Σάββατο 6 Μαρτίου 2010

ΔΡΟΜΟΙ ΠΡΟΣ ΠΥΛΟ ΚΑΙ ΠΟΤΑ Αίτημα για χρηματοδότηση από το υπουργείο Υποδομών ΜΕΧΡΙ ΤΑ 110 ΕΚ. ΕΥΡΩ ΕΚΤΙΜΑΤΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ

image

Την ένταξη στο τομεακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ του υπουργείου Υποδομών των δρόμων Καλαμάτα - Ριζόμυλος(του νέου), Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη (και με την παράκαμψη της Πύλου)
και Σουληνάρι - Κορυφάσιο - Ρωμανού, θα διεκδικήσει η Μεσσηνία. Το συνολικό κόστος όλων αυτών των έργων εκτιμάται πως φθάνει τα 110 εκ. ευρώ.
Αυτό τονίστηκε χθες σε ευρεία σύσκεψη στην Αναπτυξιακή Μεσσηνίας, υπό την προεδρία του νομάρχη Δημήτρη Δράκου, δημάρχων του νομού, μελετητών, μηχανικών του υπουργείου Υποδομών και της Περιφέρειας Πελοποννήσου και εκπροσώπου της ΤΕΜΕΣ. Στη συνάντηση έγινε αναλυτική ενημέρωση για την πορεία των μελετών και πάνω στους χάρτες.
Ο νομάρχης Δ. Δράκος εκτίμησε στην “Ε“ ότι «δεν είναι απαγορευτικό το αίτημα για ένταξη στο τομεακό του υπουργείου, αν και το πρόγραμμα είναι περιορισμένο και έχει ήδη βάρη.
Με τις εκπτώσεις που θα πάρει συνολικά το έργο, επιβάλλεται να γίνει». Εξέφρασε την πίστη ότι «θα τα καταφέρουμε, γιατί η μελέτη του Ριζόμυλος -Πύλος - Μεθώνη ήταν ενταγμένη στο Γ’ ΚΠΣ, γιατί όλες οι πολιτικές δυνάμεις έχουν μιλήσει για την αναγκαιότητα των έργων και ο υπουργός κ. Ρέππας έχει συναινέσει και έχει υποστηρίξει ότι είναι στις προτεραιότητες».
Ο κ. Δράκος είπε ότι οι απαλλοτριώσεις θα ενταχθούν και θα πληρωθούν  από το πρόγραμμα και παρατήρησε: «Ζήτησα να έχουμε γρήγορα και τους δρόμους Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη
και Σουληνάρι - Κορυφάσιο - Ρωμανού, για να καταθέσουμε πρόταση σε περίπτωση σύντομης προκήρυξης από το υπουργείο».
Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ
• Αναλυτικά, σύμφωνα με την ενημέρωση που έγινε:

• Στο δρόμο Καλαμάτα - Ριζόμυλος: Εχει τελειώσει και η οριστική μελέτη. Συμφωνούν όλοι για το έργο. Υπάρχει ετοιμότητα για δημοπράτηση.
• Στο Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη:
Εγινε η μελέτη χωροθέτησης και έχει υποβληθεί η περιβαλλοντική για έγκριση στην Περιφέρεια. Υπάρχει ετοιμότητα να ξεκινήσει η οριστική μελέτη.
• Στο Σουληνάρι - Κορυφάσιο - Ρωμανού: Βρίσκεται σε ακόμα καλύτερο στάδιο. Προχωράει γρήγορα η οριστική μελέτη. Θεωρείται ήπιος δρόμος, χωρίς επιχώσεις, τεχνικά, παρεμβάσεις
σε δασικές περιοχές. Βαδίζει στην παλιά μελέτη Παπαδήμα η χάραξη, που έχει απαλλοτριώσεις από την εποχή της δικτατορίας.
• Τα προβλήματα που καταγράφηκαν, είναι:
• Η ανάγκη για ταχύτερες εγκρίσεις περιβαλλοντικών μελετών, που καθυστερούν στη Διεύθυνση ΠΕΧΩ της Περιφέρειας. «Είπαμε να συνδράμουμε και στελεχιακά την Περιφέρεια. Θα κάνω σχετική πρόταση τη Δευτέρα στον κ. Χατζημιχάλη», είπε ο νομάρχης.
• Ενα κομμάτι 2 - 2,5 χλμ. που δε μελετάται. Είναι η συνέχεια της δυτικής σύνδεσης του αυτοκινητόδρομου, από τον υφιστάμενο δρόμο Ασπροχώματος - Μεσσήνης μέχρι το νέο δρόμο Καλαμάτα - Ριζόμυλος.
• Η επέκταση της σύμβασης, ύψους περίπου 300.000 ευρώ, για την παράκαμψη της Πύλου, όπου υπάρχει παλιά χωροθέτηση και προμελέτη. Πρέπει να προσαρμοστεί στα αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά της σημερινής μελέτης.
ΕΞΩ ΑΠΟ ΟΙΚΙΣΜΟΥΣ
• Ο κ. Δράκος παρατήρησε ότι όλοι αυτοί οι δρόμοι περνούν έξω απ’ όλους τους οικισμούς, νότια από Ριζόμυλο, Νερόμυλο, μεταξύ Καζάρμας - Χαραυγής βόρεια από Σουληνάρι και Χανδρινού, έξω από Φρουτζή και Κρεμμύδια και βγαίνει μπροστά από το νεκροταφείο, έξω από Γλυφάδα, Ικλαινα και βόρεια από Κορυφάσιο για να συναντήσει τον καινούργιο δρόμο Ρωμανού - Γαργαλιάνοι στη διασταύρωση Ρωμανού. Τα πιο πολλά τεχνικά - γέφυρες, πέρα από Πάμισο και Αρι, θα είναι από Χανδρινού μέχρι Πύλο.
Στη σύσκεψη μετείχαν ο αντινομάρχης Στ. Αναστασόπουλος, οι δήμαρχοι Μεσσήνης Κ. Σπυρόπουλος, Πεταλιδίου Ηλ. Κουτσοδημητρόπουλος, Νέστορος Τ. Τσορώνης, Χιλιοχωρίων Τ.
Δαρσακλής, Πύλου Γ. Χρονόπουλος, οι διευθυντές της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Καλαμάτας Β. Τζαμουράνης και των Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας Π. Γιαννακέας, μελετητές, μη-
χανικοί από το υπουργείο Υποδομών και ο τεχνικός προϊστάμενος της ΤΕΜΕΣ Ν. Κατσικερός.

“ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” 06/03/2010

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου