Μια ακόμη διάκριση για το περίφημο τυρί ταλαγάνι Μεσσηνίας που παρασκευάζει η εταιρεία Αποστόλου στους Γαργαλιάνους. Αυτή την φορά κέρδισε το δεύτερο βραβείο στην κατηγορία των γαλακτοκομικών προϊόντων σε διαγωνισμό που έκανε το περιοδικό “Olive” του Ηλία Μαμαλάκη.
Η διάκριση αυτή αποδεικνύει αυτό που διαπιστώνουν όλοι όσοι το
έχουν δοκιμάσει, ότι πραγματικά πρόκειται για ένα ξεχωριστό τυρί
που μόνο να κερδίσει μπορεί τον καταναλωτή.
Το ταλαγάνι έχει προέλθει από μια παλιά συνταγή με κάποιες μικρές τροποποιήσεις που επιχείρησε και πέτυχε η Ελένη Αποστόλου μαζί με τον σύζυγό της Κώστα, οι οποίοι ξεκίνησαν αυτή την επιχείρηση με πολύ μεράκι και την βλέπουν σήμερα να προχωρά με γοργούς ρυθμούς ανάπτυξης – δείγμα της αποδοχής που έχει το προϊόν τους στους καταναλωτές. Πέρα από την συνταγή παρασκευής του τυριού, το μυστικό της επιτυχίας κρύβεται και στο γεγονός ότι όλα γίνονται χειροποίητα, καθώς πρόκειται για ένα προϊόν παρασκευασμένο στο χέρι χωρίς αυτοματισμούς και μηχανοποιήσεις. Κάτι που το κάνει ξεχωριστό και το οποίο θέλουν να διατηρήσουν, όπως μας τόνισαν και οι δύο.
Οι διακρίσεις όμως και η αποδοχή του προϊόντος αύξησε και τις
απαιτήσεις όπως μας είπαν οι παρασκευαστές. Ετσι πλέον η διανομή του γίνεται μέσα από την εταιρεία “Optima” η οποία το προωθεί και το τοποθετεί στα ράφια όλων των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Πλέον φτάνει σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, κάτι που τους γεμίζει χαρά, αφού βλέπουν ένα προϊόν που δημιούργησαν οι ίδιοι να έχει τύχει τόσο μεγάλης αποδοχής και κατανάλωσης. Σημαντικό είναι και το γεγονός ότι η επιχείρηση για την πρώτη της ύλη που είναι το πρόβειο γάλα, πέρα από τις ποσότητες που συγκεντρώνει από τα δικά της ζώα, στρέφεται και στους κτηνοτρόφους της ευρύτερης περιοχής στηρίζοντας έτσι και την τοπική κτηνοτροφία.
Χαρακτηριστικά ο Κώστας Αποστόλου μιλώντας για αυτή τη νέα
διάκριση που πέτυχε το ταλαγάνι, μας τόνισε: «Πήραμε την δεύτερη θέση στα γαλακτοκομικά προϊόντα στον διαγωνισμό που έκανε το περιοδικό «Olive» που διευθυντής έκδοσης είναι ο Ηλίας Μαμαλάκης. Εκανε ένα διαγωνισμό με διάφορα ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα από διάφορους κλάδους, για να αναδείξει τα πιο ποιοτικά ελληνικά προϊόντα. Ενα από αυτά ήταν και το ταλαγάνι που συμμετείχε στο διαγωνισμό στα γαλακτοκομικά, το οποίο το επέλεξαν από μόνοι τους, χωρίς να ξέρουμε τίποτα εμείς και διακρίθηκε ανάμεσα σε άλλα 40 είδη γαλακτοκομικών.
Αυτό το βραβείο και η διάκριση έρχεται και μας κάνει να δούμε κάπου φως, ότι αξίζει ο κόπος μας, όλη αυτή η προσπάθεια που κάνουμε, η προσπάθεια για να παρασκευάζουμε και να δίνουμε στον καταναλωτή ένα χειροποίητο προϊόν. Παράγουμε ένα προϊόν με τα χέρια μας, όχι βιομηχανικό και αυτό είναι που το αναδεικνύει από μόνο του. Μας δίνουν κουράγιο να συνεχίσουμε, αυτό σημαίνουν τα βραβεία για εμάς, δεν είναι κάποια χρηματική ανταμοιβή, απλώς επιβράβευση όλης αυτής της προσπάθειας και του κόπου που έχουμε κάνει.
Δεν είναι και λίγο να έχεις φτάσει να συζητούν για το προϊόν σου.
Εμείς το νιώθουμε σαν να είναι ένα μωρό το οποίο γεννήθηκε και
τώρα σιγά-σιγά μεγαλώνει, πλάθεται και δημιουργείται μια κατάσταση γύρω από το ταλαγάνι. Αυτό νομίζω ότι είναι σημαντικό και για εμάς αλλά και για την Μεσσηνία, να ακουστεί και λίγο αφού κάποιο από τα προϊόντα της είναι σε όλες τις γνωστές και μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ».
Επίσης ο κ. Αποστόλου μας μίλησε για τα νέα βήματα που έχει κάνει τα οποία είναι άλματα προς τα εμπρός: «Είχαμε ξεκινήσει κάνοντας την τροφοδοσία της αγοράς εμείς, όμως πλέον έχουμε συνεργαστεί με την εταιρεία «Optima» η οποία ανήκει στον όμιλο Παντελιάδη και ανέλαβε το προϊόν μας. Πρόκειται για μια εταιρεία που έχει ένα μεγάλο δίκτυο διανομής και ασχολείται με τα γαλακτοκομικά. Αγάπησαν το προϊόν μας, τους άρεσε, ουσιαστικά το πήραν στην αγκαλιά τους και πλέον το έχουν προωθήσει πανελλαδικά. Αυτό δείχνει ότι μεγαλώνει «το παιδί μας», υγιέστατα παίρνει το δρόμο του, δεν έχει φτάσει ακόμη στο επίπεδό του, συνεχώς μεγαλώνει και αυτό οφείλεται στην ανταπόκριση που έχει βρει από την αγορά και στην ανταπόκριση που υπάρχει από τους αταναλωτές.
Από τις στατιστικές που γίνονται φαίνεται ότι το ταλαγάνι στα σαγανοτύρια έχει κερδίσει ένα ποσοστό 26-28% μερίδιο της αγοράς. Αυτό δημιουργεί νέες υποχρεώσεις καθώς αυξάνουμε συνεχώς την παραγωγή μας. Πλέον προμηθευόμαστε περισσότερο γάλα από την περιοχή μας, σε σχέση με πέρυσι έχουμε διπλασιάσει την παραγωγή μας και έχει συνεχώς ανοδική πορεία.
Ολα αυτά μέσα σε ένα γενικότερο κλίμα που υπάρχει με την οικονομική κρίση, όπου και οι κτηνοτρόφοι έχουν μεγαλύτερα προβλήματα αλλά και εμείς που χρειάζεται συνεχώς να επενδύουμε για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες που υπάρχουν. Εμάς αυτό που μας ικανοποιεί είναι η συμπεριφορά του κόσμου ο οποίος μας έχει τιμήσει. Δώσαμε κάτι διαφορετικό στον καταναλωτή, που ξεκίνησε από την γυναίκα μου την Ελένη και βλέπουμε ότι έχει μεγάλη ανταπόκριση στον κόσμο».
“ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” 07/03/2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου