο καιρό θα παραδοθούν καθοριστικά τμήματα του αυτοκινητόδρομου, όπως η διάβαση Καλογερικού, με τα οποία θα καταργηθούν στροφές και επικίνδυνα κομμάτια στον υφιστάμενο προβληματικό δρόμο. Λίγο αργότερα, το φθινόπωρο, θα παραδοθεί και το τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα που ανακατασκευάζεται, με το οποίο θα αποτελέσουν οριστικά παρελθόν οι στροφές της Τσακώνας. Ενα έργο τεχνικά πολύ δύσκολο, καθώς τα συνεργεία που εργάζονται, αντιμετωπίζουν καθημερινά νέα γεωτεχνικά προβλήματα που ανακύπτουν κατά την υλοποίηση των εργασιών. Γίνεται φανερό πως το Παραδείσια - Τσακώνα, εκεί που σχεδιάστηκε από την αρχή, θα χρειαστεί την πιο εξελιγμένη κατασκευαστικά τεχνολογία για να θωρακιστεί και να αποτελέσει ένα ασφαλές οδικό έργο.

Για να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά, με βάση πληροφορίες μας από αρμόδιες πηγές, αλλά και με όσα ανακοίνωσε την Τετάρτη ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς:
- Το τμήμα Αθήναιο - Λεύκτρο που περιλαμβάνει τη σήραγγα Ραψομμάτη και παρακάμπτει τις στροφές της Μεγαλόπολης, θα είναι έτοιμο μέχρι τέλος του 2009. Αυτό δεν είναι σίγουρο. Η κατασκευάστρια κοινοπραξία εργάζεται σε έντονους ρυθμούς στις οδούς πρόσβασης της σήραγγας Ραψομμάτη και ο “Μορέας” κατασκευάζει το δεύτερο κλάδο της σήραγγας, όμως, γίνεται μεγάλη μάχη με το χρόνο. «Αν μας βοηθήσει ο καιρός, θα το προλάβουμε», μας είπε στέλεχος της κοινοπραξίας, αλλά εννοούσε πως καλός καιρός σημαίνει να μπορούν να ρίξουν άσφαλτο Νοέμβριο - Δεκέμβριο σε μια ορεινή και με χαμηλές θερμοκρασίες περιοχή. Η μεγάλη ένταση των εργασιών είναι στο δύσκολο τμήμα έξοδος σήραγγας Ραψομμάτη - Μαλλωτά, όπου φτιάχνονται “κατ εντ κάβερ” και ημιστέγαστρα. Στην εντυπωσιακή γέφυρα Αλφειού τα δοκάρια τού καταστρώματος θα έχουν ολοκληρωθεί το πρώτο 10ήμερο του Σεπτεμβρίου και αμέσως μετά θα πέσει η πλάκα. Ο “Μορέας” προχωρά εντατικά και τη δεύτερη σήραγγα Ραψομμάτη, η οποία θα είναι έτοιμη τους πρώτους μήνες του 2010.
- Το τμήμα Τρίπολη - Αθήναιο που περιλαμβάνει και τη σήραγγα Καλογερικού, θα παραδοθεί τον Αύγουστο του 2010. Μ’ αυτό θα παρακάμπτονται οι στροφές στο Καλογερικό και όλος ο σημερινός δρόμος μέχρι και μέσα από την Ασέα.
- Οι βελτιώσεις στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος - Τρίπολη θα ολοκληρωθούν το Μάρτιο του 2010. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται οι βελτιώσεις σε δύο επικίνδυνες στροφές μεταξύ Νεοχωρίου και Αρτεμισίου και μετά το σταθμό εξυπηρέτησης της Αλέας. Τότε ή λίγο αργότερα θα παραδοθούν και οι σήραγγες στο Νεοχώρι. Τον Αύγουστο του ίδιου χρόνου θα παραδοθούν οι σήραγγες στις κεραίες (στη Στέρνα) και η παραλλαγή στο Σπαθοβούνι. Στις σήραγγες στις κεραίες, στην κατεύθυνση προς Τρίπολη, θα φτιαχθεί και μια μεγάλη γέφυρα.
- Το τμήμα Λεύκτρο - Παραδείσια, που δουλεύεται εντατικά από το “Μορέα”, θα παραδοθεί μέσα στο 2010.
- Στο τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα που ανακατασκευάζεται λόγω κατολισθήσεων, φτιάχνεται ουσιαστικά ένας καινούργιος δρόμος από την αρχή. Χαμηλά στην Τσακώνα, σε σημείο που φαίνεται από τον υφιστάμενο δρόμο, το οδόστρωμα σκάφτηκε και ο δρόμος θα ξαναφτιαχθεί. Οπως πληροφορηθήκαμε, εκεί υπήρχε σπασμένο τεχνικό, είχε καταρρεύσει, και το νερό είχε περάσει στο σώμα της οδού.
Στέλεχος της κατασκευάστριας κοινοπραξίας μάς είπε ότι «το φθινόπωρο 2010 το έργο τελειώνει. Αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από την χρηματοδότηση, από το αν είναι καλή η ροή και από τις καιρικές συνθήκες. Αν θα είναι βαρύς ο χειμώνας. Στην κοιλαδογέφυρα των 470 μέτρων μέσα στο Σεπτέμβρη θα μπουν τα δοκάρια στο μισό εύρος. Στην τοξωτή που είναι πολύ δύσκολη τεχνικά, καθώς βρίσκεται στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης, το Σεπτέμβριο ξεκινάει το κυρίως υποστύλωμα και Απρίλιο -Μάιο του 2010 αρχίζουν οι εργασίες του τόξου. Στις δύο 160άρες γέφυρες, στη μία έχει πέσει το 1/3 του φορέα και στην άλλη αποκαθίστανται τα γεωτεχνικά προβλήματα που ανακύπτουν καθημερινά. Προς τα Παραδείσια, δίπλα στη γέφυρα του τρένου, φτιάχνεται γέφυρα του “Μορέα”, στο πλαίσιο της κατασκευής του κόμβου των Παραδεισίων.
Τέλος, ο “Μορέας” δουλεύει και στη Μεσσηνία, όπου έχει χαραχθεί ο νέος δρόμος στα πρώτα 4 - 5 χιλιόμετρα, με αρχή από την Αλλαγή. Στο ρέμα “Ντουράκος” αυτές τις μέρες γίνονται αντιπλημμυρικά έργα για το δρόμο.
- Ο κλάδος Λεύκτρο - Σπάρτη θα παραδοθεί το Σεπτέμβριο του 2012.

“ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” 15/08/2009

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου