Τετάρτη 31 Μαρτίου 2010

ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΟΙ ΣΤΡΟΦΕΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ

Επιτέλους, στην Ιστορία πέρασαν οι στροφές της Μεγαλόπολης αφού πλέον έδωσαν τη θέση τους στο νέο τμήμα Αθήναιο - Λεύκτρο, μήκους 15 χιλιομέτρων, που παραδόθηκε χθες το μεσημέρι στην κυκλοφορία φέρνοντας ακόμα πιο κοντά την Καλαμάτα με την Αθήνα και τα υπόλοιπα αστικά κέντρα της Πελοποννήσου.
“Ανοιχτή πόλη” χαρακτήρισε την Πελοπόννησο ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας, ο οποίος έδωσε το “παρών” στα εγκαίνια του τμήματος του νέου αυτοκινητόδρομου. Η διαδρομή για την Αθήνα έγινε συντομότερη κατά περίπου 20 λεπτά και φυσικά ασφαλέστερη. Σύμφωνα πάντως με τα χρονοδιαγράμματα, τον Αύγουστο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος από την Κόρινθο μέχρι τα Παραδείσια - με πιθανότερη ημερομηνία, σύμφωνα με πληροφορίες από στελέχη της κοινοπραξίας “Μορέας”, την 4η Αυγούστου.
“Μεγάλη εβδομάδα για τους Ελληνες, και παρά το κλίμα των ημερών που δεν ενδείκνυται για πανηγύρια, είμαστε χαρούμενοι γιατί σήμερα παραδίδεται ένα έργο ανθρώπων σε ανθρώπους, το οποίο ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους” τόνισε ο κ. Ρέππας που χαρακτήρισε το έργο “θεάρεστο”. Παράλληλα ο υπουργός Υποδομών επεσήμανε ότι καταβάλλονται μεγάλες προσπάθειες ώστε το έργο να παραδοθεί στο σύνολό του πριν το 2012, για να τεθούν οι βάσεις και οι προϋποθέσεις η Πελοπόννησος να λειτουργήσει ως “ανοιχτή πόλη”.
Ο Δημήτρης Ρέππας έκανε ιδιαίτερη αναφορά -για τη συμβολή τους στην πρόοδο του έργου όλα αυτά τα χρόνια- στους πρώην υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ Κώστα Λαλιώτη, που μάλιστα παρέστη χθες στην τελετή εγκαινίων, και Βάσω Παπανδρέου, καθώς επίσης στον αείμνηστο Αντώνη Ματσίγκο, επί πολλά χρόνια γ.γ. της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Δεν παρέλειψε ακόμη να αναφερθεί και στην προσφορά των κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας, αναφέροντας τον τ. πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή, τον τ. υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά και τον τ. υφυπουργό Θεμιστοκλή Ξανθόπουλο, επί εποχής των οποίων ολοκληρώθηκαν οι συμβάσεις και ξεκίνησε το έργο.
“Το έργο αυτό αποτελεί την πιο πειστική απάντηση σε αυτούς που αναρωτιούνται αν η Ελλάδα μπορεί”, σημείωσε ο Αρκάς πολιτικός που στη συνέχεια μίλησε για τις μεγάλες προσπάθειες της κο νοπραξίας και των επικεφαλής της, αλλά ιδίως των 1.500 εργαζομένων που όπως είπε “υπερέβησαν εαυτόν και άφησαν το ίχνος τους στην περιοχή της Πελοποννήσου”.

ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΣΑΚΩΝΑ
Για τους οδικούς άξονες ο κ. Ρέππας τόνισε ότι τα σχεδιαγράμματα θα προχωρήσουν κανονικά, και σε συνδυασμό με αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο θα αλλάξουν προς το καλύτερο τη χώρα. Εγγυημένη πρέπει να θεωρείται, είπε εξάλλου, η χρηματοδότηση ιδίως για το τμήμα Τσακώνα - Παραδείσια, για το οποίο έχουν κατά καιρούς εκφραστεί φόβοι ότι κινδυνεύει λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης. Οσον αφορά τη διαδικασία απαλλοτριώσεων οικοπέδων που έχουν ήδη επιταχθεί για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου, ο υπουργός τόνισε ότι είναι θέμα των δικαστηρίων και στη συνέχεια οι κρατικές υπηρεσίες θα προχωρήσουν στην πληρωμή. Για τις τιμές των διοδίων στον αυτοκινητόδρομο, σημείωσε ότι θα τηρηθούν όλα όσα προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης και θα διαμορφωθούν ώστε να ανταποκρίνονται στις υπηρεσίες που θα παρέχονται στους οδηγούς.
Στα ευχάριστα των χθεσινών εγκαινίων συγκαταλέγεται βεβαίως το γεγονός ότι -όπως ειπώθηκε όχι μόνο από το Δημήτρη Ρέππα, αλλά και από τον πρόεδρο και γενικό διευθυντή του κατασκευαστικού ομίλου “Ακτωρ” Δημήτρη Κούτρα-ο νέος αυτοκινητόδρομος είναι πιθανόν θα ολοκληρωθεί πλήρως μέχρι το τέλος του 2011, συμπεριλαμβανομένου του κλάδου Λεύκτρο - Σπάρτη. Προφανώς σε αυτό το αισιόδοξο χρονοδιάγραμμα δεν περιλαμβάνεται ο περιφερειακός δακτύλιος της Καλαμάτας που σύμφωνα με τις πρόσφατες εξαγγελίες του Γιάννη Καρνέση θα είναι έτοιμος μέχρι το Σεπτέμβριο του 2012.
Σίγουρο πάντως πρέπει να θεωρείται, έπειτα και από τις επανειλημμένες διαβεβαιώσεις των υπευθύνων του έργου, ότι τον Αύγουστο ο αυτοκινητόδρομος θα είναι πλήρης από την Κόρινθο μέχρι τα Παραδείσια, σε μήκος 115 χλμ. και με λειτουργική ταχύτητα 130 χλμ/ώρα. Ετσι θα παραμένουν πλέον το “αμαρτωλό” τμήμα Τσακώνα - Παραδείσια, που κατασκευάζεται με εθνικούς πόρους, και το Τσακώνα - Καλαμάτα.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι το τμήμα που παραδόθηκε χθες περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 2 σήραγ
γες στο Ραψομμάτη μήκους 1.360 μέτρων η καθεμιά και μία γέφυρα στον Αλφειό 7 ανοιγμάτων, μήκους 244 μέτρων.
“Η κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση περιφερειακώ και νομαρχιακών οδών που έχουν ενταχθεί στην 4η Προγραμματική Περίοδο, θα δώσει την ευκαιρία στις παραγωγικές δυνάμεις να καλύψουν το χαμένο έδαφος. Οι καθυστερήσεις οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στη Νέα Δημοκρατία που δεν ενέταξε τέτοια έργα στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων”, δήλωσε λίγο μετά τα εγκαίνια του δρόμου ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης.

ΠΑΡΟΥΣΙΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΥΣΙΕΣ

Το “παρών” στην τελετή εγκαινίων έδωσαν μεταξύ άλλων οι βουλευτές της Μεσσηνίας Δημήτρης Κουσελάς, Νάντια Γιαννακοπούλου και Γιάννης Λαμπρόπουλος, οι νομάρχες Μεσσηνίας Δημήτρης Δράκος και Αρκαδίας Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, καθώς και οι περισσότεροι δήμαρχοι της Αρκαδίας. Εντύπωση πάντως προξένησε το ότι οι δήμαρχοι της Μεσσηνίας έλαμψαν διά της απουσίας τους, χωρίς να υπάρχει μία προφανής ερμηνεία.
"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 31/03/2010

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου