«Να παραμείνει ως έχει η εθνική οδός στα 6 χιλιόμετρα που διασχίζει τον βιότοπο του Καϊάφα, προκειμένου να απεμπλακεί η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πύργου - Τσακώνας, φαίνεται τελικά να επιλέγει το υπουργείο Υποδομών». Αυτό αναφέρει χθεσινό ρεπορτάζ της εφημερίδας “Καθημερινή“ - και όπως φαίνεται, η ηγεσία του υπουργείου προσανατολίζεται στην αυτονόητη λύση που είχε προτείνει από την αρχή η “Ε“.
Αναλυτικά το ρεπορτάζ της “Καθημερινής“ αναφέρει: «Οπως εκτιμούν οι μελετητές του υπουργείου, πρόκειται για τη μόνη λύση που δεν θα επηρεάσει δυσανάλογα τον βιότοπο ή τον προϋπολογισμό του έργου, με δεδομένη και τη μικρή κυκλοφορία του δρόμου. Την άποψη αυτή ενστερνίστηκε εσχάτως και η ηγεσία του υπουργείου, απορρίπτοντας την πρόταση των υπηρεσιών του υπουργείου Περιβάλλοντος να ανατεθεί... στους εργολάβους η εξεύρεση της λύσης που θα πληρωθούν για να υλοποιήσουν! Η θέση του υπουργείου θα πρέπει να επισημοποιηθεί μέσα στον Φεβρουάριο, καθώς η χώρα έχει δεσμευτεί απέναντι στην Κομισιόν. Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα στο υπουργείο Υποδομών, ο γενικός γραμματέας συγχρηματοδοτούμενων έργων, κ. Σέργιος Λαμπρόπουλος, τάχθηκε υπέρ της λύσης που προτείνουν οι μελετητές που γνωμοδοτούν για λογαριασμό του υπουργείου. Οι μελετητές εξέτασαν 4 σενάρια για τη χάραξη του αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Σαμικού - Ζαχάρως (8,5 χλμ.) και
κατέληξαν ότι η πλέον πρόσφορη λύση είναι η διατήρηση του δρόμου ως έχει στα 6 χλμ. που διέρχεται μέσα από την προστατευόμενη περιοχή του Καϊάφα. Οπως υποστηρίζουν, η λύση αυτή είναι εφικτή λόγω του μικρού κυκλοφοριακού φόρτου του συγκεκριμένου τμήματος του δρόμου, το οποίο μάλιστα είχε θέσει εν αμφιβόλω τη σκοπιμότητα υλοποίησης του άξονα Πύργου -Τσακώνας (περίπου 3.500 οχήματα/ημέρα το 2008).
Οι μελετητές, ωστόσο, αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να αναζητηθεί μια διαφορετική λύση στο μέλλον, χωρίς την πίεση του χρόνου και του ευρωδικαστηρίου. Οσον αφορά το πρόβλημα που θα προκαλέσει η διατήρηση του σημερινού τμήματος της εθνικής οδού σε μήκος 6 χλμ., δηλαδή την απότομη στένωση του δρόμου, οι μελετητές εκτιμούν ότι μπορεί να μετριαστεί με τη λήψη των κατάλληλων μέτρων. Τέτοια θα μπορούσαν να είναι
η τοποθέτηση προειδοποιητικών ηλεκτρονικών πινακίδων στην περιοχή των κόμβων Σαμικού και Ζαχάρως (που θα ειδοποιούν τους οδηγούς ότι εισέρχονται σε προστατευόμενη περιοχή) και η υλοποίηση παρεμβάσεων επί της υφιστάμενης οδού για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Οι μελετητές απορρίπτουν τη λύση μιας εντελώς διαφορετικής χάραξης, που θα παρακάμπτει όχι μόνο τον Καϊάφα αλλά και ολόκληρη την περιοχή. Κι αυτό γιατί “θα οδηγούσε στην υλοποίηση ενός πολύ μεγαλύτερου και διαφορετικής φιλοσοφίας έργου, για το οποίο δεν υπάρχουν διαθέσιμες ούτε μελέτες ούτε δεδομένα για την αξιολόγησή του“.
“Πάγωμα“
Το επίμαχο τμήμα του δρόμου είναι μέρος του άξονα Ελευσίνας - Πάτρας - Πύργου -Τσακώνας, που ανακατασκευάζεται από την κοινοπραξία “Ολυμπία Οδός“. Το καλοκαίρι του 2007 το 22,5% της προστατευόμενης περιοχής κάηκε από τις καταστροφικές πυρκαγιές που έπληξαν την Πελοπόννησο. Κατόπιν, κάτοικοι και
φορείς της περιοχής προσέφυγαν στο ΣτΕ υπέρ της ακύρωσης των περιβαλλοντικών όρων του έργου και πέτυχαν το “πάγωμα“ κάθε εργασίας.
Στο θέμα ενεπλάκη και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που ξεκίνησε διαδικασίες παραπομπής της χώρας στο ευρωδικαστήριο. Η ελληνική πλευρά έχει δεσμευτεί απέναντι στην Ε.Ε. ότι η διερεύνηση των εναλλακτικών λύσεων θα ολοκληρωθεί μέσα στον Φεβρουάριο, προκειμένου να εγκριθεί έως το καλοκαίρι νέα μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και το έργο να απεμπλακεί».
“ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” 05/02/2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου