Το υπουργείο Υποδομών συμφωνεί με τη θέση των φορέων της Μεσσηνίας να γίνει ολόκληρη η Ολυμπία Οδός με εξαίρεση μόνο ενός μικρού τμήματος στον Καϊάφα, αλλά θα πρέπει να πεισθούν τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τη λύση αυτή.
Η διαπίστωση προκύπτει από την συνάντηση η οποία πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα στο υπουργείο και είχε διάρκεια περίπου 1,5 ώρας. Τόσο ο υπουργός Υποδομών Δημ. Ρέππας όσο και ο νομάρχης Μεσσηνίας Δ. Δράκος στις δηλώσεις τους αναφέρθηκαν στο θέμα αυτό, σημειώνοντας ότι γίνεται προσπάθεια ώστε να δοθεί “πράσινο φως“ για λύση του προβλήματος που έχει ανακύψει.
Οπως μεταδίδει ο απεσταλμένος μας Γιάννης Σινάπης, η στάση των παραγόντων της Μεσσηνίας ήταν ενωτική και αποφασιστική στην κατεύθυνση της κατασκευής ολόκληρου του δρόμου, με εξαίρεση το τμήμα του Καϊάφα.
Στη σύσκεψη πήραν μέρος ακόμη οι βουλευτές Δ. Κουσελάς, Ν. Γιαννακοπούλου, Οδ. Βουδούρης και Γιαν. Λαμπρόπουλος, ο επικεφαλής του συνδυασμού “Ανατροπή“ Χρ. Μαλαπάνης, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Σέργιος Λαμπρόπουλος και ο
τμηματάρχης της αρμόδιας υπηρεσίας Δημ. Παπαγιαννάκης. Ενδιαμέσως συμμετείχε και ο υφυπουργός Υποδομών Γιάν. Μαγκριώτης. Σε δήλωση που έκανε μετά τη σύσκεψη ο υπουργός Υποδομών Δημ. Ρέππας ανέφερε μεταξύ άλλων: “Η θέση του υπουργείου είναι να εξαιρεθεί το μικρό τμήμα του Καϊάφα. Είναι 5,5 χλμ. και μπορεί να προστεθεί ένα τμήμα 1-2 χλμ. ένθεν κακείθεν (σύνολο περίπου 7 χλμ.) προκειμένου να περιφρουρήσουμε το κάλλος της περιοχής, όπως απαιτεί η Ευρωπαϊκή Ένωση, και από κει και πέρα να κατασκευαστεί η Ολυμπία Οδός όπως είναι σχεδιασμένη.
Αυτό θέλουμε κι παλεύουμε, αλλά οι κινήσεις πρέπει να είναι πολύ υπεύθυνες και όχι δημαγωγικές, γιατί η Ευρώπη ακολουθεί τελευταία πολύ αυστηρές διαδικασίες στο θέμα του περιβάλλοντος.
Σε προφορικές συνεννοήσεις προκύπτει ότι η θέση της Ευρωπαϊκής Ενωσης δεν είναι απολύτως θετική για το τμήμα Σαμικό - Καλό Νερό, μήκους 32 χιλιομέτρων. Στο επίπεδο αυτό των προφορικών συνεννοήσεων δεν έχουμε εξασφαλίσει “το πράσινο φως“ για να προχωρήσουμε στην κατασκευή και του υπόλοιπου τμήματος, εξαιρουμένου μόνο του τμήματος στον Καϊάφα. Αν προχωρήσουμε κατευθείαν σε γραπτή πρόταση και λάβουμε γραπτώς αρνητική απάντηση από την Ε.Ε., τότε ελλοχεύει ο κίνδυνος να τιναχτεί στον αέρα όλη η σύμβαση, όλο το έργο. Οι κινήσεις μας πρέπει να γίνουν με υπεύθυνο τρόπο, και αν εξασφαλίσουμε τη θετική στάση της Ευρωπαϊκής Ενωσης να προχωρήσουμε“. Παράλληλα σημείωσε ότι υπάρχουν αντιδράσεις από περιβαλλοντικές ενώσεις και συλλόγους της περιοχής, ενώ παραδέχθηκε ότι είναι έργο πνοής για τη Δυτική Πελοπόννησο και ιδιαίτερα για τη Μεσσηνία. Από την πλευρά του ο νομάρχης Μεσσηνίας Δημ. Δράκος σημείωσε: “Ο υπουργός συμφωνεί με την
πρόταση των Μεσσηνίων. Θα πάρουμε πρωτοβουλία να μιλήσουμε με τους οικολόγους και με τον Γιώργο Κρεμλή, διευθυντικό στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στη Γενική Διεύθυνση Περιβάλλοντος. Αν χρειαστεί, να τους καλέσουμε και επιτόπου, να τους δείξουμε την περιοχή και να αναπτύξουμε τις
θέσεις μας“. Οι 3 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ στις δηλώσεις τους συμφώνησαν ότι το υπουργείο έχει την πρωτοβουλία και αυτοί παρακολουθούν πολύ στενά την υπόθεση, ενώ ο Γιαν. Λαμπρόπουλος ανέφερε μεταξύ άλλων ότι “δώσαμε μάχη να πείσουμε το υπουργείο“ και προσέθεσε ότι “έχουμε όμως ακόμα κι άλλες μάχες“.
Αναλυτικά οι δηλώσεις στο αυριανό φύλλο της “Ε“.
“ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” 13/05/2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου