Λειψός αυτοκινητόδρομος η Ολυμπία οδός, όπως τελικά θα κατασκευαστεί, θίγει τη Μεσσηνία η οποία πρέπει από σήμερα να ξεσηκωθεί. Ουσιαστικά σταματάει στην Αρχαία Ολυμπία και αυτό αποτελεί πλήγμα για το νομό μας και την προοπτική της σύνδεσής του με την Πάτρα, τη Βορειοδυτική Ελλάδα και την Ευρώπη, ενώ ακυρώνει τις προσπάθειες για αυτοκινητόδρομο σ’ όλο το τμήμα Πύργος - Τσακώνα. Σύμφωνα με τα νεότερα δεδομένα, από την Αρχαία Ολυμπία μέχρι το Καλό Νερό δε θα γίνει αυτοκινητόδρομος. Θα παραμείνει όπως είναι ο σημερινός στενός εθνικός δρόμος, μέσα από τα χωριά. Αιτία της δυσμενούς αυτής εξέλιξης για τη Μεσσηνία αποτελούν οι αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών της Ηλείας - από τη Ζαχάρω και κάτω. Την είδηση αποκαλύπτει η χθεσινή “Καθημερινή“ και την επιβεβαίωσαν στην “Ε“ πηγές του υπουργείου Υποδομών.
Η λύση αυτή επελέγη, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, για να απεμπλακεί το έργο από την υπόθεση του Καϊάφα, για την οποία η Ελλάδα έχει παραπεμφθεί στο Ευρωδικαστήριο. Σε δηλώσεις του στην εφημερίδα ο υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης επεσήμανε ότι «πραγματοποιήσαμε σειρά επαφών στην Ηλεία και τη Μεσσηνία, καθώς υπήρχαν έντονες αντιδράσεις από τις τοπικές κοινωνίες στο τμήμα, όπου ο αυτοκινητόδρομος δε θα πραγματοποιηθεί». Και μάλιστα, σημείωσε ότι αντί αυτής της διαδρομής θα φτιαχτεί αυτοκινητόδρομος έως την Αρχαία Ολυμπία και στο κομμάτι Καλό Νερό - Κυπαρισσία. Κανονικά, όπως προβλέπεται, θα φτιαχτεί η Ολυμπία οδός στο κομμάτι Καλό Νερό - Τσακώνα.
Πηγές του υπουργείου μας ενημέρωσαν, διευκρινίζοντας τις δηλώσεις του κ. Μαγκριώτη για “έντονες αντιδράσεις από τις τοπικές κοινωνίες“ και απαντώντας στο ερώτημά μας γιατί δεν αποκλείστηκε μόνο το κομμάτι του Καϊάφα, ότι στην ακύρωση του αυτοκινητόδρομου από τη Ζαχάρω έως το Καλό Νερό οδήγησαν αντιδράσεις δημάρχων, τοπικών φορέων και κατοίκων
των χωριών, όπου η Ολυμπία οδός προβλεπόταν να περάσει μέσα απ’ αυτά με βύθιση. Οι αντιδράσεις σ’ αυτή την προοπτική ήταν έντονες, όπως εκδηλώθηκαν σε σύσκεψη στο υπουργείο με την παρουσία και βουλευτών της Ηλείας. Οι Ηλείοι ζήτησαν ο αυτοκινητόδρομος να περάσει ανατολικά από τον Καϊάφα και από τα χωριά τους. Εξέλιξη, όμως, που πολλαπλασιάζει το κόστος
του έργου, γι’ αυτό και αποκλείστηκε. Συμφωνήθηκε, ωστόσο, να γίνει μελέτη της ανατολικής χάραξης, ώστε να γνωρίζουν πόσο ακριβώς είναι το κόστος της συγκεκριμένης κατασκευής.
Αφού η ανατολική χάραξη απορρίφθηκε, οι εκπρόσωποι των τοπικών κοινωνιών της Ηλείας ζήτησαν -και πέτυχαν- ο δρόμος να παραμείνει όπως είναι σήμερα, μέσα από τα χωριά τους. Το υπουργείο αποδέχθηκε το αίτημα κάτω από την πίεση και προφανώς στηριζόμενο στο ότι οι υφιστάμενοι κυκλοφοριακοί φόρτοι στη συγκεκριμένη διαδρομή δεν πιέζουν για αυτοκινητόδρομο. Και αποφάσισε να αντικαταστήσει το τμήμα αυτό με αυτοκινητόδρομο έως την Αρχαία Ολυμπία και στο κομμάτι Καλό Νερό - Κυπαρισσία, βελτιώνοντας τη σύνδεση της τριφυλιακής πρωτεύουσας με τη νέα εθνική οδό Τρίπολης - Καλαμάτας. Γ.Σ.
“ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” 28/04/2010Η λύση αυτή επελέγη, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, για να απεμπλακεί το έργο από την υπόθεση του Καϊάφα, για την οποία η Ελλάδα έχει παραπεμφθεί στο Ευρωδικαστήριο. Σε δηλώσεις του στην εφημερίδα ο υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης επεσήμανε ότι «πραγματοποιήσαμε σειρά επαφών στην Ηλεία και τη Μεσσηνία, καθώς υπήρχαν έντονες αντιδράσεις από τις τοπικές κοινωνίες στο τμήμα, όπου ο αυτοκινητόδρομος δε θα πραγματοποιηθεί». Και μάλιστα, σημείωσε ότι αντί αυτής της διαδρομής θα φτιαχτεί αυτοκινητόδρομος έως την Αρχαία Ολυμπία και στο κομμάτι Καλό Νερό - Κυπαρισσία. Κανονικά, όπως προβλέπεται, θα φτιαχτεί η Ολυμπία οδός στο κομμάτι Καλό Νερό - Τσακώνα.
Πηγές του υπουργείου μας ενημέρωσαν, διευκρινίζοντας τις δηλώσεις του κ. Μαγκριώτη για “έντονες αντιδράσεις από τις τοπικές κοινωνίες“ και απαντώντας στο ερώτημά μας γιατί δεν αποκλείστηκε μόνο το κομμάτι του Καϊάφα, ότι στην ακύρωση του αυτοκινητόδρομου από τη Ζαχάρω έως το Καλό Νερό οδήγησαν αντιδράσεις δημάρχων, τοπικών φορέων και κατοίκων
των χωριών, όπου η Ολυμπία οδός προβλεπόταν να περάσει μέσα απ’ αυτά με βύθιση. Οι αντιδράσεις σ’ αυτή την προοπτική ήταν έντονες, όπως εκδηλώθηκαν σε σύσκεψη στο υπουργείο με την παρουσία και βουλευτών της Ηλείας. Οι Ηλείοι ζήτησαν ο αυτοκινητόδρομος να περάσει ανατολικά από τον Καϊάφα και από τα χωριά τους. Εξέλιξη, όμως, που πολλαπλασιάζει το κόστος
του έργου, γι’ αυτό και αποκλείστηκε. Συμφωνήθηκε, ωστόσο, να γίνει μελέτη της ανατολικής χάραξης, ώστε να γνωρίζουν πόσο ακριβώς είναι το κόστος της συγκεκριμένης κατασκευής.
Αφού η ανατολική χάραξη απορρίφθηκε, οι εκπρόσωποι των τοπικών κοινωνιών της Ηλείας ζήτησαν -και πέτυχαν- ο δρόμος να παραμείνει όπως είναι σήμερα, μέσα από τα χωριά τους. Το υπουργείο αποδέχθηκε το αίτημα κάτω από την πίεση και προφανώς στηριζόμενο στο ότι οι υφιστάμενοι κυκλοφοριακοί φόρτοι στη συγκεκριμένη διαδρομή δεν πιέζουν για αυτοκινητόδρομο. Και αποφάσισε να αντικαταστήσει το τμήμα αυτό με αυτοκινητόδρομο έως την Αρχαία Ολυμπία και στο κομμάτι Καλό Νερό - Κυπαρισσία, βελτιώνοντας τη σύνδεση της τριφυλιακής πρωτεύουσας με τη νέα εθνική οδό Τρίπολης - Καλαμάτας. Γ.Σ.
Καλά Κρασιά.
Ένα έργο της προκοπής δεν θα γίνει σε τούτο το ρημαδιασμένο τόπο;
Κώστας….
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου